Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи.

Про матеріал
Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи. Цілі:  навчальна: ознайомити з різновидами інформаційних систем, їх класифікацією; розглянути структуру інформаційної системи, її апаратну та програмну складові;  розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; розвиток гнучкості мислення, предметної уваги;  виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання. Тип уроку: Комбінований.
Перегляд файлу

 Урок №2 Інформаційні системи

Інформатика 10 клас \ І курс ПТНЗ

 

 

Урок 2. Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити з різновидами інформаційних систем, їх класифікацією; розглянути структуру інформаційної системи, її апаратну та програмну складові;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; розвиток гнучкості мислення, предметної уваги;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Вправа «До мене — від мене»

Учитель пропонує учням показати готовність до уроку, взявши до правої рук зошит, а в ліву руку — щоденник (підручник) та залежно від запропонованого твердження, робити махові рухи до себе на відповідь ТАК або від себе на відповідь НІ.

Орієнтовні вислови учителя:

— Чудові знання з інформатики (до себе)

— Поганий настрій (від себе)

— До уроку готовий

— Домашнє завдання виконав

— Підручник за темою читав

— Хочу добре попрацювати

— Хочу на уроці отримати гарну оцінку

— Готовий учитися

По закінченні вправи діти сідають на місця

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Понятійна»

Учитель: Один мій учень, вже доросла людина, яка шукає роботу та розсилає власне резюме в різні компанії, одного разу випадково надіслав своє резюме й мені, і там я побачила речення: «Вільне володіння навичками використання інформаційних технологій».

Як ви вважаєте, що він мав на увазі?

— Для цього згадаємо визначення інформаційних технологій.

— Які є різновиди інформаційних технологій?

— Якими з них володіє мій колишній учень, якщо програмістом та web-дизайнером він не став?

— А якими інформаційними технологіями володіє кожен з вас?

(Організацію надання відповідей на це питання можна провести у вигляді естафети, передаючи естафетний предмет (олівець, ручку, указку, флешку тощо). Учень говорить про себе, виокремлюючи лише ті інформаційні технології, якими він володіє).

— А про які маєте лише уявлення?

— Які професії ви порадите опанувати моєму колишньому учню?

— У яких професіях йому вистачить навичок з інформаційних технологій?

— Який висновок ви можете зробити для себе?

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

— Завжди є дуже важливим для розвитку людини уміння самостійно здобувати знання.

Ви зі мною згодні?

— Тоді пропоную вам зібрати назву нашої теми та тлумачення поняття, що входить до неї, зібравши його з розібраних частин.

[Учитель заздалегідь роздруковує правило з підручника у таблицю по одному слову в клітинку, розрізає слова та складає в конверт. Таких конвертів він створює по кількості очікуваних малих груп. Приклад див. у додатку.]

— Завдання: скласти правило та пояснити, як ви його розумієте.

На вправу відведено 4 хвилини

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Робота з підручником: § 2

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 20-22

  1. Вправи для очей.

VI. Підсумки уроку

Фронтальне опитування

  1. Які системи ви використовуєте у житті? Чим вони різняться?
  2. Що таке інформаційна система та якими є її складові?
  3. Які показники характеризують інформаційну систему? Наведіть приклади.
  4. Як змінювались інформаційні системи з розвитком прогресу?
  5. У чому причина різноманітності сучасних інформаційних систем?

Рефлексія

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІІ. Домашнє завдання

Підручник § 2 ст. 14-24

VІІI. Оцінювання роботи учнів

Тарнавська Л.П. 

1

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
18 лютого
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку