Розробка уроку на тему: "Італія. Місце країни у світі та регіоні"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Італія. Місце країни у світі та регіоні" з використанням мобільних технологій.
Перегляд файлу

Тема розділу: Країни Європи

Урок 14

Тема: Італія. Місце країни у світі та регіоні.

Мета:

Знаннєвий компонент: розширити знання про ЕГП  Італії, місце країни у світі та регіоні, місце країни в міжнародному поділі праці; ознайомити з особливостями розміщення населення, його кількісними та якісними  характеристиками, особливостями сучасного розвитку країни, формами міжнародної співпраці Італії з іншими країнами;

Діяльнісний компонент: формувати вміння аналізувати, структурувати дані, генералізувати навчальну інформацію, вміння складати  комплексну економіко-географічну характеристику Італії, пояснювати  особливості розміщення основних промислових районів (центрів), вміння критично та логічно мислити, вміння працювати в міні групі;

Ціннісний компонент: сприяти усвідомленню зв’язку природно-ресурсного потенціалу та міжнародної спеціалізації, висловлювати власні судження щодо сильних та слабких сторін розвитку економіки країни.

          Тип уроку: комбінований урок.

          Методи та методичні прийоми: прийоми «До успіху», вікторина «Великобританія», «Розгадай ребус», «Мозковий штурм», «Асоціація», віртуальна  екскурсія, постановка проблемного питання, метод мобільного тестування, прийом «Три слова», обговорення, розповідь викладача, складання схеми, методи роботи з підручником, картографічним та статистичним матеріалом, контурною картою, групова та індивідуальна робота.

          Засоби навчання: SMART телевізор, ноутбук, ґаджети, медійні і друковані джерела інформації, роздатковий матеріал,  підручники, атласи, контурна карта.

 

Ключові компетентності:

1. Спілкування державною мовою.

2. Уміння вчитись упродовж життя.

3. Інформаційно-цифрова компетентність.

4. Ініціативність.

5. Соціальна компетентність.

6. Просторова компетентність.

7. Компетентність самоосвіти та саморозвитку.

8. Полікультурна компетентність.

9. Предметна компетентність.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

       складають план характеристики країни;

       характеризують природні умови та природні ресурси країни, забезпеченість ними;

       наводять приклади основних родовищ корисних копалин, їх географію, просторову структуру основних секторів економіки Італії;

       пояснюють особливості розміщення населення Італії, пояснюють причини такого розселення;

       аналізують кількісні показники населення країни;

       встановлюють та усвідомлюють причинно-наслідкові зв’язки між природно-ресурсним потенціалом країни  та її міжнародною спеціалізацією;

       висловлюють власні думки щодо сильних та слабких сторін розвитку економіки Італії;

       критично співставляють і оцінюють інформацію з різних інформаційних ресурсів;

       генералізують навчальну інформацію з різних джерел;

       творчо працюють з контурною картою, розробляючи власні позначення;

       розвивають вміння працювати на різних онлайн платформах через використання QR-кодів.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання викладача, перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.

Прийом  «До успіху».  Девіз уроку

Успіх приходить до того, хто його прагне

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Викладач.  Перед тим як перейти до вивчення нової теми, пропоную вам пригадати попередню тему «Велика Британія». Завдання представлені у вигляді вікторини, де Вам необхідно заповнити пропуски в реченні словом або числом. Для виконання завдання скористайтесь своїм гаджетом та перейдіть на онлайн ресурс за QR-кодом.

  https://learningapps.org/qrcode.php?id=pe3tukrtv23

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Розгадай ребус»

Викладач.  Давайте з вами подивимось на екран, уважно розглянемо ребус і спробуємо розгадати назву сьогоднішнього уроку.

 

Молодці, сьогодні перед нами відкриється чудова країна – Італія.

Повідомлення теми, мети уроку

Викладач:

Тема уроку: Італія. Місце країни у світі та регіоні.

Завдання уроку: розширити знання про ЕГП Італії, природно-ресурсний потенціал, сформувати систему знань про особливості населення Італії, розселення по території країни, про особливості розвитку економіки країни.

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

https://naurok-test.nyc3.cdn.digitaloceanspaces.com/469130/images/644109_1587908468.jpgПрийом «Мозковий штурм»

Викладач: Пригадайте, які факти Вам відомі про Італію?

Прийом «Асоціація»

Назвіть речі, об’єкти, явища, які у вас асоціюються з Італією.

 

V. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО

Розповідь викладача:         Географічне положення. Італія розташована на півдні Європи, у басейні Середземного моря. Площа країни – 301,3 тис.км2. Її територія складається із трьох географічно окреслених частин - материкової, куди входить Падуанська низовина і схили Альпійської гірської дуги; Апеннінського півострова, що розташований між Адріатичним і Тірренським морями; островів Сіцілія, Сардінія та ін.

Італія - морська держава. Близько 80 % державних кордонів омиває Середземне море, що сприяє вигідним міжнародним зв'язкам. Через порти Генуя, Венеція і Трієст здійснюється перевезення міжнародних вантажів. Сухопутні кордони Італії проходять через Альпи, тут вона межує з Францією, Швейцарією, Австрією і Словенією.

Італія є однією з країн, що посідають важливі позиції в економічному та політичному житті сучасного світу. Проте й донині самі італійці кажуть, що їхня країна «остання серед перших, але й перша серед останніх». Італія посідає 8-ме місце у світі та 4-те в Європі за ВВП, 15-те місце в світі та 4-те в Європі – за золотовалютними резервами.

Робота з атласом, заповнення схеми

 

docx
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку