Індивідуальний навчальний план
для учня/учениці 10 класу ______________________________ПІП
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
ГЕОГРАФІЯ:
Регіони та країни
10 клас
План складено за оновленою навчальною програмою з географії для 10-11 класів (рівень стандарту) загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
№ п/п |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Дата/ час проведен-ня консультацій, видів контролю |
|||
1. |
ВСТУП до курсу.
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЄВРОПИ
Тема 2. КРАЇНИ ЄВРОПИ Німеччина. Франція Велика Британія. Італія Польща |
називає та показує на карті регіони світу (за класифікацією ООН); наводитьприклади та уміє користуватися джерелами географічних знань про регіони та країни світу. називає склад регіону; розрізняє форми державного правління і територіального устрою країн Європи; наводить приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку, кількісних та якісних змін на політичній карті регіону; показує на карті: субрегіони Європи ; країни Європи ; основні райони видобування мінеральних, лісозаготівлі, рекреації; «центральну вісь» розвитку Європи, найбільші промислові регіони; найбільші морські порти; аеропорти-хаби; найбільші фінансові центри Європи; світові міста в Європі; характеризує особливості демографічних та урбанізаційних процесів, розміщення населення в регіоні; здійснює необхідні обчислення для оцінювання забезпеченості окремих країн мінеральними ресурсами; порівнює чинники міжнародної спеціалізації економічно розвинених країн і країн з перехідною економікою; обґрунтовує особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних осередків переробної промисловості в Європі; пояснює причини вузької спеціалізації промислового виробництва економічно розвинених невеликих країн Європи; вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи; прогнозує позитивні риси та ризики вступу України до ЄС; оцінює роль ЄС та НATO в регіоні, вплив ТНК на економіку регіону; співставляє позитивні та негативні наслідки глобалізації в економіці та культурі країн Європи.
Учень/учениця називає основні показники, які визначають місце країни у регіоні та світі; складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки високорозвинених та середньорозвинених країн; наводить приклади промислових виробництв та послуг, що становлять міжнародну спеціалізацію окремих європейських країн; показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові та туристичні центри країн; складає комплексну економіко-географічну характеристику країн, картосхему просторової організації економіки країни; знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни, рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних регіонів промисловості; обґрунтовує особливості структури експорту та імпорту товарів та послуг країн Європи; оцінює вплив ТНК на економіку країн регіону; прогнозує перспективи розширення економічних зв’язків України з країнами Європи в рамках Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. |
Жовтень Онлайн- консультація, тестова робота |
|||
2. |
Тема 3. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АЗІЇ.
Тема 4. КРАЇНИ АЗІЇ Японія. Китай. Республіка Корея (Південна Корея). Індія. |
Учень/учениця називає склад регіону; наводить приклади країн Азії, що належать до різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті: субрегіони ; країни Азії ; басейни видобутку нафти і природного газу; кам’яного, країни зі значним видобутком залізних, мідних, олов’яних, вольфрамових руд; райони лісозаготівлі, рекреації; найбільші промислові райони; світові міста в Азії; мегаполіси; найбільші морські порти; аеропорти-хаби у містах ; найбільші фінансові центри; характеризує особливості демографічних, урбанізаційних процесів та розміщення населення в Азії, основні риси сучасного стану економіки; пояснює виникнення міждержавних конфліктів у регіоні; порівнює ресурсозабезпеченість, працересурсний потенціал субрегіонів Азії, особливості господарства різних за рівнем економічного розвитку країн Азії; обґрунтовує розміщення основних районів видобування мінеральних ресурсів, обробної промисловості в Азії; використовує тематичні карти для порівняння спеціалізації сільського господарства субрегіонів Азії; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Азії; оцінює вплив глобалізації, в т.ч. ТНК на місце країн Азії в міжнародному географічному поділі праці; висловлює власні судження щодо шляхів вирішення міждержавних конфліктів у регіоні
Учень/учениця називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки високорозвиненої країни та країни, що розвивається; наводить приклади промислових виробництв та послуг окремих країн регіону; показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, технополіси, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри країн; аналізує динаміку чисельності та статево-вікову структуру населення окремих країн Азії на основі аналізу статево-вікових пірамід; проектує вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни; дає оцінку ресурсозабезпеченості окремих країн; складає комплексну економіко-географічну характеристику Японії, Китаю, Південної Кореї, Індії; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами процеси інформаційно-технологічного прориву Японії, Китаю та Республіки Корея; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення, розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; порівнює чинники міжнародної спеціалізації Японії, Китаю, Республіки Корея, Індії; пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних районів (центрів) обробної промисловості; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг окремих країн регіону; обґрунтовує основні напрямки експорту капіталу й технологій та закордонного підприємництва Японії; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів у Південній Кореї, Китаї, Японії та Індії; порівнює позитивні та негативні наслідки глобалізації в економіці та культурі Японії, Китаю, Південної Кореї та Індії; висловлює власні судження що до перспектив взаємовигідного співробітництва України з країнами Азії. |
Грудень Різнорівнева робота |
|||
3. |
Тема 5. ОКЕАНІЯ.
Тема 6. АМЕРИКА США. Канада. Бразилія. |
Учень/учениця називає чинники міжнародної спеціалізації країни; показує на карті: райони видобутку корисних копалин на території Австралії; найбільші промислові осередки Австралії; найбільші морські порти; світові міста в Австралії; аналізує динаміку природного та механічного руху населення країни; складає комплексну економіко-географічну характеристику Австралії; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг країни; обґрунтовує основні напрямки експорту сировини та імпорту капіталу й технологій; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів країни. Учень/учениця називає приклади країн, що включені до складу Мікронезії, Меланезії та Полінезії; показує їх на карті; держави; залежні території; пояснює особливості міжнародної спеціалізації країн; обґрунтовує рівень економічного розвитку більшості країн.
Учень/учениця називає склад регіону; наводить приклади країн Америки, що належать до різних форм державного правління, різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті: субрегіони ; країни Америки ; залежні території; мегаполіси; основні райони видобування мінеральних ресурсів; осередки переробної промисловості; трансконтинентальні магістралі; найбільші морські порти; аеропорти-хаби ; найбільші фінансові центри Америки; світові міста в Америці; характеризує особливості формування населення субрегіонів; порівнює рівні і темпи урбанізаційних процесів, форми сільського розселення в окремих країнах регіону; визначає забезпеченість окремих країн певними видами природних ресурсів; вирізняє основні риси господарства ключових країн нової індустріалізації та невеликих країн плантаційного господарства; класифікує країни за рівнем розвитку третинного сектору господарства; пояснює розміщення основних промислових районів і центрів, світових міст у регіоні; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Америки; оцінює вплив інтеграційних процесів у регіоні на економічний розвиток
|
Березень Онлайн - тест |
|||
4. |
Тема 7. АФРИКА Єгипет та ПАР
Тема 8. УКРАЇНА В МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ |
Учень/учениця називає домінуючі складники секторів економіки Єгипту та ПАР; показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри країн; складає комплексну економіко-географічну характеристику Єгипту та ПАР; порівнює чинники розвитку міжнародної спеціалізації Єгипту та ПАР; характеризує структуру експорту товарів та послуг Єгипту та ПАР; обґрунтовує основні напрямки експорту товарів із ПАР, основних туристичних потоків до Єгипту та ПАР; робить висновки про доцільність використання досвіду Єгипту у розбудові туристичного комплексу України.
Учень/учениця визначає місце України на геополітичній карті світу; пояснює вплив окремих чинників, які зумовлюють геополітичну роль України; аргументує домінуючі вектори зовнішньої політики; оцінює за певними критеріями вплив на Україну геополітичних центрів сили; називає основних торгівельних партнерів України; наводить приклади країн-інвесторів та великих ТНК в України, районів транскордонного співробітництва, приклади міжнародних науково-технічних проектів за участі України; показує на карті напрямки товарного експорту з України, міжнародні транспортні коридори на території України, основні туристичні потоки до України; оцінює зміни міжнародної спеціалізації України у зв’язку з інтеграцією в Європейський економічний простір; пропонує шляхи оптимізації зовнішньоекономічної діяльності України в контексті сталого розвитку. |
Травень Тестовий контроль |
|||
5. |
Підсумкова перевірка знань |
Перевірка знань і умінь які учень здобув протягом навчального року |
Травень Контрольна робота |
|||