Хід уроку
1.Привітання.
2.Гра «Впізнай казку» показ слайдів.
3.Вивчення нового матеріалу.
Мотивація навчальної діяльності.
4.Робота з загадками про головних героїв теми Довідникове бюро.
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її... (лисичка).
З’являється зображення лисиці.
Лисиця — звір, хижак. У лисиці дуже розвинений нюх і слух, за їх допомогою вона відшукує харчі. Вона живиться мишами, гризунами, молодими зайцями, птахами. Лисиця — мисливський звір, її хутро дуже цінне. Як хижак вона знищує багато шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай зернових культур.
Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають... ( журавлі )
З’являється зображення журавля.
Журавель - великий довгоногий птах, з довгою шиєю, прямим сильним дзьобом. Оперення приємного сірого забарвлення, тільки махові пера чорні та по боках голови білі смужки. Живляться переважно рослинною їжею, але не відмовляються і від комах, дрібних тварин-жаб, ящірок. Як рідкісний птах журавель занесений до Червоної книги України.
5.Ознайомлення з текстом .«Методика п'яти капелюшків»
1.Білий капелюшок.
Читання тексту в голос. Аналіз змісту казки.
Фізкультхвилинка . За картками під музику.
Жовтий капелюшок.
Обговорення та аналіз змісту казки.
На що сподівався кожен із гостей?
Чи підійде до казки такий заголовок: "Яке частування, таке й дякування"?
Яка головна думка?
Які погані вчинки зробили герої?
Журавель?
Лисичка?
Червоний капелюшок
Опис героїв.
Яка лисичка? Чи вміла вона дружити? Які в неї риси характеру? Які гарні? Які погані?
Який журавель? Які в нього погані риси, а які гарні? Чому він так вчинив?Що відчував у гостях в лисички?
Що засуджується в казці? (жадібність, жага помсти один до одного, не вміння та не бажання спілкуватись і дослухатись один до одного)
Чого вчить нас ця казка? Що ми можемо порадити нашим героям?
Чи зустрічаються у вашому житті такі люди , як наші герої?
Як би ви вчинили?
Синій капелюшок
– Пофантазуйте, і придумайте свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися казка?
Під час роздумів діти беруть кинетичний пісок и вилеліплюють образ одного із героїв.
Чорний капелюшок .
Рефлексія. Психогімнастика «Зоопарк».
Кожен перетворюється на будь-яка тварину, героя казок, з його характерними діями, звичками. Ведучий намагається вгадати.
Конспект групового корекційно – розвивального уроку
З учнями 5 класу
Тема: Розвиток мовлення. Розповідь і опис предметів, тварин у вивчених творах; роздуми про вчинки героїв.
Підготувала:
Вчитель – дефектолог
О.І.Мормель
Мета:
Корегуюче – навчальна: вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного;закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв'язки;формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки;розвивати пам'ять, мислення, увагу;виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.
Корегуюче-розвивальна: розвивати зорову увагу і сприйняття, фонематичне сприйняття, пам`ять, дрібну і загальну моторику, узгодження мовлення з рухом, силу голосу. Розвивати навички самоконтролю, виправлення граматичних помилок, прагнення розмовляти чистою українською мовою.
Корегуюче-виховна: формувати навички співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності.
Обладнання: ноутбук, презентація «Впізнай казву», пазли «Казка», роздрукований текст казки, кінетичний пісок, картки з кінезіологічних вправ.