10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Інструктивна картка дистанційного навчання. Тема уроку: Ланцюги живлення

Про матеріал
Тема уроку: Ланцюги живлення Мета: сформувати знання про ланцюги живлення та трофічні сітки; розвивати вміння визначати способи комунікації, розвивати вміння самостійно працювати з інформацією.
Перегляд файлу

7-б клас. 06 травня 2020 рік, 7-а клас. 07 травня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2015. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Ланцюги живлення

Мета: сформувати знання про ланцюги живлення та трофічні сітки; розвивати вміння визначати способи комунікації, розвивати вміння самостійно працювати з інформацією.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати        § 60, стор. 258-261.

 

Записати визначення основних понять з теми:

Колообіг речовин і потік енергії в екосистемі – перенесення речовин та енергії в екосистемі, що здійснюється за участі продуцентів, консументів та редуцентів.

 

  1. Допрацювати інформацію щодо ланцюгів харчування.

 

Ланцюг живлення (трофічний ланцюг) – це ___________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Трофічна сітка – це _________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Правило екологічної піраміди (закон піраміди енергії Р. Ліндемана, правило «10%»): екологічна ефективність кожної наступної ланки ланцюга живлення приблизно в 10 разів менша попередньої внаслідок втрати енергії на кожному трофічному рівні.

 

 

 

 

 

 

Завжди починаються з зелених    Починаються з мертвої

рослин, включають рослиноїдних    органіки, включають сапро-

тварин та хижаків і закінчуються     трофів (організмів, які її

бактеріями гниття      розкладають) і закінчуються

        бактеріями гниття

 

Наприклад, ланцюг видання: яблуня – попелиця – ластівка – сокіл – бактерії гниття.

Наприклад, ланцюг розщеплення: опале листя – дощовий черв’як – кріт – бактерії гниття.

 

  1. Опрацювати таблицю 1. «Типи взаємозв’язків між організмами в екосистемі»

 

Таблиця 1. Типи взаємозв’язків між організмами в екосистемі

 

Тип взаємодії

Вплив першого виду на другий

Вплив другого виду на перший

Приклад

1

Нейтралізм

0

0

Вовк і капуста; білка і щука

2

Аменсалізм

-

0

Дуб і трава під ним (дуб забирає вологу, не пропускає сонячне проміння, але впливу трави не відчуває)

3

Коменсалізм

+

0

Акула і риби-прилипали; лев і грифи-падальщики

4

Конкуренція

-

-

Міжвидова – лев і гієна; внутрішньовидова – між вовками у зграї за право бути вожаком, за самку, за здобич

5

Мутуалізм

+

+

Актинія і рак-самітник; мікориза гриба і корінь дерева

6

Паразитизм

+

-

Воші на тілі тварини; паразитичні черви

7

Хижацтво

+

-

Вовк і заєць; ластівка і яструб

Примітка: (0) – відсутність впливу організму; (-) – негативний вплив; (+) – позитивний вплив.

 

  1. Скласти 3 ланцюги живлення і 2 трофічні сітки (стрілочка має вказувати на того, кого їдять).

Ланцюги живлення:

1)__________________________________________________________________

___________________________________________________________________2)_____________________________________________________________________________________________________________________________________3)_____________________________________________________________________________________________________________________________________.

Трофічні сітки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати інструктивну картку до уроку, § 60, стор. 258-261.
  2. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін інструктивної картки. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: [email protected]
  3. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!

 

docx
Додано
30 червня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку