Індивідуальний навчальний план з української мови 5 клас ООП НУШ

Про матеріал

Індивідуальний навчальний план з української мови 5 клас для учнів з особливими освітніми потребами, затримка психічного розвитку.

Перегляд файлу

 

Індивідуальний навчальний план

з української мови

учня 5 – го класу ___________________

І СЕМЕСТР

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Види діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Компетентності/наскрізні лінії

Примітки

ВСТУП

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України

(3 год)

 

1

 

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

 

Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно).

   Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого

Вільне володіння державною мовою

НЛ-1,2

За допомогою вчителя

2

 

РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність.

Складання та розігрування діалогів, зокрема: - в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

Записування речень, висловлень.

Формулювання правил спілкування.

Засвоєння здобутої інформації.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2,3

 

3

 

РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання

за змістом прочитаного,

виконання тестових завдань

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

   Читає тексти відповідно до мети читання.

Екологічна компетентність

НЛ-1,2

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Текст. Речення. Слово  (3 год)

4

 

РМ. Текст. Змістова й

композиційна єдність, зв’язність

тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне  речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка).

Поділ тексту на речення.

 Добирання заголовка тексту

 Формулювання теми й основної думки тексту.

  Визначення мікротем і тематичних речень

   Складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту за допомогою вчителя.  

   Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки.

   Визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті;

   формулює тему та основну думку тексту;  

   виокремлює в тексті мікротеми.

Загальнокультурна грамотність

Спілкування державною мовою

НЛ-1,3

НЛ-2

 

5

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

    Робота зі словниками та довідковими джерелами.

   Тлумачення лексичного значення  слова.

   Розв’язання ситуаційних завдань,пов’язаних із неправильним уживанням слів

 

Уміння вчитися впродовж життя

Загальнокультурна грамотність НЛ-2

 

6

 

РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета. Списування тексту.

   Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.

   Визначення ключових слів у тексті.

   Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,орфографічними  нормами.

Вибірково переказує зміст почутого повідомлення;

    складає простий план почутого; переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

 

Уміння вчитися впродовж життя.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

НЛ-1,4

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

Групи слів за значенням (15 год )

7

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник.

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова.

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту.

    Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів;

    читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання.

Самостійно складає простий план почутого

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

8

 

Тренувальні вправи.

РМ. Особливості будови опису тварини.

Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини,

що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

   Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії.    Редагування речень і текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням.

Аудіювання і читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні.

Аналіз, оцінювання,інтерпретація тексту.

  Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

 

Вільне володіння державною мовою.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

9

 

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів.

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

Добирання синонімів, антонімів.

Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

   Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

   використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

За допомогою вчителя

10

 

РМ. Усний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить  синоніми  та  антоніми  (за  самостійно  складеним простим планом).

РМ. Аналіз письмового переказу

   Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

  

 

Компетентності в галузі природничих наук і технологій.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

НЛ-2

За допомогою вчителя

11

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів. Пароніми. Словник паронімів. Загальне ознайомлення.

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту за допомогою вчителя.

 

     Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти).

  

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-3

За допомогою учителя.

12

 

Урок культури мовлення. Вживання 

слів відповідно до їхнього лексичного значення. Нетрадиційний урок. Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія». Тренувальні вправи.

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів. Ігри зі словами. Редагування речень і текстів за допомогою вчителя.

    Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти).

     

Культурна компетентність

Інноваційність. Вільне володіння  державною мовою

НЛ-1, 2, 4

 

13

 

Контрольна робота. Лексикологія (тестові завдання). Навчальний диктант

Лінгвістичне мінідослідження. Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

Математична компетентність Загальнокультурна грамотність

НЛ-1, 4

 

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (17 год)

 

14

 

Основа слова й закінчення. Змінні  й незмінні слова (повторення і поглиблення)

 Виділення у слові значущих частин.

   Порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

15

 

РМ. Контрольна робота. Письмове докладне списування тексту художнього стилю

Переписування тексту.

   Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів.

   Знаходить у тексті відому і нову інформацію;

    розпізнає основні виражальні засоби;

    використовує окремі з них обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті

Уміння вчитися впродовж життя. Загальнокультурна грамотність

 

НЛ-1,3,4

 

16

 

Корінь  слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Вживання спільнокореневих слів.

 Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами.  Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

  Вирізняє окремі мовні явища(спільнокореневі слова тощо) у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

 

17

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Висловлення міркувань щодо питань, пов’язаних з мовними явищами.

Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності .

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова)

Підприємливість та фінансова грамотність

НЛ-4

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,2

За допомогою вчителя

18

 

РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають  тексту  емоційного  забарвлення  і  виразності  художньому стилі)

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин.

   Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Екологічна  компетентність

НЛ-4

За допомогою вчителя

19

 

Розбір слова за будовою. Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник.

Виділення у слові значущих частин. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

   Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

   виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів  (частини слова, слова, форми слова)

Спілкування державною мовою

НЛ-1,2

 

20

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

Тренувальні вправи.

Складання речень - компліментів з використанням слів із префіксом пре - (наприклад, для привітання з днем народження).

 

Спілкування

 

іноземними мовами

НЛ-4

Загальнокультурна грамотність

       НЛ-1,2

21

 

РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності художньому стилі).

Узагальнення вивченого з

розділу «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи

Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності.

Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик) про написання префіксів.

 Оформлює власне висловлення за допомогою вчителя. Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою

       НЛ-1,2

За допомогою вчителя

22

 

Контрольна робота. Будова слова. Орфографія (тестові завдання)

Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми»)

 

Математична

компетентність

НЛ-4

 

 

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі.

Склад. Наголос  (8 год)

23

 

Звуки мови і звуки мовлення.

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

Записування слова фонетичною транскрипцією. Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих.

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих

   Виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту.   Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

   порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками;

    вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть. Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Спілкування державною мовою. Уміння вчитися впродовж життя

 

НЛ-1,2,4

 

24

 

РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Аналіз письмового твору-розповіді

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки

   Записує власні міркування або інформацію з інших джерел;

   створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Спілкування державною мовою. Інформаційно-цифрова компетентність

 

НЛ-1,2,4

 

25

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї

та щ (повторення). Фонетичний розбір слова.

Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.). Фонетичний розбір слова.

   Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова);

    порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-1,3

 

26

 

Склад. Основні правила переносу. Контрольна робота. Диктант

Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок. Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

 

Уміння вчитися впродовж життя. Спілкування державною мовою

 

НЛ-1,2,4

 

 

27

 

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

Визначення наголосу в слові.

   Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням.

 

 

Спілкування

державною мовою

НЛ-1,2

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-1,4

 

28

 

Урок творчості. Створення 

малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів. Узагальнення вивченого з теми «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос». Тренувальні вправи.

Складання малюнка звука. Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

   Урізноманітнює власне мовлення, вчиться із словниками і довідниками.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-1,4

За допомогою вчителя

29

 

Контрольна робота. Звуки мови і  звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання). Нетрадиційний урок. Рольова гра.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. Ігри зі словами (вікторини).Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою.

   Визначає основну мету почутого аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом;

    дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів. Висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо.

Математична компетентність

НЛ-4

Цифрова грамотність

НЛ-2

 

30

 

Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик. Тренувальні вправи. Ігри зі словами (вікторини)

Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії. Ігри зі словами (вікторини).

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку