7-б клас. 27 травня 2020 рік, 7-а клас. 29 травня 2020 рік
Підручник:
Соболь В.І. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2015. – 288 с. : іл.
Інструктивна карта дистанційного уроку
(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).
Тема уроку: Підсумковий урок. Літні завдання
Мета: узагальнити знання за курс 7 класу; розвивати вміння визначати способи комунікації, самостійно працювати з інформацією.
Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба повторити стор. 273-278.
Таблиця 1. Порівняльна характеристика живої та неживої природи
№ |
Ознака для порівняння |
Нежива природа |
Жива природа |
1 |
Елементарний склад |
|
|
2 |
Рівень упорядкованості |
|
|
3 |
Обмін речовин з навколишнім середовищем |
|
|
4 |
Здатність до ефективного перетворення і використання енергії |
|
|
5 |
Самооновлення |
|
|
6 |
Самовідтворення |
|
|
7 |
Саморегуляція |
|
|
8 |
Подразливість |
|
|
9 |
Розвиток |
|
|
10 |
Адаптивність |
|
|
11 |
Вік (тривалість існування) |
|
|
Використовуючи опрацьовану інформацію та запропоновані рисунки, розташувати їх у відповідності до тексту таблиці 2., вписавши у кожну клітинку ті цифри, що відповідають номерам рисунків.
Таблиця 2. Особливості будови тварин
У представників класу цих тварин уперше з’являється чотирикамерне серце. Мають парні легені та дихальні мішки. Мускулатура тіла диференційована, рухи складні |
У представників класу цих тварин уперше з’являється два кола кровообігу. Вони мають зовнішнє запліднення. Мають голосовий апарат. На різних етапах розвитку можуть дихати легенями, зябрами та шкірою
|
У представників класу цих тварин з’являється діафрагма. Мають диференційовані зуби. Теплокровні. Кінцевим продуктом обміну білків є сечовина |
У представників цих тварин уперше з’являється трикамерне серце. Мають внутрішнє запліднення, відкладають яйця. Шкіра суха, вкрита лусками |
Представники цієї групи тварин дихають зябрами. Мають тулубові нирки, одне коло кровообігу. Холоднокровні.
|
У представників класу цих тварин тіло вкрите шкірною мантією. Мають одну або дві нирки. Нервова система розкидано-вузлового типу
|
У представників цих тварин відсутні органи кровоносної, видільної, дихальної систем. Мають примітивні одноманітні рефлекси
|
Представники цієї групи тварин мають вузлову нервову систему. Розвиток прямий і непрямий. Скелет зовнішній, побудований з кутикули |
Представники цієї групи тварин мають гідроскелет. У травній системі розвинене воло та м’язовий шлунок. Гермафродити |
1 2 3
4 5 6
7 8 9
Таблиця 3. Властивості тваринного організму
1 Мембрана |
А Створює внутрішнє середовище клітини |
2 Глікокалікс |
Б Відповідає за поділ клітини, зберігає генетичну інформацію |
3 Цитоплазма |
В Непостійні вирости мембрани, за допомогою яких клітина здатна рухатися |
4 Цитоскелет |
Г Організм, який споживає готові органічні речовини |
5 Комплекс Гольджі |
Д Забезпечують рух клітини |
6 Ядро |
Е Захищає клітину і забезпечує транспорт речовин |
7 Мітохондрії |
Є Процес захоплення твердих часток клітиною |
8 Псевдоподії |
Ж Накопичує і виводить продукти обміну речовин |
9 Клітинні включення |
З Забезпечують клітину енергією |
10 Джгутики |
І Бере участь у транспорті різних речовин, а також сприймає різні подразники |
11 Фагоцитоз |
Й Є запасом поживних речовин |
12 Гетеротроф |
К Допомагає зберігати форму клітині |
Домашнє завдання: