Інформатика 3 клас "Тема. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники."

Про матеріал
Тема. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники. Мета уроку: • навчальна:познайомити з середовищами для читання текстів, цитатами, віртуальними бібліотеками, довідниками, енциклопедіями та словниками; • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Тип уроку: • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Перегляд файлу

Тема. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.

Мета уроку:

  • навчальна:познайомити з середовищами для читання текстів, цитатами, віртуальними бібліотеками, довідниками, енциклопедіями та словниками;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Доброго дня ! Сідайте. Сьогодні урок інформатики проведу у вас я .

Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запамятайте  що мене звати  Аліна Святославівна.

Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.

  1. Правило «піднятої руки».
  2. Правило «плеск в долоні».

ІІ. Актуалізація опорних знань та їх коригування.

А зараз ми з вами пригадаємо що ж ви вивчали на попередньому уроці хто мені нагадає?

1.В якій програмі ви працювали ?(Скретч)

2.А хто ж в цій програмі «Рудий кіт»? (Виконавець)

3.Що таке висловлювання ?(Це речення в якому щось стверджується або заперечується )

4.Які можуть бути висловлювання ?( істині та хибні )

5.Що таке істине висловлювання ?(правдиве)

6.Що таке хибне висловлювання ?(неправдиве)

Сьогодні девізом нашого уроку будуть наступні слова: (слайд 2)

 Не просто слухати, а чути.

 Не просто дивитися, а бачити.

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Дружно і плідно працювати.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

На нашому уроці ми будемо знайомитись з новою програмою для перегляду документів Microsoft Office Word. А також ми побуваємо у віртуальних бібліотеках, познайомимося з довідниками і словниками он-лайн, але урок наш буде незвичайний. Зараз ми з вами вирушаємо у подорож до КРАЇНИ ЗНАНЬ.

-Розгортайте свої зошити, записуйте число, класна робота та тему нашого уроку

«Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.»  (слайд 3)

І перша наша зупинка відбудеться на Станції «Розминка». (слайд 4)

 

  • Вивчаючи інформатику ви вже знайомі з роботою деяких комп’ютерних програм. Давайте пригадаємо, що ви створювали і за допомогою яких програм (графічному редакторі Paint або TuxPaint).
  • Які ще є види документів? (з відповідей учнів виділити «текстові».)
  • Що потрібно, щоб швидко і грамотно створити текстовий документ?
  • Про це ми дізнаємося на цьому уроці. Ви ознайомитесь ще з однією з найважливіших програм – текстовим редактором.

Завдання 1. Відгадати загадки.

  1. Оселились мудреці у склянім палаці,

В тиші наодинці відкривають таємниці. (Книги) (слайд 5)

 

  1. Невеличка стильна штучка

Дуже легко збереже

Пісню, фільм, найкращий мультик.

Всім нам радість принесе. (Флешка) (слайд 6)

 

  1. Книжечки маленькі, аркуші біленькі.

В них вчимося ми писати, додавати й віднімати. (Зошит) (слайд 7)

Завдання 2. Розгадайте ребус. (слайди 8,9,10)

Оголошення теми і мети уроку.

Наступна Станція «Ігрова»

Гра «Який предмет зайвий?» (слайди 11,12,13)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування

презентації) (слайди 14,15,16 )

Слово документ (лат. documentum — зразок, доказ, свідоцтво) походить від дієслова « docere» — вчити, навчати.

Давайте розглянемо малюнок.

 Що створюють діти? Які пристрої використовують?

 

У сучасному світі є багато різноманітних пристроїв для роботи з даними.

  • Які з них ви знаєте?
  • А які використовуєте вдома?
  • Які документи створюєте за допомогою них?

Робота з текстами є важливою складовою діяльності людей. У давнину лише обмежене число людей було письменним. Професійно переписуванням різних документів займалися писарі. Тільки з розвитком книгодрукарства ця професія втратила свою значущість. З появою друкарського верстата процес створення документів прискорився. З появою комп’ютерів значно полегшився. Добавились нові можливості для створення текстів. (слайд 17)

Для створення, опрацювання і зберігання текстових даних призначені спеціальні програми для опрацювання тексту. Програми для роботи з текстовими документами нерідко називають текстовими редакторами. Такі програми мають різні можливості.

Одні працюють тільки з текстами, інші можуть працював також із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами, тощо.

Документи, що створюються за допомогою спеціальних програм, називають електронними текстовими документами, або текстовими документами. (слайд 18,19)

А зараз, ми з Вами вирушаємо на Станцію «Історичну»

Перший буквар був надрукований у Львові. Його видав у 1574 році першодрукар Іван Федоров. (слайд 20,21,22,23)

Станція «Допитливі».

Завдання на картках, розкодуй слова (бібліотека, довідник, словник, енциклопедія).

 

 


 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник хитайся,

 За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

Продовжуємо подорож по станції «Інформаційна»

Віртуальні бібліотеки для дітей.

Для сучасних школярів комп’ютер це незамінний та надійний помічник . За допомогою нього можна знайти будь-яку потрібну книгу чи інформацію. В пошуку необхідної інформації вам допоможуть електронні бібліотеки розміщені в Інтернеті

Електронна бібліотека (англ. Digital library) — розподілена інформаційна система, що дозволяє зберігати і використовувати різнорідні колекції електронних документів (текст, графіка, аудіо, відео і т.і.) завдяки глобальним мережам передачі даних в зручному, для кінцевого користувача, вигляді.

Закладка — це відмітка або місце в тексті, якому надано певне ім’я, що дозволяє швидко переходити до нього надалі.

Наш потяг прибув на Станцію «Практична» (слайд 24)

VI. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ .

Завдання 1: ознайомитися із середовищем текстових редакторів.

Порядок виконання

Згадайте правила безпечної роботи з комп’ютером.

  1. Розгляньте Робочий стіл, Головне меню комп’ютера. З’ясуйте, які текстові редактори встановлено.
  2. Запустіть текстовий редактор MS Word за допомогою:
    • Значка програми на Робочому столі;
    • Головного меню (Пуск → Усі програми).
  3. Розгляньте вікно текстового редактора. Ознайомтеся з об’єктами його вікна.
  4. Запустіть тектовий редактор Блокнот (WordPad, OOo4Kids Writer або інший за вказівкою вчителя).
  5. Зіставте вікна текстових редакторів і знайдіть однакові об’єкти.

  1. Завершіть роботу з програмами.

Висновок: зазначте, як запустити текстовий редактор, які об'єкти містить його вікно.

Завдання 2. Ознайомитися з середовищами оn-лайн бібліотек.

1. Відкрити в Інтернеті Волинську обласну

бібліотеку для дітей Знайти дитячу книгу відкрити,

скопіювати частину і зберегти в програмі Word.

2. Відкрити в Інтернеті Миколаївську обласну

бібліотеку для дітей ім. Лягіна http://laginlib.org.ua/book-galaxy/d.php

3. Порівняти можливості використання оn-лайн ресурсів.

4. Продемонструвати виконання вчителю.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ.

Рефлексія

  • Які дані можуть міститися в електронних документах?
  • Яким є призначення текстових редакторів?
  • Що таке закладка в тексті?

 

Хвилинка релаксації

Подивились вправо, вліво,

Вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво

І покліпали очима!

 

Наша подорож підійшла до завершення.

 До нових зустрічей у комп’ютерному класі

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Герман Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Голян Аліна
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
6481
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку