Формування інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики
Номер слайду 2
Вчительз творчим мисленнямз високим рівнем професіоналізмуз потребою у творчій самореалізаціїбути вмотивованим та здатним до інноваційної діяльностіз індивідуальним стилем педагогічного мисленняз високим рівнем духовності Ученьособистістьпатріотінноватор. Нова модель учня та вчителя. Вчитель. Учень
Номер слайду 3
Види компетентностей. ПредметніЗагальнопредметні (галузеві)Надпрелметні (ключові)Інформаційна компетентність. Уміння працювати з підручником. Уміння організовувати роботу
Номер слайду 4
ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – це уміння за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати.ІНФОРМАЦІЙНА- КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – здатність учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань
Номер слайду 5
Інформаційна. Комп‘ютерна. Застосуванняздатність до ефективної роботи з інформацією у всіх формах її поданнявміння та навички щодо роботи з сучасними комп’ютерними засобами та програмним забезпеченнямздатність застосовувати сучасні засоби ІКТ для роботи з інформацією та розв’язання різноманітних задач. Компоненти інформаційної компетентності
Номер слайду 6
Завдання розвитку інформаційної компетентностізбагачення знаннями і уміннями з області інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій;розвиток комунікативних, інтелектуальних здібностей;здійснення інтерактивного діалогу в єдиному інформаційному просторі.
Номер слайду 7
Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики. Учитель: Пропонує завдання, для виконання яких необхідне звернення до альтернативних джерел інформації — додаткової літератури, комп’ютерних баз даних, Інтернету тощо. Заохочує учнів до використання додаткової інформації. Консультує з питань тематики робіт та пошуку інформації. Навчає учнів усвідомлено опрацьовувати інформацію, складаючи план, тези, конспект тощо. Стимулює критичне оцінювання інформації.
Номер слайду 8
Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики. Учень: Добуває інформацію з різних джерел: навчальної, довідкової, енциклопедичної, науково-популярної, художньої літератури, недруко-ваних засобів масової інформації, комп’ютерних баз даних, Інтернету. Виділяє потрібне із масиву інформації. Поєднує інформацію з різних джерел. Впорядковує свої знання. Опитує оточуючих. Обробляє документи та класифікує їх. Уміє використовувати нові інформаційні технології та швидко адаптується до їх змін. Критично оцінює інформацію.
Номер слайду 9
Застосування інформаційний технологій в освітіІнструмент пізнанняІнструмент навчання. Об‘єкт вивчення
Номер слайду 10
Методичні прийоми, форми роботи та засоби для формування інформаційно-цифрової компетентності
Номер слайду 11
Метод проектів. Під час роботи над проектом учні вчаться:працювати з різними джерелами інформації;знаходити інформацію, зокрема в мережі Інтернет (правильно створювати запити на пошук інформації, здійснювати відбір інформації по значущості);правильно організовувати роботу в групах, на прикладі власної групи;структурувати знайдений матеріал;оформляти знайдений матеріал, з урахуванням його специфіки;представляти матеріал з використанням мультимедіа технологій;мислити творчо з урахуванням спрямованості на кінцевий результат;шукати і знаходити нестандартні рішення для стандартних завдань.
Номер слайду 12
висновок. У результаті впровадження методів формування інформаційної компетентності на уроках інформатики учні удосконалюють вміння: використовувати різні джерела інформації;класифікувати документи;користуватися новими інформаційними технологіями;переробляти інформацію для отримання певного продукту; критично аналізувати, порівнювати інформацію;самостійно опрацьовувати інформацію;систематизувати інформацію;залучати власний досвід.
Номер слайду 13
пам'ятаймо: Компетентність учня цілком залежить від компетентності його вчителя. Компетентність учителя зростає тільки при використання досягнень науки. Професійне самовдосконалення є нашим внеском у педагогічну науку.
Номер слайду 14
«У XXI столітті неписьменним вважається уже не той, хто не вміє читати і писати, а той хто не вміє вчитися, доучуватися і переучуватися»Елвін Тоффлер, американський футурист