Корекційно - розвивальний урок. Розопідь і опис за мотивами казки "Лисичка і Журавель" ЗПР 5 клас.

Про матеріал
Конспект групового корекційно – розвивального уроку З учнями 5 класу Тема: Розвиток мовлення. Розповідь і опис предметів, тварин у вивчених творах; роздуми про вчинки героїв. Підготувала: Вчитель – дефектолог О.І.Мормель
Перегляд файлу

Хід уроку

1.Привітання.

2.Гра «Впізнай казку» показ слайдів.

3.Вивчення нового матеріалу.

Мотивація навчальної діяльності.

  •                   Чи любите ви читати казки?

4.Робота з загадками про головних героїв теми Довідникове бюро.

 

       У кущах вона ночує

       І на зайчика полює.

       Вся руденька ця сестричка,

       А зовуть її... (лисичка).

 

Зявляється зображення лисиці.

  •                   А що ви знаєте про лисичку? (Виступ учня)

Лисиця — звір, хижак. У лисиці дуже розвинений нюх і слух, за їх допомогою вона відшукує харчі. Вона живиться мишами, гризунами, молодими зайцями, птахами. Лисиця — мисливський звір, її хутро дуже цінне. Як хижак вона знищує багато  шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай зернових культур.

 

Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають... ( журавлі )

 

Зявляється зображення журавля.

  •                   А що ви знаєте про журавля? (Виступ учня)

Журавель - великий  довгоногий птах, з довгою шиєю, прямим сильним дзьобом. Оперення приємного сірого забарвлення, тільки махові пера чорні та по боках голови білі смужки. Живляться переважно рослинною їжею, але не відмовляються і від комах, дрібних тварин-жаб, ящірок. Як рідкісний птах журавель занесений до Червоної книги України.

 

5.Ознайомлення з текстом .«Методика п'яти  капелюшків»

1.Білий капелюшок.

Читання тексту в голос. Аналіз змісту казки.

 

Фізкультхвилинка . За картками під музику.

 

Жовтий капелюшок.

Обговорення  та аналіз змісту казки.

На що сподівався кожен із гостей?

Чи підійде до казки такий заголовок: "Яке частування, таке й дякування"?

Яка головна думка?

Які погані вчинки зробили герої?

Журавель?

Лисичка?

 

Червоний капелюшок

Опис героїв.

Яка лисичка? Чи вміла вона дружити? Які в неї риси характеру? Які гарні? Які погані?

Який журавель? Які в нього погані риси, а які гарні? Чому він так вчинив?Що відчував у гостях в лисички?

Що засуджується в казці? (жадібність, жага помсти один до одного, не вміння та не бажання спілкуватись і дослухатись один до одного)

Чого вчить нас ця казка?  Що ми можемо порадити нашим героям?

Чи зустрічаються у вашому житті такі люди , як наші герої?

Як би ви вчинили?

Синій капелюшок
– Пофантазуйте, і придумайте свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися казка?

 Під час роздумів діти беруть кинетичний пісок и вилеліплюють образ одного із героїв.

 Чорний капелюшок .

 

Рефлексія. Психогімнастика «Зоопарк».

Кожен перетворюється на будь-яка тварину, героя казок, з його характерними діями, звичками. Ведучий намагається вгадати.


 

Конспект групового  корекційно – розвивального уроку

З учнями 5 класу

 

 

Тема: Розвиток мовлення. Розповідь і опис предметів, тварин у вивчених творах; роздуми про вчинки героїв.

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель – дефектолог

О.І.Мормель

 

 

Мета:

Корегуюче – навчальна: вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного;закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв'язки;формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки;розвивати пам'ять, мислення, увагу;виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Корегуюче-розвивальна: розвивати зорову увагу і сприйняття, фонематичне сприйняття, пам`ять, дрібну і загальну моторику, узгодження мовлення з рухом, силу голосу. Розвивати навички самоконтролю, виправлення граматичних помилок, прагнення розмовляти чистою українською мовою.

Корегуюче-виховна: формувати навички співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності.

 

Обладнання: ноутбук, презентація «Впізнай казву», пазли «Казка», роздрукований текст казки, кінетичний пісок, картки з  кінезіологічних вправ.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку