Інформаційні технології у різних сферах життя людини

Про матеріал
Позакласний виховний захід розроблено з метою формування уявлення майбутніх випускників про вплив та важливість розвитку інформаційних технологій в сучасному світі, вміння створювати нове, незвичне та прогресивне; розвивати критичне мислення, творчу уяву, вміння співпрацювати в команді орієнтовано на результат.
Перегляд файлу

План-конспект сценарію

позакласного виховного заходу на тему:

«Інформаційні технології у різних сферах життя людини»

Мета позакласного виховного заходу:

- ознайомити учнів з різними аспектами використання ІТ у різних сферах життя людини;

- розкрити важливість використання ІТ для розвитку сучасного суспільства та полегшення повсякденного життя;

- підвищити обізнаність учнів щодо можливостей і викликів, пов'язаних з використанням ІТ в сучасному світі;

- сприяти розвитку критичного мислення;

- поширити усвідомлення учнів про можливості кар'єрного росту та професійний розвиток у галузі ІТ.

 

Форма проведення: групова, конкурс проєктів

Методи проведення: дослідницька проєктна робота

Засоби проведення: ноутбук, смартфони, презентація, бейджі, ручки, олівці, маркери, папір А4, роздруківки з QR кодами.

Очікувані результати: формування уявлення майбутніх випускників про вплив та важливість розвитку інформаційних технологій в сучасному світі, вміння створювати нове, незвичне та прогресивне; розвивати критичне мислення, творчу уяву, вміння співпрацювати в команді орієнтовано на результат.

 

 

 

 

 

План проведення заходу

  1. Вступна частина. Актуалізація знань і повідомлення теми та мети заходу.
  2. Підготовка до проєктної діяльності. Поділ на групи. Ознайомлення з правилами роботи в групах.
  3. Проєктна діяльність. Створення логотипу команди та назви команди. Ознайомлення з відео інформацією. Підготовка до короткого повідомлення щодо побаченого. Створення власного винаходу, оформлення його презентації, захист винаходу.
  4. Рефлексія.
  5. Підсумок заходу.

Хід проведення заходу

І. Вступна частина.

Повідомлення теми і мети заходу.

Учитель: - Шановні старшокласники! Чи замислювалися ви яким був світ 50-100 років тому? Завдяки чому або кому він змінюється?

Відповіді учнів.

Учитель: - Початок розвитку інформаційних технологій — з 1960-х років XX століття, разом з появою і розвитком перших інформаційних систем.

Інвестиції в інфраструктуру та сервіси Інтернету викликали бурхливе зростання галузі ІТ наприкінці 1990-х років XX століття.

Основоположником ІТ в Україні й у колишньому Радянському Союзі став В.М. Глушков, засновник всесвітньовідомого Інституту кібернетики НАН України, що носить зараз його ім'я[2]. (Слайд 2)

Початком процесу формування інформатики, як наукової дисципліни, що вивчає загальні властивості інформації та інформаційних процесів, а також методи і засоби їх забезпечення, вважають 1895 p., коли в Брюсселі було створено Міжнародний бібліографічний інститут. Після Другої світової війни бурхливо розвивалася кібернетика як загальна наука про управління і зв'язок у різних системах: штучних, біологічних, соціальних. Народження кібернетики прийнято пов'язувати з опублікуванням (1948 р.) американським математиком Норбертом Вінером відомої книги «Кибернетика или управление и связь в животном и машине».

  Сьогоднішній день - це не лише зустріч з технологіями, а справжнє свято винаходів та натхнення! Сьогодні ми не лише знайомимося з тим, як інформаційні технології змінюють наше життя, але й створимо винаходи самі! Ми розглянемо інноваційні рішення у сферах медицини, освіти та розваг, а також відчуємо на собі силу творчості, вплив якої стає неоціненним у світі сучасних технологій. Нехай наші думки летять на крилах винаходів, а кожен експеримент принесе нам нові відкриття та натхнення!(Слайд 3)

Тема заходу «ІТ у різних сферах життя людини».

ІІ. Підготовка до проєктної діяльності. Поділ на групи. Ознайомлення з правилами роботи в групах.

Учитель: - Перш ніж розпочати наші дослідження та експерименти, давайте з’ясуємо з якими поняттями асоціюється у вас словосполучення ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ. Для цього складемо хмару слів, використовуючи онлайн сервіс wordart. (Слайд 4)

Проаналізувати створену хмару слів.

Кожен учасник вибере групу за інтересами. (Медицина, Освіта, Розваги).

-         Учитель: - Давайте ознайомимося з правилами роботи в групах. (Слайд5,6 )

ІІІ. Проєктна діяльність.

1 завдання.     Створити візитівку команди. (Слайд 7)

План створення візитівки

  1. Придумати назву своєї команди;
  2. придумати слоган;
  3. підібрати ключові слова, які визначають особливість вашої команди;
  4. вибрати стиль оформлення та створити логотип, використовуючи онлайн сервіс https://www.renderforest.com/ ;
  5. роздрукувати візитівки та вставити в бейджі.

2 завдання.    

Учитель: - У кожної команди на парті лежать звернення відомих людей до вас. За QR кодами зайдіть, прослухайте звернення та інформацію про винаходи відомих людей, які, скориставшись ІТ, зробили відкриття, завдяки яким людство покращує якість життя. (Слайд 8)

Підготуйте коротку доповідь про ці винаходи, щоб ознайомити з ними інші команди.

3 завдання.

Учитель:

-         Пофантазуйте і напишіть оповідання або казку про винахід, який створили завдяки інформаційним технологіям. Надрукуйте цей текст. Зробіть ескіз ілюстрації до твору або малюнок.

-         Презентуйте свою роботу. (Слайд 9)

ІV. Рефлексія.

Учитель:

-         За допомогою сервіса Canva створіть діаграму Вена, в якій проаналізуйте позитивні й негативні сторони використання інформаційних технологій у різних сферах життя людини. (Слайд 10)

V. Підсумки позакласного заходу.

Учитель:

- Зайдіть за кодом на сторінку сервісу Ментіметр і дайте відповіді на питання:

- Чи цікавою для вас була ця тема заходу?

- Хто з вас замислився над тим, щоб пов’язати майбутню професію з інформаційними технологіями?

Учитель Ми живемо в комп'ютеризованому суспільстві, і комп'ютер — це частина нашого життя. Він створений для того, щоб полегшувати його, а не керувати ним. Тому ми повинні навчитися з розумом ставитися до комп'ютерних технологій. Тоді не буде залежності від комп'ютера, а буде самостійне управління власним життя і відчуття щастя незалежної, впевненої в собі людини.

 

 

Використані джерела: https://www.renderforest.com/ru/logo-suggestions

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97

https://wordart.com/creat

https://www.canva.com/

https://kazka.fun/

https://www.mentimeter.com/

Правила роботи в групі: https://naurok.com.ua/pravila-roboti-v-grupah-dlya-molodshih-shkolyariv-21550.html

 

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
20 квітня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку