Індивідуальний навчальний план
з Інформатики
2024-2025 н.р.
7 клас
за сімейною формою навчання
(за програмою автори Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.)
І семестр |
|
|
Теми навчальних занять |
Очікувані результати |
|
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» Тема 1. Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси
Пошук в Інтернеті. Розширений пошук. Збирання даних і перевірка їх достовірності. Факти та фейки. Ознаки мови ворожнечі, маніпулятивних повідомлень і пропаганди, розпізнавання та протидія. Створення закладок і списків джерел. Електронне листування. Електронна поштова скринька. Списки розсилання. Етикет електронного спілкування. Безпека електронного спілкування. Хмарні сервіси. Офісні вебдодатки. Онлайнові перекладачі. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації спільних документів різних видів. Рівні доступу.
Інструктаж з БЖД. Практична робота. Хмарні сервіси. Тематичне оцінювання. |
Називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовуються цифрові технології. Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб. Аргументує вибір доцільних цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування задач різних галузей. Будує схему послідовності виконання процесів і взаємодій в інформаційній системі. Розпізнає належність даних до певного типу на підставі спільних властивостей і методів опрацювання. Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції. Формулює гіпотези щодо розв’язання проблеми з використанням інформаційних технологій. Створює і розглядає набори даних для перевірки, підтвердження чи спростування твердження/гіпотези. Визначає об’єкти, їх властивості, значення властивостей у заданій предметній галузі та зв’язки між ними. Будує, тестує, змінює інформаційну модель для підтвердження/ спростування гіпотези, дослідження систем реального світу. Розрізняє залежні й незалежні події, що змінюють стан інформаційної моделі. Визначає причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, а також способи їх підтвердження. Продуктивно взаємодіє з іншими особами, спілкується за допомогою різних цифрових засобів, ураховуючи власні потреби та потреби інших осіб |
|
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 2. Алгоритми та програми Програма. Мови програмування. Професії, де потрібно вміти складати програми. Проєкти. Змінні, команда присвоювання. Консольні проєкти з простими арифметичними обчисленнями. Розгалуження. Консольні проєкти з розгалуженнями. Проєкти для комп'ютерного експерименту. Перевірка гіпотез. Підпрограми. Підпрограми з аргументами. Підпрограми з результатами. Віконні проєкти. Вікно, його властивості. Події з вікном, обробник події. Віконні проєкти для створення графічних зображень Інструктаж з БЖД. Практична робота. Проєкти для змінення значень властивостей вікна. Використання вікна повідомлень. Інструктаж з БЖД. Віконні проєкти для створення графічних зображень. Тематичне оцінювання. |
Називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовуються цифрові технології. Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб. Аргументує вибір доцільних цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування задач різних галузей. Будує схему послідовності виконання процесів і взаємодій в інформаційній системі. Розпізнає належність даних до певного типу на підставі спільних властивостей і методів опрацювання. Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції. Формулює гіпотези щодо розв’язання проблеми з використанням інформаційних технологій. Створює і розглядає набори даних для перевірки, підтвердження чи спростування твердження/гіпотези. Визначає об’єкти, їх властивості, значення властивостей у заданій предметній галузі та зв’язки між ними. Будує, тестує, змінює інформаційну модель для підтвердження/ спростування гіпотези, дослідження систем реального світу. Розрізняє залежні й незалежні події, що змінюють стан інформаційної моделі. Визначає причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, а також способи їх підтвердження.
Формулює і виконує основні етапи алгоритмічного розв’язування задачі [ Створює алгоритми з вкладеними. структурами та ітеративними обчисленнями, аргументує їх вибір Прогнозує вплив зміни алгоритму, наборів вхідних даних на результат роботи алгоритму] Добирає набори даних для перевірки правильності роботи алгоритму Порівнює альтернативні алгоритми розв’язування однієї задачі за різними ознаками. Індивідуально й у групі розробляє програми, що містять команди з вкладеними структурами і даними різних типів. |
|
ІІ семестр |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Комп’ютерні презентації
Створення гіпертекстових посилань у презентаціях. Налаштування демонстрації комп’ютерних презентацій. Розгалужені презентації, керування показом. Тригери. Використання тригерів у комп’ютерній презентації Інструктаж з БЖД. Практична робота Комп’ютерні презентації Тематичне оцінювання. |
Створює розгалужені мультимедійні презентації з налагодженням їх демонстрації . Використовує гіпертекстові документи та створює гіпертекстові посилання в документах різних типів. Пояснює особливості нелінійного тексту. Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції. Обґрунтовано обирає спосіб візуального представлення даних і систем реального та віртуального світу. Розробляє та реалізує проєкти, які обробляють події. |
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Об'єкти мультимедіа. Поняття мультимедіа. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для створення й опрацювання об’єктів мультимедіа. Засоби перетворення аудіо- й відеоформатів. Програми для запису аудіо й відео. Особливості створення власних аудіо- та відеопроєктів. Програми для монтажу аудіо- та відеопродуктів (аудіо- та відеокастів, відеокліпів тощо). Редагування аудіо- та відеопроєктів
|
Пояснює принципи представлення та опрацювання даних різних типів (звуки, зображення) у двійковому та інших видах кодування. Обирає та комбінує ряд текстів, зображень, звуків, анімацій, відео тощо для проєктування, розробки, публікації та представлення інформаційних продуктів і виконання творчих і навчальних проєктів. Створює аудіо- і відеопродукти Візуально представляє дані, обґрунтовує вибраний спосіб і реалізовує його за допомогою цифрових технологій для систем реального та віртуального світу. Обґрунтовано вибирає формат даних для збереження об’єктів різних типів, ураховуючи можливість втрати даних. Аргументовано обирає і використовує програмні засоби та технології для створення й удосконалення інформаційних продуктів. Створює інформаційні продукти в різних режимах (онлайн, офлайн), опрацьовує та зберігає їх у різних форматах. Визначає відповідність змісту і вигляду інформаційного продукту цільовій аудиторії, збирає відгуки користувачів для вдосконалення продукту. Обґрунтовує вибір апаратного чи програмного способу розв’язування задачі. Аргументовано обирає ліцензію для створених інформаційних продуктів. Розпізнає інформаційні продукти з вільним і закритим кодом |
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 5. Комп’ютерна анімація
Поняття про анімацію. Види анімації. Комп’ютерна анімація. Професії в галузі комп’ютерної анімації. Історія комп’ютерної анімації. Перегляд комп’ютерної анімації. Растрова та векторна анімація. GIF- та WEBP-анімації. Програмні засоби для створення GIF- та WEBP-анімації. Анімація руху кількох об’єктів. Анімація кольору, тексту, форми об’єктів. Фільтри для додаткових ефектів анімації. Морфінг. Створення анімації з відео
|
Називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовують цифрові технології Аргументує вибір доцільних цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування задач різних галузей Аргументовано обирає і використовує програмні засоби та технології для створення й удосконалення інформаційних продуктів Обґрунтовує вибір апаратного чи програмного способу розв’язування задачі Описує, як інформаційні технології сприяють чи перешкоджають новим формам досвіду, самовираженню, спілкуванню і співпраці Обговорює історичні зміни інформаційних технологій та їх вплив на освіту, виробництво, суспільство, культуру з плином часу Обґрунтовано вибирає формат даних для збереження об’єктів різних типів, ураховуючи можливість втрати даних Обирає, поєднує і налаштовує програмні засоби відповідно до потреб, характеристик/параметрів задачі та наявних обмежень Складає повідомлення на основі візуального представлення даних Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції Пояснює обмеженість моделей порівняно з реальними об’єктами чи системами Обирає та комбінує ряд текстів, зображень, звуків, анімацій, відео тощо для проєктування, розробки, публікації та представлення інформаційних продуктів і виконання творчих і навчальних проєктів Створює інформаційні продукти в різних режимах (онлайн, офлайн), опрацьовує та зберігає їх у різних форматах Аргументовано обирає та застосовує засоби для побудови малюнків різних типів у різних графічних редакторах Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб |
|
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій Етапи виконання проєкту. Визначення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту. Організація та планування колективної діяльності. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. Подання та оцінювання результатів виконання проєкту
Інструктаж з БЖД. Практична робота Створення відеофільму. Розміщення відео в інтернеті. Тематичне оцінювання. |
Розпізнає та формулює задачі з різних предметних галузей і життєвих ситуацій, для розв’язування яких доцільно використовувати засоби інформаційних технологій] Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб Добирає ресурси і технології для здійснення інформаційних процесів Оцінює доцільність і надійність даних різних типів і джерел їх отримання, використовує ці дані для розв’язування життєвих задач Застосовує різні стратегії пошуку, збору, передавання і зберігання інформації Обґрунтовано обирає спосіб візуального представлення даних і систем реального та віртуального світу Проєктує і розробляє інформаційний продукт, працюючи у групі Використовує ефективні засоби цифрової комунікації, знає цифрові інструменти і технології для підтримки процесів співпраці та представлення роботи групи Співпрацює з іншими, розуміє і враховує погляди та емоційний стан інших учасників групи; виявляє ініціативність, надає підтримку іншим, за потреби сприяє запобіганню чи вирішенню конфліктів Конструктивно обговорює результати і перебіг командної роботи зі створення інформаційного продукту на основі критеріїв співробітництва |
|