бути відкритим, довіряти та бути достойним довіри. Коли люди чесні, можна бути впевненим, що вони не обмануть, не вкрадуть та не шахраюватимуть. Коли навколо усі чесні, то ти впевнений, що речі є саме такими, якими здаються. Бути чесним -https://create.vista.com/ru/photos/Deshonestidad/
Зі статті 42 ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII:це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
це оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства. Плагіат —https://nim.media/articles/naukova-robota-bez-plagiatu-shcho-rekomenduye-mon
Академічний плагіат —оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства. Самоплагіат —оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів.https://life.pravda.com.ua/columns/2018/06/25/231746/
Фабрикація —вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях. Фальсифікація —свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.https://lexinform.com.ua/zakonodavstvo/fabrykatsiya-ta-falsyfikatsiya-ye-vydamy-akademichnoyi-nedobrochesnosti/
Списування —виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання. Обман —надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу.https://education.24tv.ua/yak-zakordonnih-shkolah-boryutsya-zi-spisuvannyam-novini-ukrayini_n1626915
Хабарництво —надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі. Необ’єктивне оцінювання —свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.https://www.prostir.ua/?news=publichnyj-forum-podolajemo-habarnytstvo-razomhttps://eo.gov.ua/akademichna-dobrochesnist-zalezhyt-vid-usikh-uchasnykiv-osvitnoho-protsesu/
Денис — учень 11 класу. Щоб вступити до університету його мрії, він має отримати атестат з високим середнім балом. Насправді Денис не має високих оцінок з половини предметів, тому його батьки вирішили домовитися з вчителями, щоб вони підвищили його оцінки. У винагороду за це батьки Дениса купуватимуть новий спортивний інвентар до зали фізичного виховання. Який це вид порушення академічної доброчесності?обманфальсифікаціяхабарництвонеоб’єктивне оцінювання
Сашко та Марічка вирішили взяти участь у конкурсі соціальної відеореклами «Чесність починається з тебе». Передивилися десятки відео на You. Tube, а потім одне з них, яке їм було найбільше до вподоби, перезняли, відтворивши сюжет і навіть місця зйомок. Вони були в захваті від своєї винахідливості і сподівалися перемогти. Який це вид порушення академічної доброчесності?обманплагіатфабрикаціянеоб’єктивне оцінювання
Світлані сьогодні 23 роки, і вона захищає свою дипломну роботу з астрономії про розташування зірок на небі. Раніше вона працювала над науково-дослідною роботою з цієї ж теми і проводила багато досліджень, за якими опублікувала кілька статей. Дівчина використала уривки з них у дипломній роботі, але ніде цього не зазначила. Який це вид порушення академічної доброчесності?обманфальсифікаціясамоплагіатнеоб’єктивне оцінювання
Іван, студент 3 курсу університету будівництва, придумав нову технологію зміцнення стін. Перевірити практично цю технологію йому не вдалося, оскільки це потребує багато коштів. Але оскільки йому потрібно було вже здавати курсову роботу, він використав дані дослідження Сергія, який працював над схожою роботою ще 4 роки тому. Який це вид порушення академічної доброчесності?обманфальсифікаціяфабрикаціяакадемічний плагіат
Аліна та Оля навчаються в одному класі і роблять спільну проєктну роботу. Дівчатам дісталася тема, яка їм не подобається, тому вони домовилися помінятися темами з Оксаною та Дариною за 2 шоколадки. Коли прийшли на урок, четверо дівчат запевняли вчителя, що саме ці теми він їм і сказав підготувати. Який це вид порушення академічної доброчесності?обманфальсифікаціясписуванняхабарництво
Алгоритм структури реферату: Зміст. Вступ передбачає обґрунтування теми та її актуальність. Основна частина розкриває суть чи проблематику теми; точка зору автора підкріплюється посиланнями на результати досліджень чи думки фахівців. Висновки містять узагальнення, ідеї, думки, результати виконаної роботи, певні пропозиціїСписок використаної літератури Додатки наводять формули, таблиці, схеми, якщо вони суттєво полегшують розуміння роботи
Microsoft Power. Point. Apple Keynote. Open. Office Impress. Структура власного висловлення: Тезачітка позиція, висловлена в тезіДоказпереконливі пояснення, подані в аргументах. Поясненняілюстрація доказів у прикладах. Висновокпідсумок, який підтверджує або спростовує тему власного висловлення
Microsoft Power. Point. Apple Keynote. Open. Office Impress. Аспекти змісту в анотації: Предмет, тема, мета роботивказуються, якщо вони не зрозумілі з заголовку статтіРезультати роботинові результати і дані довгострокового значення, важливі відкриття,висновки, які спростовують існуючі теорії, дані, які мають практичне значення. Висновокможуть супроводжуватися рекомендаціями, оцінками, пропозиціями, гіпотезами, описаними в статті
Гаррі взяв на себе завдання дуже таємниче, сповнене небезпек, яке, здається, неможливо виконати. Він ще ніколи не відчував себе настільки самотнім, а його майбутнє, здається, повинне бути вельми похмурим, похмурим, як ніколи. Ця остання книга відомої на весь світ «поттеріани» Дж. К. Ролінг відкриє багато загадок. Несподівані повороти сюжету швидко захоплюють, а легка та цікава манера письма авторки перенесе у казковий світ, щоб читачі мали змогу пройти непростий шлях разом із Гаррі до кінця. Анотація до книги «Гаррі Поттер і смертельні реліквії»
відгук, оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору. Рецензент (людина, яка пише рецензію) не повинен переказувати зміст прочитаного чи переглянутого. Рецензія —https://www.englishdom.com/blog/shablon-kak-pisat-revyu-otzyv-na-anglijskom/
Прізвище, ініціали автора або авторів (напр.: Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Стоколоса Т. М.). Основна назва (напр.: Фізика). Відомості про видання (напр.: 2-ге вид.) / Редактори або упорядники (напр.: за ред. М. П. Бутко або за заг. ред. В. І. Галана; уклад. Ж. В. Удовенко). Місце видання: Видавництво, дата видання. Кількість сторінок (напр.: 256 с). Приклад: Якобчук В. П., Богоявленська Ю. В., Тищенко С. В. Історія економіки та економічної думки : навч. посіб. Київ, 2015. 476 с. Бібліографічний опис книги можна подати так:
Основна назва (напр.: Фізика) / Ініціали, прізвище першого автора та ін. Відомості про видання (напр.: 2-ге вид.). Місце видання : Видавництво, дата видання. Кількість сторінок (напр.: 256 с). Приклад: Основи охорони праці / О. І. Запорожець та ін. 2-ге вид. Київ : ЦУЛ, 2016. 264 с. Запис чотирьох і більше авторів:
Прізвище, ініціали автора або авторів (напр.: Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Стоколоса Т. М.). Основна назва (напр.: Фізика). Відомості про ресурс (напр.: Юридичний науковий електронний журнал). Місце видання, дата видання. Періодичність видання (напр.: № 5). Кількість сторінок (напр.: 256 с). Посилання на ресурс (напр.: URL: http://lsej.org.ua/5_2017/32.pdf). Приклад: Шарая А. А. Принципи державної служби за законодавством України. Юридичний науковий електронний журнал. 2017. № 5. С. 115–118. URL: http://lsej.org.ua/5_2017/32.pdf. Електронні ресурси:
Прізвище, ініціали автора або авторів (напр.: Аніловська Г. Я., Марушко Н. С., Стоколоса Т. М.). Основна назва (напр.: Фізика) : Кількість томів (напр.: у 4 том.) / Редактори або упорядники (напр.: за ред. М. П. Бутко або за заг. ред. В. І. Галана ; уклад. Ж. В. Удовенко). Місце видання : Видавництво, дата видання. Порядковий номер тому (напр.: Т. 9). Кількість сторінок (напр.: 256 с). Приклад: Зарубіжні письменники : у 2 т. / за ред. Н. Михальської, Б. Щавурського. Тернопіль, 2005. Т. 1. 824 с. Багатотомні видання:
рефератдоповідь. Cписок використаних джерел3. Сайт освітнього омбудсмена https://eo.gov.ua/akademichna-dobrochesnist-zalezhyt-vid-usikh-uchasnykiv-osvitnoho-protsesu/4. Ed. Era – студія онлайн-освіти. Академічна доброчесність. Онлайн-курс для вчителів старших класів https://courses.ed-era.com/courses/course-v1: American. Councils+Ac. In101+Ac. In2019/aboutІніціатива академічної доброчесності та якості освітиІніціатива академічної доброчесності https://academiq.org.ua/2. Готуємось до початку нового навчального року: що потрібно знати про академічну доброчесність https://unicheck.com/ua/blog/shho-potribno-znaty-pro-akademichnu-dobrochesnist