Урок .Тема:" У світі інформації. Роль інформації в житті людини".

Про матеріал

Розширити знання учнів про про інформацію; розглянути, як людина сприймає інформацію, що можна робити з інформацією; формувати вміння сприймати і використовувати інформацію. розширити інформаційну картину світу. Повторити правила поведінки при роботі з комп'ютером; повторити і узагальнити знання про органи чуттів людини Розвивати елементи логічного мислення, пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, кмітливість; формувати комунікативну компетентність учнів; виховувати цікавість до предмета, любов до рідного краю

Перегляд файлу

 

 

Інформатика -3 клас                          Урок

Тема. У світі інформації. Роль інформації в житті людини.

Мета: формувати в учнів уявлення про інформацію;  розглянути, як людина сприймає інформацію, що можна робити з інформацією; формувати вміння сприймати і використовувати інформацію. розширити інформаційну картину світу. Повторення правил поведінки при роботі з комп’ютером; повторити і узагальнити знання про органи чуттів людини Розвивати елементи логічного мислення, пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, кмітливість; формувати комунікативну компетентність учнів; виховувати цікавість до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери, програма «Тетравекс». Підручник «Інформатика» Ломаковська (3 клас). Друковані зошити  (3 клас).  Картки для логічної розминки, роботи в парах

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти, ви всі готові до уроку. А чи цікавий буде наш урок, це залежить від вас. Наскільки старанно, уважно ви будете працювати. Я вам бажаю успіхів, удачі.

Не за синіми морями, не за темними лісами , а зовсім поруч є озеро «Щастя» яке славиться своїми цілющими джерелами.  А назви джерел такі:  «Пам’ять», «Кмітливість», «Знання», «Мудрість»,  «Праця», та «Дружба».

 Поповнюються озера водою річок, підземними водами, дощовою і талою водою. З часом озера замулюються, заростають і перетворюються на болота.

Одного разу люди помітили, що озеро обміліло, джерела замулилися.і вирішили мешканці міста почистити їх, щоб стати на захист рідної землі.

Тож своєю працею на уроці і ми допоможемо розчистити джерела.

 І розпочнемо з джерела  «Пам’яті». Пригадаємо, що вивчали на попередніх уроках.

II. Повторення вивченого матеріалу.

-Які бувають комп’ютери?

-Чим відрізняються стаціонарні комп’ютери від портативних?

-Що таке комп’ютерна мережа?(З’єднані між собою комп’ютери)

-Що таке Інтернет? ( всесвітня мережа , яка складається з мільйонів комп’ютерів поєднаних між собою)

- З чим можна порівняти сайт?

-З чого складаються сайти?(веб - сторінок)

-Діти . хто поясне орфограми в словах :«комп’ютер» та «Інтернет»

Ваші знання допомогли очистити ще одне джерельце і озеро почало наповнюватися чистою водою

III. Розминка

Очистимо джерельце «Кмітливість» вивчивши  ще один вид загадок. Це – логогрифи (слово написане на дошці).

Логогрифи –це теж  загадки, в яких  до зашифрованого слова додається літера або  вилучається літера, у результаті чого утворюються нові слова. Спробуйте розгадати декілька логогрифів.

На клумбі гapнi, запашні,

 без к – лише гіллячки ми. (Квіти – віти).

 

На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

 А Г на Д змінить,

             Звірятком стане вмить              (Гілка - білка).

 

Люблять нас yci збирати

Після дощику в ліску,

А як букву г відняти,

Будем плавати в ставку.         (Гриби – риби)

 

IV.Повідомлення теми i мети уроку

–– Розповідаючи вам про логогрифи, я дала інформацію про них. За допомогою цієї інформації ви i змогли її розгадати. Це i є тема сьогоднішнього уроку «У світі інформації» (тема записана на дошці). На цьому уроці ви дізнаєтесь, що таке інформація, звідки ми отримуємо інформацію; дізнаєтеся про властивості інформації, тобто про те, яка вона буває; виконаєте багато цікавих завдань i ознайомитесь з новою комп'ютерною програмою.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

 

От же. попереду в нас багато справ

І цікавих й важких завдань.

Найскладніше завдання -  життя

Тож старайтесь вправно все вивчати,

Пам’ятайте, учня скарб – знання!

 

-Допоможемо очистити джерельце «Знань»

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

–– Інформацію ми починаємо одержувати з колиски. Отримуючи інформацію, ми вчимося розмовляти, грати, читати. Питання, відповіді, прохання, сміх i сльози – усе це інформація.

2 Проблемне питання

Як ви думаєте, чи можливе спілкування людей вдома й у школі, на вулиці i на роботі без одержання та обміну інформацією? Чому?

 Правильно, будь-яка спільна діяльність людей (робота, гра, навчання, спорт) не можлива без обміну інформацією.

Про що може бути інформація, якою обмінюються люди?

 Так, інформація, яку отримує людина, стосується якихось предметів чи нас самих i пов'язана з подіями, що відбуваються в оточуючому нас світі, навколо нас.

Як ви думаєте, чи важлива для навчання в школі така інформація: "В портфелі треба носити підручники i зошити"? (Так).

Це одна iз властивостей інформації. (Важливість).

Є й інші властивості інформації: потрібна i непотрібна, правильна i неправильна, повна i неповна, зрозуміла i незрозуміла.

Можна про будь-який предмет чи явище дати інформацію.

3.Гра «Надай інформацію про текст»

На уроках української мови ми вивчали тему «Текст». Надайте якомога більше інформації про текст.

А зараз я показую предмет, а ви повинні дати про нього як можна
більше інформації (словами чи мімікою). (Олівець, зошит, книга).

4Робота з підручником.

Очистимо джерело «Мудрості» попрацювавши з підручником

–– Ми з вами багато говорили про інформацію; а зараз відкрийте підручники на ст. 12 i самостійно знайдіть визначення інформації та шляхи отримання інформації, про які ще не було сказано.

  •     Що таке інформація? (Новини, повідомлення, відомості про оточуючий cвiт, про явища, що відбуваються в ньому).
  •     Про які ще шляхи отримання інформації йдеться у підручнику?

Правильно, інформацію ми отримуємо, коли читаємо книги, слухаємо радіо, дивимося телевізор.

Як же ми з вами отримуємо інформацію? Які органи нам в цьому допомагають ви дізнаєтеся відгадавши загадки.

Загадки.

1.Маленькі озерця ,а весь світ бачить.               (Очі)

 

2.Розділяє два озерця і два поля.                           (Ніс)

 

3.То мовчить , то говорить. Між зубів ходить, їжу смакує та зубам дарує.

                                                                                                   (Язик)

 

4.Є в людини і у звіра , захищає тіло…(Шкіра)

5.Вони тільки слухають, одне на одного не схожі. Але одне одного не 

      бачать.                                                                                    (Вуха)

Очі, язик, шкіра, вуха, нісце органи чуттів людини. Саме за їх допомогою людина сприймає повідомлення та пізнає світ.

Очі — орган зору

Зір погіршується, якщо очі перевтомлюються: довгий час дивляться телевізор, читають, слідкують за письмом.

Не забувайте! Під час читання, письма зошит, книжка повинні бути від очей на відстані зігнутої в лікті руки. При цьому світло повинне пада­ти з лівого боку.

Вуха — орган слуху

Будь-який гучний  звук, може миттєво пошкодити слух.

Навіщо нам 2 вуха? Щоб визначити, з якого саме боку лунає звук.

Язик — орган смаку

На поверхні язика розміщено близько 10 тисяч смакових сосочків, роз­міщених у різних частинах язика. Вони розрізняють на  смак : солодке, солоне, гірке, кисле.

Ніс — орган нюху

Коли ти їси, то одночасно відчуваєш запах і смак їжі. Отже, якщо під час нежиті ніс закладений, ти не можеш розрізняти запахи, і їжа здаєть­ся несмачною.

Шкіра — орган дотику

Весь організм людини вкритий шкірою. Отже, будь-яка частина тіла чутлива до дотику. Найсильніше реагують на дотик губи, язик, кінчики пальців, підошви ніг.

Отже, отримати інформацію людині допомагають органи чуттів.

 

- А що ж можна робити з отриманою інформацією?

- Діти, ви дивитеся телевізор, слухаєте новини. А потім розповідаєте один    одному про те що бачили, чули Тобто передаєте інформацію  один одному. Отже інформацію можна передавати.

 - В школі вам часто задають вивчити вірш, правило. Отже цю інформацію треба зберегти в пам’яті. Отже інформацію можна зберігати

- Учитель задає вам якесь питання. Перш ніж на нього відповісти, необхідно подумати, тобто обробити.

- На уроці  "Природознавство" ви будете вивчати "Органи чуття" і ви можете використати інформацію почуту на сьогоднішньому уроці.

Отже інформацію можна використовувати.

 

 Інформаціяце  те, що ти можеш побачити, почути, отримати за допомогою органів чуття. Інформаціяце  відомості, знання, які ми отримуємо з навколишнього світу.

 

А все, що відбувається з інформацією, називається

інформаційними процесами.

Фізкультхвилинка

 

  • А чи можна отримати інформацію через комп'ютер?

Ми всі знаємо , що таке Інтернет. За його допомогою люди також можуть обмінюватись інформацією.

 Ви гарно працювали стали мудрішими і очистили джерельце «Мудрості».

А тепер попрацюємо за комп’ютером , щоб очистити джерельце «Праця»

V. Робота з комп’ютером.     

1.  Повторення правил поводження за комп’ютером.  Гра «Карусель»

(Учні по колу задають один одному правила поводження в комп’ютерному класі)

2.Ознойомлення учнів із змістом практичної роботи.

 Сьогодні ви працюватимете з програмою «Тетрравекс». Вам потрібно буде перетягувати квадратики з правого поля на ліве так, щоб кольори сусідніх трикутників були однаковими.

 

3.Виконання учнями практичної роботи

Релаксація

  Закрийте очі. Уявіть себе біля озера Щастя. Водичка в озері прозора і по дну плавають рибки. Поводіть очима за ними:   вліво, вправо, по колу. Стоп. Відкрийте  повільно очі і подивіться у далину. Що ви  там бачите?

   Приємно відпочивати біля річки чи озера. Але не завжди там може бути  прозора вода і чисті береги. Чистота водойм і берегів залежить від нас з вами.

Тож залишайтеся ж такими працьовитими та мудрими. щоб не обміліли наші джерела.

Залишилося розчистити останнє джерельце «Дружби» тож попрацюємо у парах

VІ.  Робота в парах. Робота в зошиті

VIІ. Закріплення знань учнів.

Робота з сигнальними картками

–– Урок наближається до кінця, я хочу перевірити, як ви засвоїли тему уроку. Перед вами на пapтi лежать сигнальні картки. Візьміть їх. Я буду називати інформацію. Якщо вона важлива для уроку інформатики , піднімайте зелену картку, якщо нi червону.

  •     В лісі ростуть гриби.
  •     Від перестановки доданків сума не змінюється.
  •     Все , що відбувається з інформацією називається інформаційними 

 процесами

  •     Не торкайся руками монітора.
  •     У жирафа довга шия.
  •     Інформація – це новини , повідомлення.

 VIІ. Підсумок уроку.

Молодці діти! Ви впоралися з усіма завданнями і розчистили озеро «Щастя». І в ньому заіскрилася чиста, прозора вода.

  • Що найбільше сподобалось?
  •  Чи були труднощі під час роботи?
  • Де використаєте одержані знання?
  • Про що хотіли б дізнатися більше?

Незакінчене речення

Продовжіть речення : «Інформація – це…

«Інформаційні процеси – це ….

 

Ось і пролунав дзвінок –

                                             Закінчився наш урок;

                                             За роботу по заслузі!

Щиро дякую вам, друзі!

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Короць Любов Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Оніщук Наталія Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Попова Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Маринченко Леся Григорівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шевченко Олена Анатоліївна
    Дуже ганий урок, я у захваті. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня 2018
Переглядів
18324
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку