Інсценізація казки І. Франка«Фарбований Лис»

Про матеріал
Даний матеріал розрахований на учнів 5 класів з метою оволодіти пластикою рухів, виразною мімікою, жестами, розвивати моральні якості учнів,танцювальні та акторські здібності. Розробка може бути використана на уроці української літератури.
Перегляд файлу

                      Інсценізація казки  І. Франка             

                                «Фарбований Лис»

Ведучий:
Жив собi в однiм лiсi Лис Микита, хитрий-прехитрий. Кiлька разiв гонили його стрiльцi, травили його псами, заставляли на нього залiза або пiдкидали йому затруєного м’яса, нiчим не могли йому доїхати кiнця. Лис Микита глузував собi з них, оминав усякi небезпеки, ще й iнших своїх товаришiв остерiгав. А вже як вибрався на лови — чи то до курника, чи до комори, то не було смiлiшого, вигадливiшого та спритнiшого злодiя над нього. Дiйшло до того, що вiн не раз у бiлий день вибирався на полювання i нiколи не вертав з порожнiми руками.

Се незвичайне щастя i та його хитрiсть зробили його страшенно гордим. Йому здавалося, що нема нiчого неможливого для нього.

  І інсценівка

 

Лис Микита (в оточенні інших лисів).

Я такий сміливий, вигадливий, кмітливий, нічого не боюся. І з полювання ніколи не повертався з порожніми руками. А що ви собі думаєте? Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста й просто з торговиці курку вкраду!

1-й Лис. Просто серед білого дня ти підеш у місто, на базар?

2-й Лис. І курку там украдеш?

3-й Лис. Ет, іди, не говори дурниць!

Лис Микита. Хто, я? Дурниці говорю? Ану, побачите!

1-й Лис. Побачимо або й не побачимо! Там пси зграями по вулицях бігають, одразу лисячий дух почують.

2-й Лис. Оце хіба б ти перекинувся на блоху, щоб тебе не побачили й не роздерли!

3-й Лис. Ну й хвалько ж ти!

Лис Микита. Отже вже завтра побачите, що я і на блоху не перекинусь і не роздеруть мене. Ну, я побіг!

Ведучий:

Непомітно пробрався городами до середини міста, але коли вискочив на вулицю, то його почули пси й кинулися до нього. Що робити? Куди дітися? Лис побачив одчинені ворота й чкурнув туди. На подвір'ї стояла діжа з фарбою. Йому нічого не залишалося, як пірнути в ту фарбу. Пси й не здогадалися, бо від діжі йшов такий неприємний запах.

Отже, Лис урятувався, але якою ціною! Як йому в такому вигляді з'явитися на вулиці? Довелося так аж до самого вечора сидіти, завмираючи від страху, що надійде господар-маляр. Коли смеркло, Микита чимдуж чкурнув до лісу, ускочив у якусь нору та й заснув. Уранці прокинувся в доброму настрої, подумав, що зараз підхожий час для полювання, але, зиркнувши на себе, скрикнув і кинувся тікати з переляку. Та від себе ж не втечеш! Став він якимсь дивним і страшним звіром, синім-синім, укритим чи лускою, чи їжаковими колючками, із хвостом, як довбня. Що лишень не пробував — обтріпатися, обкачатися, обдряпати фарбу — нічого не виходить!

II інсценівка

Вовк (переляканий). Он там! Он там! Ой, та й страшне ж ! Ой, та й люте ж!

Вовчиця, Ведмідь, Кабан, Олень (разом). Та що, що таке?

Вовк. Не знаю! Не знаю! Ой, та й страшенне!

Вовчиця. Заспокойся, любий! На, попий водички!

Мавпа Фрузя. Давай я тобі вистрижу три жменьки волосся з-поміж очей та й пущу по вітру, щоб переполох розвіявся (ніби робить це).

Кабан. Ну, справи кепські.

Олень. Що ж це так Вовка налякало?

Ведмідь. А давайте всі разом підемо в той бік, звідки Вовк прибіг, і подивимося, що там таке страшне.

Усі звірі. Ходімо, ходімо! Тільки обережніше!

 

III інсценівка

 

(Звірі — Вовк, Вовчиця, Ведмідь, Кабан, Олень, Мавпа обережно підкрадаються до Лиса, який сидить на пеньку, потім зупиняються неподалік.)

Лис Микита. Любі мої! Не бійтеся мене! Приступіть ближче, я маю вам щось дуже важливе сказати.

Ведмідь (трохи наближаючись, боязко). А ти хто ж такий?

Лис Микита. Приступіть ближче, я вам усе розповім.

(Звірі трохи підступають до нього.)

Слухайте любі мої і тіштеся! Сьогодні вранці Святий Миколай виліпив мене з небесної глини — придивіться, яка вона блакитна! І, ожививши мене своїм духом, мовив:

— Остромисле! У звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд і неспокій. Ніхто там не певний свого життя й свого добра. Іди на землю і будь звірячим царем, наводь лад, суди по правді і не допускай нікого кривдити моїх звірів!

Усі (плещуть в долоні, радіють, стрибають). Ой господи! Так це ти маєш бути нашим добродієм, нашим царем?

Лис Микита. Так, дітоньки, так!

Ведмідь. Побіжу принесу тобі діжечку меду!

Вовк. А я заріжу тобі овечку та телятко!

Кабан. Треба нарити картоплі, моркви та всякої городини й принести цареві.

Мавпа. Хай Олень наламає гілок з дерева, і я буду проганяти ними комарів та мух, щоб не докучали нашому повелителеві.

Усі. Слава, слава нашому мудрому Остромислові, найсправедливішому з царів!

I Лис Микита, зробившися царем, жив собi, як у бога за дверми. Тiльки одного боявся, щоб фарба не злiзла з його шерстi, щоби звiрi не пiзнали, хто вiн є по правдi.

Минув рік. Звірі вирішили відзначити ювілей і влаштували великий концерт.

IV інсценівка

Мавпа Фрузя. Друзі звірі! Чи пам’ятаєте ви, який сьогодні день? Рівно рік тому до нас з’явився наш добрий і справедливий цар Остромисл! Треба це відсвяткувати! Давайте влаштуємо бенкет і великий концерт! Вовки, Ведмеді, Лисички! Збирайтеся до хору!

Усі звірі (співають). Слава царю! Слава царю! Слава царю! (Ведмеді — басом, вовки — протяжно, лисички — тоненько дзявкотять; Мавпа диригує.)

Лис Микита. Ой, як гарно! Аж душа мліє! Який я щасливий! Дзяв-дзяв-дзяв! (Усі вражено змовкають.)

Ведмідь. Та це ж Лис!

Мавпа. Ще й паскудною олійною фарбою розмальований! Тьху!

Лисички. А ми собі думали, що він не знати хто такий!

Ведмідь. Ах ти, брехуняко!

Вовк. Ах ти ж, ошуканче! Хапай його, лови, тримай!

(Звірі кидаються на Лиса.)

I вiд того часу пiшла приповiдка: коли чоловiк повiрить фальшивому приятелевi i дасть йому добре одуритися; коли хтось отуманить нас, обдере, оббреше i ми робимося хоть дрiбку мудрiшими по шкодi, то говоримо: «Е, я то давно знав! Я на нiм пiзнався, як на фарбованiм Лисi».

doc
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
2483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку