Інноваційний урок "Легка атлетика на олімпійській арені"

Про матеріал

Урок розроблений для учнів 9-х класів, з метою мотивувати учнів до занять легкою атлетикою і вивчення історії спорту в своїй країні. Також конкретний урок допоможе вчителю забезпечити цікаве проведення часу на уроці фізичної культури.

Перегляд файлу

ЛЬВІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОЇ  КУЛЬТУРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

інноваційного уроку Фізичної Культури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала: Андрашко Мирослава

Група 61 СО(ФВ)

Факультету ПП ПК та ЗО

ЛЬВІВ 2018

 

 

План-конспект інноваційного уроку фізичної культури

з легкої атлетики  для учнів 9 класу

 

 

Тема уроку:  Легка атлетика на олімпійській арені

Завдання уроку:

  1. Закріпити техніку бігу на середні дистанції
  2. Вивчити визначні дати розвитку л/а на олімпійській арені
  3. Сприяти розвитку швидкісно-силовим  якостям.

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Інвентар: крейда, свисток, навчальні картки, фішки, 

Місце проведення:  спортивний зал.

Підготувала: магістрантка 61 групи Андрашко Мирослава

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

пор.

Зміст  уроку

Дозування

Організаційно-методичні

вказівки

І. Підготовча частина уроку ( 12 хв.)

  1.

Шикування.

Рапорт.

Повідомлення завдань уроку.

 

 

Нагадати про правила техніки безпеки.

1в.

В одну шеренгу.

Рапорт здає черговий учень класу.

Перевірити наявність спортивної форми та загального зовнішнього вигляду.

Коротке повідомлення вчителя по легку атлетику як олімпійський вид спорту, Олімпійські Ігри.

  2.

Стройові вправи на місці.

30 с.

Повороти праворуч, ліворуч, кругом.

Звернути увагу на чітке виконання вправ.

  3.

Повільний біг.

1 хв.

Учні біжать колонкою.

 Дистанція 1 крок.

  4.

Різновиди ходьби з різним положенням рук:

- звичайна ходьба,

- на носках, руки вгорі,

- на п’ятках, руки за головою,

- на зовнішній стороні ступні, руки з-за спиною,

- на внутрішній стороні ступні, на поясі,

- в напівприсяді, руки вперед,

- в присяді, руки з-за головою,

- стрибки в присяді, руки на колінах.

1 хв.

У колону по одному. Дистанція 2 кроки. Звернути увагу на правила ТБ.

Стежити за правильною поставою.

 

 

 

 

Слідкувати за чіткістю виконання вправ.

 

   5.

Спеціальні бігові вправи волейболіста:

- приставним кроком в праву та ліву сторону, руки перед грудьми,

- спиною вперед,

- вистрибування в гору поштовхом однієї ноги;

- вистрибування в гору поштовхом двох ніг;

- прискорення «змійкою»

2 хв.

 

 15 м.

 

 15 м.

 15 м.

 

 

 15 м.

 

 

2* 15 м.

В колону по одному. Дистанція 2 кроки. Дотримуватись правил ТБ.

Інтервал 2 кроки. Вправи виконують по діагоналі.

 

Дивитись через ліве плече.

Коліна піднімаємо до рівня поясу.

Тулуб нахилений вперед.

 Дистанція 5 м.

 

 

Дотримуватись дистанції 4 кроки.

  6.

Ходьба з вправами на відновлення дихання.

30 с.

В колону по одному. Темп повільний.

  7.

Перешикування з однієї колони в дві шеренги.

30 с.

У дві шеренги. Інтервал 2 кроки.

  8.

Загальнорозвивальні  вправи на місці:

1. В.п. – основна стійка, ліва рука  вгорі, права внизу.

 1-2- ривки лівою рукою,

3-4 – правою рукою.

 

2. В.п.- основна стійка, руки вгорі

    4 колові рухи руками вперед,

    4 колові рухи руками назад.

 

3.В.п.- основна стійка,  Руки зігнуті перед грудьми.

1-2 – ривки зігнутими руками,

3-4- ривки прямими руками з поворотом тулуба.

 

4.В.п.- стійка - ноги на ширині плечей, ліва рука на поясі, права вгорі.

1-2 – нахил тулуба в ліву сторону,

3-4 – зміна рук, нахил в праву сторону.

 

5. В.п. – стійка, ноги на ширині плечей руки вгору.

1-нахил назад,

2-3- нахил,

4- В.п.

 

6. В.п.- о.с.

1-4 крокування на місці з високим підніманням колін

 

7.В.п.- основна стійка, руки на пояс

1-4 колові оберти носком правої ноги повторити теж саме на ліву

 

8. В.п.- о.с.

1-упор присівши,

2- вистрибування вгору,

3-упор присівши,

4- в.п.

4 хв.

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 Фронтальний метод. Інтервал 2 кроки. Дотримуватись правил ТБ.

Руки в ліктях не згинати. Спина пряма.

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання вправи.

 

 

Перший в ліву сторону, другий – вправу.

 

 

 

 

Нахил виконувати глибокий.

 

 

 

 

 

 

Нахил назад виконувати повільно, ноги в колінах не згинати.

 

 

 

 

Слідкувати за правильністю виконання вправи.

 

 

 

 

Пальці напружені.

 

 

 

Відштовхуватись двома ногами, руки вгорі.

   9.

 Перешикування з 2 шеренг у 1 колону

      30 с.

 Слідкувати за правильністю виконання вправи.

ІІ. Основна частина уроку ( 25 хв.)

  1.

Закріплення техніки бігу на середні дистанції:

1. біг 400 м по спортивному залу

     2 хв.

  Стежити за правильним диханням, темпом бігу, постановкою кроку і нагадувати учням правильність виконання вправи

.

 

   2.

Завдання для вивчення визначних дат у формі естафети:

1. На відстані 20 м від команди на стільці стоїть коробка із листочками різних кольорів, які розділені на 2 частини. Завдання кожного учасника підбігти до коробки знайти 2 листочки одного кольору і принести їх команді.

 1) 1896 р перші сучасні Олімпійські Ігри в Афінах

2) 1928 р жінки легкоатлетки вперше беруть участь в Олімпійських Іграх

3) 1952 р у складі СРСР на Олімпійських Іграх виступають 11 українців

4) 1996 р Україна вперше виступає на ОІ як самостійна держава

5) 44 види л/а, що є у програмі ОІ

6) 35 – світові рекорди встановлені С. Бубком 

7) 47 – кількість комплектів, розігруваних на ОІ з л/а

     5 хв.

Коли перший учасник прибіг, він передає естафету торкнувшись рукою до плеча наступного і вже після цього передає інформацію писарю.

 

 

 

 

 

 

 

Перемагає команда, яка знайшла і записала всі 7 пунктів скоріше

3.

Перешикування учнів з колон у 2 шеренги обличчям одна до одної. Відстань між учнями – руки в сторони , між шеренгами 4-6 м. учні розташовані в «шахматному» порядку.   Закріплення техніки бігу на середні дистанції:

  1. Імітаційні вправи
  2. Підвідні вправи
  3. Вправи на дихання

 

 

10 хв.

По команді вчителя, шеренги змінюють свої робочі місця.

1.Імітація рухів руками як при тривалому бігу, слідкування за тим, щоб кут згинання рук в ліктьових суглобах не змінювався, плечі були опущені.

2.  -Біг з високим підніманням стегна, слідкування за правильним положенням тулуба.
    - Біг з закиданням гомілки назад. Старатися, щоб коліна вперед не виносились і тулуб не нахилявся вперед.
- Дріботливий біг. Слідкувати, щоб плечі і руки були розслаблені.

- Стрибки на лівій (правій) нозі. Слідкувати, щоб поштовхова нога згиналась в колінному суглобі.

3. Вправи для відновлення дихання, розслаблення та розтягування Спеціальна дихальна вправа «Повне дихання» (заспокійливий тип) В.п. — стоячи. 1 — повільно виконати максимальний видих; 2 — напругою вниз діафрагми випнути вперед живіт, наскільки це можливо; 3 — не зменшуючи величини випинання живота, зробити повільний вдих, розширюючи грудну клітку послідовно за рахунок середніх, верхніх ребер, підводячи плечі й ключицю; 4 — на вдиху затримати дихання і втягнути живіт; 5 — не розслабляючи діафрагми, зробити повільний видих

   4.

Естафета 2:

Серед різних вправ вибрати ті, які відносяться до легкої атлетики:
1. Стрибки у довжину з розбігу. 
2. Стрибки через скакалки. 
3. Стрибки з відштовхуванням вгору. 
4. Віджимання. 
5.  бігова робота рук

6. біг на місці (в упорі) у максимальному 7. вправи на розслаблення. 
8. кидки набивного м'яча
9. підскоки на прямих ногах

10. стрибки через перешкоди різної висоти на одній і двох ногах

11. вправи на розслаблення; 
12. підскоки на одній і двох ногах з місця і з розбігу дістаючи руками високого підвішений предмет
13. Віджимання в упорі лежачи 14. (Для м'язів тулуба) опускання і піднімання тулуба в положенні лежачи на спині або животі з закріпленими ногами; 
15. присідання і вистрибування з напівприсіда з обтяженням

16. кидки набивного м’яча

17. Вправи для збільшення рухливості ліктьових і плечових суглобів (з гімнастичним ціпком, з партнером, різні викрутитися і ін) 
18. Вправи для збільшення рухливості хребетного стовпа (різні нахили повороти і обертання тулуба). 
19. Вправи для збільшення рухливості кульшового колінного і гомілковостопного суглобів (різні махові рухи з випадами, "шпагати). 
20. Вправи на розслаблення. 

 

6 хв

 Всі вправи учні підбирають на власний розсуд, попередньо ці вправи ніде не фігурують. Кожен учасник команди має вибрати 1 вправу і повернутися назад, передати естафету. Коли учасники пройшли 2 кола гра зупиняється. Виграє команда яка закінчила скоріше, додатком бал надається тій команді, яка зможе аргументувати свій вибір вправи. Право голосу має кожен учасник команди.

 

 

 

Перед початком гри капітан команди вибирає, яким чином буде рухатися його команда в кожному колі:

1. Стрибки в повному присяді

2. Рух у положенні напівприсід

3. Біг спиною вперед

4.Біг схресним кроком

 

Способи руху роздруковані на картках (для кожного способу 2 картки, щоб дати можливість вибрати один і той самий спосіб обом командам)

 

За командою залишається вибір який спосіб буде в якому колі.

 

У випадку вибору одного способу 2 рази, переобирається картка.

ІІІ. Заключна частина уроку (7  хв.)

  1.

Повільний біг.

 

    30 с.

В колону по одному. Дистанція 1 крок.

  2.

Ходьба з вправами на відновлення дихання:

1-2 – руки через сторони вгору-вдих;

3-4- руки вниз – видих.

 

    1 хв.

 

 

В колону по одному. Темп повільний.

  3.

 Гра на увагу.

 

 

   2 хв.

Гра відбувається під час ходьби у повільному темпі. Учні рухаються по колу, виконуючи такі завдання:- один оплеск  вчителя –  продовжувати ходьбу;

- два оплески – зупинка;

- три оплески – присід.

 Не уважний вибуває з гри.

  4.

Підбиття підсумків уроку і домашнє завдання

     3 хв.

Відзначити кращих учнів.

 

В якості домашньої роботи учні отримують завдання підготувати невелике повідомлення, в усній формі, про одну з дисциплін легкої атлетики,  які входять до програми ОІ а також видатних спортсменів в даній дисципліні.

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку