Тема. Будова та функції листка. Видозміни листків.
Мета. сформувати в учнів знання про будову листка як бічної частини пагону; ознайомити із різноманітністю простих і складних листків, а також розміщенням їх на стеблі; дати поняття "жилкування листків”, навчитися розпізнавати листки за зовнішніми ознаками; розвивати навички спостереження, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки та узагальнення, продовжувати; виховувати бережне ставлення до рослинного світу.
Обладнання: підручник ( автор Остапченко), гербарні зразки, таблиці
Хід уроку.
І. Організація уроку.
Ми розпочинаємо урок, а на уроці ми:
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Виконання вправи на повторення за посиланням https://learningapps.org/display?v=pdf5q8tx523
ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності
Листок - це своєрідна “лабораторія” рослини.
Використовуючи хмару слів, складіть невеличку розповідь про листок.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- використовуючи текст підручника с. 107 складаємо опорну схему-таблицю
Зовнішня будова листка
Листкова пластинка черешок прилистки
мають різні краї, різну прикріплює листкову виконують захисну функцію
форму пластинку до стебла
Листки за будовою
Прості складні
складається із черешка і однієї на спільному черешку містится кілька листкових
листкової пластинки пластинок
Листкорозміщення
Почергове супротивне кільчасте
листки послідовно на вузлі один навпроти від вузла відходять біьше 2-х
розташовані на стеблі одного розташовані листків
один відносно одного 2 листки
по спіралі
Види жилкування листка
Сітчасте паралельне дугове
утворює сітку жилки розміщені жилки утворюють дуги
завдяки багатора- паралельно одна одній
зовому галуженню
Опрацювавши текст с. 113-114 , заповнити таблицю
Видозміни листків |
Їх функції |
Приклади рослин |
Колючки барбарису, кактусу, білої акації, |
|
|
вусики гороху, |
|
|
М”ясисті листки молодила; |
|
|
брунькові луски; |
|
|
листки-капкани венериної мухоловки, |
|
|
листки-глечики непентуса |
|
|
листки-глечики непентуса |
|
|
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з флеш-картками :
-Чому листок – частина пагона, а не самостійний орган?
- Яку будову має листок?
- Які функції виконує листок?
- Як зовнішня будова листка повязана з цого функціями?
- Які існують листки за будовою листкової пластинки?
- Як простий листок можна відрізнити від складного?
- Як листки розташовуються на стеблі?
- Які типи жилкування властиві листкам?
- Що називають листковою мозаїкою? Яке її значення?
V. Підведення підсумків уроку.
Закінчити речення
Сьогодні на уроці ми вивчили…
Я дізналась, що листки бувають…
Мені було цікаво дізнатись, що…
Я вважаю…
Про листок я дізнався…
Жилкування листків є…
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 28,29; скласти сенкан “Листок”