Тема програми: Відпрацювання обліку.
Тема уроку 3.2: Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Засвоєння прийомів відображення господарських операцій на рахунках синтетичного та аналітичного обліку. Субрахунки.
Інструкційна картка №3.2
Тема уроку: Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Засвоєння прийомів відображення господарських операцій на рахунках синтетичного та аналітичного обліку. Субрахунки.
Мета уроку:
а) навчальна визначення понять «рахунок бухгалтерського обліку» та «подвійний запис», засвоєння принципів класифікації бухгалтерських рахунків, набуття навичок складання бухгалтерських проводок та використання Плану рахунків бухгалтерського обліку.
б) розвивальна навчитися визначати порядок дебетових і кредитових оборотів та кінцевих залишків на активних і пасивних рахунках. Усвідомити зміни, зумовлені господарськими операціями в складі засобів та джерел їх утворення, їх типи. Засвоїти порядок складання оборотної відомості за синтетичними рахунками. Усвідомити зумовленість рівності трьох пар підсумків в оборотній відомості.
в) виховна виховувати навички самостійної роботи, працездатність та відповідальне ставлення до праці, чуттєве розуміння, повагу до товаришів і старших, любов до обраної професії. Вчити старанності, уважності і охайності в оформленні і веденні бухгалтерських документів. Виховувати почуття особистої відповідальності за виконувану справу, самостійність, бережливість та сприяти професійному становленню майбутніх бухгалтерів.
КМЗ: електронна презентація, комп’ютер, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, завдання в програмі PowerPoint, картки із завданням, інструкційно-технологічна картка, опорний конспект, таблиця з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, план рахунків, робочий інструмент.
№ з/п |
Послідовність дій |
Інструктивні вказівки по виконанню дій |
1 |
Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Для всіх уроків даної теми організаційна форма проведення інструктажу – фронтальна на початку уроку. |
Перевірити робоче місце на відповідність вимогам техніки безпеки. Перевірити порядок на робочому місці, переконатись у відсутності небезпечних факторів, що можуть призвести до надзвичайної ситуації. |
2 |
Актуалізація опорних знань |
Фронтальна бесіда |
3 |
Пояснення нового матеріалу |
Відпрацювання бухгалтерських проведень; складання та заповнення оборотних відомостей за рахунками |
4 |
Вивчення нового матеріалу
|
Використання вивченого матеріалу на уроках теоретичного циклу в стандартних умовах |
5 |
Виконання пробних та тренувальних вправ
|
Видати учням картки - завдання. Пояснити зміст завдань. |
6 |
Поточний інструктаж |
Самостійне виконання робіт учнями |
6.1 |
Відобразити у таблиці господарські операції |
Скласти оборотну відомість: (звіривши дебетові і кредитові обороти)
|
Цільові обходи
|
Спостереження виконання завдань учнями майстер проводить в процесі поточного інструктажу. |
|
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
|
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
|
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
|
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
|
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
|
6.2 |
На підставі наведених бухгалтерських проводок визначити зміст господарських операцій.
|
Для виконання даного завдання необхідно на підставі наведених складених бухгалтерських проводок (таблиця 4) визначити зміст господарської операції. Наприклад, Д – 301 К – 311 – 4000 грн. – «В касу надійшли грошові кошти з поточного рахунку в сумі 4000 грн.» |
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
|
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
|
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
|
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі
|
|
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
|
6.3 |
На підставі розшифровок залишків окремих синтетичних рахунках (таблиці 2,3) відкрити відповідні аналітичні рахунки (в картках аналітичного обліку ).
|
Записати кореспонденцію рахунків за лютий 20__ р. в журналі реєстрації господарських операцій і відобразити операції на схемах рахунків синтетичного обліку. Паралельно суми господарських операцій повинні бути відображені на відповідних рахунках аналітичного обліку. |
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
|
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
|
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
|
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
|
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
|
6.4 |
На підставі проведених розрахунків завершити облік залишків |
Підрахувати обороти і кінцеві залишки на рахунках синтетичного і аналітичного обліку. |
Перший обхід |
Перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця. |
|
Другий обхід |
Перевірити правильність застосування формул для рішення задач. |
|
Третій – четвертий обхід
|
Перевірити правильність виконання розрахунків. Вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням |
|
П’ятий обхід |
Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі |
|
Прийняття і оцінювання виконаних завдань |
Обговорення можливих помилок та мотивація правильного виконання завдань |
|
7 |
Підведення підсумків. Рефлексія. Виконання тестів
|
Переглянути відео для закріплення теми за посиланням:
|