ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Практичної роботи № 1
«Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток»
(наприклад: цукру, кухонної солі, графіту)
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ
3.1. Виконуйте ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з учителем.
3.2. Уважно читайте етикетку з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.4. Реактиви беріть для дослідів згідно з рекомендаціями до роботи. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.5. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину беріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.6. Склянку з реактивами беріть так, щоб етикетка була під рукою, пробку кладіть догори дном, щоб не забруднювати робоче місце.
3.7. Склянку з реактивами відразу закривайте пробкою і ставте на місце.
3.8. Спиртівку запалюйте лише сирником. Полум’я повинно бути віддалене від вас на відстань не менше ніж на половину витягнутої руки.
3.9. При нагріванні рідин або твердих речовин у пробірці закріплюйте її у пробіркотримачі (або тримачі штативу) на відстані 0,5-1 см від отвору і прогрійте спочатку всю пробірку і тільки після цього – знизу. Отвір пробірки спрямовуйте у бік від себе і сусідів.
3.10. Не заглядайте у пробірку, в якій нагрівається рідина, і не нахиляйтеся над посудиною, в яку наливається будь-яка рідина, бо непомітні бризки можуть попасти в очі.
3.11. Під час досліду залишати робоче місце учням не дозволяється.
3.12. Досліди. Що супроводжуються виділенням шкідливих газів і пари, треба проводити лише у витяжній шафі зі справною діючою вентиляцією.
3.13. Визначити речовину за запахом, необхідно легким рухом долоні над горлом посудини спрямувати пару або газ до носа і вдихати обережно, не нахиляючись до посудини.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
4.1. Прибрати робоче місце. Просипані, розлиті хімреактиви не можна збирати та зсипати (зливати) в посуд з хімреактивом.
4.2. Зняти спецодяг, здати вчителеві, або лаборанту.
4.3. Впевнитися, що на робочому місці відсутні розлиті або розсипані хімреактиви (на парті, на сидінні, на підлозі)
4.4. Забороняється прибирати хімреактиви незахищеними руками, предметами особистого користування (носовою хустинкою, рукавом, полою куртки тощо)
4.5. Ретельно вимийте руки з милом.
У разі будь-якої аварійної ситуації: нестандартній ситуації під час виконання практичної роботи, пожежі, порив водогону, опалення тощо, треба негайно припинити виконання прак-тичної роботи та незаперечно виконувати всі вказівки вчителя.
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Практичної роботи № 2
«Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук»
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Дотримуватися загальних правил безпеки під час навчання в кабінеті хімії.
1.2. Практичні роботи з хімії дозволяється проводити тільки в кабінеті (лабораторії) хімії.
3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ
3.1. Виконуйте ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з учителем.
3.2. Уважно читайте етикетку з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.4. Реактиви беріть для дослідів згідно з рекомендаціями до роботи. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.5. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину беріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.6. Склянку з реактивами беріть так, щоб етикетка була під рукою, пробку кладіть догори дном, щоб не забруднювати робоче місце.
3.7. Склянку з реактивами відразу закривайте пробкою і ставте на місце.
3.8. Будьте обережні з їдкими речовинами (кислотами, лугами). При попаданні речовин на шкіру негайно змийте їх великою кількістю проточної води, а потім нейтралізуйте (луги-2% розчином борної чи оцтової кислоти; кислоти-2% розчином питної соди), знову змийте водою.
3.9. При роботі зі скляним посудом: не докладайте надмірних зусиль; не допускайте різкої зміни температури, ударів. У випадку порізів склом промийте рану 3% розчином пероксиду гідрогену чи 5% розчином йоду, накладіть стерильну пов′язку.
3.10. Під час досліду залишати робоче місце учням не дозволяється.
3.11. Досліди, що супроводжуються виділенням шкідливих газів і пари, треба проводити лише у витяжній шафі зі справною діючою вентиляцією.
3.12. Визначити речовину за запахом, необхідно легким рухом долоні над горлом посудини спрямувати пару або газ до носа і вдихати обережно, не нахиляючись до посудини.
3.13. Пам’ятайте! Кислоту наливаємо у воду, а не навпаки!!!
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
4.1. Прибрати робоче місце. Просипані, розлиті хімреактиви не можна збирати та зсипати (зливати) в посуд з хімреактивом.
4.2. Зняти спецодяг, здати вчителеві, або лаборанту засоби індивідуального захисту.
4.3. Впевнитися, що на робочому місці відсутні розлиті або розсипані хімреактиви (на парті, на сидінні, на підлозі)
4.4. Забороняється прибирати хімреактиви незахищеними руками, предметами особистого користування (носовою хустинкою, рукавом, полою куртки тощо)
4.5. Ретельно вимийте руки з милом.
У разі будь-якої аварійної ситуації: нестандартній ситуації під час виконання практичної роботи, пожежі, порив водогону, опалення тощо, треба негайно припинити виконання прак-тичної роботи та незаперечно виконувати всі вказівки вчителя щодо евакуації з приміщення та надання допомоги потерпілим.
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Практичної роботи № 3
«Розв’язування експериментальних задач»
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
3.1. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.2. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.4. Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.5. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину беріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.6. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.7. При нагріванні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.8. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце.
3.9. Будьте особливо обережними при виконанні робіт з розчинами кислот та лугів, бо вони руйнують шкіру, тканини і спричинюють опіки.
3.10. При потраплянні таких розчинів на руки, промийте уражену ділянку великою кількістю проточної води. У разі великої концентрації їдкої речовини у розчині уражені ділянки потрібно промити нейтралізуючим розчином:
- якщо їдкою речовиною була кислота, для нейтралізації використовують 2-3% розчин питної соди (NаНСО3);
- якщо їдкою речовиною був луг, уражену ділянку шкіри промивають 1-2% розчином лимонної, борної або оцтової кислоти.
3.11. При роботі зі скляним посудом: не докладайте надмірних зусиль; не допускайте різкої зміни температури, ударів. У випадку порізів склом промийте рану 3% розчином пероксиду гідрогену чи 5% розчином йоду, накладіть стерильну пов′язку.
3.12. Під час досліду залишати робоче місце учням не дозволяється.
3.13. Досліди. Що супроводжуються виділенням шкідливих газів і пари, треба проводити лише у витяжній шафі зі справною діючою вентиляцією.
3.14. Визначити речовину за запахом, необхідно легким рухом долоні над горлом посудини спрямувати пару або газ до носа і вдихати обережно, не нахиляючись до посудини.
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
4.1. Прибрати робоче місце. Просипані, розлиті хімреактиви не можна збирати та зсипати (зливати) в посуд з хімреактивом.
4.2. Зняти спецодяг, здати вчителеві, або лаборанту засоби індивідуального захисту.
4.3. Впевнитися, що на робочому місці відсутні розлиті або розсипані хімреактиви (на парті, на сидінні, на підлозі)
4.4. Забороняється прибирати хімреактиви незахищеними руками, предметами особистого користування (носовою хустинкою, рукавом, полою куртки тощо)
4.5. Ретельно вимийте руки з милом.
У разі будь-якої аварійної ситуації: нестандартній ситуації під час виконання практичної роботи, пожежі, порив водогону, опалення тощо, треба негайно припинити виконання прак-тичної роботи та незаперечно виконувати всі вказівки вчителя щодо евакуації з приміщення та надання допомоги потерпілим.
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 1
«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. До лабораторної роботи допускаються тільки учні, що пройшли інструктаж з безпеки життєдіяльності при проведенні лабораторних робіт.
3.2. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.3. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.4. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.5.Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.6. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.7. Спиртівку запалюйте лише сірником. Полум’я повинно бути віддалене від вас на відстань не менше ніж на половину витягнутої руки.
3.8. При нагріванні рідин або твердих речовин у пробірці закривайте її у пробірко тримачі (або тримачі штативу) на відстані 0,5-1 см від отвору і прогрійте спочатку всю пробірку і тільки після цього – знизу. Отвір пробірки спрямовуйте у бік від себе і сусідів.
3.9. Не заглядайте у пробірку, в якій нагрівається рідина, і не нахиляйтеся над посудиною, в яку наливається будь-яка рідина, бо непомітні бризки можуть потрапити в очі.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 2
«Взаємодія лугів з кислотами в розчині»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.2. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.4. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.5. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.6. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.7. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце.
3.8. Будьте особливо обережними при виконанні робіт з розчинами кислот та лугів, бо вони руйнують шкіру, тканини і спричинюють опіки.
3.9. При потраплянні таких розчинів на руки, промийте уражену ділянку великою кількістю проточної води. У разі великої концентрації їдкої речовини у розчині уражені ділянки потрібно промити нейтралізуючим розчином:
- якщо речовиною була кислота, для нейтралізації використовують 2-3% розчин питної соди;
- якщо речовиною був луг, уражену ділянку шкіри промивають 1-2% розчином лимонної, борної або оцтової кислоти.
3.10. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію охорони праці школи ПІП
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 3
«Взаємодія хлоридної кислоти з металами»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.2. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.4.Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.5. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.6. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.7. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.8. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце у лоток.
3.9. Будьте особливо обережними при виконанні робіт з розчинами кислот та лугів, бо вони руйнують шкіру, тканини і спричинюють опіки.
3.10. При потраплянні таких розчинів на руки, промийте уражену ділянку великою кількістю проточної води. У разі великої концентрації їдкої речовини кислоти у розчині уражені ділянки потрібно промити нейтралізуючим розчином 2-3% питної соди.
3.11. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 4
«Взаємодія металів із солями у водному розчині»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. До лабораторної роботи допускаються тільки учні, що пройшли інструктаж з безпеки життєдіяльності при проведенні лабораторних робіт.
3.2. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.3. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.4. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.5.Не беріть речовини руками. Для цього використовуйте металеві, скляні або керамічні ложечки, шпателі, щипці, піпетки тощо.
3.6. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.7. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.8. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.9. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце.
3.10. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 5
«Взаємодія солей з лугами у водному розчині»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.2. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.3. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.4. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.5. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.6. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.7. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце у лоток.
3.8. Будьте особливо обережними при виконанні робіт з розчинами кислот та лугів, бо вони руйнують шкіру, тканини і спричинюють опіки.
3.9. При потраплянні таких розчинів на руки, промийте уражену ділянку великою кількістю проточної води. У разі великої концентрації їдкої речовини лугу у розчині уражені ділянки потрібно промити нейтралізуючим 1-2% розчином лимонної, борної або оцтової кислоти.
3.10. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом
3.11. Визначайте запах речовини рухами долоні руки від отвору посудини до носу.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО ПІП
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 6
«Реакція обміну між солями в розчині»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. До лабораторної роботи допускаються тільки учні, що пройшли інструктаж з безпеки життєдіяльності при проведенні лабораторних робіт.
3.2. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.3. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.4. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.5. Якщо в інструкції не сказано, яку масу чи об’єм речовини треба взяти, то суху речовину бе-ріть у такій кількості, щоб вона закрила лише дно пробірки, а розчин – не більше 1/6 її об’єму.
3.6. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.7. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.8. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце.
3.9. Будьте особливо обережними при виконанні робіт з розчинами кислот та лугів, бо вони руйнують шкіру, тканини і спричинюють опіки.
3.10. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЗЗСО П.І.П.
Інструкція з безпеки життєдіяльності №
при виконанні
Лабораторного досліду № 7
«Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну»
1. Загальні положення
1.1. Дотримуйтесь правил поведінки у кабінеті хімії.
1.2. Працюйте у кабінеті хімії обов’язково у халаті.
1.3. Підтримуйте порядок та чистоту на своєму робочому місці.
1.4. Будьте обережними під час виконання хімічних дослідів.
1.5. Виконуйте хімічні досліди у присутності вчителя, під його наглядом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. До лабораторної роботи допускаються тільки учні, що пройшли інструктаж з безпеки життєдіяльності при проведенні лабораторних робіт.
3.2. Виконуйте тільки ті хімічні досліди, які зазначені у роботі та узгоджені з вчителем.
3.3. Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду.
3.4. Відкриваючи посудину з реактивом, не кладіть пробку на лабораторний стіл боком, а поставте догори.
3.5. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливайте назад у посудину, з якої наливали цей реактив.
3.6. При наливанні рідин беріть посудину з реактивом так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні, і знімайте краплю з краю шийки посудини, бо рідина, стікаючи по склу, може зіпсувати етикетку та викликати подразнення шкіри рук.
3.7. Посудину, з якої взяли реактив, одразу закрийте пробкою і поставте на місце.
3.8. Спостерігаючи ознаки реакції, не нахиляйтеся близько до отвору посудини з реактивом.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце
4.2. Відпрацьовані реактиви злийте у призначений для цього посуд.
4.3. Ретельно вимийте руки.
5. Вимоги при виникненні нещасного випадку
У разі виникнення непередбачених або небажаних наслідків негайно повідомте про це вчителя!
Завідувач кабінету хімії ПІП
УЗГОДЖЕНО
Відповідальний за організацію ПІП
охорони праці школи