Календарно-тематичне планування уроків інформатики для 3 класу
Відповідно до чинної навчальної програми інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів, яка затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 3 класу
Відповідно до чинної навчальної програми інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів, яка затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Державні вимоги до навчальних досягнень учня/учениці |
Тема 1. Інтернет (6 годин) |
|||
|
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. Повторення основних прийомів роботи із комп'ютерами та даними. |
Учень/учениця: має уявлення про мережі, мережу Інтернет, веб-сторінки, адресу веб-сторінки; пояснює порядок пошуку в мережі Інтернет; використовує посилання для переходу між веб-сторінками; вміє знайти додаткову інформацію для навчальних предметів та додати обрані сторінки у закладки браузера; структурувати свої закладки у папки; визначити ключові слова знайомих текстів (з інших предметів); знає та дотримується правил безпечної роботи в Інтернеті; вміє налаштувати безпечний пошук та безпечний перегляд відео; використовує у своєму мовленні слова мережа Інтернет, адреса сторінки, ключові слова, перейти за посиланням, додати у закладки, папка, авторське право |
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про мережі. Поняття про мережу Інтернет. Складові вікна програми-браузера. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття веб-сторінки, її адреси.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук зображень, текстів, відео, карт в Інтернеті для навчальних предметів. Пошук з різних джерел. Додавання найкращих результатів у закладки браузера. Структурування закладок у папки. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Ключові слова для пошуку (на прикладах знайомих текстів з природознавства, літературного читання, інших предметів). |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Авторське право та Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті. Налаштування безпечного пошуку та безпечного перегляду відео. |
|
Тема 2. Людина та інформація (5 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Роль інформації в житті людини.
|
Учень/учениця:
має уявлення про роль інформації в житті людини; називає види інформації за способом подання; розуміє, що інформацію можна шукати, передавати, перетворювати, використовувати; знає, що одну і ту ж інформацію можна представити різними способами; уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове - в графічне, числове - в текстове тощо); створити папку та документи в ній; називає 3-5 пристроїв для роботи з текстом, звуком, відео; використовує у своєму мовленні слова: текстова, графічна, звукова інформація, документ, меню. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Види інформації за способом подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Перетворення інформації з одного виду в інший. Пристрої для роботи з текстовою, звуковою, відео інформацією. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Структурування інформації в документах, папках. Поняття меню. |
|
Тема 3. Графіка (5 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Програми та онлайн середовища для роботи з графічними даними. |
Учень/учениця: пояснює призначення графічних редакторів; орієнтується в середовищі графічного редактора; вміє знайти рідний край на карті; обирає і використовує потрібні інструменти середовища графічного редактора для створення зображення за зразком та за власним задумом; задає і змінює колір фігури і колір фону; створює підпис чи коментар до малюнка; використовує у своєму мовленні слова графічний редактор, палітра, фон, інструменти. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Перегляд карт. Пошук рідного краю на картах. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення та змінювання простих зображень. Створення зображень з геометричних фігур. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Доповнення малюнка підписом чи коментарем. Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|
Тема 4. Алгоритми і виконавці (6 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців.
|
Учень/учениця: виконує прості алгоритми та складає алгоритми за прикладом; складає план дій, що приводить до заданої мети; складає алгоритми для виконавців до певної ситуації у середовищах програмування для дітей; розуміє запис алгоритмів у вигляді блоків; визначає правильний порядок подання команд виконавцю у знайомому алгоритмі; знаходить пропущену команду в знайомій послідовності ; оцінює прості висловлювання як істині чи хибні; розрізняє завідомо хибні фрази; називає протилежні за змістом твердження; формулює речення з логічним слідуванням; розуміє складові частини об’єктів, представлених у вигляді простих схем, графів; будує висловлювання з використанням зв'язок «не», «і», «або», «складається з»; використовує у своєму мовленні слова план дій, алгоритм, істине, хибне, схема. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовища програмування для дітей: створення та змінювання послідовності команд у вигляді словесних, символьних блоків. Порядок виконання команд виконавцем.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук пропущених дій в знайомій послідовності. Складові частини об’єктів. Схема складу. Зв’язки у схемах.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Істинні й хибні висловлювання.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Логічне слідування.
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або». |
|
Тема 5. Текст (6 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
|
Учень/учениця: має уявлення про особливості роботи в середовищах для читання та змінювання текстів; розуміє призначення віртуальних бібліотек та текстових редакторів; орієнтується в середовищі для читання навчальної та художньої літератури; уміє здійснювати переміщення по тексту; виділяти фрагменти тексту; змінювати шрифт тексту: розмір, колір, накреслення символів; доповнювати текстовий документ графічними зображеннями; використовує основні команди редагування: “копіювати, вирізати, вставити, видалити”; орієнтується у простій таблиці, доданій у текст; уміє доповнити таблицю текстом чи зображенням; шукає в текстах інформацію з хибними твердженнями та доводить істину; використовує у своєму мовленні слова текстовий документ, змінити шрифт, копіювати, вирізати, вставити, видалити, таблиця.
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин тексту. Змінювання та вдосконалення текстів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити. Уведення символів за допомогою клавіатури. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Доповнення текстів зображеннями. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацію. Пошук хибних висловлювань у текстах (на основі інформації з інших предметів). |
|
Тема 6. Презентації (7 годин) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Доповідач/доповідачка та презентація. Культура презентування. Слайд-шоу із зображень як вид презентування.
|
Учень/учениця: має уявлення про особливості виступу в ролі доповідача/доповідачки; знає, що презентації створюються для усного виступу; уміє презентувати свою роботу; орієнтується у середовищі редактора презентацій; розрізняє, переміщує та додає текстові вікна/поля, графічні зображення до слайду; створює кілька слайдів презентації та наповнює їх; Використовує у своєму мовленні слова презентувати, доповідач, презентація, слайд-шоу, слайди. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовище створення презентацій. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Переміщення слайдами презентації. Режим показу презентації та режим змінювання слайдів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Переміщення текстових вікон/полів та зображень на слайдах. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Утворення нового слайду, текстового вікна/поля. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
|