Вчительз творчим мисленнямз високим рівнем професіоналізмуз потребою у творчій самореалізаціїбути вмотивованим та здатним до інноваційної діяльностіз індивідуальним стилем педагогічного мисленняз високим рівнем духовності Ученьособистістьпатріотінноватор. Нова модель учня та вчителя. Вчитель. Учень
ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – це уміння за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати.ІНФОРМАЦІЙНА- КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – здатність учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань
Інформаційна. Комп‘ютерна. Застосуванняздатність до ефективної роботи з інформацією у всіх формах її поданнявміння та навички щодо роботи з сучасними комп’ютерними засобами та програмним забезпеченнямздатність застосовувати сучасні засоби ІКТ для роботи з інформацією та розв’язання різноманітних задач. Компоненти інформаційної компетентності
Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики. Учитель: Пропонує завдання, для виконання яких необхідне звернення до альтернативних джерел інформації — додаткової літератури, комп’ютерних баз даних, Інтернету тощо. Заохочує учнів до використання додаткової інформації. Консультує з питань тематики робіт та пошуку інформації. Навчає учнів усвідомлено опрацьовувати інформацію, складаючи план, тези, конспект тощо. Стимулює критичне оцінювання інформації.
Формування інформаційної компетентності на уроках інформатики. Учень: Добуває інформацію з різних джерел: навчальної, довідкової, енциклопедичної, науково-популярної, художньої літератури, недруко-ваних засобів масової інформації, комп’ютерних баз даних, Інтернету. Виділяє потрібне із масиву інформації. Поєднує інформацію з різних джерел. Впорядковує свої знання. Опитує оточуючих. Обробляє документи та класифікує їх. Уміє використовувати нові інформаційні технології та швидко адаптується до їх змін. Критично оцінює інформацію.
Метод проектів. Під час роботи над проектом учні вчаться:працювати з різними джерелами інформації;знаходити інформацію, зокрема в мережі Інтернет (правильно створювати запити на пошук інформації, здійснювати відбір інформації по значущості);правильно організовувати роботу в групах, на прикладі власної групи;структурувати знайдений матеріал;оформляти знайдений матеріал, з урахуванням його специфіки;представляти матеріал з використанням мультимедіа технологій;мислити творчо з урахуванням спрямованості на кінцевий результат;шукати і знаходити нестандартні рішення для стандартних завдань.
висновок. У результаті впровадження методів формування інформаційної компетентності на уроках інформатики учні удосконалюють вміння: використовувати різні джерела інформації;класифікувати документи;користуватися новими інформаційними технологіями;переробляти інформацію для отримання певного продукту; критично аналізувати, порівнювати інформацію;самостійно опрацьовувати інформацію;систематизувати інформацію;залучати власний досвід.