№ з/п |
Зв’язне мовлення. Читання |
Письмове мовлення |
Спрямованість корекційної роботи |
К-ть годин |
Дата проведення |
1. |
Всебічне обстеження усного мовлення. |
Всебічне вивчення письмових робіт. Аналіз |
|
2 |
|
2. |
Повторення. Правильна вимова слів з ненаголошеними голосними, апострофом. Складання описових речень. |
Вживання великої букви. Назви сіл і селищ, вулиць, столиця, країна. |
Корекція зорово-слухового сприймання, фонематичного слуху, збагачення лексики спільнокореневими словами, виховання самоконтролю усного і письмового мовл. |
1 |
|
3. |
Складання словосполучень, речень за запитаннями (опис за зразком). Групи слів за значенням: синоніми, антоніми. Добір слів у тема-тичну групу «Осінь. Пряме і переносне значення слів. |
Запис слів (самокоментування) |
Формування концентрації уваги на завданні, його аналіз, диференціація і абстрагування, довільне за-пам'ятовування, відтворення, стимулювання адекватно вживати у мовленні одно-значні та багатозначні слова |
2 |
|
4. |
Складання речень, поширення їх прикметниками. Опис за зразком (символи). Використання спільнокорене-вих слів для зв’язку речень у тексті (з допомогою). |
Списування складів (відкриті, обернені), 1-2-складових слів без збігу приголосних. Самостійне виправлення помилок |
Поповнення активного словника спільнокореневими словами; формування вольових зусиль для запам’ятовування коротких текстів, віршів. |
1 |
|
5. |
Іменник. Назви істот і неістот. Відмінювання іменників (практично). Вживання у мовленні іменників у різних відмінках. |
Вживання великої букви у власних іменниках. |
Удосконалення сприймання на основі умінь розрізнення категорій іменників; збагачення словника, розвиток пам’яті. |
1 |
|
6. |
Слова-ознаки, слова-дії. За предметними та сюжетними картками формування понять дія, ознака. Складання фрази з схемою. |
Графічний диктант (просторове орієнтування). Звуки голосні і приголосні. Диктант слуховий. |
Формування навичок правильного читання, порівняння графічних елементів. |
1 |
|
7. |
Слова-ознаки. Підбір прикметників до іменників. Формування тематичних груп іменників, самостійний підбір слів лексичного поля. Опис. |
Записування прикметників, самостійний підбір прикметників до іменників (практично), створення «зорових» груп. |
Вчити підбирати прикметники, узгоджуючи їх, логічно підбирати групи слів-ознак, формувати групи за ознаками. |
1 |
|
8. |
Рід іменників. Підбір груп слів до займенників з називанням та описом. |
Виділення закінчень, як ознак роду іменників. Порівняння за ознаками роду. |
Розвивати спостережливість, аналіз і увагу, вміння робити власні умовиводи, формулювати висновок. |
1 |
|
9. |
Побудова речень за даними словами (підметом, присудком, другорядними членами речення) без термінології з використанням ілюстрацій, серії сюжетних малюнків, предметів. |
Відмінювання іменників з допомогою, за запитаннями. Самоконтроль. |
Формування навичок самодиктування під час списування. Розвиток самоконтролю, навичок самоперевірки. |
1 |
|
10. |
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Складання різних за метою висловлювання речень на основі попереднього заняття. |
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, окличні. Розділові знаки в кінці речення. |
Розвиток пам’яті на основі пригадування властивостей речення; удосконалення мислительних процесів порівняння, аналізу, синтезу; розвиток просодики. |
1 |
|
11. |
Слухання-розуміння усного мовлення. Розуміння сприйня-того (хто?що?де?коли?чому?), послідовність подій. |
Самодиктант (завдання на вибір) Вибірковий складовий диктант (склади із звуками «и», «і»). |
Розвиток уміння налаштовуватися на сприй-мання, розуміти складні синтаксичні конструкції. |
1 |
|
12. |
Етика спілкування. Український народний етикет. Свята осінні, звичаї. Діалог. |
Самостійне складання плану висловлювання на задану тему, підбір слів, приказок, прислів’їв. |
Розширення словникового запасу; формування етикету спілкування; інтонаційної виразності мовлення під час діалогу. |
1 |
|
13. |
Монолог і діалог. Приклади в текстах, ознаки монологу і діалогу в тексті. Самостійна розповідь на обрану тему. Невербальні засоби спілкування. |
Складання плану висловлювання. Опора на текст, використання під час монологу. |
Формувати вміння моноло-гічного мовлення; розвиток самоконтролю, пам’яті, уваги; використання невербальних правил спілкування. |
2 |
|
14. |
«Ти» і «Ви» у звертанні. Український народний етикет. Повага до старших. Вживання слів ввічливості під час змодельованих ситуацій спілкування (практично). |
----- |
Розвиток мовлення під час діалогу; виховання толерантності, адекватного реагування на зауваження; самостійне виправлення помилок. |
2 |
|
15. |
Читання вголос. Відновлення деформованого тексту з поданих частин (заголовок, зачин, основна частина) на основі плану/сюжетних малюнків. |
----- |
Удосконалення способів написання та поєднання букв. Розвиток самоконтролю, навичок самоперевірки. |
1 |
|
16. |
Усний переказ тексту попереднього заняття. Складання плану переказу. |
Написання переказу на основі тексту попереднього заняття. Самоперевірка. |
Розвиток графічних навичок; наполегливості та уваги, самостійного знаходження і виправлення помилок. |
1 |
|
17. |
Типи мовлення: розповідь, опис. Ілюстрація – предмет. Самостійне мовлення за зразком. Створення власного висловлювання (розповідь, опис) (практично) |
Вибірковий самодиктант із самоперевіркою. Домашнє завдання – переписування та вивчення вірша (з друкованого тексту) |
Розвиток монологічного мовлення, словника, просодики; розвиток вольо-вих зусиль та наполегливості під час письма і запамятовування тексту. |
1 |
|
18. |
Говоріння. Відтворення готового тексту розповідного характеру. Вибірковий переказ художнього тексту |
Письмовий переказ з допомогою учителя художнього твору за простим планом. |
Формування навичок самостійного висловлюван-ня. Удосконалення способів написання та поєднання букв на письмі. |
1 |
|
19. |
Діалог.Ситуація «У магазині». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок. |
Самостійний запис, підбір слів-підказок. |
Розвиток і корекція умінь діалогічного мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності. |
1 |
|
20. |
Виготовлення листівок. Самостійне формулювання різних підписів листівки (День народження, свято Нового року, день 8 Березня, подяка, запрошення тощо) |
Під контролем та з допомогою підписання листівки, дотримання на письмі правил мовленнєвого етикету. Самостійне виправлення помилок. |
Розвиток і корекція усного і письмового ділового мовлення на основі роботи з листівкою; закріплення графічних навичок. |
2 |
|
21. |
Діалог. Ситуація «У аптеці». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок. |
Самостійний запис, підбір слів-підказок. |
Розвиток логічно зв’язного мовлення; корекція умінь діалогічного мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності. |
1 |
|
22. |
Повторення. Вивчені віршики, прислів’я, скоромовки. Декламування. Жести, міміка, інтонація, голос, темп. |
Диктант. Вивчений текст напам’ять. |
Розвивати пам'ять, просодику; вчити правилам декламування віршів, текстів, використовуючи жести та міміку. |
1 |
|
23. |
Діалог. Ситуація «Вулиця, на якій знаходиться наш ліцей». Самостійне формулювання теми висловлювання, продукування реплік діалогу. Дотримання граматично правильної будови мовлення, використання слів-підказок. Складання рекламного оголо-шення «Наш ліцей запрошує» |
Самостійний запис, підбір слів-підказок.
Самостійний підбір слів, складання речень, запис. |
Розвиток логічно зв’язного мовлення; корекція умінь діалогічного мовлення, формування моральних якостей, пізнавальної активності |
2 |
|
24. |
Вичленення заданих слів з мовленнєвого потоку. Відповіді на запитання по тексту. Розвиток слухової уваги та мислення, пам’яті. |
Повторення Самостійна робота в зошиті з коментуванням дій під час написання та прочитування написаного. |
Формування навичок самостійної роботи, самоорганізації та планування висловлювання та письмової роботи в зошиті. Самоперевірка. |
1 |
|
25. |
Повторення. На основі практичних матеріалів за рік. Опис подій, явищ, предметів. |
------- |
Розвиток уміння уважно слухати, орієнтуватися у ситуації спілкування” переказувати ( усно) текст за простим планом; розрізняти різні за метою висловлювання речення.
|
2 |
|
План роботи складено на основі
Навчальні програми з української мови для 5 – 10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями
Кравець Ніна Павлівна
Утвенко Наталія Олександрівна
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ - 2019