Календарне з компетентностями. Інформатика 8 клас. Підручник авторів: Коршунова О. В., Завадський І. О., Стасюк З. Р.
8 клас____ група (70 год, 2 год на тиждень)
І. Кодування даних та апаратне забезпечення (7 год.) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
||||||||
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||
1 |
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Опрацювання даних як інформаційний процес. |
усвідомлює зв’язок між інформаційними технологіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства |
|
|
||||
2 |
Інстр. з БЖД. Інформаційні системи |
усвідомлює зв’язок між інформаційними технологіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства |
|
|
||||
3 |
Інстр. з БЖД. Дані. Кодування даних (чисел, тексту, графіки, звуку). Таблиці кодів символів |
пояснює деякі принципи кодування графічних даних; описує загальний принцип побудови таблиці кодів символів |
|
|
||||
4 |
Інстр. з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Практична робота №1 |
розуміє поняття двійкового коду, називає одиниці вимірювання його довжини та пояснює їх співвідношення |
|
|
||||
5 |
Інстр. з БЖД. Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор, пристрої пам’яті |
має уявлення про взаємодію складових обчислювальних пристроїв, описує їхні основні характеристики |
|
|
||||
6 |
Інстр. з БЖД. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. |
наводить приклади застосування сучасних пристроїв у різних галузях; визначає характеристики складових персонального комп’ютера залежно від його призначення; |
|
|
||||
7 |
Інстр. з БЖД. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Конфігурація комп’ютера під потребу Практична робота 2. |
усвідомлює зв’язок між інформаційними техноло-гіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства |
|
|
||||
ІІ. Алгоритми та програми (29 год.) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ |
||||||||
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||
8 |
Інстр. з БЖД. Сучасні мови програмування. |
розуміє призначення мови програмування та основних її елементів. Наводить приклади сучасних мов програмування. |
|
|
||||
9 |
Інстр. з БЖД. Створення програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання |
порівнює особливості різних середовищ програмування; |
|
|
||||
10 |
Інстр. з БЖД. Поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів. |
розуміє поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів. |
|
|
||||
11 |
Інстр. з БЖД. Створення найпростішого проекту. Практична робота 3. |
пояснює структуру програми. Створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані. |
|
|
||||
12 |
Інстр. з БЖД. Загальний порядок створення графічного інтерфейсу |
пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми; Пояснює структуру програми |
|
|
||||
13 |
Інстр. з БЖД. Основні компоненти програми з графічним інтерфейсом. |
пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми; Пояснює структуру програми |
|
|
||||
14 |
Інстр. з БЖД. Поняття елемента керування. |
розрізняє властивості і методи елементів управління |
|
|
||||
15 |
Інстр. з БЖД. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування. |
розрізняє властивості і методи елементів управління |
|
|
||||
16 |
Інстр. з БЖД Властивості та методи елементів керування. |
розрізняє властивості і методи елементів управління |
|
|
||||
17 |
Інстр. з БЖД. Типи даних у програмуванні. |
використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних. |
|
|
||||
18 |
Інстр. з БЖД. Структура програми. |
пояснює структуру програми; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
||||
19 |
Інстр. з БЖД. Введення й виведення даних. |
використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних; пояснює структуру програми |
|
|
||||
20 |
Інстр. з БЖД. Величини числового типу. |
|
|
|||||
21 |
Інстр. з БЖД. Вирази. |
використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних. |
|
|
||||
22 |
Інстр. з БЖД. Складання та виконання лінійних алгоритмів. Практична робота 4. |
пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування. Створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані. |
|
|
||||
23 |
Інстр. з БЖД. Логічні вирази та змінні й операції над ними. |
знає відмінність між змінними та константами; пояснює структуру програми |
|
|
||||
24 |
Інстр. з БЖД. Умовні оператори (коротка та повна форма). |
пояснює структуру програми Розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
||||
25 |
Інстр. з БЖД. Складені умови. |
розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
||||
26 |
Інстр. з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженнями. Практична робота 5. |
пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
||||
27 |
Інстр. з БЖД. Оператори циклу з лічильником |
зозв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
||||
28 |
Інстр. з БЖД. Оператори циклу з умовою |
|
|
|||||
29 |
Інстр. з БЖД. Вкладені цикли. |
|
|
|||||
30 |
Інстр. з БЖД. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень |
розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
||||
31 |
Інстр. з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженням. Практична робота 6. |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування.Створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
||||
32 |
Інстр. з БЖД. Графічні примітиви об’єкта Canvas |
розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант |
|
|
||||
33 |
Інстр. з БЖД. Розробка об’єктно-орієнтованої програми |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
||||
34 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Практична робота 7. |
пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані; |
|
|
||||
35 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. |
|
|
|||||
36 |
Інстр. з БЖД. Захист проекту |
оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі; розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант. |
|
|
||||
IІ. Опрацювання текстових даних (11 год.) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.
|
||||||||
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||
37 |
Інстр. з БЖД. Створення, редагування та форматування текстових документів |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних |
|
|
||||
38 |
Інстр. з БЖД. Пошук та заміна фрагментів тексту |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текс-тових даних; знаходить і замі-нює символи та групи символів |
|
|
||||
39 |
Інстр. з БЖД. Форматування з використанням стилів. |
пояснює принципи стильового оформлення; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа |
|
|
||||
40 |
Інстр. з БЖД. Структура документа.. |
має уявлення про структуру документа; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа |
|
|
||||
41 |
Інстр. з БЖД. Правила стильового оформлення документів різних типів. Практична робота 8. |
пояснює принципи стильового оформлення; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа |
|
|
||||
42 |
Інстр. з БЖД. Колонтитули. |
використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа |
|
|
||||
43 |
Інстр. з БЖД. Гіперпосилання в текстових документах. |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних; створює й використовує гіперпосилання в текстовому документі |
|
|
||||
44 |
Інстр. з БЖД. Автоматизоване створення змісту документа. Практична робота 9. |
структурує документ і створює його зміст; розуміє й обґрунтовує необхідність дотримання вимог до стильового оформлення й структурування текстового документа |
|
|
||||
45 |
Інстр. з БЖД. Спільна робота з документом. |
пояснює принципи спільної роботи з документом; використовує стилі для форматування документа |
|
|
||||
46 |
Інстр. з БЖД. Виконання проекту |
|
|
|||||
47 |
Інстр. з БЖД. Захист проекту |
|
|
|||||
IІІ. Створення та публікація веб-ресурсів (9 год.) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи |
||||||||
№ |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
||||
47 |
Інстр. з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту. |
розуміє поняття мови гіпертекстової розмітки; наводить приклади засобів автоматизованого створення веб сторінок |
|
|
||||
48 |
Інстр. з БЖД. Таблиці на веб сторінках |
|
|
|||||
49 |
Інстр. з БЖД. Аркуші каскадних стилів. Практична робота 10 |
|
|
|||||
50 |
Інстр. з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів |
створює веб-сторінки за допомогою автоматизованих засобів та публікує їх в Інтернеті; дотримується правил ергономічного розміщення матеріалів на веб-сторін; використовує гіпертекстові, графічні й мультимедійні елементи на веб-сторінках |
|
|
||||
51 |
Інстр. з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів |
|
|
|||||
52 |
Інстр. з БЖД. Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів. Практична робота 11 |
|
|
|||||
53 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|||||
54 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|||||
55 |
Інстр. з БЖД. Захист проекту |
|
|
|||||
ІV. Опрацювання об’єктів мультимедіа (7 год.) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
||||||||
56 |
Інстр. з БЖД. Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
розрізняє формати аудіо- й відеофайлів; наводить приклади програмного забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення; |
|
|
||||
57 |
Інстр. з БЖД. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
перетворює формати аудіо- й відеофайлів |
|
|
||||
58 |
Інстр. з БЖД. Створення скриншотів скринкастів Практична робота 12 |
|
|
|||||
59 |
Інстр. з БЖД. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відео-фільм. Розробка сценарію відеофільму. |
розрізняє формати аудіо- й відеофайлів; наводить приклади програмного забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення; |
|
|
||||
60 |
Інстр. з БЖД. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налашту-вання переходів між його фрагментами. |
використовує програми для роботи з мультимедіа; будує відеоряд будує відеоряд; пояснює принципи оцифровування звуку та відеоряду; використовує мультимедійні об’єкти в презентаціях; використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіо даними |
|
|
||||
61 |
Інстр. з БЖД. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|||||
62 |
Інстр. з БЖД. Практична робота 13.. |
|
|
|||||
63 |
Інстр. з БЖД. Сервіси для роботи з аудіо- й відео-даними та публікування їх в Інтернеті |
|
|
|||||
64 |
Інстр. з БЖД. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті |
|
|
|||||
65 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіо даними ураховує художньо-естетичну складову в процесі створення мультимедійних об’єктів використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав |
|
|
||||
66 |
Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|||||
67 |
Інстр. з БЖД. Захист проекту |
|
|
|||||
68 |
Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|||||
69 |
Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|||||
70 |
Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|||||