Індивідуальний план корекційно-розвиткових занять (розвиток мовлення) Порушення інтелекту легкого ступеню. 5 клас

Про матеріал
Інклюзивне навчання. 1 год/тиждень. План складено на основі "Навчальні програми з української мови для 5 – 10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями". Автори Кравець Ніна Павлівна, Утвенко Наталія Олександрівна
Перегляд файлу

№ з/п

Зв’язне мовлення. Читання

Письмове мовлення

Спрямованість корекційної роботи

К-ть годин

Дата проведення

1.

Всебічне обстеження  усного мовлення.

Всебічне вивчення письмових робіт. Аналіз

 

2

 

2.

Повторення. Правильна вимова слів з ненаголошеними голосними, апострофом. Складання описових речень.

Вживання великої букви. Назви сіл і селищ, вулиць, столиця, країна.

Корекція зорово-слухового сприймання, фонематичного слуху, збагачення лексики спільнокореневими словами, виховання самоконтролю усного і письмового мовл.

1

 

3.

Складання словосполучень, речень за запитаннями (опис за зразком). Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. Добір слів у тема-тичну групу «Осінь. Пряме і переносне значення слів.

Запис слів (самокоментування)
Поділ письмовий слів (синоніми, антоніми, багатозначні слова) за зразком. Формування лексико-граматичної сполучуваності слів на письмі.

Формування концентрації уваги на завданні, його аналіз, диференціація і абстрагування, довільне за-пам'ятовування, відтворення, стимулювання адекватно вживати у мовленні одно-значні та багатозначні слова

2

 

4.

Складання речень, поширення їх прикметниками. Опис за зразком (символи). Використання спільнокорене-вих слів для зв’язку речень у тексті (з допомогою).

Списування складів (відкриті, обернені), 1-2-складових слів без збігу приголосних. Самостійне виправлення помилок

Поповнення активного словника спільнокореневими словами; формування вольових зусиль для запам’ятовування коротких текстів, віршів.

1

 

 

 

5.

Іменник. Назви істот і неістот. Відмінювання іменників (практично). Вживання у мовленні іменників у різних відмінках.

Вживання великої букви у власних іменниках.

Удосконалення сприймання на основі умінь розрізнення категорій іменників; збагачення словника, розвиток пам’яті.

1

 

6.

Слова-ознаки, слова-дії. За предметними та сюжетними картками формування понять дія, ознака. Складання фрази з схемою.

Графічний диктант (просторове орієнтування). Звуки голосні і приголосні. Диктант слуховий.

Формування навичок правильного читання, порівняння графічних елементів.

1

 

7.

Слова-ознаки. Підбір прикметників до іменників. Формування тематичних груп іменників, самостійний підбір слів лексичного поля. Опис.

Записування прикметників, самостійний підбір прикметників до іменників (практично), створення «зорових» груп.

Вчити підбирати прикметники, узгоджуючи їх, логічно підбирати групи слів-ознак, формувати групи за ознаками.

1

 

8.

Рід іменників. Підбір груп слів до займенників з називанням та описом.

Виділення закінчень, як ознак роду іменників. Порівняння за ознаками роду.

Розвивати спостережливість, аналіз і увагу, вміння робити власні умовиводи, формулювати висновок.

1

 

9.

Побудова речень за даними словами (підметом, присудком, другорядними членами речення) без термінології з використанням ілюстрацій, серії сюжетних малюнків, предметів.

Відмінювання іменників з допомогою, за запитаннями.

Самоконтроль.

Формування навичок самодиктування під час списування. Розвиток самоконтролю, навичок самоперевірки.
Розвиток пам’яті.

1

 

10.

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Складання різних за метою висловлювання речень на основі попереднього заняття.

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речення.

Розвиток пам’яті на основі пригадування властивостей речення; удосконалення мислительних процесів порівняння, аналізу, синтезу; розвиток просодики.

1

 

 11.

Слухання-розуміння усного мовлення. Розуміння сприйня-того (хто?що?де?коли?чому?), послідовність подій.

Самодиктант (завдання на вибір) Вибірковий складовий диктант (склади із звуками «и», «і»).

Розвиток уміння налаштовуватися на сприй-мання, розуміти складні синтаксичні конструкції.

1

 

12.

Етика спілкування. Український народний етикет. Свята осінні, звичаї. Діалог.

Самостійне складання плану висловлювання на задану тему, підбір слів, приказок, прислів’їв.

Розширення словникового запасу; формування етикету спілкування; інтонаційної виразності мовлення під час діалогу.

1

 

13.

Монолог і діалог. Приклади в текстах, ознаки монологу і діалогу в тексті. Самостійна розповідь на обрану тему. Невербальні засоби спілкування.

Складання плану висловлювання.

Опора на текст, використання під час монологу.

Формувати вміння моноло-гічного мовлення; розвиток самоконтролю, пам’яті, уваги; використання невербальних правил спілкування.

2

 

14.

«Ти» і «Ви» у звертанні. Український народний етикет. Повага до старших. Вживання слів ввічливості під час змодельованих ситуацій спілкування (практично).

-----

Розвиток мовлення під час діалогу; виховання толерантності, адекватного реагування на зауваження; самостійне виправлення помилок.

2

 

15.

Читання вголос. Відновлення деформованого тексту з поданих частин (заголовок, зачин, основна частина) на основі плану/сюжетних малюнків.

-----

Удосконалення способів написання та поєднання букв. Розвиток самоконтролю, навичок самоперевірки.

1

 

 16.

Усний переказ тексту попереднього заняття. Складання плану переказу.

Написання переказу на основі тексту попереднього заняття.

Самоперевірка.

Розвиток графічних навичок; наполегливості та уваги, самостійного знаходження і виправлення помилок.

1

 

17.

Типи мовлення: розповідь, опис. Ілюстрація – предмет. Самостійне мовлення за зразком. Створення власного висловлювання (розповідь, опис) (практично)

Вибірковий самодиктант із самоперевіркою. Домашнє завдання – переписування та вивчення вірша (з друкованого тексту)

Розвиток монологічного мовлення, словника, просодики; розвиток вольо-вих зусиль та наполегливості під час письма і запамятовування тексту.

1

 

18.

Говоріння. Відтворення готового тексту розповідного характеру. Вибірковий переказ художнього тексту

Письмовий переказ з допомогою учителя художнього твору за простим планом.

Формування навичок самостійного висловлюван-ня. Удосконалення способів написання та поєднання букв на письмі.

1

 

19.

Діалог.Ситуація «У магазині». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок.

Самостійний запис, підбір слів-підказок.
Використання під час реплік діалогу.

Розвиток і корекція умінь діалогічного  мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності.

1

 

 

20.

Виготовлення листівок. Самостійне формулювання різних підписів листівки (День народження, свято Нового року, день 8 Березня, подяка, запрошення тощо)

Під контролем та з допомогою підписання листівки, дотримання на письмі правил мовленнєвого етикету.

Самостійне виправлення помилок.

Розвиток і корекція усного і письмового ділового мовлення на основі роботи з листівкою; закріплення графічних навичок.

2

 

 21.

Діалог. Ситуація «У аптеці». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок.

Самостійний запис, підбір слів-підказок.
Використання під час реплік діалогу.

Розвиток логічно зв’язного мовлення; корекція умінь діалогічного  мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності.

1

 

22.

Повторення. Вивчені віршики, прислів’я, скоромовки.

Декламування. Жести, міміка, інтонація, голос, темп.

Диктант. Вивчений текст напам’ять. 

Розвивати пам'ять, просодику; вчити правилам декламування віршів, текстів, використовуючи жести та міміку.

1

 

23.

Діалог. Ситуація «Вулиця, на якій знаходиться наш ліцей». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок.

Складання рекламного оголо-шення «Наш ліцей запрошує»

Самостійний запис, підбір слів-підказок.
Використання під час реплік діалогу.

 

 

Самостійний підбір слів, складання речень, запис.

Розвиток логічно зв’язного мовлення; корекція умінь діалогічного  мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності

2

 

24.

Вичленення заданих слів з мовленнєвого потоку. Відповіді на запитання по тексту. Розвиток слухової уваги та мислення, пам’яті.

Повторення Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання та прочитування написаного.

Формування навичок самостійної роботи, самоорганізації та планування висловлювання та письмової роботи в зошиті. Самоперевірка.

1

 

25.

Повторення. На основі практичних матеріалів за рік. Опис подій, явищ, предметів.
Ведення бесіди, використання вивченого напам’ять.

-------

Розвиток уміння уважно слухати, орієнтуватися у ситуації спілкування” переказувати ( усно) текст за простим планом; розрізняти різні за метою висловлювання речення.

 

2

 

 

План роботи складено на основі

Навчальні програми з української мови для 5 – 10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями

 Кравець Ніна Павлівна

Утвенко Наталія Олександрівна

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ. Національний педагогічний університет імені  М. П. Драгоманова. Київ - 2019

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
24 січня 2020
Переглядів
11030
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку