Інформатика 8 клас. Календарне з компетентностями. Підручник авторів: Коршунова О. В., Завадський І. О., Стасюк З. Р.

Про матеріал

Календарне з компетентностями. Інформатика 8 клас. Підручник авторів: Коршунова О. В., Завадський І. О., Стасюк З. Р.

Перегляд файлу

8 клас____ група       (70 год, 2 год на тиждень)

 

І. Кодування даних та апаратне забезпечення (7 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

1

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Опрацювання даних як інформаційний процес.

усвідомлює зв’язок між інформаційними технологіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства

 

 

2

Інстр. з БЖД. Інформаційні системи

усвідомлює зв’язок між інформаційними технологіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства

 

 

3

Інстр. з БЖД. Дані. Кодування даних (чисел, тексту,  графіки, звуку). Таблиці кодів символів

пояснює деякі принципи кодування графічних даних; описує загальний принцип побудови таблиці кодів символів

 

 

4

Інстр. з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Практична робота №1

розуміє поняття двійкового коду, називає одиниці вимірювання його довжини та пояснює їх співвідношення

 

 

5

Інстр. з БЖД. Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор, пристрої пам’яті

має уявлення про взаємодію складових обчислювальних пристроїв, описує їхні основні характеристики

 

 

6

Інстр. з БЖД. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування.

наводить приклади застосування сучасних пристроїв у різних галузях; визначає характеристики складових персонального комп’ютера залежно від його призначення;

 

 

7

Інстр. з БЖД. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Конфігурація комп’ютера під потребу Практична робота 2.

усвідомлює зв’язок між інформаційними техноло-гіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства

 

 

ІІ. Алгоритми та програми (29 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення

Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо

Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

8

Інстр. з БЖД. Сучасні мови програмування.

розуміє призначення мови програмування та основних її елементів. Наводить приклади сучасних мов програмування.

 

 

9

Інстр. з БЖД. Створення програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання

порівнює особливості різних середовищ програмування;

 

 

10

Інстр. з БЖД. Поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів.

розуміє поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів.

 

 

11

Інстр. з БЖД. Створення найпростішого проекту. Практична робота 3.

пояснює структуру програми. Створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані.

 

 

12

Інстр. з БЖД. Загальний порядок створення графічного інтерфейсу

пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми; Пояснює структуру програми

 

 

13

Інстр. з БЖД. Основні компоненти програми з графічним інтерфейсом.

пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми; Пояснює структуру програми

 

 

14

Інстр. з БЖД. Поняття елемента керування.

розрізняє властивості і методи елементів управління

 

 

15

Інстр. з БЖД. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування.

розрізняє властивості і методи елементів управління

 

 

16

Інстр. з БЖД Властивості та методи елементів керування.

розрізняє властивості і методи елементів управління

 

 

17

Інстр. з БЖД. Типи даних у програмуванні.

використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних.

 

 

18

Інстр. з БЖД. Структура програми.

пояснює структуру програми; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі

 

 

19

Інстр. з БЖД. Введення й виведення даних.

використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних; пояснює структуру програми

 

 

20

Інстр. з БЖД. Величини числового типу.

 

 

21

Інстр. з БЖД. Вирази.

використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних.

 

 

22

Інстр. з БЖД. Складання та виконання лінійних алгоритмів. Практична робота 4.

пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування. Створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані.

 

 

23

Інстр. з БЖД. Логічні вирази та змінні й операції над ними.

знає відмінність між змінними та константами; пояснює структуру програми

 

 

24

Інстр. з БЖД. Умовні оператори (коротка та повна форма).

пояснює структуру програми Розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі

 

 

25

Інстр. з БЖД. Складені умови.

розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі

 

 

26

Інстр. з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженнями. Практична робота 5.

пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі

 

 

27

Інстр. з БЖД. Оператори циклу з лічильником

зозв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі

 

 

28

Інстр. з БЖД. Оператори циклу з умовою

 

 

29

Інстр. з БЖД. Вкладені цикли.

 

 

30

Інстр. з БЖД. Пошук найбільшого та найменшого серед кількох значень

розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі

 

 

31

Інстр. з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженням. Практична робота 6.

планує процес розв’язування задачі з використанням програмування.Створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі

 

 

32

Інстр. з БЖД. Графічні примітиви об’єкта Canvas

розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант

 

 

33

Інстр. з БЖД. Розробка об’єктно-орієнтованої програми

планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані

 

 

34

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів. Практична робота 7.

пояснює структуру програми; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно-  й об’єктно-орієнтовані;

 

 

35

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних та колективних проектів.

 

 

36

Інстр. з БЖД. Захист проекту

оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі; розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант.

 

 

IІ. Опрацювання текстових даних (11 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами.

Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета.

Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію.

Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію.

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав.

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.

 

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

37

Інстр. з БЖД. Створення, редагування та форматування текстових документів

має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних

 

 

38

Інстр. з БЖД. Пошук та заміна фрагментів тексту

має уявлення про принципи та можливості опрацювання текс-тових даних; знаходить і замі-нює символи та групи символів

 

 

39

Інстр. з БЖД. Форматування з використанням стилів.

пояснює принципи стильового оформлення; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа

 

 

40

Інстр. з БЖД. Структура документа..

має уявлення про структуру документа; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа

 

 

41

Інстр. з БЖД. Правила стильового оформлення документів різних типів. Практична робота 8.

пояснює принципи стильового оформлення; використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа

 

 

42

Інстр. з БЖД. Колонтитули.

використовує стилі для форматування документа; створює і редагує колонтитули документа

 

 

43

Інстр. з БЖД. Гіперпосилання в текстових документах.

має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних; створює й використовує гіперпосилання в текстовому документі

 

 

44

Інстр. з БЖД. Автоматизоване створення змісту документа. Практична робота 9.

структурує документ і створює його зміст; розуміє й обґрунтовує необхідність дотримання вимог до стильового оформлення й структурування текстового документа

 

 

45

Інстр. з БЖД. Спільна робота з документом.

пояснює принципи спільної роботи з документом; використовує стилі для форматування документа

 

 

46

Інстр. з БЖД. Виконання проекту

 

 

47

Інстр. з БЖД. Захист проекту

 

 

IІІ. Створення та публікація веб-ресурсів (9 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму.

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі.

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті.

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

47

Інстр. з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту.

розуміє поняття мови гіпертекстової розмітки; наводить приклади засобів автоматизованого створення веб сторінок

 

 

48

Інстр. з БЖД. Таблиці на веб сторінках

 

 

49

Інстр. з БЖД. Аркуші каскадних стилів. Практична робота 10

 

 

50

Інстр. з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів

створює веб-сторінки за допомогою автоматизованих засобів та публікує їх в Інтернеті; дотримується правил ергономічного розміщення матеріалів на веб-сторін; використовує гіпертекстові, графічні й мультимедійні елементи на веб-сторінках

 

 

51

Інстр. з БЖД. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів

 

 

52

Інстр. з БЖД. Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів. Практична робота 11

 

 

53

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

54

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

55

Інстр. з БЖД. Захист проекту

 

 

ІV. Опрацювання об’єктів мультимедіа (7 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав

Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ

56

Інстр. з БЖД. Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.

розрізняє формати аудіо- й відеофайлів; наводить приклади програмного забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення;

 

 

57

Інстр. з БЖД. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.

перетворює формати аудіо- й відеофайлів

 

 

58

Інстр. з БЖД. Створення скриншотів скринкастів Практична робота 12

 

 

59

Інстр. з БЖД. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відео-фільм. Розробка сценарію відеофільму.

розрізняє формати аудіо- й відеофайлів; наводить приклади програмного забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення;

 

 

60

Інстр. з БЖД. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налашту-вання переходів між його фрагментами.

використовує програми для роботи з мультимедіа; будує відеоряд

будує відеоряд; пояснює принципи оцифровування звуку та відеоряду; використовує мультимедійні об’єкти в презентаціях; використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав

наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіо даними

 

 

61

Інстр. з БЖД. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

 

 

62

Інстр. з БЖД. Практична робота 13..

 

 

63

Інстр. з БЖД. Сервіси для роботи з аудіо- й відео-даними та публікування їх в Інтернеті

 

 

64

Інстр. з БЖД. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті

 

 

65

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіо даними ураховує художньо-естетичну складову в процесі створення мультимедійних об’єктів використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав

 

 

66

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

67

Інстр. з БЖД. Захист проекту

 

 

68

Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

69

Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

70

Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мідик Василь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 8 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
5881
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку