Використання інструктивних карток на уроках біології.
Для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та розвитку вміння правильно і швидко користуватися текстом параграфів, пропоную такий вид діяльності як робота за інструктивною карткою. Завдання учнів полягає в тому, щоб оперативно та якісно опрацьовувати новий матеріал, застосовуючи зорову, асоціативну, логічну пам'ять. Дані завдання розвивають в учнів навички складання та користування опорними схемам та таблицями, що значно полегшують запам'ятовування нового матеріалу, систематизуючи його.Юлія Казмірчук, учитель біології та екології вищої категорії, «вчитель- методист» Авіакосмічного ліцею ім.. І.Сікорського НАУ м. Києва
Використання інструктивних карток
на уроках біології.
Для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та розвитку вміння правильно і швидко користуватися текстом параграфів, пропоную такий вид діяльності як робота за інструктивною карткою. Завдання учнів полягає в тому, щоб оперативно та якісно опрацьовувати новий матеріал, застосовуючи зорову, асоціативну, логічну пам'ять. Дані завдання розвивають в учнів навички складання та користування опорними схемам та таблицями, що значно полегшують запам’ятовування нового матеріалу, систематизуючи його.
Інструктивні картки для вивчення теми «Клас Птахи»
(картки з відповідями)
Урок 1. «Зовнішня будова птахів»
№ 1. Користуючись текстом параграфа №42 ст.220-222, заповніть схему «Будова тіла птаха». |
|
№ 2. Користуючись текстом параграфа №42 ст.222-224, встановіть відповідність між назвою та характеристикою. «Покриви птахів»
|
||||||||||||||
|
№ 3. Користуючись текстом параграфа №42 ст.222-224, виявіть пристосувальні ознаки птахів до різного способу життя; результати запишіть до таблиці. «Пристосування птахів до різного способу життя». |
||||||||||||||
|
Урок 2 . «Внутрішня будова птахів»
№ 4. Користуючись текстом параграфа № 43ст.225-226, вставте пропущені слова в тексті та знайдіть в ньому біологічні помилки. «Опорно-рухова система птахів» |
( помилка: напіврухомо) з’єднані між собою.
|
№ 5. Користуючись текстом параграфа № 43ст.227, складіть схему «Травна система птахів». |
1… (зуби відсутні, язик) - 2… -3… (розширена частина – воло) -4… (залозистий та м’язовий відділи) - 5… -6…
Травні залози: …, …, … . ( слинні, печінка, підшлункова).
|
№ 6. Користуючись текстом параграфа № 43ст.228, поставте у вірну послідовність органи дихальної системи птахів.
|
||||
|
№ 7. Користуючись раніше здобутими знаннями з теми «Клас Плазуни» та текстом параграфа №43, встановіть відмінні і схожі риси між рептиліями та птахами. Результати запишіть у вигляді діаграми.
|
|
Урок 3. Розмноження і розвиток птахів.
№8. Користуючись текстом параграфа № 44 ст.230-231 заповніть пропуски в таблиці «Органи розмноження птахів». |
||||||
|
№ 9.Робота в групі . Кожен член групи розкриває суть ознаки. |
Пристосування птахів до польоту. Ознаки, пов’язані з польотом:
|
№ 10. Користуючись текстом параграфа № 44 ст.232 та параграфа №45 ст.236 дайте визначення таким поняттям: |
|
Урок 4. Сезонні явища в житті птахів. Поведінка птахів.
№ 11. Користуючись текстом параграфа № 45 ст.236 заповніть схему «Форми поведінки птахів» |
|||||||
|
|||||||
№ 12. Користуючись текстом параграфа № 45 ст.237 з’ясуйте, які є методи дослідження міграцій птахів, результати запишіть до таблиці. |
|||||||
Методи дослідження міграцій птахів
|
|||||||
Урок 5. Різноманітність птахів. Значення птахів в екосистемі та житті людини.
№ 13. Користуючись текстом параграфа № 46 ст.240-245 знайдіть відповідність між назвою ряду та характерними особливостями його представників.
|
||||||||||||||||||
|
№ 14. Користуючись текстом параграфа № 46 ст.240-245 запишіть поруч з рядом відповідні номери представників. |
6.Журавель степовий 7.Глухар 8.Рябчик 9. Пінгвін золотоволосий 10. Аделі 11.Куріпка 12.Яструб 13. Казарка 14. Пугач 15. Шуліка 16.Лебідь шипун 17.Жайворонок 18. Шпак |
№ 15. Користуючись текстом параграфа № 46 ст.240-245 та матеріалами з додаткової літератури виконайте наступні завдання: |
||
Червоної книги України:
|
Дані завдання з інструктивних карток також можна використовувати для перевірки знань учнів як після окремих тем, так і на уроці узагальнення та систематизації знань.
Використаний матеріал: