Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
8 КЛАС
І семестр
(70 год, 2 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
32 |
|
1 |
Кодування даних та апаратне забезпечення |
6 |
2 |
Опрацювання текстових даних |
8 |
3 |
Створення та публікація веб-ресурсів |
11 |
4 |
Опрацювання об’єктів мультимедіа |
7 |
2-й семестр |
38 |
|
5 |
Алгоритми та програми |
29 |
6 |
Розв’язування компетентнісних задач. Виконання проектів |
9 |
План виконання навчальної програми
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
Примітка |
||||||||||
І. Кодування даних та апаратне забезпечення (6 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
||||||||||||||
|
|
|
8-А |
8-Б |
|
|||||||||
1 |
Правила поведінки і безпеки життєдіяль-ності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опра-цювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
описує процес обробки даних комп’ютерними пристроями; уміє кодувати і декодувати пові-домлення за певними правилами |
|
|
|
|||||||||
2 |
Кодування тексту й графічних даних. Таблиці кодів символів |
пояснює деякі принципи кодування графічних даних; описує загальний принцип побу-дови таблиці кодів символів |
|
|
|
|||||||||
3 |
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Практична робота №1 |
розуміє поняття двійкового коду, називає одиниці вимірювання його довжини та пояснює їх співвідношення |
|
|
|
|||||||||
4 |
Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор, пристрої пам’яті |
має уявлення про взаємодію складових обчислювальних пристроїв, описує їхні основні характеристики |
|
|
|
|||||||||
5 |
Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Практична робота 2. |
наводить приклади застосуван-ня сучасних пристроїв у різних галузях; визначає характерис-тики складових персонального комп’ютера залежно від його призначення; усвідомлює зв’язок між інформаційними техноло-гіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства |
|
|
|
|||||||||
6 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Кодування даних та апаратне забезпечення». |
|
|
|
|
|||||||||
IІ. Опрацювання текстових даних (8 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою: Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами. Інформаційно-цифрова компетентність: розкривається у змісті предмета. Екологічна грамотність і здорове життя: розкривається через наскрізну змістову лінію. Соціальна та громадянська компетентності: розкривається через наскрізну змістову лінію. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. |
||||||||||||||
7 |
Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки. |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних |
|
|
|
|||||||||
8 |
Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі. |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текс-тових даних; знаходить і замі-нює символи та групи символів |
|
|
|
|||||||||
9 |
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних |
|
|
|
|||||||||
10 |
Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Практична робота 3. |
має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних; створює й використовує гіперпосилання в текстовому документі |
|
|
|
|||||||||
11 |
Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців. |
має уявлення про структуру документа; пояснює принципи стильового оформлення; вико-ристовує стилі для формату-вання документа; створює і редагує колонтитули документа |
|
|
|
|||||||||
12 |
Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацю-вання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів. Практична робота 4. |
структурує документ і створює його зміст; розуміє й обґрунтовує необхідність дотримання вимог до стильового оформлення й структурування текстового документа |
|
|
|
|||||||||
13 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
пояснює принципи спільної роботи з документом |
|
|
|
|||||||||
14 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Опрацювання текстових даних». |
|
|
|
|
|||||||||
IІІ. Створення та публікація веб-ресурсів (11 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обме-ження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи |
||||||||||||||
15 |
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. |
усвідомлює важливість участі в діяльності глобальної інтернет-спільноти |
|
|
|
|||||||||
16 |
Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
||||||||||
17 |
Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текс-тових, графічних, презентацій). Опиту-вання з використанням онлайн-форм |
|
|
|
||||||||||
18 |
Створення і використання спільних електронних закладок. Канали новин. |
|
|
|
||||||||||
19 |
Практична робота 5. Офісні веб-програ-ми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
|
|
|
||||||||||
20 |
Поняття мови розмітки гіпертексту. Етапи створення веб-сайтів. |
розуміє поняття мови гіпертекс-тової розмітки; наводить прик-лади засобів автоматизованого створення веб-сторінок |
|
|
|
|||||||||
21 |
Конструювання сайтів. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
створює веб-сторінки за допомо-гою автоматизованих засобів та публікує їх в Інтернеті; дотри-мується правил ергономічного розміщення матеріалів на веб-сторін; використовує гіпертекс-тові, графічні й мультимедійні елементи на веб-сторінках |
|
|
|
|||||||||
22 |
Практична робота 6. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
||||||||||
23 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
||||||||||
24 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
||||||||||
25 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Створен-ня та публікація веб-ресурсів». |
|
|
|
|
|||||||||
ІV. Опрацювання об’єктів мультимедіа (7 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
||||||||||||||
26 |
Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. |
розрізняє формати аудіо- й відеофайлів; перетворює формати аудіо- й відеофайлів |
|
|
|
|||||||||
27 |
Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відео-фільм. Розробка сценарію відеофільму. |
наводить приклади програм-ного забезпечення для опрацю-вання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення; використовує програми для роботи з мультимедіа |
|
|
|
|||||||||
28 |
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налашту-вання переходів між його фрагментами. |
будує відеоряд; пояснює принципи оцифровування звуку та відеоряду; використовує мультимедійні об’єкти в презентаціях; використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав |
|
|
|
|||||||||
29 |
Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Практична робота 7. Створення відеокліпу |
|
|
|
||||||||||
30 |
Сервіси для роботи з аудіо- й відео-даними та публікування їх в Інтернеті |
наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіоданими |
|
|
|
|||||||||
31 |
Практична робота 8. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. |
ураховує художньо-естетичну складову в процесі створення мультимедійних об’єктів |
|
|
|
|||||||||
32 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Опрацювання об’єктів мультимедіа». |
|
|
|
|
|||||||||
ІІ семестр
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||||||
V. Алгоритми та програми (29 год.) |
|||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ
|
|||||||||||||
|
. |
|
8-А
|
8-Б
|
|
||||||||
33 |
Поняття мови програмування Складові мови програмування. |
розуміє призначення мови програмування та основних її елементів. Наводить приклади сучасних мов програмування. |
|
|
|
||||||||
34 |
Знайомство з середовищем програмування. Створення найпростішого проекту, збереження, виконання. |
порівнює особливості різних середовищ програмування; пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми; розрізняє властивості і методи елементів управління |
|
|
|
||||||||
35 |
Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. |
пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними; структуру програми |
|
|
|
||||||||
36 |
Практична робота 9. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
37 |
Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
розуміє поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів; планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
38 |
Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. |
|
|
|
|||||||||
39 |
Елемент керування «напис». Практична робота 10. |
|
|
|
|||||||||
40 |
Поле, його властивості. |
|
|
|
|||||||||
41 |
Величини (змінні і константи), їхні властивості. |
Знає відмінність між змінними та константами |
|
|
|
||||||||
42 |
Практична робота 11. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
43 |
Налагодження програм. |
Пояснює структуру програми |
|
|
|
||||||||
44 |
Практична робота 12. Налагодження готової програми. |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
45 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами». |
|
|
|
|
||||||||
46 |
Величини логічного типу, операції над ними. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
|
||||||||
47 |
Величини логічного типу, операції над ними. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі |
|
|
|
||||||||
48 |
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
49 |
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|||||||||
50 |
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|||||||||
51 |
Елементи для введення даних: тексто-ве поле, прапорець, випадаючий спи-сок. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
52 |
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
53 |
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником. |
використовує в програмах вирази, корект-но добирає типи даних; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
54 |
Цикл з лічильником. |
обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
55 |
Цикл з передумовою. |
|
|
|
|||||||||
56 |
Цикл з післяумовою. |
|
|
|
|||||||||
57 |
Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
58 |
Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
59 |
Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. |
розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант; обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі; оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі |
|
|
|
||||||||
60 |
Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Практична робота 14. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних |
планує процес розв’язування задачі з використанням програмування; створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані |
|
|
|
||||||||
61 |
Повторення та систематизація знань учнів з теми:« «Алгоритми та програми». |
|
|
|
|
||||||||
VІ. Розв’язування компетентнісних задач. Виконання проектів (9 год.) |
|||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій; планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики; усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму; самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення Здоров'я і безпека: Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних технологій на власне здоров’я. Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||
62 |
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
|||||||||
63 |
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
|||||||||
64 |
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
|||||||||
65 |
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
|||||||||
66 |
Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
|
|
|
|||||||||
67 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
|||||||||
68 |
Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
|||||||||
69 |
Захист проекту. |
|
|
|
|||||||||
70 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|
|||||||||