Індивідуальний план навчання з біології у 6 класі на І семестр
(40 годин – 2 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин на вивчення |
Очікувані результати |
Рослини (продовження) |
|||
1 |
Статеве розмноження рослин. Квітка. |
1 |
Учень самостійно визначає термін «генеративні органи». Вирізняє елементи будови квітки. |
2 |
Суцвіття. |
1 |
Учень називає основні типи суцвіття, наводить приклади рослин для кожного типу суцвіття. |
3 |
Запилення рослин. |
1 |
Учень описує процес запилення рослини. Розрізняє терміни «запилення» та «запліднення». |
4 |
Запліднення. Відкриття процесу запліднення квіткових рослин. |
1 |
Учень описує історію відкриття процесу запліднення. Описує процес подвійного запліднення. |
5 |
Насінина. Будова насінини. Дослідження умов проростання насінини. |
1 |
Учень описує будову насінини, називає основні умови для проростання насінини. |
6 |
Плід. Способи поширення. |
1 |
Учень описує будову плоду, називає основні типи плоду, наводить приклади рослин із кожним типом плоду. Описує способи поширення насінини використовуючи термін «анемохорія», «зоохорія», тощо. |
7 |
Узагальнення знань «Генеративні органи рослини». |
1 |
Учень вільно спілкується на всі обговорені теми, описує основні генеративні органи. |
Різноманітність рослин. |
|||
8 |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням тощо) |
1 |
Учень називає способи класифікації рослин, наводить приклади класифікації. |
9 |
Водорості. Зелені водорості. |
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки зелених водоростей, називає представників, описує роль водоростей у природі та житті людини. |
10 |
Водорості: бурі та червоні. |
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки бурих та червоних водоростей, називає представників, описує роль водоростей у природі та житті людини. |
11 |
Мохи. |
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки мохів, називає представників, описує роль мохів у природі та житті людини. |
12 |
Хвощі. Плауни. Папороті. |
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки хвощів плаунів та папоротей, називає представників, описує роль цих рослин у природі та житті людини. |
13 |
Виконання підсумкової роботи за чверть. |
1 |
Самостійно виконує надані завдання. |
14 |
Голонасінні. |
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки голонасінних. Описує особливості статевого процесу голонасінних. |
15 |
Різноманітність та значення голонасінних рослин. |
1 |
Учень самостійно називає представників голонасінних та описує їх роль у природі та житті людини. |
16 |
Покритонасінні (Квіткові)
|
1 |
Учень самостійно називає основні діагностичні ознаки покритонасінних. Описує особливості статевого процесу. |
17 |
Різноманітність покритонасінних рослин. Клас дводольні: Розові. |
1 |
Учень надає характеристику класу розових (тип суцвіття, плоду), називає представників класу. |
18 |
Різноманітність покритонасінних рослин. Клас дводольні: пасльонові, хрестоцвіті. |
1 |
Учень надає характеристику класів пасльонових та хрестоцвітних (тип суцвіття, плоду), називає представників класів. |
19 |
Різноманітність покритонасінних рослин. Клас дводольні: бобові, складноцвіті. |
1 |
Учень надає характеристику класів бобових та складноцвітих (тип суцвіття, плоду), називає представників класів. |
20 |
Різноманітність покритонасінних рослин. Клас Однодольні: злакові та лілійні. |
1 |
Учень надає характеристику класів злакових та лілійних (тип суцвіття, плоду), називає представників класів. |
21 |
Екологічні групи рослин. Життєві форми рослин. |
2 |
Учень визначає термін «життєві форми». Наводить приклади життєвих форм. |
22 |
Рослинні угруповання. |
1 |
Учень називає основні рослинні угруповання, наводить приклади цих рослинних угруповань у світі. |
23 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. |
2 |
Учень самостійно розмірковує над значенням рослин використовуючи терміни «фотосинтез», «біорізноманіття», «харчова база» та інші. |
24 |
Узагальнення знань «Різноманітність рослин». |
1 |
Учень вільно спілкується на всі обговорені теми, може охарактеризувати рослину за вивченими ознаками. |
Гриби |
|||
25 |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
1 |
Учень визначає терміни «грибниця», «плодове тіло», «міцелій», «гіменофор». Називає принципові відмінності грибної клітини. |
26 |
Розмноження та поширення грибів. |
1 |
Учень визначає терміни «спора», «циста», описує методи поширення грибів. |
27 |
Група грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. |
1 |
Учень наводить приклади симбіотичних грибів. Характеризує мікоризу. |
28 |
Група грибів: лишайники. Лишайники – біоіндикатори повітря. |
1 |
Учень визначає термін «лишайники», «ліхеноіндикація». Визначає природний статус лишайників. |
29 |
Група грибів: сапротрофні – цвільові гриби, дріжджі. |
1 |
Учень визначає термін «сапротрофність». Наводить приклади цвільових грибів, описує їх роль у житті людини. |
30 |
Група грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) |
1 |
Учень визначає термін «паразитизм». Наводить приклади паразитичних грибів та хвороб людей. |
31 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
2 |
Учень описує роль грибів у природі та житті людини згадуючи теми створення антибіотиків, хвороби рослин, мікози людей та тварини, їстівні та отруйні гриби, галюциногенні гриби, благородні гриби та промислове вирощування грибів. |
32 |
Узагальнення знань про гриби |
1 |
Учень вільно спілкується на всі обговорені теми, описує особливості грибів, як біологічних об’єктів. |
Узагальнення |
|||
33 |
Будова та життєдіяльність організмів |
1 |
Учень усвідомлює складність біологічної системи «організм». |
34 |
Досягнення сучасної біології |
1 |
Учень визначає термін «біотехнологія», проводить аналітичний пошук інформації в інтернеті. |
35 |
Рослини нашої місцевості. |
1 |
Учень називає основні рослини нашої місцевості. Вирізняє інвазивні види рослин. |
36 |
Екосистеми нашої місцевості. |
1 |
Учень називає основні екосистеми нашої місцевості в межах країни. |
37 |
Дивовижні організми нашої планети. |
1 |
Учень проводить аналітичний пошук інформації та може підготувати розповідь про представників нашої планети. |
38 |
Що можна досліджувати влітку. |
1 |
Учень вміє формувати план досліджень, формуючи мету, методи, тощо. |