Інструктаж з БЖД. Цикл з лічильником

Про матеріал

Ознайомити учнів з поняттям циклів з лічильником у Python.

Навчити використовувати цикл для повторення певних дій певну кількість разів.

Розвивати навички алгоритмізації та програмування через інтерактивні завдання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРОГРАМА РИВКІНД Цикли з лічильником у Python8 клас

Номер слайду 2

Ознайомити учнів з поняттям циклів з лічильником у Python. Навчити використовувати цикл для повторення певних дій певну кількість разів. Розвивати навички алгоритмізації та програмування через інтерактивні завдання. МЕТА УРОКУ:

Номер слайду 3

Після уроку учень:знає, що таке цикл з лічильником;розуміє, як працює цикл for з range() у Python;може створювати прості програми з повторенням дій. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Номер слайду 4

Обережно поводьтеся з ПКЗберігайте напої та їжу подалі від комп’ютера. Не завантажуйте нічого або не відвідуйте веб-сайти. Не поширюйте образливу інформацію. Не відкривайте не відомі вкладення або посилання. Нічого не завантажуйте з мережіОСНОВНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ТА ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ в комп’ютерному класі

Номер слайду 5

https://play.kahoot.it/v2/?quiz. Id=beb8aee3-3953-41b2-9e44-e1a16902354a&host. Id=f073328c-413a-4035-b221-a5096a83a630

Номер слайду 6

Уявіть, що ви хочете надрукувати слово "Привіт!" 5 разів. Ви можете написати команду print("Привіт!") п'ять разів. Але це довго!ЩО ТАКЕ ЦИКЛ?

Номер слайду 7

"Чи доводилось вам коли-небудь повторювати одну і ту саму дію багато разів? Наприклад, писати щось 10 разів у зошиті, тренуватись стрибати, або ж багато разів натискати одну кнопку в грі? Сьогодні ми дізнаємося, як змусити комп’ютер робити це за нас!"

Номер слайду 8

Повторювані процеси називаються циклічними, а сукупності цих взаємопов'язаних процесів, що утворює закінчене коло дій - циклами.

Номер слайду 9

В програмуванні будь-який цикл складається з двох частин: Умова циклу (критерій, який визначає виконувати цикл чи не виконувати)Тіло циклу (список команд, які утворюють закінчене коло дій)

Номер слайду 10

БЛОК-СХЕМА ЦИКЛУ З ЛІЧИЛЬНИКОМ МАЄ ТАКИЙ ВИГЛЯД: У Python теж можна створити цикл, який буде виконуватися певну кількість разів. В цілому, структура циклу з лічильником в Python має такий вигляд:for i in range(...): <тіло циклу>

Номер слайду 11

🔁 Умова циклу for у Python. Команда for i in range(число): означає повторити певні дії кілька разів.range(5) означає: від 0 до 4 — усього 5 повторів. Змінна i — це лічильник, який змінюється кожного разу: 0, 1, 2, 3, 4.🧠 Увага: цикл починається з нуля! Це часто плутає новачків.

Номер слайду 12

Прикладfor i in range(3): print("Привіт!")🔹 Надрукує "Привіт!" 3 рази (бо i буде: 0, 1, 2).💡 Змінну i можна назвати як завгодно (наприклад, k, x), але вона завжди має бути цілим числом.📌 Число в дужках — це межа, до якої не включно: range(5) означає, що на 5-му кроці цикл зупиняється.

Номер слайду 13

Цикл for i in range()Простий варіант: for i in range(10) — цикл виконується 10 разів (від 0 до 9). Після виходу з циклу значення i = 10. Повна форма: for i in range(, , ): — початкове значення лічильника. — значення, при якому цикл зупиняється (не включається). — крок лічильника, може бути додатнім або від'ємним. Якщо крок додатний, цикл набуває значень від меншого до більшого, а при від'ємному — від більшого до меншого.

Номер слайду 14

Приклади:for i in range(8) — цикл виконується 8 разів (від 0 до 7).for i in range(3, 9, 2) — виконується 3 рази (i = 3, 5, 7).for i in range(-2, 9, 2) — виконується 6 разів (i = -2, 0, 2, 4, 6, 8).for i in range(-1, -10, -3) — виконується 3 рази (i = -1, -4, -7).for i in range(5, -5, 2) — виконується 5 разів (i = 5, 3, 1, -1, -3). Тіло циклу: Після двокрапки пишемо команди, які виконуються в циклі, з відступом.

Номер слайду 15

https://wordwall.net/uk/resource/91498680

Номер слайду 16

Номер слайду 17

✏️ Приклад 1: Зірочкиfor i in range(10): print("*")✏️ Приклад 2: Вивести в рядокfor i in range(10): print("*", end="")

Номер слайду 18

Повна форма циклу:for i in range(2, 11, 2): print(i)Виведе: 2 4 6 8 10 Пояснення: start=2, stop=11 (бо 11 не включається), step=2

Номер слайду 19

🛠️ Завдання 1 (легкий рівень): Завдання: Напишіть програму, яка виведе слово "Привіт!" 8 разів у стовпчик.🛠️ Завдання 2 (середній рівень): Завдання: Користувач вводить число. Програма виводить стільки зірочок.🛠️ Завдання 3 (вищий рівень): Завдання: Виведіть непарні числа від 1 до 20.

Номер слайду 20

🛠️ Завдання 1 (легкий рівень): Завдання: Напишіть програму, яка виведе слово "Привіт!" 8 разів у стовпчик.for i in range(8): print("Привіт!")🛠️ Завдання 2 (середній рівень): Завдання: Користувач вводить число. Програма виводить стільки зірочок.n = int(input("Скільки зірочок вивести? "))for i in range(n): print("*", end="")🛠️ Завдання 3 (вищий рівень): Завдання: Виведіть непарні числа від 1 до 20.for i in range(1, 21, 2): print(i, end=" ")

Номер слайду 21

🛠️ Завдання 4: Завдання: Напишіть програму, яка виведе квадрати та куби чисел від 1 до 10.🛠️ Завдання 5: Завдання: Напишіть програму, яка обчислить значення n!Факторіал натурального числа n — добуток натуральних чисел від одиниці до n включно, позначається n!.n!=1⋅2⋅ ... ⋅n/ Наприклад 5!=1*2*3*4*5🛠️ Завдання 6: Завдання: Обчислити суму парних чисел від 2 до 21🛠️ Завдання 7: Обчислити суму n чисел, починаючи з деякого числа x, якщо кожне наступне число більше за попереднє на y

Номер слайду 22

for i in range(1, 11): sq=i*i q=i**3 print(i, sq, q, end=" ")4n=int(input())F=1for i in range(1,n+1): F=F*i print(F)5

Номер слайду 23

s=0for i in range(2,21,2): s=s+iprint(s)6n=int(input())x=int(input())y=int(input())s=0for i in range(n): s+=x x+=y print(s)7

Номер слайду 24

Рефлексія після уроку✨ Рефлексія: Алгоритми з повторенням дій1. Що нового ти сьогодні дізнався/дізналася? ....................................................................................... .......................................................................................2. Чи було зрозуміло, що таке цикл у програмуванні? ☐ Так ☐ Частково ☐ Ні3. Що тобі сподобалося найбільше на уроці? ....................................................................................... .......................................................................................4. Наскільки впевнено ти себе почуваєш у створенні алгоритмів із повтореннями? ☐ 🟢 Впевнено ☐ 🟡 Потрібна ще практика ☐ 🔴 Поки що важко5. Обери смайлик, який найкраще показує твої враження від уроку: 🙂 — Було цікаво і зрозуміло 😐 — Місцями складно, але загалом добре 🙁 — Було важко або нецікаво

Номер слайду 25

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА1.https://glazok.net.ua/ua/blog/gimnastika-dlya-glaz-upragneniya-dlya-profilaktiki-narusheniya-zreniya/ 2. За підручником: Інформатика: підруч. для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / Й. Я. Ривкінд [та ін.]. — К.: Генеза, 20213.https://chatgpt.com/4.https://sites.google.com/view/inf10/%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D1%87%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE-%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8/python/7-%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B8-%D0%B7-%D0%BB%D1%96%D1%87%D0%B8%D0%BB%D1%8 C%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BC

pptx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
13 травня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку