Інклюзивне навчання. Освітня функція інклюзивної освіти.

Про матеріал
Інклюзивне навчання. Освітня функція інклюзивної освіти. Дана робота описує комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей.
Перегляд файлу

Інклюзивне навчання. Освітня функція інклюзивної освіти.

Усі діти рівні у суспільстві, а отже не повинні бути відхилені через особливості психофізичного розвитку.

Усі діти повинні мати однакові можливості у навчанні в усіх типах закладів освіти: дошкільні заклади, загальноосвітні шкільні заклади, ВУЗи.

Усі діти мають рівний доступ до якісної освіти.

Усі діти повинні навчатися разом.

За даними Міністерства соціальної політики в Україні – 2,6 млн. людей з інвалідністю (6%), із них – 168,280 дітей. І якщо старша верства населення, це дорослі люди, які зможуть дати раду собі, то те, що стосується маленьких громадян України, звісно ж вони вимагають особливого підходу. І саме дошкільні та шкільні заклади освіти повинні організувати їхнє навчання так, щоб у сьогоденні та у майбутньому вони відчували менше труднощів та краще їх долали.

Так, у 2017-2018 навчальному році стартував пілотний проект НУШ. Реформа НУШ дає можливість навчатися дітям у школі, яка даватиме дітям не тільки знання, а й вміти застосовувати їх у житті. А у 2018-2019 н.р. усі першачки України почали навчання за новим стандартом. Але і це ще не все, адже діти з ООП (особливими освітніми проблемами), а саме з порушеннями інтелекту, слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, поведінки й діяльності прийшли до загальноосвітніх навчальних закладів теж. Звичайно ж, на початку це було важко, але завдяки адаптованій і модифікованій програмі працю вчителя було полегшено.   

Зі свого боку працюючи уже шість років в інклюзивних класах, хочу сказати, що якщо учні з ООП здатні брати участь у навчальному процесі на рівні школярів, то достатньо орієнтуватися на адаптовану програму, застосовуючи додаткові методи та прийоми навчання. Якщо ж ні, то на допомогу прийде модифікована програма. Модифікована освітня програма дає можливість розробити індивідуальний план навчання для дітей з ООП. Така адаптація у навчальному процесі поліпшує роботу в інклюзивному класі. Модифіковану програму може створити асистент вчителя, або ж сам учитель-предметник. Орієнтиром модифікованої освітньої програми має бути типова освітня програма спеціалізованих закладів середньої освіти. Така програма дає засвоїти менший обсяг знань учнями з ООП, але дає засвоїти основний, найважливіший навчальний матеріал з того, що він має знати, щоб соціалізуватися та інтегрувати у суспільному житті.

Як обрати навчальний заклад для дітей з ООП? Батьки дітей обирають самі загальноосвітній навчальний заклад, що знаходиться неподалік від місця  їхнього проживання. Але на мою думку дошкільні заклади мають продумати таку роботу теж, тому що такі діти будуть більш пристосовані до роботи у колективі, звісно ж, якщо цьому не вадить фізичний розвиток дитини.

Ще хочу зупинитися на програмі ІПР (індивідуальна програма розвитку дитини). Інклюзивна освіта має п’ять функцій освіти, це правова, соціальна, виховна, освітня та економічна. Саме освітня і є головною, а можливо і провідною функцією, яка дає можливість вивчення засвоєння дітьми з ООП системи умінь і навичок необхідних для розвитку потенціалу та подальшої успішності інтеграції у суспільстві.  І саме індивідуальне планування навчально-виховного освітнього процесу повинна бути розроблена як комплексна програма розвитку дитини. ІПРД спрямована на забезпечення прогресу та динаміки розвитку учня. Програма переглядається двічі на рік (відповідно до семестрів), а за потреби й частіше, з метою її корегування.

У висновку додамо, що в усьому є переваги та недоліки. І так, які ж переваги? Учні з ООП знаходяться у колективі, разом зі своїми однолітками. Це дає їм можливість спілкування, що поліпшує соціальний та емоційний розвиток дитини і можливість брати активну участь у громадському житті. Ну і недоліки. Звісно ж увесь навчальний матеріал дітям з ООП важко опанувати, але адаптована та модифікована програми полегшують ці труднощі, і це великий плюс. А також велика група фахівців, а саме заступник директора з навчально-виховної роботи, асистент вчителя, вчителі, психолог, дефектолог зможуть забезпечити перебування таких учнів у загальноосвітніх навчальних закладах якомога найкращим та ефективнішим.   

 

БІБЛІОГРАФІЧНИЙ СПИСОК:

 

1. Гладуш В. А. Післядипломна педагогічна освіта дефектологів в Україні: теорія і практика: монографія / В. А. Гладуш. – Д.: Пороги, 2012.- 292 с. Головань Л. П. Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами / Л. П. Головань // Бористен. – Д., 2012. – №10. – С. 14–17.

2. Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія / А. А. Колупаєва. – К.: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.

3. Кузава І. Б. Інклюзивна освіта дошкільників, які потребують корекції психофізичного розвитку: теорія і практика: монографія / І. Б. Кузава. – Луцьк, ПП Іванюк В. П., 2013. – 292 с. 10. Панок В. Г. Інклюзивна освіта та завдання діяльності психологічної служби / В. Г. Панок / Мультидисциплінарний підхід як методологічна основа інклюзивного навчання. – Д. : «Свідлер А.Л», 2012. – С. 14–23.

4. Лист Міністерства освіти і науки України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році».


5. Сабат Н. Соціально-педагогічний аспект інклюзивного навчання / Надія Сабат // Соціальний педагог. – 2008. – №3. – С.42 – 46.

 6. Соціальнопедагогічна робота з дітьми та молоддю з функціональними обмеженнями // Соціальна педагогіка: Підручник / За ред. проф. Капської А. 3-є вид. перероб. і доп. – Київ, 2006. – С. 329 - 368.

docx
Додав(-ла)
Гладюк Інна
Пов’язані теми
Англійська мова, 6 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
8 листопада
Переглядів
59
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку