Урок 2
Тема: Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передання та пошук повідомлень.
Навчальна мета: Познайомити учнів з інформаційними процесами та навчити їх застосовувати в житті
Розвивальна мета: Розвити вміння працювати з інформацією, опрацьовувати інформацію та збирати, передавати та шукати інформацію
Виховна мета: Розвити в учнях інформаційну культуру, виховати посидючість
Тип уроку: Комбінований урок
Структура уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, діти!
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Інформаційні процеси».
ІІ. Етап орієнтації
Щоб добре вміти працювати з інформацією, потрібно знати всі можливі дії з нею. Саме цим ми сьогодні і займемося. Давайте починати.
ІІІ. Етап проектування
План уроку
Процеси, які пов’язані із пошуком, отриманням, зберіганням, обробкою, передачею та використанням інформації називаються інформаційними процесами.
З кожним роком в світі об’єм інформації збільшується в декілька разів. В середині ХХ століття з’явилось поняття комп’ютерного вибуху, коли людина повинна була володіти таким об’ємом інформації, що в пам’яті вже важко його зберегти. І тут на допомогу людині прийшов комп’ютер. З появою цієї техніки з’явилися нові науки – кібернетика, інформатика, експертні системи, нейронні мережі та ін.
Інформатика – це наука, яка вивчає інформаційні процеси в живій та неживій природі, суспільстві та техніці.
Комп'ютер — універсальна цифрова обчислювальна машина для оброблення програмованої інформації.
Інформаційна технологія – це організація інформаційних процесів з використанням технічних засобів та приладів. (записати)
Існують такі види інформаційних технологій: пошта, письмо, телефон, телеграф, електрона пошта та ін.
Паперові технології – це організація передачі інформації за допомогою паперових носіїв.
Нові інформаційні технології – це організація передачі даних через ПК. (записати)
Демонстрація та обговорення малюнка(Додаток 1)
Фізкультхвилинка
Хто здоровим хоче буть,
Про зарядку не забудь!
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись,
Руки вгору, руки в боки,
І зроби чотири кроки,
Дерева високі-високі,
Травичка низенька-низенька,
Вітер дерева колише, гойдає,то вниз пригинає.
Птахи з дерев летять, відлітають,
А учні тихенько на місця сідають.
Гра «Хто є хто? Джерело-споживач-носій»
Прокоментуйте інформаційні процеси, заповнюючи наведену таблицю.
№ |
Процес |
Джерело |
Споживач |
Носій |
1 |
Ми переглядаємо новини по телевізору |
|
|
|
2 |
Користувач грає у комп’ютерну гру |
|
|
|
3 |
Дистанційне складання іспиту |
|
|
|
4 |
Автоматичне керування роботом |
|
|
|
5 |
Учень пише вірш |
|
|
|
6 |
Двері відчиняються ключем |
|
|
|
7 |
Учні малюють стінгазету |
|
|
|
Гра – кодування (робота в парах)
Двоє хлопців приїхали відпочивати до літнього табору. Перший поцікавився у другого, як його звати.
— Відгадай,— відповів той. — Я замінив кожну літеру свого імені на номер в українському алфавіті. Вийшло 22 7 21 4 12 14. Розкодуйте ім’я хлопчика.
Завдання 2. Закодуйте ім’я свого партнера по парті. Дайте відповідь на питання: Якими інформаційними процесами ви користувалися в роботі?
1. Інформацію, що не залежить від особистої думки чи судження, можна назвати:
а) достовірною;
б) актуальною;
в) об'єктивною;
г) корисною;
д) зрозумілою.
2. Інформацію, що відбиває правдиве положення справ, називають:
а) зрозумілою;
б) достовірною;
в) об'єктивною;
г) повною;
д) корисною.
3. Інформацію, істотну і важливу в даний момент, називають:
а) корисною;
б) актуальною;
в) достовірною;
г) об'єктивною;
д) повною.
4. Інформацію, за допомогою якої можна вирішити поставлену задачу, називають:
а) зрозумілою;
б) актуальною;
в) достовірною;
г) корисною;
д) повною.
5. Властивості інформації - …
6. Інформаційні процеси - …
1. Вивчити терміни
2. §
3. пит.
Самостійна робота
Додаток 2
1. в 4. г
Ключ до тесту 2. б
3. б
Додаток 1
1