7-б клас. 07 квітня 2020 рік, 7-а клас. 07 квітня 2020 рік
Підручник:
Соболь В.І. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2015. – 288 с. : іл.
Інструктивна карта дистанційного уроку
(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).
Тема уроку: Форми поведінки тварин: захисна, гігієнічна
Мета: сформувати знання про поведінку тварин та її форми; розвивати вміння визначати форму поведінки, розвивати вміння самостійно працювати з інформацією.
Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба повторити таблицю 1 інструктивної картки учням 7-б класу за 19 березня 2020 рік, 7-а класу за 20 березня 2020 рік
Захисна поведінка – дії, спрямовані на збереження цілісності та життя тваринного організму.
Гігієнічна поведінка – дії, спрямовані на підтримку чистоти тіла, позбавлення від шкірних паразитів та сторонніх запахів.
Захисна поведінка – це дії тварини, спрямовані на уникнення небезпеки. Захисні поведінкові реакції виникають у відповідь на зовнішні подразники і можуть бути активними, аж до нападу, або пасивними.
Відомим прикладом пасивної захисної реакції є реакція уникнення, що спостерігається у птахів і є відповіддю на появу силуету хижака. Цю реакцію використовують люди для запобігання зіткнень птахів з літаками. Для цього поблизу аеродромів, поруч з якими мешкають колони птахів (наприклад граків), випускають спеціально навчених соколів. При цьому граки, бачачи силует хижака, не злітають у повітря.
Агресивною називають поведінку, що спрямована на відлякування або заподіяння шкоди іншій особині. До цієї форми поведінки відносяться такі типи реакцій, як загрозливі демонстрації, напад і нанесення травм.
Агресивна поведінка притаманна тваринам під час активного захисту від хижаків, розподілу території та харчових ресурсів.
Проте деякі прояви агресивної поведінки можуть бути спрямовані й на представників свого виду. Така агресія відноситься вже до суспільної поведінки, тому про неї ви дізнаєтеся з наступних параграфів цієї темп.
Кобра Тигр та ведмідь
_________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
_______________________________________________________________
Домашнє завдання: