Психологічна гра «Мій гендерний дисплей»

Про матеріал

Психологічна гра «Мій гендерний дисплей» рекомендована для учнів 8-11 класів, включає різноманітні пропедевтичні й розвивальні психологічні вправи з самовираження старшокласників, конструктивного вирішення конфліктних ситуацій х акцентом на статеву ідентифікацію, прищеплення поваги до представників протилежної статі. Час проведення 45 хв.

Перегляд файлу

Психологічна гра

 «Мій гендерний дисплей»

(для підлітків і юнацтва)

Анотація

Психологічна гра  «Мій гендерний дисплей» рекомендована для учнів 8-11 класів, включає різноманітні пропедевтичні й розвивальні психологічні вправи з самовираження старшокласників, конструктивного вирішення конфліктних ситуацій х акцентом на статеву ідентифікацію, прищеплення поваги до представників протилежної статі. Час проведення 45 хв.

 

Ціль:

  • Сприяти самовираженню юнаків та дівчат (з акцентом на статеву ідентифікацію учасників);
  • Формування вміння організовувати оптимальне спілкування з особами протилежної статі, попереджати і конструктивно вирішувати конфлікти, здійснювати емоційну та поведінкову саморегуляцію;
  • Сприяти усвідомленню власної позиції в спілкуванні в контексті статевих відносин;
  • Прищеплення поваги до представників протилежної статі.

Обладнання та матеріали: м’ячик; плакати; фото для колажу; аркуші ватману; маркери, аудіо записи, магнітофон.

Хід гри

  1. Вступне слово психолога-ведучого.

Дорогі діти! Юнаки та дівчата (дівчатка та хлопчики). Сьогодні ми приймемо участь в одній цікавій та пізнавальній грі. А пізнаватимемо як самі себе так і оточуючих. Гра називається «Мій гендерний дисплей».  Але спочатку познайомимося ближче.

  1. Знайомство

Учасники перекидають один одному м’ячик, при цьому називають своє ім’я разом з позитивною рисою свого характеру. Потім м’ячик йде у зворотному напрямку, а учасники називають ім’я та рису характеру того, кому кидають м’ячика.

  1. Вправа «Гендерна роль» (Соціально-психологічний аналіз гендерних ролей, розвиток вміння встати на невластиву для своєї статевої групи позицію та з цієї позиції охарактеризувати переваги й недоліки виконуваної тендерної ролі)

Ведучий. Роль -  це те, у що ми граємо, вона має свою ціль, тактику й стратегію. Гендерна рольце розподіл праці, прав та обов’язків у відповідності до статі. Усвідомлювати, які ролі ми граємо, впізнавати, які ролі грають оточуючі, необхідно для більш ефективної взаємодії з іншими людьми. Будь яка роль  несе, з одного боку, вигоду, з іншого боку, створює певні труднощі.

Зараз ми розділимось на дві групи: групу юнаків і групу дівчат. Ваше завдання – з використанням фото колажу та маркерів опишіть сімейні ролі (юнакам – «домогосподарки», дівчатам – «здобутчика») за наступними параметрами:

  • лозунг (ідея ролі);
  • переваги ролі;
  • недоліки ролі;
  • цінності  ілі, переконання);
  • дії, в яких вона себе проявляє;
  • необхідні здібності (вміння);
  • сфера реалізації роліім, виробництво).

По закінченні виконання завдання кожна з груп зачитує опис ролі, яку частіше всього доводиться виконувати представникам не своєї, а протилежної статі.

Групова рефлексія:

Які труднощі були при виконанні вправи?

Яка гендерна роль має більше негативних сторін?

У чому Ви бачите негативні наслідки прийняття в сімї лише одної роді?

Чи змогли б Ви взяти на себе в повному об’ємі виконання цієї ролі в своїй сімї?

  1. Вправа «Ода статі».  Складання сенканів.

Ведучий. Шановні учасники гри, зараз я пропоную скласти своєрідні оди для статевих груп, які Ви щойно презентували.  Кожній команді я роздаю структуру японського сенкану, за допомогою якого Ви маєте виразити своє відношення до представників протилежної команди (юнаки – про дівчат, а дівчатам – про юнаків)

Структура сенкану:

– Один іменник.

– Два прикметника.

– Три дієслова.

– Фраза з чотирьох слів (выражающая відношення).

– Одно слово – асоціація на задану тему.

Захист сенканів.

  1. Вправа «Психологічні позиції в спілкуванні» (розвиток рефлексії, аналіз учасниками своїх статевих позицій)

Ведучий. Як співається в одній дитячій пісні «Из чего же, из чего же, из чего же сделаны наши девчонки. Из чего же, из чего же, из чего же сделаны наши мальчишки.» Я пропоную Вам продовжити нескінчені речення. (на аркушах)

Всі дівчата…                                              Дівчата ніколи…

Всі юнаки…                                               Юнаки ніколи…

Я завжди…                                                 Дівчата завжди…

Я ніколи…                                                  Юнаки завжди…

Згідно Е. Берну, існує чотири типа психологічних позицій, які приймаються людиною відносно себе та інших.

