У результаті впровадження методів формування інформаційної компетентності на уроках інформатики учні удосконалюють вміння:
-
використовувати різні джерела інформації;
-
класифікувати документи;
-
користуватися новими інформаційними технологіями;
-
переробляти інформацію для отримання певного продукту;
-
критично аналізувати, порівнювати інформацію;
-
самостійно опрацьовувати інформацію;
-
систематизувати інформацію;
-
залучати власний досвід.
«У XXI столітті неписьменним вважається уже не той, хто не вміє читати і писати, а той хто не вміє вчитися, доучуватися і переучуватися»
Елвін Тоффлер,
американський футурист
Гнатівський навчально-виховний
комплекс «Мрія»
Формування інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики
учитель інформатики:
Баліцька Наталія Миколаївна
Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики
Учитель:
-
Пропонує завдання, для виконання яких необхідне звернення до альтернативних джерел інформації — додаткової літератури, комп’ютерних баз даних, Інтернету тощо.
-
Заохочує учнів до використання додаткової інформації.
-
Консультує з питань тематики робіт та пошуку інформації.
-
Навчає учнів усвідомлено опрацьовувати інформацію, складаючи план, тези, конспект тощо.
Учень:
-
Добуває інформацію з різних джерел: навчальної, довідкової, енциклопедичної, науково-популярної, художньої літератури, недрукованих засобів масової інформації, комп’ютерних баз даних, Інтернету.
-
Поєднує інформацію з різних джерел. Впорядковує свої знання.
-
Обробляє документи та класифікує їх.
-
Уміє використовувати нові інформаційні технології та
-
Критично оцінює інформацію.
Завдання розвитку інформаційної компетентності
-
збагачення знаннями і уміннями з області інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій;
-
розвиток комунікативних, інтелектуальних здібностей;
-
здійснення інтерактивного діалогу в єдиному інформаційному просторі.
Методичні прийоми, форми роботи та засоби для
формування інформаційно-цифрової компетентності