Мета:
•вирішування творчих завданнь, які не мають однозначної відповіді;
•розвиток зв'язного мовлення, творчих здібностей та креативного мислення;
•розвиток уміння вирішувати нестандартні завдання;
•розвиток пізнавательної активності учнів;
•формування та розвиток комунікативних умінь: вміння спілкуватися і взаємодіяти в групі, поважати думку інших, об'єктивно оцінювати свою роботу та діяльність інших учасників. .
Обладнання та матеріали: комп'ютер, проектор, смарт-дошка, презентація гри; олівці, ручки, чисті аркуші паперу; скрепка, ложка; сертифікати, неонові браслети, повітряні кульки, фотобутафорія.
КРЕАТИВ-бій серед учнів 4-5 класів.
Мета:
Обладнання та матеріали: комп'ютер, проектор, смарт-дошка, презентація гри; олівці, ручки, чисті аркуші паперу; скрепка, ложка; сертифікати, неонові браслети, повітряні кульки, фотобутафорія.
Вступна частина.
Привітання.
Добрий день, любі гості, діти!
Чи усе у вас гаразд?
Ви довкола озирніться,
Одне одному всміхніться,
Щоб ніхто не сумував,
З усіма радів і грав!
Сьогодні ми з вами будемо цікаво проводити час, навчатися творчості та креативності у грі.
Що таке креативність?
Що таке відкриті задачі?
Відкриті задачі – це такі задачі, в яких є безліч варіантів відповідей, кожна відповідь правильна, якщо її аргументувати.
Основна частина.
Дозвольте оголосити правила нашої гри. Кожній команді треба обрати капітана, секретаря та спікера. Протягом всієї гри вам буде запропоновано 4 задачі (по 1 хвилини на кожну). Уважно проаналізуйте задачу РАЗОМ, придумайте якомога більше ідей. Виберіть краще рішення і запишіть його. Після звукового сигналу спікери команд по черзі представляють свої рішення. Експерти підбивають підсумки.
Максимальний бал за вирішення однієї задачі – 10 балів за найкреативнішу та найшвидшу відповідь.
У змаганні той перемагає,
Хто щирих, вірних друзів має.
Тож пам’ятай про це завжди
І свято дружбу бережи!
Розминка.
Задача № 1
Хотіла Ворона пити. У дворі стояв глечик з водою, але в ньому води було тільки на дні. Як Вороні напитися?
Задача № 2.
Із диких тварин сама найнебезпечніша – лисиця, бо вона переносить сказ та інші хвороби. Із-зі цього раніше лисиць вбивали до сьогоднішнього часу. Але нарешті винайшли вакцину проти сказу. Достатньо тільки з’їсти капсулу, щоб не захворіти. Але лисиць не змусиш ходити робити щеплення. Як вирішити цю проблему?
Задача № 3.
Стоматологи стверджують, щоб видалити мікроби з ротової порожнини, зуби треба чистити не менше 3 хвилин. Більшість людей на це витрачає 1 хвилину, особливо це стосується дітей. Як зробити так, щоб люди чистили зуби не менше 3 хвилин?
Фізхвилинка "СВІТЛОФОР" (за допомогою повітряних кульок).
Учні рухаються, а вчитель віддає команди, показуючи кольори світлофору (за допомогою повітряних кульок). Якщо вчитель каже: «Червоний!», учні мають швидко присісти; якщо «Зелений!» – учасники продовжують іти (ходьба на місці) і плескають у долоні; якщо вони бачуть «Жовтий!», то мають зупинитися і підняти руки вгору. Вправа виконується швидко.
Задача № 4.
Деякі діти не хочуть ні вчитися, ні навіть гуляти. Вони весь день сидять вдома, «приклеївшись» до екрану телевізора. Що потрібно зробити, щоб діти проводили біля телевізору менше часу?
Варіанти відповідей:
Контрольна відповідь (ідеальний варіант рішення):
Батько двох хлопчиків із Вашингтона придумав оригінальний спосіб боротьби з телевізійної лихоманкою. Він приєднав телевізор до динамо-машини, яку треба було крутити, сидячи на велорамах і старанно працюючи ногами. Після цього інтерес дітей до телевізора помітно знизився. Вони стали дивитися тільки найцікавіші передачі.
Гра «Добре-погано».
Осінь – це добре, тому що… Осінь – це погано, тому що…
Зима – це добре…
Гра «Знайди застосування» (скрепка, ложка…)
Гра "Друдли". Друдл - Droodle - це загадка-головоломка. Це малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке, але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Винахідник друдлів Роджер Прайс, комедійний письменник.
Простота та невизначеність друдлів створюють широкий простір для виникнення асоціативних образів, пов’язаних з будь – якою сферою навколишньої дійсності.
Заключна частина.
Підведення підсумків.
Нагородження, вручення сертифікатів.
Фотосесія (за допомогою фотобутафорії).