  1.                    «Я – о’кей, Ви – о’ кей».  Це позиція Принців та Героїв, Принцес та Героїнь. Це психологічно здорова позиція. Люди з такою позицією можуть конструктивно вирішувати свої проблеми, визнають значимість інших людей.
  2.                    «Я – о’ кей, Ви – не о’ кей».  Це позиція людей, які почувають себе обманутими. Вони докоряють інших у своїх помилках, обманюють та принижують оточуючих.
  3.                    «Я - не о’ кей, Ви – о’ кей». Це позиція людей, які відчувають своє безсилля, коли порівнюють себе з іншими. Така позиція призводить до віддаленості від людей, до депресії.  
  4.                    «Я – не о’ кей, Ви – не о’ кей».  Позиція тих, хто губить інтерес до життя, позиція відчайдушності та марності.

Таких позицій в людини дві: одна є загальною, друга – статевою. Деякі люди приймають позицію, вважаючи, що одна стать - о’ кей, а інша – не о’ кей, наприклад: «Дівчата завжди по своїй вдачі мякі, а юнаки – грубіяни». Прийнявши таку позицію, людина старається закріпити її, вона стає його життєвою позицією.

Давайте зараз проаналізуємо свої записи речень з точки зору психологічних позицій, які за ними криються.

Рефлексія:

В якому світлі Ви бачите представників своєї статі, протилежної?

Згадайте, будь ласка, хто впливав на формування Ваших статевих позицій?

Чи замислювались Ви до якого типу відноситься Ваш зовнішній вигляд: до виключно фемініного, виключно маскуліного, помірно фемініного чи помірно маскуліного? (короткі коментарі ведучого: фемінінність – нормативні уяви про соматичні, психічні й поведінкові властивості, що характерні для жінок; маскулиність - нормативні уяви про соматичні, психічні й поведінкові властивості, що характерні для чоловіків)

Чи не хотілося б Вам змінити свій гендерний дисплей? Якщо так, то як?

         VI.  Підсумкова вправа «Згадати все»

  Учні сидять по колу. Ведучий кидає м’яч будь якому з учасників в руки і задає питання за темою гри. Учасник, якому кинули м’яч, відповідає на питання, кидає м’яч іншому й задає наступне питання стосовно гендерного дисплею учня, або повертає м’яч ведучому й той задає питання наступному учаснику.

  1. Ведучий. Таким чином, сьогодні кожен з учасників гри зробив для себе спробу в гендерній само ідентифікації,  віртуально намалював свій гендерний дисплей, перевірив свої гендерні почуття та ідеали. Всі ми різні,  але кожен з нас має право на існування та повагу. Щасти Вам, дорогі друзі! Та прошу заповнити 

Бланк зворотнього зв’язку

(письмова рефлексія, заповнюється кожним учасником особисто в кінці гри)

Оцініть, будь ласка, проведену гру по 10-бальній системі:

Чи була інформація для Вас

  • - доступною   ________________
  • - новою           ________________
  • - цікавою  ________________
  • - корисною      ________________

Особливо сподобалось ____________________________________

Не сподобалось на дискусії_________________________________

Ваши пропозиції й побажання ___________________________

До побачення!

Таким чином, гра «Мій гендерний дисплей» сприяє усвідомленню старшокласниками їх власної позиції в спілкуванні в контексті статевих відносин, прищеплює їм повагу до представників протилежної статі. Вважаю, що така робота розвиває у школярів здібність бачити по-іншому людину з іншим світоглядом, культурою, почуттями й поважати їх. Адже без пізнання й прийняття єдності чоловічої й жіночої основи в кожній дитині неможливо  домогтися її цілісного розвитку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Галіцька Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Розумейко Юлия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Паливода Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Токарева Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сало Ірина Володимирівна
    Дякую за матеріал, цікавий!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Думанчук Юрій
    Ми це проходили, і всім було цікаво.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сотов Андрій
    Зараз багато дівчат перекладають на себе чоловічі ролі. Вважаю, що відбувається приниження чоловічої статі. Тож робота дуже актуальна. Жінки мають поважати чоловіків. Досить емансипації!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Самарська Марія Василівна
    Щиро дякую, колеги, за зацікавленість матеріалом розробки. Вітаю всіх з наступаючим Новим роком та Різдвом Христовим!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Луковенко Микола
    Оди для статевих груп у вигляді японського сенкану - це щось!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Павлов Олег
    Пострібно прищеплювати повагу до представників протилежної статі змалечку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Відлунський Валерій
    Статеві відносини дитини потрібно формувати і розвивати для її цілісного розвитку. Погоджуюсь з автором та підтримую роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Крохмалюк Дмитро Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Мельниченко Анна Сергіївна
    Дуже сучасно! Проведу в своєму класі, все просто та доступно написано. Дякую автору за публікацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 10 відгуків
doc
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
11351
Оцінка розробки
5.0 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку