Календарне планування корекційно-розвиткових занять
з розвитку мовлення для дітей із ЗПР, 5 клас
ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНОРОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ
«РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»
ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
4 години на тиждень
№ з\п |
Тема заняття |
Кіл-ть год |
Дата |
Примітка |
|
І семестр УСНЕ ЗВ'ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ |
|||
1 |
Вступне заняття. Розвиваючі вправи для повторення вивченого матеріалу. Складання усної розповіді «Як я провів літо» |
1 |
|
|
2 |
Вправи на розпізнавання та розрізнення букв. Розвиток дрібної моторики рук. |
1 |
|
|
3 |
Розрізнення голосних та приголосних звуків. Звуковий аналіз слів. |
1 |
|
|
4 |
Вдосконалення фонематичного компонента мовлення. Відтворення звуків, складів, слів (підбираються слова, близькі за звучанням), називання заданих звуків, складів, слів. |
1 |
|
|
5 |
Диференціація вимови наголошених і ненаголошених [е], [и], [о] голосних звуків. |
1 |
|
|
6 |
Диференціація вимови твердих і м'яких, дзвінких і глухих приголосних звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
1 |
|
|
7 |
Диференціація вимови слів з апострофом, літерами і, є, ю, я, сполученнями букв йо, ьо. |
1 |
|
|
8 |
Диференціація вимови слів з префіксом пре- , при-, прі-. |
1 |
|
|
9-10 |
Урок розвитку мовлення №1. Усний твір з обгрунтуванням власної думки „Моя улюблена телепередача” |
2 |
|
|
11-12 |
Вдосконалення граматичного компонента мовлення. Вживання й утворення слів за допомогою префіксів пре-, при- , прі-. |
2 |
|
|
13-14 |
Вдосконалення лексичного компонента мовлення. Осмислення почутого, перекодування сприйнятого повідомлення й трансформування почутих речень у різні варіанти: перетворення речення у прості в поширені й навпаки, за зразком. |
2 |
|
|
15 |
Порівняння 2 речень і визначення відмінності, об'єднання 2 речення в одне. |
1 |
|
|
16-17 |
Розвиток мовлення № 2. Усний твір-опис предмета в художньому стилі: лист, замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру. |
2 |
|
|
18-19 |
Вдосконалення зв’язного мовлення. Діалогічне мовлення. Складання діалогу за допомогою вчителя. |
2 |
|
|
20-21 |
Відтворення текстів діалогічного характеру, що належать до різних стилів, типів і жанрів мовлення та оцінка їх змісту, форми, задуму і мовного оформлення. |
2 |
|
|
22 |
Відтворення текстів діалогічного характеру, що належать до різних стилів, типів і жанрів мовлення та оцінка їх змісту, форми, задуму і мовного оформлення. |
1 |
|
|
23-24 |
Розвиток мовлення № 3. Складання діалогу. |
2 |
|
|
25-26 |
Монологічне мовлення. Докладний переказ (за допомогою вчителя) почутих та прочитаних текстів художнього й наукового стилів мовлення за складеним простим планом. |
2 |
|
|
27-28 |
Розвиток мовлення № 4. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин, роздуму. |
2 |
|
|
29-30 |
Розвиток мовлення №5. Розповідь і опис предметів, тварин у вивчених творах; роздуми про вчинки героїв. |
2 |
|
|
|
ПИСЕМНЕ ЗВ'ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ |
|||
31 |
Диференціація і співвідношення звуків і букв. |
1 |
. |
|
32-33 |
Аналіз і коментування позначення м’якості приголосних на письмі ь та літерами і, є, ю, я. |
2 |
|
|
34 |
Вживання ґ і г та щ. |
1 |
|
|
35-36 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
2 |
|
|
37-38 |
Чергування голосних і приголосних звуків [о] -[а], [е] -[і], [е] - [и]. |
2 |
|
|
39-40 |
Чергування голосних і приголосних звуків [о],[е] з [і].
|
2 |
|
|
41-42 |
Чергування голосних і приголосних звуків [е]-[о] після [ж],[ч], [ш]. |
2 |
|
|
43-44 |
Чергування голосних і приголосних звуків [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
2 |
|
|
45-46 |
Чергування голосних і приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
2 |
|
|
47-48 |
Виконання фонематичного аналізу звуків, складів, слів. |
1 |
|
|
49 |
Вдосконалення граматичного компонента мовлення. Вживання й утворення слів за допомогою пре-, при- |
|
|
|
50-52 |
Вдосконалення лексичного компонента мовлення. Осмислення почутого, перекодування сприйнятого повідомлення й трансформування почутих речень у різні варіанти: перетворення речення у прості в поширені й навпаки, за зразком, порівняти 2 речення і визначити відмінності, об'єднати 2 речення в одне, тощо. |
3 |
|
|
53-54 |
Вдосконалення зв’язного мовлення. Діалогічне мовлення. З допомогою вчителя будує діалог відповідно до запропонованої ситуації спілкування, серії малюнків, запитань, певних подій, спостереження. |
2 |
|
|
55-57 |
Монологічне мовлення. З допомогою дорослого переказує докладно (усно) почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення (обсягом 100-150 слів) за складеним простим планом. |
3 |
|
|
58-59 |
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин, роздуму. |
2 |
|
|
60 |
Докладний переказ тексту наукового стилю. |
1 |
|
|
61-62 |
Усний відгук про висловлювання товариша. Усний твір-опис предмета в художньому стилі: лист, замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру. |
2 |
|
|
63-64 |
Усний твір-оповідання про випадок із життя. |
2 |
|
|
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
_____________Г.С.Рак