Індивідуальний навчальний план учня/ учениці з ООП .
5клас НУШ «Вступ до історії України та громадянської освіти»
(2 год на тиждень /70 год на рік)
Складено: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) 2022р.Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795, нова редакція наказ МОН від 08.02.2022 № 140)
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Hromad.ta.istor.osv.hal/Vstup.do.ist.Ukr.ta.hrom.osv.5-kl.Burlaka.ta.in.14.07.pdf
Підручник: Вступ до історії України та громадянської освіти. Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти.
Автори: Віталій Власов, Ігор Гирич, Оксана Данилевська. Видавництво: Київ «Генеза». Рік видання: 2022
https://pidruchnyk.com.ua/1665-vstup-do-istorii-5-klas-vlasov-2022.html
Індивідуальний навчальний план учня/ учениці з ООП
5 клас НУШ.
«Вступ до історії України та громадянської освіти» ( 70 год)
Складено: Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О., Щупак І.Я.) 2022р.Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795, нова редакція наказ МОН від 08.02.2022 № 140)
Підручник: Вступ до історії України та громадянської освіти. Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти.
Автори: Віталій Власов, Ігор Гирич, Оксана Данилевська. Видавництво: Київ «Генеза». Рік видання: 2022
https://pidruchnyk.com.ua/1665-vstup-do-istorii-5-klas-vlasov-2022.html
Під час розробки ІНП поставлено низку завдань: а саме – зацікавити здобувача освіти (учня) історією, формувати розуміння історії як науки; познайомити учня із цікавими епізодами історії України та світу; спонукати до дослідження історії родини та рідного краю; розвивати критичне мислення та медіаграмотність; засобами історії формувати компетентності: загальні (уміння учитися упродовж життя, обізнаність у сфері культури тощо); предметні (хронологічна, просторова, інформаційна тощо); заохочувати до виконання творчих, практичних завдань;
формувати розуміння цінності людини, її ідентичності, прав людини, принципів взаємодії людей в спільнотах на різних історичних етапах; формування особистості патріота України з активною громадянською позицією.
Учню необхідно:
сприяти формуванню пізнавальних, комунікативних уміннь та навичок, навчити давати прості логічні відповіді на питання;
розвивати рівень загальних інтелектуальних умінь: аналізувати, вміти порівнювати, класифікувати події;
розвинути осмисленість, системність знань, навички володіння історичною хронологією ;
сприяти накопиченню досвіду самостійної діяльності: виконання різних видів навчальної діяльності, за зразком відтворювати основний навчальний матеріал;
розвивати мотиваційний компонент навчальної діяльності учня та зацікавленість предметом ;
виховувати свідому поведінку на уроці, розвивати організаційні здібності ( в тому числі організація робочого місця, поведінка тощо)
звертати увагу на швидкість виконання завдань: надавати додатковий час і допомогу.
розвивати навички читання, зв’язного мовлення, охайного та грамотного письма.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Очікувані результати |
Види навчальної діяльності |
Темп засвоєння |
||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
Вступ |
За допомогою вчителя уміє користуватися засобами, за допомогою яких вивчається історія у школі.
|
Навчально-пізнавальна, |
|
||||||||
|
|
Предмет шкільної історії |
Знає що вивчає предмет «Історія» у школі,
|
Навчально-пізнавальна, бесіда, |
|
||||||||
|
|
Розділ І НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ |
|
||||||||||
|
|
Історія як наука про розвиток людства. |
Розуміє поняття «історія». |
бесіда, навчальне відео |
|
||||||||
|
|
Історія людини й родини– частина історії України. |
Розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства |
Міні-дослідженням сімейних фото «Моя родина- частина України» |
|
||||||||
|
|
Джерела історичної інформації. |
Розрізняє історичні джерела за видами за допомогою |
формулювання питань вправа «мікрофон», |
|
||||||||
|
|
Види історичних джерел.
|
Розрізняє історичний факт, час, простір, |
робота з навчальним відео |
|
||||||||
|
|
Критичний аналіз джерел історичної інформації.
|
Розуміння понятя «історичне джерело», |
пізнавальна, дослідницька, |
|
||||||||
|
|
Значення археології для дослідження минулого.
|
Розуміння понять «археологія», |
бесіда, дискусія, |
|
||||||||
|
|
Як працюють археологи. |
Уміє застосувати поняття «археологія», «археолог», |
формулювання питань, |
|
||||||||
|
|
Минуле світу в археологічних пам’ятках. |
наводить приклади історичних пам’яток |
інтерактивні вправи |
|
||||||||
|
|
Археологічні скарби України .Трипільська культура. |
Знає характерні риси найвідоміших археологічних пам’яток України.
|
робота з навчальним відео |
|
||||||||
|
|
Писемні пам`ятки та їх дослідження. |
Розрізняє історичні джерела за видами |
робота з навчальним текстом, |
|
||||||||
|
|
Найвидатніші писемні пам’ятки людства |
Знає найвідоміші археологічні пам’ятки світу .
|
робота зі словниками та пошуковими системами, |
|
||||||||
|
|
Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело
|
Розуміння поняття «фольклор», за допомогою пам’ятки здійснює простий аналіз історичного джерела;
|
Навчально-пізнавальна, творча |
|
||||||||
|
|
Сучасні історичні джерела ( фото, відео,аудіо)
|
В доступній формі добирає інформацію з сучасного історичного джерела(фото)
|
коментований перегляд візуальних джерел інформації, |
|
||||||||
|
|
Гра-узагальнення «Свідки минулого» |
У формі гри, за допомогою вчителя, виконує завдання |
виставка, друковані матеріали, кубик для гри |
|
||||||||
|
|
Розділ ІІ ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР |
|
|
|||||||||
|
|
Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України. |
усвідомлює важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів; |
завдання на встановлення хронологічної послідовності |
|
||||||||
|
|
Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття, рік) |
Знає поняття «рік», «століття», «тисячоліття»,
|
формулювання питань, опрацювання навчального відео |
|
||||||||
|
|
Лічба часу в історії |
знає одиниці вимірювання часу |
Навчально-пізнавальна, робота з навчальним текстом, презентація
|
|
||||||||
|
|
Способи впорядкування хронологічних даних |
знає поняття «хронологія»,
|
розв’язування задач на лічбу часу, робота з навчальним відео
|
|
||||||||
|
|
Лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця. |
за допомогою вчителя укладає хронологічну таблицю |
виконання вправ на побудову лінії часу робота , |
|
||||||||
|
|
Історія приладів для вимірювання часу
|
Знає поняття «календар», називає види годинників |
робота з навчальним текстом |
|
||||||||
|
|
Розвиток систем літочислення.
|
Розуміє поняття літочислення,
|
установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; |
|
||||||||
|
|
Літочислення в сучасному світі. |
розрізняє системи літочислення, пояснює їх на прикладах;
|
встановлення логічної відповідності та хронологічної послідовності подій, |
|
||||||||
|
|
Історія світу та України на лінії часу
|
установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;
|
перегляд візуальних джерел інформації, |
|
||||||||
|
|
Історична карта . (Мапа).
|
Знає поняття «історична карта»,
|
побудова розповіді про події на основі карти |
|
||||||||
|
|
Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою |
визначає на карті місця історичних подій; |
дослідження історичної карти, |
|
||||||||
|
|
Розвиток уявлень людини про світ. |
виокремлює основні елементи карти, |
Робота з навчальним відео |
|
||||||||
|
|
Історичний простір на картах упродовж історії.
|
визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток |
дослідження історичної карти, |
|
||||||||
|
|
Українські землі на картах упродовж історії |
визначає на карті положення культурно-історичних пам’яток |
дослідження історичної карти,
|
|
||||||||
|
|
Території розселення українців у світі |
З допомогою вчителя визначає на карті місця території розселення українців у світі |
Робота з навчальним відео, дослідження історичної карти, |
|
||||||||
|
|
Гра-узагальнення «З усіх усюд»
|
У формі гри, за допомогою вчителя ,виконує завдання |
друковані матеріали, кубик |
|
||||||||
|
|
Розділ ІІІ ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ |
|
||||||||||
|
|
Становлення історичної науки |
Наводить по одному прикладові нового слова ( поняття)
|
робота з навчальним текстом, с 96-97 дослідницька с. 99 |
|
||||||||
|
|
Описи історії в донаукові часи (від давнини до XVIII ст.). |
Наводить по одному прикладові нового слова, ( поняття) ,діяча
|
робота з навчальним текстом с.97,гра « Про кого йдеться» |
|
||||||||
|
|
Становлення історії як науки ( ХIХ -ХХст.) |
Наводить по одному прикладові нового слова ( поняття) ,діяча
|
робота з навчальним текстом с.98 |
|
||||||||
|
|
Наука історія на сучасному етапі. |
Наводить по одному прикладові нового слова ( поняття), діяча
|
робота з навчальним текстом, перегляд візуальних джерел інформації, |
|
||||||||
|
|
Історичні дослідження на теренах України (ХIХ -ХХст.). |
Наводить по одному прикладові нового слова ( поняття)
|
робота з навчальним текстом,с.99 |
|
||||||||
|
|
Історичні дослідження на теренах України на сучасному етапі. . |
Наводить по одному прикладові нового слова ( поняття)
|
перегляд візуальних джерел інформації, |
|
||||||||
|
|
Видатні українські історики XVIІІ ст.- .ХІХ ст. |
Знає імена ,складає по одному реченню про видатних вчених-істориків України XVIІІ ст.- .ХІХ ст.,
|
віртуальна екскурсія, робота з навчальним відео, гра « Про кого йдеться» |
|
||||||||
|
|
Видатні українські історики ХХ – поч.ХХІ ст. |
Знає імена видатних вчених-істориків України ХХ – поч. ХХІ ст.; складає по одному реченню про них користуючись матеріалом підручника
|
Творча робота (фото-колаж «Видатні українські історики ХХ – поч. ХХІ ст.», гра « Про кого йдеться» |
|
||||||||
|
|
Видатні українські історики сучасності |
Знає імена видатних вчених-істориків світу та України від давнини до сучасності; |
робота з пошуковими системами, пошук інформації про сучасного історика |
|
||||||||
|
|
Музеї та архіви (України) |
З допомогою вчителя пояснює різницю між музеєм та архівом;
|
віртуальна екскурсія «Музеї України» робота з пошуковими системами, пошук інформації про музеї України |
|
||||||||
|
|
Музеї та архіви (Європи) |
Використовуючи пошукові системи називає провідні історичні музеї та архіви світу і України |
дослідницька, віртуальна екскурсія «Музеї Європи»
|
|
||||||||
|
|
Музеї та архіви світу |
усвідомлює суспільну значущість збереження історичної спадщини для успішного розвитку України |
Фото-колаж «Музеї та архіви світу», пошук інформації про світові музеї ( пошукові системи) |
|
||||||||
|
|
Історична пам`ять |
розуміє, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу |
Навчально-пізнавальна, робота з навчальним текстом |
|
||||||||
|
|
Культура пам’яті. |
розуміє, що історія українського народу, України є невід’ємною складовою світового історичного процесу |
робота пошуковими системами, коментований
|
|
||||||||
|
|
Формування історичної пам’яті. |
розуміє зміст понять «народ», «нація», «держава», |
Навчально-пізнавальна, робота зі словниками |
|
||||||||
|
|
Міфи в історії. |
розуміє зміст понять «міф» |
Навчально-пізнавальна, |
|
||||||||
|
|
Усна історія |
розуміє, що усна історія складова історичної спадщини українського народу |
Навчально-пізнавальна, бесіда |
|
||||||||
|
|
Види пам’яток і пам’ятників. |
Турбується доглядає за історичними пам’ятками та пам’ятниками |
робота з навчальним відео |
|
||||||||
|
|
Історія України в пам`ятках і пам`ятниках періоду Русі-України |
Називає пам`ятки пишається історичною спадщиною періоду Русі-України |
перегляд візуальних джерел інформації, |
|
||||||||
|
|
Історія України в пам`ятках і пам`ятниках Козацької України.
|
Називає пам`ятки та пишається історичною спадщиною періоду Козацької України. |
робота з навчальним відео |
|
||||||||
54. |
|
Історія України в пам`ятках і пам`ятниках ХХ-ХХІ ст. |
Називає пам`ятки та пишається історичною спадщиною України ХХ-ХХІ ст. |
презентація, віртуальна екскурсія,
|
|
||||||||
55. |
|
Пам`ятки історії рідного краю періоду Середньовіччя |
називає пам`ятки історії рідного краю періоду Середньовіччя |
Навчально-пізнавальна, пошукова |
|
||||||||
56. |
|
Пам`ятки історії рідного краю періоду Середньовіччя |
пишається історичною спадщиною рідного краю; |
Творча діяльність Фото- колаж «Замки Закарпаття» |
|||||||||
57. |
|
Пам`ятки історії рідного краю |
пишається історичною спадщиною України та рідного краю; |
Навчально-пізнавальна, пошукова |
|
||||||||
58. |
|
Гра-узагальнення «Жива пам`ять»
|
У формі гри, за допомогою вчителя ,виконує завдання
|
друковані матеріали, кубик, |
|
||||||||
|
|
Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ |
|
||||||||||
59. |
|
Історія України в контексті світових подій. Періодизація історії людства від давнини до сучасності. |
відчуває гордість за славетні сторінки історії України, |
Навчально-пізнавальна, |
|
||||||||
60. |
|
Перші люди на українських теренах.
|
Називає час появи людини на Землі та на українських теренах;
|
робота з навчальним відео, |
|
||||||||
61. |
|
Визначні історичні постаті.
|
відчуває гордість за видатних історичних діячів України, |
робота з навчальним відео, бесіда, лепбук «Визначні історичні постат». |
|
||||||||
62. |
|
Людина і довкілля протягом історії .Людина як частина природи |
усвідомлює необхідність відповідального господарювання та споживання;
|
бесіда, перегляд візуальних джерел інформації.
|
|
||||||||
63. |
|
Людина в спільноті. Розвиток людських спільнот від первісних громад до держави
|
наводить приклади впливу діяльності людини в спільноті |
перегляд візуальних джерел інформації. |
|
||||||||
64. |
|
Народи, етноси та нації. Народи які проживають на теренах України |
Називає народи ,нації що проживають на теренах України;
|
робота з навчальним відео, бесіда |
|
||||||||
65. |
|
Розвиток системи регулювання суспільних відносин: табу, мораль, цінності, закони. Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії. |
Називає способи захисту прав людини в сучасному світі, розуміє поняття «закон», «мораль» |
перегляд та візуальних джерел інформації.
|
|
||||||||
66. |
|
Права та обов`язки людини . Права людини у правових пам’ятках людства й України. Як захистити свої права в сучасному світі. |
поводиться з повагою до прав інших осіб; визнає відповідальність за свою поведінку, якщо вона призводить до порушення гідності інших людей
|
Навчально-пізнавальна, |
|
||||||||
67. |
|
Світогляд, наукові знання та художня культура людства. Міфологія та релігія. Атеїзм.
|
налагоджує конструктивну взаємодію з іншими людьми; |
навчальна міні-дискусія, |
|
||||||||
68. |
|
Освіта та передача досвіду від покоління до покоління впродовж історії. |
Розуміє важливість освіти та передачі досвіду від покоління до покоління
|
робота з навчальним відео бесіда, |
|
||||||||
69. |
|
Гра-узагальнення «Шляхами історії» |
У формі гри, за допомогою вчителя ,виконує завдання |
творчий проєкт «Шляхами історії» |
|
||||||||
70. |
|
Узагальнення до курсу. Значення історичної науки для поступу людства. Уроки історії. Пригадаймо найважливіше. |
усвідомлює значущість вивчення історії для подальшого поступу людства |
Інтерактивні вправи, тестові завдання, вправа «Мікрофон», |
|
||||||||