ІНКЛЮЗИВНИЙ АДАПТАЦІЙНИЙ ПЛАН ДЛЯ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Про матеріал
Матеріал для роботи з дітьми спільне узгодження навантаження; обмін інформацією про стан здоров’я;
Перегляд файлу

ІНКЛЮЗИВНИЙ АДАПТАЦІЙНИЙ ПЛАН ДЛЯ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Учитель фізичної культури Гімназії “ПРОСВІТ” ЛМР, кваліфікаційна категорія І


1. Загальна інформація про учня

  • Прізвище, ім’я: ___________________
  • Клас: ______
  • Медичні показання / особливі освітні потреби: ___________________
  • Рекомендації лікаря/реабілітолога: ___________________
  • Обмеження: ___________________
  • Дозволені навантаження: ___________________

2. Мета адаптаційного плану

  • Забезпечити доступність уроків фізичної культури для учня.
  • Створити умови для безпечної участі у русовій діяльності.
  • Розвивати силу, координацію, витривалість у межах можливостей.
  • Формувати позитивне ставлення до рухової активності.
  • Підтримувати участь у колективних і парах за адаптованими завданнями.

3. Принципи адаптації

  • Безпека понад усе: помірне навантаження, чіткі інструкції, уникнення травмонебезпечних ситуацій.
  • Поступовість: від простого до складного.
  • Індивідуалізація: кожне завдання — відповідно до можливостей учня.
  • Дозування: короткі, але часті вправи.
  • Емоційна підтримка: обов’язкове схвалення, позитивний зворотний зв’язок.
  • Ігровий формат: ігрові завдання знижують стрес і підвищують мотивацію.

4. Адаптації навчального процесу

4.1. Просторові адаптації:

  • учень працює ближче до вчителя;
  • на підлозі позначаються орієнтири — лінії, кола, стрічки;
  • уникати слизьких поверхонь;
  • зона виконання вправ обмежена безпечним периметром.

4.2. Обладнання:

  • полегшені м’ячі (гумові, пінні);
  • обручі, стрічки, фішки;
  • низькі бар’єри;
  • м’які килимки;
  • при потребі — опора (стіна, лавка, поручень).

4.3. Адаптація команд і темпу:

  • команди короткі та конкретні;
  • темп виконання уповільнений;
  • повторення інструкції на вимогу;
  • використання візуальних карток (жести, кольорові сигнали).

5. Адаптовані рухові завдання

5.1. Розминка:

  • ходьба по різних траєкторіях (лінія, коло, змійка);
  • легке розтягування;
  • вправи на дихання;
  • вправи на баланс на місці.

5.2. Основні рухові дії:

1) Координація

  • дотягування до позначених міток;
  • крокування за ритмом вчителя;
  • “Світлофор” (рух–зупинка);
  • ходьба по “стежинці” зі шнурів/стрічок.

2) Рівновага

  • стояння на одній нозі з опорою;
  • ходьба по лаві або широкій лінії з підтримкою;
  • перенесення м’яча з руки в руку у русі.

3) Сила та витривалість

  • стискання м’яча різного розміру;
  • прості нахили, присідання з обмеженою амплітудою;
  • легкі вправи з еспандером або стрічкою.

4) Точність і кидки

  • кидок у велику ціль (коробка, обруч);
  • передача м’яча вчителю на короткій відстані;
  • кидок двома руками від грудей.

5) Рухливі ігри (адаптовані)

  • “Не загуби м’яч” — повільне ведення на місці;
  • “Знайди колір” — біг до кольорової мітки;
  • “Тиха естафета” — без змагання, у співпраці.

6. Адаптація оцінювання

Не оцінюємо:

  • швидкість;
  • силу;
  • спортивні рекорди;
  • змагальні результати.

Оцінюємо:

  • старанність;
  • безпечність виконання;
  • прогрес від попереднього заняття;
  • рівень участі;
  • здатність виконати завдання у своїх межах.

Оцінювання — формувальне, доброзичливе, з коротким коментарем.


7. Співпраця з батьками та командою супроводу

  • спільне узгодження навантаження;
  • обмін інформацією про стан здоров’я;
  • консультація з реабілітологом/лікарем;
  • можливість домашніх мікро-комплексів на 5–7 хвилин.

8. Очікувані результати

Учень:

  • рухається більш впевнено й організовано;
  • краще контролює положення тіла;
  • може виконувати базові рухові дії;
  • бере участь у колективних вправах;
  • має позитивний досвід на уроках фізкультури.

9. Щотижневий короткий план спостереження

Тиждень

Що вдалося

Над чим працювати

Коментар учителя

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

docx
Додано
4 грудня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку