Повні Інструкційні картки з 1 по 18 для учнів з професії Секретар-друкарка, з предмета Секретарська справа з основами діловодства, також можна брати за основу для інших предметів професійно-технічної освіти
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА№ 1
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема уроку: «Робота з формуляр-зразком»
Мета уроку: закріпити знання правил оформлення реквізитів документів, формувати уміння та навички самостійного аналізу оформлення реквізитів різних видів документів
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК.
ХІД РОБОТИ
Практичне завдання
1. Завантажте комп’ютер.
2. Відкрийте текстовий редактор Word.
3. Встановить поля згідно стандартів:
ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см. Розмір шрифту – 14, шрифт - Times New Roman. Орієнтація сторінки А4.
4. Надрукуйте та оформіть реквізити згідно правил побудови формуляр-зразка.
5. Роздрукуйте документ.
6. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Оберіть правильний варіант відповіді.
КонтрольнЕ ТЕСТУВАННЯ
а ) так;
б ) ні, ДСТУ 4163-2003 не передбачає такого елемента в підписі.
а ) завідуючий канцелярією;
б ) завідувач канцелярією;
в ) завідувач канцелярії.
3. Адресат документа — Василь Петрович Кіт. Як зазначити адресата в давальному відмінку?
а) Василю Петровичу Кіт;
б) Василю Петровичу Коту.
4. Вкажіть де правильно оформлено:
а) ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ відділу освіти
22 квітня 2013 р. №153
б) «Затверджено»
Наказ відділу освіти
а) Начальник відділу освіти підпис ініціали, прізвище.
б) Начальник відділу освіти підпис прізвище, ініціали.
6. Напис, зроблений керівником установи на документі, що містить вказівки щодо виконання цього документа, називається:
а) візою;
б) резолюцією;
7.Головний реквізит службового документа, що відображає його зміст, називається:
а) текстом;
б) заголовком.
8.Реквізит «адресат» у документах розташовується:
а) з правого боку у верхній частині сторінки;
б) з правого боку у нижній частині сторінки;
8. Повідомте вчителя про виконання завдання.
9. Приберіть робоче місце.
Вимоги безпеки праці під час роботи на ПК. Не дозволяється:
Перед початком роботи: Підготувати робоче місце. Перевірити;
Під час роботи:
і пальців на клавіатурі ПК;
самостійно проводити ремонти і усувати недоліки ПК забороняється По закінченні роботи:
|
Таблиця самооцінювання
Критерії оцінювання |
Зміст завдання |
Сума балів |
||
Встановити поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см. |
Розмір шрифту – 14, шрифт - Times New Roman.
|
Надрукувати та оформити реквізити |
|
|
Завдання виконане самостійно, без допомоги вчителя, в повному обсязі – 4 б |
|
|
|
|
Завдання виконане самостійно, але має незначні помилки - 3 б |
|
|
|
|
Завдання виконане самостійно, але не в повному обсязі - 2 б |
|
|
|
|
Завдання виконане, але з допомогою вчителя – 1 б |
|
|
|
|
Завдання виконане під керівництвом вчителя – 0,5 б |
|
|
|
|
Максимальна оцінка 12 балів |
|
|||
Оцінка вчителя |
|
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА№ 2
Лабораторно-практичне заняття № 2
ТЕМА: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: «Оформлення службових листів»
Мета: навчитись оформляти, складати службові листи; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення документів на персональному комп’ютері;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
ХІД РОБОТИ
Практичне завдання
Виконайте практичну роботу:
1. Увімкніть комп’ютер.
1.2.Відкрийте текстовий редактор Word.
1.3.Встановіть поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см.
1.4.Розмір шрифту – 14, шрифт - Times New Roman.
1.5.Надрукуйте та оформіть службові листи згідно зразка, дотримуючись правил техніки безпеки на ПК, багатофункціональному приладі, роздрукуйте.
1. Начальникові Департаменту
адміністративної служби міліції МВС України
генерал-майору міліції
Тимченку І.П.
Шановний Іване Петровичу!
Згідно з Положенням про Департамент громадської безпеки, затвердженим наказом МВС України від 12 травня 2010 року № 145, Департамент має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, печатку для господарських документів і відповідні штампи.
Враховуючи те, що в системі МВС відсутні підприємства, які б якісно виготовляли печатки, просимо Вас видати дозвіл на виготовлення печаток та штампів згідно з ескізом.
Виготовляються вперше.
Додаток: Ескіз печаток та штампів ДГБ МВС на 1 арк. в 1 прим.
З повагою
начальник ДДРЗ МВС України
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
РІВНЕНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
вул. Приходька, 75,м. Рівне, 33000, тел. (0362) 22-11-22; 9-40 _________________________________________________________
12.02.2009 № 030-15/14 Начальнику головного управління економіки
на № ____ від _________ Рівненської облдержадміністрації
п. Іванчуку І.І.
Про надання інформації
На факультеті менеджменту НУВГП кафедра управління здійснює підготовку фахівців за спеціальністю “Менеджмент організацій”.
Майбутні спеціалісти готуються до виконання обов’язків в управліннях та відділах обласних, районних та міських органів державного управління і місцевого самоврядування.
Прошу Вас надати інформацію студенту V курсу (денна форма навчання) Лисаку Богдану Івановичу для підготовки дипломної роботи на тему “Організація взаємодії органів регіональної влади та підприємницьких структур у процесі управління інвестиційною діяльністю на прикладі Рівненської області”.
Сподіваюсь на Вашу допомогу і завчасно дякую за співпрацю.
Ректор (підпис) А.М.Рибачок
3.Доповніть відсутні реквізити і оформіть документ, роздрукуйте.
Шановний Іване Степановичу!
Просимо надіслати пакет документів щодо умов проведення загальнодержавної спартакіади серед вищих навчальних закладів 2003 року.
Додатки на 10 с. в 1 пр.:
характеристика та стан спортивної бази;
перелік і характеристика спортивних секцій;
список студентів-спортсменів, розрядників, призерів.
Із повагою
1.6.Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Оберіть правильний варіант відповіді.
КонтрольнЕ ТЕСТУВАННЯ
1. Службові листи служать засобом:
а) передачі розпорядження;
б) спілкування з установами та приватними особами;
в) пояснення причин певного факту;
г) варіанти а), б) і в).
2. Текст службового листа повинен висвітлювати:
а) два-три питання;
б) одне-два питання;
в) тільки одне питання;
г) тільки два питання.
3. Тон службового листа повинен бути:
а) пасивним;
б) активним;
в) нейтральним;
г) наказовим.
4. У тексті службового листа такі вирази, як “напевне”, “як і раніше”, “як відомо”:
а) рекомендується уникати;
б) бажано використовувати;
в) обов’язково слід використовувати;
г) використовувати на власний розсуд.
5. Якщо лист є відповіддю, то той, хто її надсилає:
а) вказує назву адресата ініціативного листа;
б) вказує дату і номер ініціативного листа;
в) вказує прізвище та ініціали керівника підприємства, яке видало ініціативний документ;
г) вказує прізвище виконавця ініціативного листа.
6. Словами “Надсилаємо”, “Повертаємо”, “Додаємо”, та ін. починають:
а) листи-повідомлення;
б) листи-нагадування;
в) супровідні листи;
г) варіанти а) і б).
7. Супровідним листом називається документ, який:
а) інформує адресата про направлення до нього доданих до листа документів;
б) містить повідомлення про отримання якого-небудь відправлення;
в) містить вказівку про наближення терміну певного зобов’язання;
г) містить вказівку про закінчення терміну певного зобов’язання.
8. Лист-запрошення адресується:
а) тільки конкретній особі;
б) тільки закладам;
в) як конкретній особі, так і закладам;
г) тільки керівнику підприємства.
9. Спонукати адресата скористатися певними послугами є метою:
а) листа-повідомлення;
б) рекламного листа;
в) листа-нагадування;
г) листа-запрошення.
10. Форма третьої особи при складанні гарантійного листа вживається лише тоді, коли:
а) листа адресовано певній організації;
б) листа адресовано до конкретної особи;
в) листа адресовано чи певній організації , чи конкретній особі;
г) листа адресовано керівнику підприємства.
4. Повідомте вчителя про виконання завдання
5. Приберіть робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА№ 3
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 3
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: Складання і оформлення службових документів: адреси, телеграми, телефонограми.
Мета: навчитись складати і оформлювати службові документи: адреси, телеграми, телефонограми, та реєструвати їх в відповідному журналі; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, багатофункціональному приладі.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте практичне завдання дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
Етап 1.
2. Відкрийте текстовий редактор Word.
Встановіть поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см.
3. Надрукуйте документ згідно зразка:
ДП ”УКРСПЕЦБУД” Головному інженеру філії №2
Козаку Г.В.
ТЕЛЕФОНОГРАМА
02.03.2009 № 12/01-17
Київ
Терміново повідомте про результати досліджень, отримані Вами у відрядженні.
Перший заступник
генерального директора (підпис) Р.М.Байденко
Передав: Прийняв:
Референт Луценко Секретар Дорошенко
тел. 498-88-99 тел. 489-00-01
Час передавання: 10.00
Етап 2. Зареєструйте телефонограму у відповідному журналі.
Етап 3. Складіть адресу вашого навчального закладу та оформіть згідно правил дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
Етап 4. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомлення вчителя про виконання завдання.
5. Прибирання робочих місць.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 4
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 4
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: Скласти та оформити довідку, пояснювальну та доповідну записки.
Мета: навчитись складати і оформлювати службові документи: довідки, пояснювальні та доповідні записки; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, багатофункціональний пристрій;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Етап 1. Складіть довідку про те, що ви навчаєтесь у даному закладі;
Етап 2. Надрукуйте довідку, пояснювальну та доповідну записки згідно зразка, вставляючи свої дані, якщо потрібно.
(НАЗВА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ) Директору_________
(назва підприємства)
(прізвище, ініціали)
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
30.04.2009 № 3
м. Чернігів
Про необхідність проведення
документальної ревізії
у магазині „....”
Повідомляю, що під час проведення 29 січня 2009 р. інвентаризації товарних фондів магазину „....”, виявлено нестачу різних товарів на загальну суму 20,5 тис.грн.
Прошу Вас призначити документальну ревізію товарних операцій магазину за період з 01.01.2009 до 29.01.2009.
Начальник відділу (підпис) (розшифрування підпису)
До справи №_____
(посада, підпис, ініціали та прізвище виконавця)
(дата)
Директору
Олевської ЗОШ I-III ст. № 3
(прізвище, ініціали)
секретаря
(прізвище, ім’я, по батькові)
Пояснювальна записка
14 лютого 2009 року я прийшла на роботу з запізненням у зв’язку з тим, що при виїзді було виявлено неполадки автобуса, на усунення яких було витрачено 2 години.
20.02.2009 (підпис)
Міністерство освіти і науки України
Донецький державний університет
ДОВІДКА № 67
28.12.2002 р. м. Донецьк
Семенов Сергій Ігоревич є студентом III курсу філологічного факультету відділення «Українська мова та література».
Довідка видана для подання в Київський РВК м. Донецька.
Декан філологічного
факультету (підпис) О.Л.Григор’єв
(печатка)
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
1. Довідки діляться на дві групи, які?
2. Довідки про отримання заробітної плати підписує?
3. Чи оформляють пояснювальну записку на комп’ютері ?
4. Доповідна зовнішня записка пишеться керівником установи?
4. Повідомлення вчителя про закінчення роботи.
5. Заповніть таблицю самооцінювання.
6. Прибрати робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 5
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 5 (2 год)
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: Скласти та оформити акт службовий.
Мета: навчитись складати і оформлювати службові документи: акт службовий; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, багатофункціональний пристрій;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
Етап 1. Складіть проект акта;
Зробіть перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2. Надрукуйте акт дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
1. Вмикніть комп’ютер.
5. Роздрукуйте документ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник начальника управління
(підпис) Руденко В.К.
25.12.2018
А К Т
25.12.2018 № 18
Київ
Про визначення продуктивності
сортувальної машини УСН-12
Підстава : наказ Голови Державного комітету зв’язку та інформатизації
України 20.12.99 № 04-03/173
Складено комісією:
Голова: головний спеціаліст управління Рудник С.М.
Члени комісії: 1. Завідуючий лабораторією обладнання підприємств
Державного комітету зв’язку та інформатизації України Василишин В.Н.
2. Старший науковий співробітник Вишенський С.В.
3. Головний інженер ВО “ Київзв’язок ” Бортник С.Н.
4. Головний механік заводу “Сигнал” м. Дніпропетровська Степанишин С.А.
У період з 21 по 25.12.99 комісія провела роботу з метою визначення фактичної продуктивності сортувальної машини УСМ-12. Перевірка здійснювалася в п’яти режимах роботи машини.
На підставі аналізу результатів перевірки відповідно до “ Методичних указівок щодо визначення основних техніко-економічних показників нової техніки ” комісія з’ясувала , що продуктивність сортувальної машини УСМ-12 становить 21000(двадцять одну тисячу) одиниць конвертів(листів) на 1(одну) годину.
Комісія пропонує розпочати серійне виробництво сортувальної машини УСМ-12 на заводі “Сигнал” м. Дніпропетровська.
Складено в трьох примірниках:
1-й прим. – Управлінню нової техніки та обладнання Державного комітету
зв’язку та інформатизації України;
2-й прим. – заводу ” Сигнал “ м. Дніпропетровська;
3-й прим. – бухгалтерії Державного комітету та зв’язку та інформатизації
України.
Голова комісії (підпис) С.М. Рудник
Члени комісії (підпис) С.М. Бортник
(підпис) В.Н. Василишин
(підпис) С.В. Вишенський
(підпис) С.А. Степанишин
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання завдання.
5. Приберіть робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 5
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 5 (2 год)
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: Скласти та оформити акт службовий.
Мета: навчитись складати і оформлювати службові документи: акт службовий; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, багатофункціональний пристрій;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
Практичне завдання
Етап 1. Складіть проект акта;
Зробіть перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2. Надрукуйте акт дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
1. Вмикніть комп’ютер.
5. Роздрукуйте документ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник начальника управління
(підпис) Руденко В.К.
25.12.2018
А К Т
25.12.2018 № 18
Київ
Про визначення продуктивності
сортувальної машини УСН-12
Підстава : наказ Голови Державного комітету зв’язку та інформатизації
України 20.12.99 № 04-03/173
Складено комісією:
Голова: головний спеціаліст управління Рудник С.М.
Члени комісії: 1. Завідуючий лабораторією обладнання підприємств
Державного комітету зв’язку та інформатизації України Василишин В.Н.
2. Старший науковий співробітник Вишенський С.В.
3. Головний інженер ВО “ Київзв’язок ” Бортник С.Н.
4. Головний механік заводу “Сигнал” м. Дніпропетровська Степанишин С.А.
У період з 21 по 25.12.99 комісія провела роботу з метою визначення фактичної продуктивності сортувальної машини УСМ-12. Перевірка здійснювалася в п’яти режимах роботи машини.
На підставі аналізу результатів перевірки відповідно до “ Методичних указівок щодо визначення основних техніко-економічних показників нової техніки ” комісія з’ясувала , що продуктивність сортувальної машини УСМ-12 становить 21000(двадцять одну тисячу) одиниць конвертів(листів) на 1(одну) годину.
Комісія пропонує розпочати серійне виробництво сортувальної машини УСМ-12 на заводі “Сигнал” м. Дніпропетровська.
Складено в трьох примірниках:
1-й прим. – Управлінню нової техніки та обладнання Державного комітету
зв’язку та інформатизації України;
2-й прим. – заводу ” Сигнал “ м. Дніпропетровська;
3-й прим. – бухгалтерії Державного комітету та зв’язку та інформатизації
України.
Голова комісії (підпис) С.М. Рудник
Члени комісії (підпис) С.М. Бортник
(підпис) В.Н. Василишин
(підпис) С.В. Вишенський
(підпис) С.А. Степанишин
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання завдання.
5. Приберіть робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 6
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 6
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: Оформлення організаційно-розпорядчих документів: протоколів, витягів з них.
Мета: навчитись складати і оформлювати службові документи: протоколи та витяги з них; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
Практичне завдання
Етап 1. Завантажте комп’ютер.
Відкрийте текстовий редактор Word.
Встановіть поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см.
Надрукуйте документ згідно зразка:
(НАЗВА ПІДПРИЄМСТВА)
ПРОТОКОЛ
14.06.2009 № 6
м. Дніпропетровськ
Засідання дирекції
Голова – Богдан М.С.
Секретар – Кальченко О.П.
Присутні: Волошко В.М., Данченко К.Ф., Губрій І.Л., Ковалевська Т.Д., Яцько Б.Ю.
Порядок денний:
Про результати перевірки стану організаційно-розпорядчої документації підприємства (доповідач – заступник директора підприємства Волошко В.М.).
СЛУХАЛИ:
Волошко В.М. – Відповідно до розпорядження директора підприємства від 31.05.2009 № 87 комісією у складі: ... було проведено перевірку стану організаційно-розпорядчої документації. Комісією виявлено ряд суттєвих недоліків в обробленні, обліку та зберіганні цих документів. За результатами перевірки комісія підготувала доповідну записку про стан організаційно-розпорядчої документації підприємства (див. Додаток).
ВИСТУПИЛИ:
Яцько Б.Ю. – На підприємстві не сформовано служби діловодства як окремого структурного підрозділу. Відповідальність за організацію діловодства покладалася на секретарів директора підприємства, які не мали необхідного досвіду роботи з документами і тричі змінилися за п’ять років існування підприємства. Відсутність контролю за організацією роботи з документами у діловодстві й призвело до такого стану. За цей період більш-менш нормально велася лише кадрова документація.
Богдан М.С. – Прошу Вас, Богдане Юрійовиче, як кваліфікованого фахівця, що має досвід у роботі з організаційно-розпорядчими документами, взяти під контроль організацію служби діловодства на підприємстві.
УХВАЛИЛИ:
Додаток: доповідна записка про стан організаційно-розпорядчої документації підприємства на 2 арк. в 1 прим.
Голова (підпис) М.С. Богдан
Секретар (підпис) О.П. Кальченко
До справи № 01-03
Кальченко О.П.
21.06.2009
Етап 2. На основі надрукованого документа оформіть витяг.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання завдання.
Заповніть таблицю самооцінювання
5. Приберіть робоче місце, здайте роздатковий матеріал.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 7
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7 (1 год.)
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема: “Оформлення організаційно-розпорядчих документів: наказів з основної діяльності, витягів з них”
Мета: навчитись правильному оформленню наказу з основної діяльності; правильно створювати на основі існуючого витяги з наказів в програмі MS Word та виводити їх на друк;
Обладнання: чисті аркуші паперу формату А4, зразки документів, персональний комп’ютер з програмою MS Word, принтер.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
1. Ознайомтесь зі зразком наказу з основної діяльності.
Олевська загальноосвітня щкола I-III ступенів № 3
НАКАЗ
05.12.2017 № 283
Про участь учнів 9-11-х класів
у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади з економіки
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2017 № 1112 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році», відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2011 за № 1318/20056 (із змінами), наказу Департаменту науки і освіти Олевської обласної державної адміністрації від 08.09.2017 №260 «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Житомирській області у 2017/2018 навчальному році», наказу Управління освіти адміністрації Олевської міської ради Житомирської області від 18.09.2017 № 216 «Про організацію та проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році», з метою створення належних умов для виявлення й підтримки обдарованої молоді, розвитку її інтересів, організованого проведення І, ІІ етапів і підготовки до ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Пономарьовій Ю. М. направити до Житомирського інституту банківської справи учнів 10-11-х класів:
|
|
для участі у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки
09.12.2017
2. Призначити учителя економіки Андрущенко Ольгу Володимирівну відповідальною за життя і здоров`я учнів, які беруть участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки, під час проїзду до місця проведення олімпіади і в зворотному напрямку, своєчасне прибуття до місця проведення заходу та повернення до школи.
3. Учителю економіки Андрущенко О.В. провести з учнями, які беруть участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки, інструктаж з безпеки життєдіяльності, бесіди з правил поводження у громадських місцях, з правил дорожнього руху тощо.
До 09.12.2017
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор ОЗОШ № 3 Ю.П.Ситник
З наказом ознайомлені: Ю.М.Пономарьова
О.В.Андрущенко
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГІАЦИНТ» НАКАЗ 10.01.2013 м. Запоріжжя № 2-ОД Про внесення змін до штатного розпису У зв’язку з виявленою під час комплексної перевірки підприємства невідповідністю назви посади в розділі «Відомості про роботу» трудової книжки Лужковської О. П., референта керівника підприємства, НАКАЗУЮ: 1. Внести з 14 січня 2013 року до штатного розпису ТОВ «Гіацинт» такі зміни: — вивести зі штатного розпису посаду «Референт керівника підприємства»; — ввести до штатного розпису посаду «Референт з основної діяльності». 2. Начальнику відділу кадрів Прохорук А. І. внести відповідні зміни до трудової книжки Лужковської О. П. Генеральний директор Полянчук С. Л. Полянчук Головний бухгалтер Тронько Р. Т. Тронько 09.01.2013 |
3. Роздрукуйте наказ.
Контрольні запитання
1. Які вимоги до тексту наказу?
2. Коли наказ набуває чинності?
3. В яких випадках наказ не має юридичної сили?
4. Термін дії наказу?
5. Дайте визначення поняття наказ з основної діяльності.
6. Повідомте вчителя про виконану роботу.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 8
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 7 (1 год.)
ТЕМА: ПІДГОТОВКА ДО СКЛАДАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ СЛУЖБОВИХ ДОКУМЕНТІВ.
Тема: “Оформлення організаційно-розпорядчих документів: наказів з основної діяльності, витягів з них”
Мета: Навчитись правильному оформленню наказу з основної діяльності; правильно створювати на основі існуючого витяги з наказів в програмі MS Word та виводити їх на друк; розвивати охайність та відповідальність за оформлення документів.
Обладнання: чисті аркуші паперу формату А4, зразки документів, персональний комп’ютер з програмою MS Word, принтер.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Витяг з наказу
Витяг з наказу — це копія будь-якої частини оригіналу документа.
Витяги з наказів оформляються для вирішення питань виробничої діяльності установ.
2. Ознайомтесь з зразком витягу наказу з основної діяльності. ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ТОЧНИХ ПРИЛАДІВ
ВИТЯГ З НАКАЗУ № 76-к
22.04.2009 м. Харків
Про створення експертної групи.
З метою своєчасного і якісного виконання замовлення відповідно до умов контракту № 32 від 15.04.2009 р. між ХЗТП та компанією «Торн» (Швеція)
НАКАЗУЮ:
контролю Китаєнка О. Л.
Директор (підпис) Г.К.Коробцов
З оригіналом згідно:
Секретар (підпис) Т.І.Афанасьєва
(печатка)
Практичне завдання
3. Виконайте практичне завдання. (З’ясуйте вихідні дані документа, вимоги до їх оформлення за допомогою програми WORD).
Використовуючи наказ створений на попередньому уроці складіть та оформіть витяг з наказу дотримуючись правил оформлення документів, відформатуйте певним чином документ.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
1. Які вимоги до тексту витягу з наказу?
2. Хто підписує витяг з наказу?
3. Чи потрібно візувати витяг з нказу?
4. Дайте визначення поняття витягу з наказу.
5. Повідомте вчителя про виконану роботу.
6. Заповніть листок самооцінювання.
7. Приберіть робоче місце, здайте роздатковий матеріал.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 9
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 8
ТЕМА: ПІДГОТОВКА ДО СКЛАДАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ СЛУЖБОВИХ ДОКУМЕНТІВ.
Тема: “Оформлення організаційно-розпорядчих документів: розпоряджень, вказівок та витягів з них” (2 год)
Мета:
|
навчитись оформляти, друкувати документи та витягів згідно державних стандартів; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення документів на персональному комп’ютері; Лабораторне і методичне забезпечення: 1. Персональні комп’ютери, принтер; 2. Методичні рекомендації; 3. Роздатковий матеріал: зразки документів. |
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Етап 1. Вмикніть комп’ютер.
2. Відкрийте текстовий редактор Word.
Надрукуйте документи на основі зразків:
Зразок 1
Україна
Державний комітет з медичної та мікробіологічної промисловості "ДЕРЖКОММЕДБЮПРОМ"
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
12.07.96 м. Київ
Про роботу з проектами документів
для законодавчої та виконавчої влади
При підготовці проектів документів, якими вносяться зміни до діючих законодавчих або нормативних актів (проекти постанов Кабінету Міністрів України, положень, наказів і т. п.), встановити такий порядок роботи:
1. Управління справами готує наказ (розпорядження) по Комітету, в якому визначаються персональний склад групи спеціалістів, голова групи і його заступник у роботі над проектом документа.
2. Голова робочої групи та його заступник несуть персональну відповідальність за вчасну підготовку і узгодження проекту документа з органами законодавчої та виконавчої влади.
3. Управління справами спільно з управліннями Комітету, які готують документ, здійснює контроль за вчасною підготовкою проекту документа, його представленням адресату і рішенням щодо нього.
4. Працівники Комітету, причетні до підготовки необхідного документа, постійно стежать за вчасним представленням проекту документа владним структурам, сприяють прискореному його розгляду і, за необхідності, удосконалюють.
5. Контроль за виконанням розпорядження лишаю за собою.
Перший заступник
Голови Комітету (підпис) В.Т. Чумак
Зразок 2
Міністерство освіти й науки України
Інститут радіаційної мікробіології
ВКАЗІВКА № 22
11.03.2009 р. м. Харків
Про перевірку стану
техніки безпеки.
З метою перевірки дотримання правил техніки безпеки в підрозділах інституту
ПРОПОНУЮ:
1. Керівникам структурних підрозділів у триденний термін перевірити технічний стан протипожежних засобів, стан журналів техніки безпеки, знання та дотримання співробітниками правил техніки безпеки на робочих місцях.
2. Пропозиції щодо поліпшення безпечних умов праці подати до 20.04.2009 р. першому заступникові директора Ковальовій В. К.
Директор (підпис) П.Р.Чорновіл
Етап 2. Оформіть витяги з документів на основі надрукованих дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання завдання.
Заповніть таблицю самооцінювання.
5. Приберіть робоче місць.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА 10
Лабораторно-практичне заняття № 9
Тема: Підготовка до складання і оформлення службових документів.
Тема. Оформлення договірної документації: договорів з господарської діяльності, акту виконаних робіт.
Мета: навчитись правил укладання договорів, знати основні реквізити договірної документації, навчитися укладати документи за допомогою зразків;: розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Обладнання: зразки договорів, формуляр зразок документа.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
1. Заповніть бланк договору.
2. У папці «Секретарська справа» знайдіть ЛПЗ № 9 відкрийте файл. Заповніть пропущені відомості у документі використовуючи щойно заповнений бланк дотримуючись правил техніки безпеки на ПК.
3. Збережіть зміни у документі. Покажіть вчителю.
4. Поставте у відповідності реквізити договору.
назви організації які укладають договір
прізвище імена по батькові представників сторін які укладають договір
відомості про обов'язки сторін
умови і форми розрахунку
санкції у разі порушення своєчасного виконання зобов'язань
строк дії договору
особисті підписи із зазначенням посад ініціалів прізвищ сторін які укладають договір
КонтрольнЕ ЗАВДАННЯ
5.Доповніть речення
1. Правовий багатофункціональних документ, що фіксує та регулює господарські або інші відносини між суб'єктами економічної діяльності підприємствами, установами, організаціями, громадянами та організаціями, громадянами угода двох або більше сторін – це ______________________
2. Договір укладається у двох екземплярах один зберігається у__________________ другий _______________________________________
3. Письмова угода двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення господарських взаємовідносин, називається________________________________________________________
4. Договір має бути підписаним_______________________________________
5. Договір вважають укладеним, тоді коли_____________________________
_________________________________________________________________
6. Договір реєструють _____________________________________________
7. Існують різні види договорів______________________________________
3. Здати вчителю роздатковий матеріал. Прибрати робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 11
Лабораторно-практичне заняття № 9
ТЕМА: ПІДГОТОВКА ДО СКЛАДАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ СЛУЖБОВИХ ДОКУМЕНТІВ.
Тема. Оформлення договірної документації: договорів з господарської діяльності, акту виконаних робіт.
Мета: вивчити правила укладання акту виконаних робіт, знати основні реквізити документації, навчитися укладати документи за допомогою зразків; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Обладнання: зразки акту, формуляр зразок документа, принтер, ПК.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
1. Заповніть бланк акту використовуючи дані з договору, з яким працювали на попередньому занятті.
АКТ
приймання-передачі виконаної роботи N ___
до Договору про виконання робіт N ___ від "___" ____________ 20__ р.
м. ________________ |
"___" _______________ 20__ р. |
Цей Акт складено на виконання пп. ___ п. ___ Договору про виконання робіт N ___ від "___" ____________ 20__ р., укладеного між ___________________________ (надалі іменується "Замовник") та __________________________ (надалі іменується "Виконавець").
1. Ми, що нижче підписалися, Виконавець, в особі _______________________________________, що діє на підставі _______________________________, з однієї сторони, і Замовник фізична особа-підприємець ___________________________________________, з іншої сторони, склали цей Акт про те, що роботи передбачені п. ___ Договору, а саме:
1.1. _______________________________________________;
1.2. _______________________________________________;
виконано якісно, в повному обсязі та в строк, згідно з умовами зазначеного вище Договору.
2. За виконану роботу Замовник сплачує Виконавцеві винагороду у розмірі ___ грн.
3. У Замовника претензій до якості виконаних робіт немає.
За Виконавця: ________________/____________/ м. п.
|
За Замовника: ________________/____________/ м. п.
|
ЗАПИШІТЬ ВИСНОВОК_____________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КонтрольнЕ ЗАВДАННЯ
2. Поставте у відповідності реквізити акту.
1. заголовок;
2. зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
3. дата і місце складання;
4. назва підприємства, від імені якого складено документ;
5. назва документа (форми);
6. посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
7. особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
4. Повідомте вчителя про закінчення роботи.
5. Приберіть робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 12
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 10
ТЕМА 4: Документи з особового складу.
Тема: “Скласти та оформити заяву про прийом на роботу та на підставі їх оформити наказ”
Мета:
|
навчитись складати кадрову документацію:заяви про прийом на роботу, та на підставі їх оформляти накази; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення документів кадрової діяльності . |
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, принтер;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2.Виконайте практичне завдання.
3.Оберіть правильну відповідь на тестове завдання.
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Складіть заяву про прийом на роботу; проставте резолюцію
Етап 2. На основі резолюції надрукуйте наказ.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Директору фірми «Орхідея» Кулагіну М.М. Черемних Ніни Миколаївни, проживаючої за адресою: м. Бердичів, вул. Леніна 45
|
|
|
ЗАЯВА
Прошу прийняти мене на роботу в юридичний відділ на посаду секретаря-референта.
23.02.2012 р. (підпис) Н.М.Черемних
КонтрольнЕ ТЕСТУВАННЯ
1. Чи обов’язково в кадрових наказах починати розпорядчу частину з дієслова «НАКАЗУЮ»?
а ) так;
б ) ні.
а ) з основної діяльності;
б ) з адміністративно-господарських питань;
в ) із кадрових питань (особового складу);
г ) у всіх.
а ) всі види наказів;
б ) із кадрових питань (особового складу);
в ) із основної діяльності;
г ) з адміністративно-господарських питань.
а ) ні;
б ) так.
а) так;
б) ні.
4. Повідомте вчителя про закінчення роботи
5. Приберіть робоче місць
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 13
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 10
ТЕМА 4: ДОКУМЕНТИ З ОСОБОВОГО СКЛАДУ
Тема: “Скласти та оформити заяву про звільнення з роботи та на підставі їх оформити наказ”
Мета:
|
навчитись складати кадрову документацію; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення документів кадрової діяльності. |
Обладнання: зразки документів, печатки, принтер, ПК.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Оберіть правильну відповідь на тестове завдання..
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Складіть заяву про звільнення з роботи за власним бажанням; проставте резолюцію на заяві.
Етап 2. На основі резолюції надрукуйте наказ згідно зразка.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Олеся»
НАКАЗ
24.09.2010 р. №118-К м. Бердичів
ЗВІЛЬНИТИ:
Мельничук Оксану Володимирівну, головного бухгалтера, за власним бажанням з 24.09.2010 року.
Підстава: заява Мельничук О.В.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 14
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 10
ТЕМА 4: ДОКУМЕНТИ З ОСОБОВОГО СКЛАДУ
Тема: “Скласти та оформити заяву про надання відпустки та на підставі їх оформити наказ”
Мета:
|
навчитись складати кадрову документацію, розрізняти, які документи входять до кадрової документації, а які, до документів господарсько-договірної діяльності; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення документів кадрової діяльності ; |
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, принтері.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Написати заяву зі зразка
Етап 2. Скласти самостійно заяву про надання відпустки;
Етап 3. Проставити резолюцію та на основі резолюції надрукувати наказ.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КонтрольнЕ ТЕСТУВАННЯ
1. Яку назву має письмове повідомлення чи прохання?
а) скарга; б) пропозиція; в) заява.
2. Які види заяв Ви знаєте?
а) прості; б) складні в) вмотивовані.
3. Чи відносяться заяви особового складу до кадрових документів?
а) так; б) ні.
4. Вмотивована заява має додатки?
а) так; б) ні;
5. Кому адресована заява про прийом на роботу?
а) керівнику;
б) секретарю;
в) «Керівництву».
6. Чи є заява про прийом на роботу підставою для видання наказу про зарахування особи на роботу?
а) так; б) ні.
7. Яким документом керуються про прийом громадян на роботу, переміщення працівників на інші посади і т.д.?
а) заявою про прийняття на роботу; б) наказом по особовому складу.
8. Якої складової частини наказу може не бути у тексті наказу по особовому складу?
а) вступної; б) розпорядчої.
9. Чи можливо зарахувати особу на посаду, видавши розпорядження про прийом на роботу?
а) ні; б) так.
10. Яку назву виду документа вказують при оформленні наказу про переведення на іншу посаду?
а) ВКАЗІВКА; б) НАКАЗ.
11. Чи є обов’язковим реквізит № 20 у наказі по особовому складу?
а) так; б) ні.
12.Яким словом розпочинається текст розпорядчої частини у наказі по особовому складу (про прийом на роботу)?
а) СЛУХАЛИ; б) ПРИЗНАЧИТИ.
4. Повідомте вчителя про закінчення роботи.
5. Приберіть робоче місце.
6. Здайте роздатковий матеріал.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 15
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11
Тема: Скласти та оформити характеристику.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, БФП;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. На колегу по парті складіть характеристику;
Зробіть перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте учителя про виконане завдання.
5. Приберіть робоче місце, здайте роздатковий матеріал.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 16
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11
Тема: Скласти та оформити власну автобіографію.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розрізняти документи особового складу та документи інформаційного складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, БФП;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1.Опрацюйте теоретичні відомості.
2.Виконайте практичне завдання.
3.Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Складіть власну автобіографію;
Зробіть перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2.
1. Вмикніть комп’ютер.
2. Відкрийте текстовий редактор Word.
3. Встановіть поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см.
4. Надрукуйте та роздрукуйте документ згідно зразка:
АВТОБІОГРАФІЯ
Я, Маркович Людмила Леонідівн, народилася 23 листопада 1977 року в смт. Млинів Рівненської області. В 1984 році пішла навчатися в 1-й клас Млинівської середньої школи №2, яку закінчила в 1995 році.
Після закінчення школи вступила на навчання до Рівненського обласного навчального центру і після його закінчення в 1996 році отримала спеціальність “Бухгалтер-економіст виробничих підприємств”.
З серпня 1996 року по даний час працюю на посаді головного бухгалтера Млинівського районного відділу статистики.
Батько, Маркович Леонід Антонович, 1954 року народження, працює викладачем Млинівського РСТК ТСО України.
Мати, Маркович Ганна Федосіївна, 1955 року народження, працює головним бухгалтером Млинівського РСТК ТСО України.
Сестра, Маркович Тетяна Леонідівна, 1982 року народження, учениця 6-го класу Млинівської районної гімназії.
Неодружена.
Моя домашня адреса: вул. Грушевського, 5, м. Млинів Рівненської обл.
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10 грудня 2008 року (підпис)
Контрольні запитання
1. Які особливості складання документа?
2. Які реквізити документа?
3.Чи потрібно друкувати 2 примірники автобіографії ?
4. Повідомте вчителя про закінчення роботи.
5. Приберіть робоче місце
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 17
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11
ТЕМА: Документи з особового складу.
Тема уроку: Скласти та оформити власне резюме.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення. Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, БПФ;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
Етап 1. Створіть власне резюме без досвіду роботи;
Зробити перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2.
Прізвище, ім'я, по батькові: Величко Ганна Юріївна.
Адреса: 03078, м. Киів-78, вул. Маршала Конєва, буд. 7, кв. 38.
Телефон: 583-76-85.
Дата і місце народження: 25 січня 1960 p., м. Тернопіль.
Мета: робота перекладачем.
Професійний досвід: 1997-2000 — перекладач в американській нафтогазовій компанії. Відповідала за зв'язок з партнерами, вела кореспонденцію.
1994-1997 — перекладач у київському офісі німецької компанії «Techno», яка спеціалізується на просуванні на ринках Східної Європи медичного обладнання для інтенсивної терапії. Вела кореспонденцію, перекладала технічні інструкції для лікарів, здійснювала переклад на семінарах.
1993-1994 — перекладач у туристичній фірмі.
1983-1988 — викладач англійської мови в середній школі № 63 м. Києва.
Освіта: 1989-1992—навчання в аспірантурі при Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка. У 1993 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Композити іншомовного походження в сучасній англійській мові».
1977-1982 — навчання на факультеті романо-германської філології Київського державного університету ім. Т. Г. Шевченка. Набула фаху викладача англійської та німецької мов.
Сімейний стан: заміжня, двоє дітей (10 і 17 років).
Додаткові дані: маю досвід роботи з текстовим і графічним редакторами у середовищах DOS і WINDOWS, вільно володію румунською мовою (закінчила дворічні курси, пройшла стажування у Бухаресті), 7 років воджу автомобіль.
(підпис) Г. Ю. Величко
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконане завдання
5. Приберіть робоче місце
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 17
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11
ТЕМА: Документи з особового складу.
Тема уроку: Скласти та оформити власне резюме.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення. Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, БПФ;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
Етап 1. Створіть власне резюме без досвіду роботи;
Зробити перевірку правильності оформлення проекту документа;
Етап 2.
Прізвище, ім'я, по батькові: Величко Ганна Юріївна.
Адреса: 03078, м. Киів-78, вул. Маршала Конєва, буд. 7, кв. 38.
Телефон: 583-76-85.
Дата і місце народження: 25 січня 1960 p., м. Тернопіль.
Мета: робота перекладачем.
Професійний досвід: 1997-2000 — перекладач в американській нафтогазовій компанії. Відповідала за зв'язок з партнерами, вела кореспонденцію.
1994-1997 — перекладач у київському офісі німецької компанії «Techno», яка спеціалізується на просуванні на ринках Східної Європи медичного обладнання для інтенсивної терапії. Вела кореспонденцію, перекладала технічні інструкції для лікарів, здійснювала переклад на семінарах.
1993-1994 — перекладач у туристичній фірмі.
1983-1988 — викладач англійської мови в середній школі № 63 м. Києва.
Освіта: 1989-1992—навчання в аспірантурі при Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка. У 1993 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Композити іншомовного походження в сучасній англійській мові».
1977-1982 — навчання на факультеті романо-германської філології Київського державного університету ім. Т. Г. Шевченка. Набула фаху викладача англійської та німецької мов.
Сімейний стан: заміжня, двоє дітей (10 і 17 років).
Додаткові дані: маю досвід роботи з текстовим і графічним редакторами у середовищах DOS і WINDOWS, вільно володію румунською мовою (закінчила дворічні курси, пройшла стажування у Бухаресті), 7 років воджу автомобіль.
(підпис) Г. Ю. Величко
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконане завдання
5. Приберіть робоче місце
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 18
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 11
Тема: Документи з особового складу.
Тема: Скласти та оформити доручення, розписку.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення;
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, БФП;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, БФП.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
1. Опрацюйте теоретичні відомості.
2. Виконайте практичне завдання.
3. Дайте відповіді на контрольні запитання.
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Напишіть доручення про отримання заробітної плати секретаря;
напишіть розписку про отримання матеріальних цінностей.
Зробіть перевірку правильності оформлення проекту документів;
Етап 2.
1. Завантажте комп’ютер.
2. Відкрийте текстовий редактор Word.
3. Встановіть поля згідно стандартів: ліве – 30 мм, праве – 20 мм, верхнє – 20 мм, нижнє – 20 мм., міжрядковий інтервал 1,5 см.
4. Надрукуйте документи згідно зразка:
ДОРУЧЕННЯ
Я, Люшенко Світлана, секретар юридичного відділу, дійсно доручаю Шевчукові Юрію Дмитровичу отримати в касі Харківської юридичної компанії належну мені заробітну плату за березень 2009 р. за його паспортом, серії МК № 634535, виданим Червонозаводським РУ МУ МВС України в м.Харкові 23 червня 1998 р.
04.03.2009 (підпис) С.Ф.Люшенко
Підпис Люшенко С.Ф. засвідчую:
Начальник відділу кадрів (підпис) Л.Д.Панова
(печатка)
06.03.2009 р.
Розписка
Я, Медведєва Тамара Олексіївна, отримала від Гончарук Світлани Володимирівни гроші в сумі 250 000 тисяч (двісті п’ятдесят) тисяч гривень. Зобов’язуюсь повернути всю суму одноразово до 1 грудня 2020 р.
Домашня адреса: м. Полтава, вул. Лісна, 31, кв. 8.
Паспорт серія МА № 630085, виданий Карлівським РУ МУ МВД України в Полтавській області 24 листопада 1998 р.
23 квітня 2017 року (підпис) Т.О.Медвєдєва
Етап 3. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
1. Які особливості складання документів?
4. Повідомте вчителя про закінчення роботи.
5. Прибирання робочого місця.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 19
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 12
Тема: Документи з особового складу.
Тема уроку: Заповнити картку з обліку кадрів. Оформити анкетні форми.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Етап 1. Заповніть особову картку з обліку кадрів за таким алгоритмом
Особова картка заповнюється в такій послідовності:
1. Загальні відомості
п. 1 – прізвище, ім’я, по батькові працівника в називному відмінку: Петренко Іван Сидорович;
п. 2 – рік, місяць, число народження (арабськими цифрами): 1950. 08.20;
п. 3 – місце народження (найменування населеного пункту вказується в називному відмінку, району й області – в родовому): село Дударків Бориспільського району Київської області;
п. 4 – освіта:
а) зазначається:
- повна вища (для осіб, які закінчили навчальні заклади 3-го чи 4-го рівнів акредитації);
- неповна вища освіта, базова вища освіта (для осіб, які закінчили технікум, коледж, педагогічні, медичні, музичні, культурно-освітні та прирівняні до них навчальні заклади);
- середня (для осіб, які одержали атестат зрілості);
- початкова (для осіб, які закінчили 3-4 класи);
б) заповнюється повне найменування і дата закінчення вищого або прирівняного до нього навчального закладу (інститут, академія, консерваторія, університет): Львівський медичний інститут, 1958 р.;
в) повне найменування і дата закінчення професійно-технічного (професійного) училища: Середнє професійно-технічне училище № 5, м. Київ, 1986р.;
г) форма навчання (денна, вечірня, заочна) – підкреслюється необхідне.
Працівники, які закінчили п’ятий чи шостий клас середньої школи, відносяться до осіб з початковою освітою, а ті, хто не закінчив повний курс навчання у школі, – до осіб з неповною середньою.
Працівників, які навчалися чи навчаються у вищих та середніх спеціальних навчальних закладах, але не закінчили їх, відносять до осіб з освітою, яку вони мали до вступу в ці навчальні заклади.
Незакінчена вища освіта записується у випадку, коли працівник залишив навчання після закінчення не менш, як трьох курсів вузу, або продовжує навчання в ньому;
п. 5 – спеціальність за дипломом (свідоцтво) – заповнюють лише на фахівців з вищою освітою. Назва спеціальності вказується на підставі запису в дипломі (посвідченні, свідоцтві) про закінчення вищого навчального закладу;
п. 6 – кваліфікація за дипломом (свідоцтвом) (ті, що закінчили вищий навчальний заклад, технікум (училище), коледж, інститут, консерваторію, академію, університет) – заповнюють повну назву кваліфікації вищого навчального закладу, який закінчив спеціаліст, ставлять номер та дату видачі диплома (свідоцтва) про закінчення вищого навчального закладу: Інженер-механік ЯО № 13730 від 20.06.94.
Далі записується дата заповнення особової картки фахівцем з кадрів чи відповідальною особою з оформлення прийняття працівника на роботу;
п. 7 – загальний стаж роботи – записується з початку трудової діяльності, підрахувавши його згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.98 № 1658;
п. 8 – записується безперервний стаж роботи;
п. 9 – останнє місце роботи, посада – записується повне найменування підприємства, установи, організації, де востаннє працівник працював і яку посаду обіймав;
п. 10 – із трудової книжки записуються дата і причина звільнення з підприємства, установи, організації, де востаннє працівник працював: 10.08.90 ст. 38 КЗпП України, за власним бажанням;
п. 11 – записується родинний стан і перелічуються всі члени сім’ї із зазначенням дати народження: Заміжня. Чоловік – Бойко Іван Васильович, 1985 р.;
п. 12,13 – записуються серія і номер паспорта, ким виданий, дата видачі, домашня адреса і номер телефону. Дані паспорта і адреса записуються із паспорта олівцем.
Після заповнення фахівцем відділу кадрів усіх пунктів першого розділу в особовій картці працівник, який приймається на роботу, ставить особистий підпис.
2. Відомості про військовий облік – заповнюється на військовозобов’язаних на підставі даних військового квитка і відповідно до інструкції з обліку військовозобов’язаних, яку фахівець з кадрів одержує в районному військовому комісаріаті за місцем розташування підприємства, установи, організації.
Вказані дані фахівець з кадрів щороку звіряє в райвійськкоматах за місцем проживання працівника.
3. Призначення і переведення – відповідний запис здійснюється під час оформлення на роботу. Надалі тут відображаються переміщення, зміни в кваліфікації. Всі записи з цього розділу переносять до трудової книжки.
Вносячи на підставі наказів у трудову книжку записи про прийняття, переведення чи звільнення, фахівець відділу кадрів ознайомлює про це її власника під розписку в колонці “Підпис власника трудової книжки”.
У колонці “Дата” ставиться дата, коли працівник приступив до роботи. Ця дата відлічується як початок робочого року щорічної відпустки.
У колонці “Назва структурного підрозділу” коротко записується назва підрозділу: навчально-методичний відділ.
У колонці “Назва професії, посади” записується найменування посади згідно зі штатним розписом: методист першої категорії.
У колонці “Розряд” (оклад) записуються прописом розряд, категорія, посадовий оклад: шостий, 530 грн.
У колонці “Підстава” записуються номер і дата наказу про прийняття працівника на роботу: наказ № 10-к від 10.06.2006.
У колонці “Підпис власника трудової книжки” ставиться особистий підпис працівника, з яким уклали трудовий договір.
Це може бути і підпис ознайомлення з наказом про прийняття на роботу, переведення чи переміщення за винятком наказу про стягнення за порушення трудової дисципліни, де ставиться підпис на самому наказі.
4. Відпустки – ведеться облік щорічник і додаткових відпусток, який дублюється в журналі обліку відпусток.
У колонці “Вид відпустки” пишеться вид відпустки: щорічна, без збереження заробітної плати тощо.
У колонці “За який період” пишеться робочий рік, за який надається щорічна і додаткові відпустки. Робочий рік, згідно зі ст. 6 Закону України, “Про відпустки” відлічується з дня укладення трудового договору: 10.02.05- 09.02.06 р.
У колонці “Дата” пишеться початок і кінець відпустки: 12.09.05-04.10.06 р.
У колонці “Підстава” пишеться дата і номер наказу про надання відпустки: наказ № 12-к від 10.09.2006.
Окремо в особовій картці за формою № П-2 виділені пункти:
5. “Додаткові відомості” – у рядку записуються зміни, які відносяться до першого і другого розділів картки, зміни прізвища, підвищення кваліфікації тощо: Прізвище Петренко змінено на Сидоренко на підставі наказу № 201-к від 10.03.06.
У рядку “Трудову книжку отримав” вказується дата, місяць і рік отримання, ставиться підпис власника трудової книжки.
Етап 2. Зробіть перевірку правильності оформлення документа;
Етап 3. Запишіть висновок: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомлення вчителя про виконання завдання
5. Прибрати робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 20
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 13
Тема:Документи з особового складу.
Тема: Заповнення бланку трудової книжки.
Мета: навчитись складати і оформлювати документи особового складу; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Заповніть на себе трудову книжку згідно схеми;
Після зазначення дати заповнення трудової книжки працівник повинен своїм підписом завірити правильність внесених відомостей.
Першу сторінку (титульний аркуш) трудової книжки обов'язково підписує особа, відповідальна за видачу трудових книжок. Після цього ставиться печатка підприємства (або печатка кадрової служби). Додаток1.
2. Внесення відомостей про роботу. Додаток 2,3.
3. Записи про звільнення з посади (роботи) мають відповідати формулюванню відповідно до пункту статті КЗпП України. Додаток 4,5.
Етап 2. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання завдання.
5. Приберіть робоче місце.
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 21
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 13
Тема: Заповнення бланку трудової книжки та витяг з неї.
Мета: навчитись оформлювати документи та робити з них витяги; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення ; виховувати цілеспрямованість в досягненні поставленої мети, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, любов до обраної професії.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, копіювальна техніка;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, інструкцій з техніки безпеки копіювальної техніки.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Зробіть копію трудової книжки та завірте відповідним чином;
На основі заповненої трудової книжки на попередньому уроці зробіть витяг згідно зразка;
Витяг
з трудової книжки про педагогічну роботу вчителя Олевського МНВК
___________________________________________________
(прізвище, ім’я та по батькові у родовому відмінку)
№ запис |
Дата |
Відомості про прийом на роботу, переміщення по роботі та звільнення (із зазначенням причин) |
На підставі чого внесений запис (док., дата, №) |
||
Рік |
міс. |
число |
|||
|
|||||
3 |
1999 |
08 |
20 |
Прийняти на посаду майстра виробничого навчання машинопису |
Наказ № 369 від 30.08.99 р. |
4 |
2014 |
07 |
20 |
Перевести з посади майстра виробничого навчання на посаду вчителя з предмета «Українське ділове мовлення» |
Наказ № 236 від 25.07.2014 р. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Педагогічний стаж на _____________ року складає_______ роки ____місяців. |
Витяг засвідчую:
Виконувач: ст.. інспектор підпис (прізвище, ініціали)
печатка
Етап 2. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА № 22
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 14
Тема: Документи з особового складу.
Тема: Зняття та завірення копій, що входять в особову справу. Оформлення особової справи.
Мета: навчитись оформлювати особові справи, вибирати та робити копії документів, які потрібні для особової справи; розвивати охайність та відповідальність щодо оформлення особової справи.
Лабораторне і методичне забезпечення:
1. Персональні комп’ютери, копіювальна техніка;
2. Методичні рекомендації;
3. Роздатковий матеріал.
Охорона праці: під час виконання завдання дотримуватись правил техніки безпеки на ПК, правил охорони праці з копіювальною технікою.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ
Практичне завдання
Виконайте етапи практичного завдання.
Етап 1. Оберіть документи, які потрібні для особової справи.
Етап 2.Зробіть копії обраних документів для особової справи;
Етап 3. Складіть документи, які оформляли на попередніх уроках в папку, зробіть титульний аркуш, оформіть внутрішній опис документів справи:
Етап 2. Запишіть висновок: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольні запитання
4. Повідомте вчителя про виконання роботи.
5. Приберіть робоче місце