Конспект уроку з фізичної культури для 8-х класів. Модуль баскетбол.

Про матеріал

Конспект уроку з фізичної культури з комп'терною підтримкою, з модулю "Баскетбол", призначений для учнів восьмих класів. Запропонований конспект розробився з метою підвищення ефективності підготовки учнів до гри у баскетбол та поглиблення знань дітей з історії виникнення і розвитку баскетболу.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

В баскетбол грають 2 команди, в кожній з якої по 5 гравців. Мета кожної команди - закинути м'яч у кошик суперника та перешкодити іншій команді заволодіти м'ячем і закинути його у кошик.

Номер слайду 3

Переможцем гри стає команда, яка після закінчення ігрового часу четвертого періоду або, якщо необхідно, додаткових періодів набрала більшу кількість очок.

Номер слайду 4

Суддя розігрує спірний кидок в центральному колі (підкидує м'яч над центральним колом). Гравець, який найшвидше заволодів м'ячем починає гру. Ігровий час складається з 4 періодів по 10 хвилин з перервами по 2-3 хвилини. Між другим та третім періодами команди змінюються кошиками.

Номер слайду 5

Форма гравців кожної команди повинна складатися з: майок одного кольору. шортів одного кольору. Гравець повинен мати виразно видимий номер на майці спереду і позаду. Команди повинні використовувати номери від 4 до 15. Гравці однієї команди не повинні мати однакових номерів.

Номер слайду 6

Ноги напівзігнуті, руки зігнуті в ліктях. Руки можуть бути розташовані перед тулубом, але їх не можна виставляти далі положення ніг.

Номер слайду 7

Ведення м'яча починається, коли гравець, що отримав м'яч, кидає, відбиває його в підлогу або котить його по підлозі і торкається м'яча знову, перш, ніж його торкнеться інший гравець. Ведення закінчується в той момент, коли гравець торкається м'яча одночасно обома руками або допускає затримку м'яча в одній або обох руках. При веденні м'яч може бути підкинутий в повітря за умови, що м'яч торкнеться підлоги раніше, ніж гравець знову торкнеться м'яча своєю рукою.

Номер слайду 8

Гравець не повинен вести м'яч другий раз після того, як його перше ведення закінчилося, якщо це тільки не відбувається після втрати м'яча через: кидка по кошику; передачі або випадкової втрати м'яча, якого торкався інший гравець.

Номер слайду 9

Пробіжка - заборонене переміщення однієї або обох ніг в будь-якому напрямі, під час ведення м'яча. Поворот відбувається, коли гравець тримає м'яч і крокує один або кілька разів в будь-якому напрямі однією і тією ж ногою, в той час, як інша нога, зберігає своє місце контакту з підлогою.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Всі лінії на щиті повинні бути нанесений таким чином: Білим кольором, якщо щит прозорий. Чорним кольором у всіх інших випадках.

Номер слайду 12

Кошик, який команда атакує, є кошиком суперника, а кошик, який та ж команда захищає, називається власним кошиком команди.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

М'яч можна передавати, кидати, відбивати, котити або вести в будь-якому напрямку за умови дотримання Правил. Коли вчинено порушення або фол, Суддя дає свисток і одночасно показує жестом зупинку ігрового годинника. В баскетболі м'ячем грають тільки руками. Бігти з м'ячем, навмисно бити по ньому ногою, блокувати будь-якою частиною ноги або бити по ньому кулаком - є порушенням. Випадкове зіткнення або торкання м'яча стопою або ногою не є порушенням.

Номер слайду 15

М'яч вважається зарахованим, коли він входить в кошик зверху і залишається в ньому або проходить через нього. М'яч, зараховується команді, що атакує кошик, в який він вкинутий, таким чином: За м'яч, вкинутий зі штрафного кидка, зараховується 1 очко. За м'яч, вкинутий з гри, з 2-х очкової зони зараховується 2 очки. За м'яч, вкинутий з 3-х очкової зони, зараховується 3 очки.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Фол - це недотримання Правил, унаслідок персонального контакту з суперником або неспортивної поведінки. Фол фіксується тому Гравцю, що провинився. Персональний фол Персональний фол - це фол гравцю унаслідок контакту з гравцем команди суперників. Гравець не повинен блокувати суперника, тримати, штовхати, стикатися з ним, ставити підніжку, перешкоджати його переміщенню, виставляючи руку, плече, коліно, стегно або ступню ноги. Він не повинен згинатися і застосовувати будь-яку грубу тактику. Коли зафіксований персональний фол – Суддя призначає штрафний кидок.

Номер слайду 18

Блокування - це неправильний персональний контакт, який перешкоджає пересуванню суперника з м'ячем або без нього. Зіткнення - це персональний контакт Гравців з м'ячем або без м'яча поштовхом або рухом в корпус суперника. Затримка - це персональний контакт з суперником, який заважає свободі його пересування. Неправильний заслін - це спроба неправильно затримати або перешкодити супернику, який не контролює м'яч, зайняти бажану позицію на ігровому майданчику. Поштовх - це персональний контакт з будь-якою частиною тіла, коли гравець насильно зсовує або намагається зсунути суперника, який контролює м'яч.

Номер слайду 19

Гравець, який вчинив 5 фолів (персональних або технічних), повинен бути проінформований про це і негайно видалений з гри. Він повинен бути замінений протягом 30 секунд. Команда підлягає покаранню за командні фоли, всі подальші персональні фоли, повинні бути покараний 2 штрафними кидками, замість надання м'яча для вкидання.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Перегляд файлу

 

УРОК фізичної культури з компютерною підтримкою

 

                                    Місце проведення: спортивна зала

Тема: «Баскетбол»

Мета уроку: Поглибити знання учнів з історії виникнення й розвитку баскетболу. Повторити правила гри у баскетбол. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки виконання стійки гравця та пересування  з м’ячем і без м’яча, ведення м’яча, з в русі . Розвиток в учнів загальної витривалості,розвиток координаційних здібностей. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь.

Завдання уроку:

  1. Провести інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу.
  2. Поглибити знання учнів з історії виникнення й розвитку баскетболу.
  3. Повторити правила гри у баскетбол.
  4. Розвиток в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у баскетбол.
  5. Формування в учнів навичок здорового способу життя.
  6. Виховання морально-вольових якостей: дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.

Обладнання: баскетбольні м'ячі, секундомір, фішки, інтерактивна дошка, гімнастичні лавки.

Методи навчання: інтегрований, ігровий, метод змагання, наочний, метод вправи,  мозковий штурм.

Тип уроку: вступний.

 

             Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1. Підготовча частина. 15-20 хв.

 

1. Організація учнів до уроку:

  • Шикування ,рапорт .
  • Перевірка правильної постави.
  • Привітання.
  • Повідомлення мети та завдання уроку.

 

2.Теоретична частина уроку.

Діти сидячи на гімнастичних лавах, слухають уважно інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з баскетболу.

Інструкція з’являється на екрані.

  •     На екрані з’являються слайди з історії виникнення та розвитку баскетболу, правила гри, жести суддів тощо.

 

Учні уважно слухають розповідь учителя, дивляться слайди.

 

 

    3.Бліц-турнір.      

 

30 сек..

30 сек.

1 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

Фронтальний метод

Звернути увагу  на зовнішній вигляд учнів і  самопочуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку.

 

 

 

(Презентація № 1)

 

(Презентація № 2)

(Презентація № 3)

(Презентація № 4)

 

Учні, що прослухали розповідь учителя та подивилися слайди  відповідають на питання вчителя.

 

 

 

 

 

 

2.Основна частина. 20-15 хв.

 

  1. Практична частина уроку.

А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи.

Вимірювання ЧСС

 

Організуючи вправи на місці.

  1. Різновиди ходьби(комплекс вправ із гімнастичною палкою для формування правильної постави,профілактикі скаліозу)

Звичайна ходьба (йдучи взяти палки)

  • на носках(палку вгору);

на   внутрішньому та зовнішньому боці стопи(палка перед собою в прямих руках);

  • на пятках(палку за голову);
  • у напівприсіді(палку за спину);
  • із відведенням рук назад-угору на кожен крок

2.Спеціальні  бігові вправи баскетболіста

  • приставним кроком управо, приставним      кроком уліво;     
  • зупинки баскетболістів;
  • різні види стрібків;
  • із поворотом на 180 через ліве плече(спиною вперед);
  • із поворотом на 360 через праве плече;
  • з прискореннями, із зупинкою по свистку .

1.Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання.Вимірювання ЧСС.

2.Шикування в одну шеренгу,розрахунок на 1-2-3-4.

3.Опорно-рухові вправи на місці в колонах по чотири.

Вимірювання ЧСС

4.Спортивна естафета з баскетбольними м’ячами:

  •     Ведення м’яча правою рукою між фішками  до стіни, розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад між фішкамі,зупинка у стійку нападаючого,передача м’яча двома руками від грудей.
  •     Ведення м’яча правою  рукою до фішкі ,зміна

на ліву руку і так біля трьох фішек зміна рук, потім   розворот, м’яч у руки не брати, ведення м’яча назад,зупинка і передача м’яча.

  •     Ведення м’яча між фішками спіною вперед,

розворот,ведення м’яча між фішками обичне,

передача м’яча у русі однією рукою від плеча.

 

Ведення і передача м’яча в трійках «малою вісімкою».

 

 

Навчальна гра у баскетбол.

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

До 20 м

До 20 м

 

До 20 м

До 20 м

До 20 м

До 20м

 

 

 

 

До 20 м

 

До 20 м

 

До 20 м

 

До 20 м

До 20 м

 

30 с

1 хв

 

 

 

5 хв

30 с

 

10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв

 

За 10 с.перевірити готовність стану організму учнів до уроку.

 

 

 

Повороти праворуч ,ліворуч,кругом.Звернути увагу на чітке виконання поворотів. 

 

 

 

Вправи виконувати,рухаючись у колоні по одному по периметру спортзалу,дистанція 2 кроки один від одного.

Стежити за положенням правильної постави.

 

 

 

 

 

 

Спеціальні бігові вправи баскетболіста виконуються в колоні по одному,дотримуючись

дистанції 2-3 кроки

 

 

 

 

 

 

 

Темп повільний

За 10 с ЧСС до 120-130 уд/хв..

Сформувати чотири колони

 

 

Розмінку по бажанню проводить учень.

Розмінка виконується під музику.

За 10 с.ЧСС до 140-150 уд/хв..

 

 

Змагаються 4 команди,у кожної з яких є м’яч.

Перший у колоні добігає до умовної позначки з веденням,повертається до колони і передає м’яч

із рук у руки наступному.

 

 

 

 

 

 

 

На трійку м’яч. До гравця , який веде м’яч,рухається партнер,який отримує від нього

м’яч і починає ведення на зустріч третьому

гравцю.Гравець у центрі виконує вільний кидок.

Слідкувати за правилами гри.

 

 

3.Заключна частина.10 хв.

 

1.Шикування.

2. Спокійна ходьба зі змахами рук.

3.Перевірка домашнього завдання:хл.-присідати на одній нозі; дів. - віджимання від підлоги.

4.Виставлення оцінок за урок.

5.Вимірювання ЧСС

5. Домашнє завдання: Стрибки зі скакалкою до 2 хв

6. Відхід із спортивного залу.

30 сек.

1 хв.

 

5 хв.

1 хв.

30 с

 

 

30 с

 

 

 

 

В одну шеренгу.

Вправи на відновлення дихання

 

 

 

За 10 с.Звернути увагу на дітей із

Підвищенним пульсом (вище 100 уд/хв.)

 

Вихід у колоні по одному.


 

 

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку