Тема програми: Відпрацювання обліку.
Тема уроку 3.3: Інструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Засвоєння прийомів відображення господарських операцій на рахунках синтетичного та аналітичного обліку. Субрахунки.
Мета уроку:
а) навчальна визначення понять «рахунок бухгалтерського обліку» та «подвійний запис», засвоєння принципів класифікації бухгалтерських рахунків, набуття навичок складання бухгалтерських проводок та використання Плану рахунків бухгалтерського обліку.
б) розвивальна навчитися визначати порядок дебетових і кредитових оборотів та кінцевих залишків на активних і пасивних рахунках. Усвідомити зміни, зумовлені господарськими операціями в складі засобів та джерел їх утворення, їх типи. Засвоїти порядок складання оборотної відомості за синтетичними рахунками. Усвідомити зумовленість рівності трьох пар підсумків в оборотній відомості.
в) виховна виховувати навички самостійної роботи, працездатність та відповідальне ставлення до праці, чуттєве розуміння, повагу до товаришів і старших, любов до обраної професії. Вчити старанності, уважності і охайності в оформленні і веденні бухгалтерських документів. Виховувати почуття особистої відповідальності за виконувану справу, самостійність, бережливість та сприяти професійному становленню майбутніх бухгалтерів.
Тип уроку: урок вдосконалення вмінь та формування навичок.
Дидактичне забезпечення - інструкційна картка, практичне завдання, облікові регістри, опорний конспект, план рахунків бухгалтерського обліку, конспекти, калькулятор.
Міжпредметні зв'язки: «Охорона праці», «Бухгалтерський облік».
Хід уроку
І. Вступний інструктаж
1.4. Повідомлення мети уроку
Мотивація: Будь-яка підприємницька діяльність втрачає свій сенс, коли господарські операції, факти та інші події не обліковуються. В той же час діяльність є некерованою, якщо не здійснюється контроль, хоча б для того щоб визначити її результати, Тому облік і контроль є обов'язковими складовими в будь-якій сфері діяльності людини, а особливо в господарській.
Це пояснює і факт тисячолітньої історії існування та застосування інвентаризації людством. І саме ви, як фахівці бухгалтерського обліку повинні в своїй діяльності забезпечити правильність проведення інвентаризації на місцях. Знання, які ви отримаєте на сьогоднішньому уроці, вам знадобляться в майбутній професійній діяльності.
Цільові установки проведення уроку: Професія конторського (офісного) службовця в сучасним умовах конкурентноспроможна на ринку праці та користується попитом. Всі поняття які ми розглядаємо на виробничому навчанні, робота з документами, їх розподілом, документообігом, інвентаризацією, журналом господарських операцій, планом рахунків, Вам потрібні будуть у майбутньому.
Ви влаштуєтесь на роботу за фахом, і згадаєте матеріал, який вивчали в ліцеї, який вам знадобиться для якісної роботи. Отримані теоретичні та практичні знання в навчальному закладі дадуть вам можливість оперувати ними та приймати правильні рішення. На ділі ви зможете показати свої знання, вміння та навички.
На уроках професійно-теоретичної підготовки та на попередньому уроці виробничого навчання ви почали вивчати елементи методу бухгалтерського обліку, до яких входить інвентаризація.
Інвентаризація є єдиним способом фактичного контролю за наявністю майна підприємств, оскільки забезпечує можливість взяти на облік можливі розходження між даними обліку і фактичною наявністю господарських засобів. Інвентаризація є одним з важливих методів бухгалтерського обліку, яким забезпечується перевірка і документальне підтвердження достовірності даних бухгалтерського обліку про наявність і стан матеріальних і нематеріальних активів, іншого майна, капіталу, інвестицій, розрахунків, резервів і зобов'язань.
Сьогодні жоден суб'єкт господарювання, незалежно від величини, форми власності та організаційно-правової форми не може нехтувати проведенням інвентаризації, оскільки відповідно до законодавства України, зокрема ЗУ «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» та Інструкції для підтвердження правильності та достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності передбачено проведення підприємствами незалежно від форм власності інвентаризація майна, коштів і фінансових зобов'язань.
Інвентаризація є одним із елементів методу бухгалтерського обліку.
Але, перш, ніж ми перейдемо до вивчення нового матеріалу, давайте пригадаємо, з чого ми починали вивчення методу бухгалтерського обліку.
4. Які види інвентаризації Вам відомі?
5. У яких випадках проведення інвентаризації є обов’язковим?
6. Які етапи проведення інвентаризації?
7. Що належить до об’єктів інвентаризації необоротних активів?
8. Що належить до повноважень постійно діючих та робочих інвентаризаційних комісій?
9. Як в обліку відображають результати інвентаризації?
10. Які недоліки можливі при проведенні інвентаризації?
11. Якими документами оформлюють результати інвентаризації необоротних активів?
Пояснення послідовності роботи здобувачів освіти на уроці виробничого навчання
Майстер повідомляє, що для успішного виконання поставлених завдань сьогодні на уроці ми будемо працювати з презентацією та з роздатковим матеріалом.
Інвентаризація – це перевірка і документальне підтвердження наявності та стану, оцінки активів та зобов'язань підприємства. Інвентаризація є одним з елементів бухгалтерського обліку і відіграє роль обов'язкового доповнення до поточної документації господарських операцій всіх підприємств (Презентація «Інвентаризація» https://docs.google.com/presentation/d/1nDFMVTmpDDhAKvxJ7H1LTVxIGQN8uR7Vj25nURvY2A4/edit?usp=sharing ).
Інформування про спосіб оцінювання результатів роботи
Оцінювання здійснюватиметься згідно оціночного листа шляхом накопичення балів за кожне завдання, виконане на уроці виробничого навчання.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
2.1 Пояснення виконання практичних завдань.
Майстер в/н послідовно показує кожний крок виконання завдань на прикладах з роздаткового матеріалу, а саме:
2.2 Практика на прикладах
Майстер в/н показує правильність записів в «Журналі реєстрації господарських операцій». Пробне виконання учнями заповнення «Журналу реєстрації господарських операцій».
Необхідною умовою засвоєння здобувачами освіти умінь та навичок в заповненні «Журналу реєстрації господарських операцій» є безпомилкове виконання завдання, адже від цього залежить успішна самостійна робота кожного здобувача освіти.
2.3 Керована практика
Здобувачі освіти, в присутності майстра, практикуються в заповненні роздаткового матеріалу, що містить «Журнал реєстрації господарських операцій», на основі отриманих даних а також бухгалтерських проведень, що виникають в процесі господарських операцій, оборотів за звітний період, початкового сальдо в Балансі, здобувачі освіти складають кінцевий Баланс на звітний період.
Роль майстра підтримувати зворотний зв'язок, уважно спостерігати та реагувати на всі запитання здобувачів освіти та консультувати їх.
Після відведеного часу, на виконання самостійної роботи, майстер перевіряє разом із здобувачами освіти правильність виконання завдання.
Здобувачі освіти самостійно, без допомоги майстра, виконують роботу виданого завдання.
Мета незалежної практики полягає в тому , щоб закріпити уміння та навички нових знань, з даної теми.
Майстер при цьому спостерігає, перевіряє та корегує роботу здобувачів освіти.
Домашні завдання диференційовані:
При інвентаризації складу на підприємстві фактично було виявлено:
Таблиця 1.
№ з/п |
Назва матеріальних цінностей |
Одиниці вимірювання |
Кількість |
Ціна, грн. |
1. |
Фарба олійна |
Кг |
50 |
28,00 |
2. |
Фарба емалева |
Кг |
40 |
21,00 |
3. |
Дошки |
Куб |
100 |
60,00 |
4. |
Цвяхи |
Кг |
4 |
16,00 |
5. |
Болти |
Кг |
3 |
15,00 |
Інвентаризаційний опис № ___
За __________20 ____року
Товарно-матеріальних цінностей, що знаходяться на відповідальному зберіганні ______________ (_______________)
Інвентаризація проведена на підставі наказу № ___від «__»____ 20____року
Таблиця 2.
№ з/п |
Назва матеріальних цінностей |
Одиниці вимірювання |
Фактична наявність, кількість |
Ціна, грн. |
Сума, грн. |
1 |
Фарба олійна |
Кг |
|
|
|
2 |
Фарба емалева |
Кг |
|
|
|
3 |
Дошки |
Куб |
|
|
|
4 |
Цвяхи |
Кг |
|
|
|
5 |
Болти |
Кг |
|
|
|
1