До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Тренінгове заняття «БУДЬ СОБОЮ» для учнів старшої школи

Про матеріал

Розвинути здатність вста­новлювати і підтримувати психологічний контакт у спілкуванні, сприяти самопізнан­ню учасників, допомогти зняти внутрішні бар'єри для підвищення рівня комунікації та взаємодії у команді.

Перегляд файлу

РОЗВИВАЮЧЕ  ТРЕНІНГОВЕ  ЗАНЯТТЯ

«БУДЬ СОБОЮ»

 

 

«Знати своє власне "Я" є мудрістю,

Знати свого сусіда — геніальністю»

Мінна Атріум

Мета тренінгу: розвинути здатність вста­новлювати і підтримувати психологічний контакт у спілкуванні, сприяти самопізнан­ню учасників, допомогти зняти внутрішні бар'єри для підвищення рівня комунікації та взаємодії у команді.

Матеріали: аркуші формату А4, маркери, скотч, ножниці, різні предмети (за кількістю учасників), плакат для очікувань.

Категорія: учні старших класів.

Вступне слово тренера:

    Зростання самосвідомості та інтересу до власного. «Я» в підлітків грунтується на процесах статевого та фізичного розвитку, що водночас є соціальними символами, ознаками подорослішання і змужніння, на які звертають увагу і за якими пильно стежать інші, дорослі й однолітки. Будь-яка зміна життєвого становища людини в суспільному, трудово­му, особистому житті не тільки змінює діяльність людини, а й ставлення до себе як до діяча, як до суб'єкта цього становища. Тож самоусвідомлення - це роздуми про себе. Теорія самоусвідомлення складається з того, що, коли люди зосереджують свою увагу на собі, то вони оцінюють та по­рівнюють свою поведінку зі свої­ми внутрішніми стандартами та цінностями.

Теорія само сприйняття показує нам, що, коли наші настано­ви та почуття не визначені та дво­сторонні, ми дізнаємося про свій стан, спостерігаючи за своєю по­ведінкою та ситуацією, у якій він виявляється.

Ефект переоцінювання відбу­вається за обставин, за яких лю­дям здається, що їхня, поведінка зумовлена зовнішніми чинника­ми, при цьому недооцінюючи рівень зумовленості своєї по­ведінки внутрішніми мотивами.

«Я-концепція» - зміст «Я», тобто наші знання про те, хто ми такі.

     Я пропоную вам окрес­лити свій настрій зараз, назвати ваше ім'я.

Знайомство (15 хв.)

Вправа 1.  «Що про мене знає моя річ?»

Мета: створити позитивну атмосферу, спонукати до роздумів про своє життя, позитивних думок про внутрішні стани, акту­алізувати потребу пізнання себе.

Учасники отримали завдання принес­ти із собою свою улюблену річ чи якийсь талісман. Ця річ устами учня розповідає про свого господаря, його приховані риси й таємниці.

— Чи важко вам було говорити про себе від чужого імені?

— Що нового ви дізналися про учасників групи?

Вправа 2. «Чарівна рука»

Призначення: формування адекватної реакції під час оці­нювання особистості іншими людьми.

Кожен учасник тренінгу на аркуші паперу пише своє ім'я, потім обводить долоню олівцем або ручкою. На кожному пальці пропонується написати свої якості. Далі «долоні» передаються колом, інші учасники поміж пальців пишуть свою думку. На­прикінці вправи все зачитується та обговорюється, хто що нового дізнався про себе.

Вправа 3. «Сходи»

Призначення: формування адекватної самооцінки.

Учасникам пропонується на­малювати на аркуші 10 сходинок, потім на будь-якій намалювати умовну людину. Сходинка, на якій розташована «людина», — рівень самооцінки.

Роз'яснення: від 1 до 5 сходинки — самооцінка занижена; від 5 до 8 — оптимальна; від 8 до 10 — завищена.

Вправа 4. Очікування (10 хв)

Мета: усвідомити власні очікування від тренінгу.

Матеріали: плакат із зображенням дерева, стікери.

Учасникам пропонують на стікерах сфор­мулювати свої очікування від тренінгу: які знання, навички вони хотіли б отримати. Після цього кожен, виголошуючи свої очіку­вання, приклеює їх біля підніжжя дерева!

— Для чого ми виконували цю вправу?

Інформаційне повідомлення тренера

Самопізнаннядослідження, пізнання самого себе. Самопізнаннянайважливіша з умов, яка спонукає змінювати свій стан на краще. Кожна людина — це унікальне створіння. Вірити у свою винятковість не­обхідно кожному з нас. Коли людина знає про свої справжні досягнення і недоліки, їй легше домогтися успіху в будь-якій справі, визначити своє місце в колективі, стати кра­щою.

Вправа 5. «Асоціації»

Мета: формувати адекватне уявлення про себе, коригувати і розвивати самосприйняття.

      Тренер пропонує продовжити таке ре­чення: "Якби я був явищем природи, то я був би...". Основна умова — пояснити свій вибір.

Вправа 6. Анкета (додаток)

Вправа 7. «Мої бажання»

Призначення: вироблення навичок структурування власних бажань.

     Учасникам пропонується (бажано) написати за 10 хв. не менше 70 бажань, які не зачитуються, потім завдяки градації (1 рік, 3 роки, 10 років) визначаються, пріоритетні та другорядні.

Вправа 8. «М'яка посадка»

Призначення: усвідомлення ставлення до життя та думок щодо того, що від нього можна чекати.

Учасникам зачитують інструкцію:«Ви повільно приземлюєтеся з парашутом. До землі ще далеко, але ви її бачите, як на долоні. Що ви бачите: а) галявину із травами та квітами? б) ландшафт зі скель? в) жадібних хижаків? г) повільну річку?».

Роз'яснення: а) людина-оптиміст; б) завищений рівень песимізму поруч із заниженою самооцінкою; в) людина, готова до життєвих негараздів, які їй подо­баються; г) людина сприймає на­вколишній світ таким, яким він є, та вирішує свої проблеми поступово.

Вправа 9 . «Валіза в дорогу»

Призначення: удосконалення комунікативної культури, вироблення навичок планування майбутнього.

Учасникам пропонується поділитися своїми планами в подальшому майбутньому на основі отриманих даних під час заняття.

Групова рефлексія: по колу кожен висловлює свою думку; приводу заняття.

Підсумок роботи

Тренер дякує учасникам за роботу й роз­повідає притчу про клоуна.

Тренер. До кабінету відомого психіатра якось увійшов чоловік, на перший погляд цілком урівноважений, поважний та еле­гантний. Та за кілька хвилин розмови лі­кар переконався, що відвідувач перебуває у полоні глибокої депресії і безпросвітного гнітючого смутку.

Лікар розпочав докладне обстеження і під кінець розмови спитав свого нового паці­єнта:

— А чому б вам сьогодні увечері не піти до цирку, що саме приїхав до нашого міста? У виставі бере участь знаменитий клоун, який уже розвеселив півсвіту. Всі про нього кажуть, що він надзвичайно талановитий. Це неодмінно розважить вас, ось побачите.

При цих словах пацієнт зі сльозами ви­мовив:

— Та я ж і є той клоун. Одне питання не дає мені спокою: як відчути, коли маю грати свою роль, а коли справді можу бути собою? Я вдаю, бо часто не маю сили бути таким, який я є... Загалом тому, що це могло б комусь не сподобатися. Не знаю, може це пересторога, яку відчувають усі... може, іншим також не хотілося б завжди виглядати спритнішими та сильнішими, ніж вони є насправді...

Сьогодні нарешті відкинь страх і сором і будь лише собою!

Додаток

Вправа 6. "Мої сильні та слабкі сторони"

Мета: заохочувати самооцінку, визначи­ти риси, необхідні для успіху.

Анкета

У мене добре виходить _____________________________________

У мене погано виходить _____________________________________

Мені не подобається________________________________________

Мені цікаво        ____________________________________________

Мені нудно_________________________________________________

Я пишаюся  ________________________________________________

Я хотів би бути ще більш _____________________________________

Я хотів би бути не таким  _____________________________________

Я хотів би, щоб у мене краще виходило________________________

Я міг би працювати над такими своїми слабкими рисами__________

Люди вважають, що мої переваги _____________________________

Люди вважають, що мої недоліки  _____________________________

Найбільшим стимулом для мене є______________________________

Дані анкети можна використовувати окре­мо і групами, залежно від вибору тренера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.kuharka.ru/images/users/gallery/2010/02/21/b_51354.gif

1

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Klimchuk Angela
    Класна розробка, дякую. Обов'язково викристаю це на практиці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Marianna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
1094
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку