План-конспект уроку психології "Який я у спілкуванні? Бар'єри спілкування"

Про матеріал

На уроці розглядаються комунікативні бар'єри, їхні види та аналізуються шляхи їх подолання.

Запланована робота із формування міцних знань шляхом їх постійного закріплення і застосування на практиці. Використовуються форми та прийоми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів, формують навички роботи у групі, виховують колективізм, толерантність, культуру мовлення.

Перегляд файлу

Урок із психології.  Який я у спілкуванні? Бар’єри спілкування (діагностичне заняття).

Спілкування у групі. Як привернути до себе увагу? (тренінг)

Мета:допомогти учням усвідомити власні психологічні барєри у спілкуванні, вчити їх долати,розвивати образність , виразність мовлення,логічне мислення; виховувати ввічливість, тактовність, повагу до людей.

І Актуалізація опорних знань.

-Що таке спілкування?

-Назвіть основні функції спілкування?

- Назвіть і стисло схарактеризуйте засоби спілкування.

- Навіщо потрібні невербальні засоби спілкування?

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

- Поясніть лексичне значення слова «барєр».

-Чи має сенс словосполучення «барєри спілкування» ?

ІІІ Сприймання навчального матеріалу.

  1. Лекція вчителя.

а) Що таке барєр спілкування? Які бар’єри стоять перед вами?

б) Який стиль поведінки обираєте ви під час спілкування?

в) Особливості вербальної та невербальної поведінки.

г) Техніки саморегуляції ( формування впевненості у собі, подолання хвилювання, тривоги).

д) прийоми для створення приємного першого враження:

   -- розвиток уміння слухати й викликати зацікавленість у співбесідника;

   --управління розмовою: ключові слова й мовленнєві звороти, ведення й зміна теми, отримання згоди. Запобігання конфлікту, засоби переривати й завершувати спілкування).

е) робота із запереченнями.

        2. Колективне складання правил поведінки під  час спілкування.

                  Важливо:

- не піддаватися на маніпуляції;

- «амортизувати» уколи;

- знати ефективні техніки спілкування,

- концентруватися в складній ситуації;

- звертатися до почуттів і думок співрозмовника;

- легко виходити зі спірних ситуацій;

- бачити, розуміти і відчувати співрозмовника;

- визначати свої цілі й завдання.

IV  Осмислення навчального матеріалу.

Тренувальні вправи

  1. «Очі в очі» - протягом 3-5 хв. Подивитися в очі сусідові по парті, намагаючись встановити зоровий контакт. Які почуття, кому й чому було важко встановити контакт?
  2. «Спина до спини». Двоє учасників сідають спиною до спини й намагаються у такому положенні підтримувати бесіду протягом 3-5 хв.

- Чи було це схоже на знайомі життєві ситуації, н-д, телефонна розмова, в чому різниця?

- Чи легко було вести розмову?

- Якою виходить бесіда :більш відвертою чи ні?

3. «Асоціації». 1 учасник виходить, інші загадують когось.Треба за асоціаціями відгадати того, кого загадали. Всі питання повинні бути однотипні: на що  або на кого схожа людина , яку загадала група (на яку пору року, на яку погоду, на який день тижня, на який колір райдуги?).Завдання виконують так , щоб не образити; ця вправа допомагає встановити зворотній зв'язок.

4. Гра «Крокодили» (вчить не боятися здатися смішним).І команда загадує слово чи словосполучення, ІІ команда делегує свого представника, якому повідомляють слово. Він повинний зобразити це слово за допомогою тільки жестів і міміки. А його команда намагається зрозуміти, що було загадане.

- Що відчували, коли треба було щось зображувати?

V Підсумки.

Домашнє завдання: сформулювати свої правила ефективного спілкування, запропонувати власні вправи  на подолання бар’єрів спілкування.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку