Тема. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
Мета уроку:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Доброго дня ! Сідайте. Сьогодні урок інформатики проведу у вас я .
Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запам’ятайте що мене звати Аліна Святославівна.
Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань та їх коригування.
А зараз ми з вами пригадаємо що ж ви вивчали на попередньому уроці хто мені нагадає?
1.В якій програмі ви працювали ?(Скретч)
2.А хто ж в цій програмі «Рудий кіт»? (Виконавець)
3.Що таке висловлювання ?(Це речення в якому щось стверджується або заперечується )
4.Які можуть бути висловлювання ?( істині та хибні )
5.Що таке істине висловлювання ?(правдиве)
6.Що таке хибне висловлювання ?(неправдиве)
Сьогодні девізом нашого уроку будуть наступні слова: (слайд 2)
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.
На нашому уроці ми будемо знайомитись з новою програмою для перегляду документів Microsoft Office Word. А також ми побуваємо у віртуальних бібліотеках, познайомимося з довідниками і словниками он-лайн, але урок наш буде незвичайний. Зараз ми з вами вирушаємо у подорож до КРАЇНИ ЗНАНЬ.
-Розгортайте свої зошити, записуйте число, класна робота та тему нашого уроку
«Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.» (слайд 3)
І перша наша зупинка відбудеться на Станції «Розминка». (слайд 4)
Завдання 1. Відгадати загадки.
В тиші наодинці відкривають таємниці. (Книги) (слайд 5)
Дуже легко збереже
Пісню, фільм, найкращий мультик.
Всім нам радість принесе. (Флешка) (слайд 6)
В них вчимося ми писати, додавати й віднімати. (Зошит) (слайд 7)
Завдання 2. Розгадайте ребус. (слайди 8,9,10)
Оголошення теми і мети уроку.
Наступна Станція «Ігрова»
Гра «Який предмет зайвий?» (слайди 11,12,13)
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
(Пояснення вчителя з елементами демонстрування
презентації) (слайди 14,15,16 )
Слово документ (лат. documentum — зразок, доказ, свідоцтво) походить від дієслова « docere» — вчити, навчати.
Давайте розглянемо малюнок.
Що створюють діти? Які пристрої використовують?
У сучасному світі є багато різноманітних пристроїв для роботи з даними.
Робота з текстами є важливою складовою діяльності людей. У давнину лише обмежене число людей було письменним. Професійно переписуванням різних документів займалися писарі. Тільки з розвитком книгодрукарства ця професія втратила свою значущість. З появою друкарського верстата процес створення документів прискорився. З появою комп’ютерів значно полегшився. Добавились нові можливості для створення текстів. (слайд 17)
Для створення, опрацювання і зберігання текстових даних призначені спеціальні програми для опрацювання тексту. Програми для роботи з текстовими документами нерідко називають текстовими редакторами. Такі програми мають різні можливості.
Одні працюють тільки з текстами, інші можуть працював також із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами, тощо.
Документи, що створюються за допомогою спеціальних програм, називають електронними текстовими документами, або текстовими документами. (слайд 18,19)
А зараз, ми з Вами вирушаємо на Станцію «Історичну»
Перший буквар був надрукований у Львові. Його видав у 1574 році першодрукар Іван Федоров. (слайд 20,21,22,23)
Станція «Допитливі».
Завдання на картках, розкодуй слова (бібліотека, довідник, словник, енциклопедія).
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Зупиняємо урок — робимо зарядку:
Руки вгору, руки вниз —
Все у нас в порядку.
Рухи в боки — нахиляйся,
Наче маятник хитайся,
За хвилинку відпочили
І за парти тихо сіли.
Продовжуємо подорож по станції «Інформаційна»
Віртуальні бібліотеки для дітей.
Для сучасних школярів комп’ютер це незамінний та надійний помічник . За допомогою нього можна знайти будь-яку потрібну книгу чи інформацію. В пошуку необхідної інформації вам допоможуть електронні бібліотеки розміщені в Інтернеті
Електронна бібліотека (англ. Digital library) — розподілена інформаційна система, що дозволяє зберігати і використовувати різнорідні колекції електронних документів (текст, графіка, аудіо, відео і т.і.) завдяки глобальним мережам передачі даних в зручному, для кінцевого користувача, вигляді.
Закладка — це відмітка або місце в тексті, якому надано певне ім’я, що дозволяє швидко переходити до нього надалі.
Наш потяг прибув на Станцію «Практична» (слайд 24)
VI. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ .
Завдання 1: ознайомитися із середовищем текстових редакторів.
Порядок виконання
Згадайте правила безпечної роботи з комп’ютером.
Висновок: зазначте, як запустити текстовий редактор, які об'єкти містить його вікно.
Завдання 2. Ознайомитися з середовищами оn-лайн бібліотек.
1. Відкрити в Інтернеті Волинську обласну
бібліотеку для дітей Знайти дитячу книгу відкрити,
скопіювати частину і зберегти в програмі Word.
2. Відкрити в Інтернеті Миколаївську обласну
бібліотеку для дітей ім. Лягіна http://laginlib.org.ua/book-galaxy/d.php
3. Порівняти можливості використання оn-лайн ресурсів.
4. Продемонструвати виконання вчителю.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ.
Рефлексія
Хвилинка релаксації
Подивились вправо, вліво,
Вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво
І покліпали очима!
Наша подорож підійшла до завершення.
До нових зустрічей у комп’ютерному класі