Інтелектуальна гра: "Найрозумніший"

Про матеріал

Сценарій інтегрованого позакласного заходу з біології, математики та інформатики для учнів 7 - 9 класів увигляді інтелектуальної гри "Найрозумніший".Метою заходу є формування вміння учнів працювати у команді, використовувати набуті знання з даних навчальних предметів, розвиток логічного та творчого мислення учнів.

Перегляд файлу

Сценарій інтегрованого позакласного заходу з

 біології, інформатики та математики

Тема:  Інтелектуальна гра «Найрозумніший».

Мета: сформувати  вміння учнів працювати у команді, використовувати  набуті знання з біології, математики та інформатики, розвиток логічного та творчого мислення учнів.

Обладнання: презентація «Найрозумніший»; роздатковий матеріал до кожного раунда; бланк оцінювання для журі.

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Учасники команди та вболівальники займають свої місця. До зали запрошують членів журі.

ІІ. Основна частина.

(Виходять три учениці, які представляють біологію, математику та інформатику)

Учениця 1 (Біологія)

Біологія - наука про життя!

Всі ми добре пам`ятаємо цей вислів.

Про гриби, тварин, рослин дає знання, 

Розуміння всіх складних життєвих істин.

Наче потяг, ланцюжком складних наук, 

Біологія влилася в світ рефлексом, 

Запозичила у хімії сполук -

Відродилася по генах життєсплеском .

 

Учениця 2 (Інформатика)
Інформатика — наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

Учениця 3 (Математика)

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо рідного народу.

 

(Виходять ведучі)

 

Ведучий 1: Дякуємо дівчата за чудове представлення наук, можете зайняти свої місця у команді.

 

Ведучий 2:Доброго дня шановні учасники команд, вболівальники, а також усі присутні.

 

Ведучий 1: Ми раді вас вітати на інтелектуальній грі «Найрозумніший»

 

Ведучий 2: Дійсно всі науки дуже важливі! І сьогодні ми ще раз впевнимося у цьому! Адже дуже важко виокремити серед них найкращу.

 

Ведучий 1: Сьогодні ви прийшли в цей зал

                    Подумати, помріять, відпочити.

                    Побачити гру і бал

                    І розумом своїм все охопити.

                    Багато цікавого сьогодні вас чекає,

                    Хай вдача та увага учасників вітає!

Ведучий 2: Але знання наших знавців ми повинні оцінити як найкраще, тому вітаємо наше шановне журі.

Журі у складі:

  1. Доцент кафедри біології людини та імунології ХДУ Лановенко О. Г.
  2. Заступник директора з навчально-виховної роботи Черних В. П.
  3. Бібліотекар школи Барсук Ю. В. 

Ведучий 1: А чи всі знають гру «Найрозумніший»?

Ведучий 2: У ній змагаються найздібніші та найрозумніші.

Ведучий 1: А зараз привітаємо найкращих знавців цих прекрасних наук – наших учасників.

 

Ведучий 2:Команда перша в нас міцна.

                  Є у команди голова

                  А поруч з капітаном в крузі

                  Помічники чудові, її  надійні друзі.

Слово першій команді:

Команда № 1: «Мудрі сови»

 

Ведучий 1: Команда друга теж змагатися готова

                   Вона багато вже засвоїла нового.

                   Знавці тут працьовиті, їм невідома втома,

                   Вони серед наук неначе в себе вдома.

Слово другій команді:

Команда № 2: «Сіріус»

 

Ведучий 2: Тож привітаємо їх оплесками.

Ведучий 1: Та у наших учасників є не менш здібні та кмітливі вболівальники, які з великим задоволенням будуть допомагати своїм фаворитам.

Ведучий 2: Побажаємо усім вдачі, наснаги та успіхів у сьогоднішніх змаганнях. Ми починаємо.

 

І Раунд «Дешифрувальник».

Ви всі добре знаєте, що жодна гра «Найрозумніший», не може обійтися без гри «Дешифрувальник». Тож нагадую вам правила гри. На екрані висвітиться код, за яким ви повинні будете розгадати слово. Допомогою у цьому конкурсі вам буде «віртуальний телефон». У таблицю, яка лежить у вас на столах необхідно буде записати отримане слово. По завершенню завдання, капітан команди піднімає руку, і ми забираємо бланк з відповіддю та надаємо його журі. За кожне, правильно розгадане слово ви отримуєте 1 бал.

Питання 1: Найбільша ракоподібна тварина  (Омар)

5

5

1

6

 

 

 

Питання 2: Лікарська рослина, яку  дівчата використовують  для ворожіння (Ромашка)

6

5

5

1

8

4

1

1

АБВГ

2

ДЕЄ

3

ЖЗИІ

4

ЇЙКЛ

5

МНО

6

ПРС

7

ТУФХ

8

ЦЧШ

9

ЩЬЮЯ

 

ІІ Раунд «Біологічні цікавинки».

Шановні учасники! У цьому турі вам пропонується відповісти за запропоновані питання, з біологічною тематикою, а саме з ботаніки та зоології. У вас на столах лежать бланки, на яких ви будете записувати свої відповіді. На виконання кожного питання вам надається 30с.  Після того, як ви записали відповідь – капітан піднімає руку і ми забираємо листочок.

Всі зрозуміли? Тоді починаємо! За кожну, правильну відповідь  ви отримуєте 1 бал.

 

  1. Бурштин – це…

 

А) смола фруктових дерев;

Б) черепашка;

В) морське каміння;

Г) закам`яніла смола сосен.

 

  1. Який жук вважається священним у Давньому Єгипті?

А) жук-олень;

Б) жук-гнойовик;

В) жук-носоріг;

Г) жук-плавунець

 

  1. Ця тварина і зараз є священною у Індії:

А) бик;

Б) корова;

В) свиня;

Г) коза.

 

  1. Які горіхи ростуть під землею?

А) фундук;

Б) грецькі;

В) арахіс;

Г) мигдаль.

 

  1. Своє ім'я цей  веслоногий рачок дістав на честь міфічного одноокого велетня. Як він називається?

А) геракл;

Б) циклоп; 

В) арес;

Г) марс.

 

  1. За давньогрецькою легендою богиня перетворила на цю тварину дівчину, яка ткала краще ніж вона. Яка це тварина?

А) павук;

Б) тутовий шовкопряд;

В) гусінь;

Г) метелик.

 

  1. Стародавні римляни називали його “кверкус”, що означає ”красень”. Це дерево у Стародавньому Римі стало деревом верховного бога Юпітера і вважалося священним. Що це за дерево?

А) бук;

Б) дуб;

В) в'яз;

Г) клен.

 

  1. На сході цей звір є символом багатства і процвітання. Він відкриває дванадцятирічний цикл східного гороскопу. Назвіть цього звіра.

А) бик;

Б) щур;

В) кінь;

Г) дракон.

 

  1. У яких риб немає луски?

А) сом;

Б) карась;

В) форель;

Г) осетр.

  1. Ця тварина – єдина з котячих не вміє втягувати кігті.

А) гепард;

Б) лев; 

В) тигр;

Г) рись.

 

Ведучий 1: А зараз, поки журі підраховує проміжні бали, пропонуємо завдання для не менш винахідливих та кмітливих вболівальників.

Ведучий 2: Зараз вам зачитають дві задачі, на які правильно давши відповідь, ви принесете бали своїй команді.

Ведучий 1: Тож, будьте уважні!

 

Задача № 1

Над рекой летели птицы: голубь, щука, 2 синицы, 2 стрижа и 5 угрей. Сколько птиц? Ответь скорей

(5 птиц)

Задача № 2. По тропинке вдоль кустов
Шло одиннадцать хвостов.
Сосчитать я также смог,
Что шагало тридцать ног.
Это вместе шли куда-то
Петухи и поросята.
А теперь вопрос таков:
Сколько было петухов?
И узнать я был бы рад
Сколько было поросят?

(7 петухов и 4 свиньи)

 

Ведучий 2: Журі вже підрахувало бали, тому прошу оголосити проміжні результати.

 

Ведучий 1: Наразі ми рухаємося далі, і наближаємося ще ближче до перемоги, а звернемося до біологічної геометрії.

 

ІІІ Раунд «Паличка-працівничка».

Наші знавці не лише гарно знаються на біології , але і добре вміють збирати різні фігури, і насамперед вимірювати.

Малюнки у нас будуть біологічні. Але ви їх будете не розмальовувати, а викладати за допомогою паличок Кюїзенера. Ця методика прийшла до нас з-за кордону і зараз має великі успіхи у її впровадженні.

Тож пояснюю правила цього туру:

У вас на столах лежать конверти з написом №3, у яких є палички та малюнок, який вам необхідно скласти.

Вся сутність полягає у тому, що скласти малюнок необхідно лише за допомогою паличок того розміру, який зазначено на малюнку. Лінійками користуватися не дозволяється, але є підказка, що 1 маленька біла паличка дорівнює 1см. Викладаєте ви ці палички на картонну дошку, яка є у вас на столах. На виконання завдання у вас 5 хвилин. Якщо всі зрозуміли, тоді починаємо! Максимальна кількість балів за малюнок – 5.

 

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

 

8

 

9

 

10

 

 

Палички Кюїзенера

 

ІV Раунд «Інформаційний».

Зв'язок ми можемо знайти не лише між біологією та математикою. Дуже часто, ми вживаємо однакові слова як на інформатиці, так і на біології,  але значення у них дещо різне. Тож зараз пропонуємо вам згадати ці слова. У вас на столах лежать конверти №4. Завдання полягає у наступному: зараз на екрані з`являться слова, значення яких необхідно буде зазначити на бланку. Стосуються вони як інформатики, так і біології.  Максимальна кількість балів за раунд – 6, за одне визначення слова 0,5 бала; за повне визначення слова

у двох науках – 1 бал. На виконання завдання вам 3 хвилини. Тож якщо всі готові, тоді починаємо.

 

Біологія

Слово

Інформатика

Небезпечне захворювання

Вірус

Небезпечна програма

Тварина (Гризун)

Миша

Пристрій для введення інформації

Біологічна

(наприклад травна)

Система

Операційна

Секрет павутинних залоз

Павутина

Всесвітня мережа

Здатність психіки

(людська/тваринна/

зорова/слухова)

Пам'ять

Оперативна/зовнішня

Тварина (представник типу Черви)

Хробак

Комп`ютерний вірус

 

Ведучий 1: А поки журі підраховує бали, пропонуємо знову пограти нашим уболівальникам, яким звичайно допомагає і команда.

Ведучий 2: Так, ви зможете зараз отримати додаткові бали до скарбнички вашої команди. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Тож 1 завдання:

 

1. Пасічники іноді показують такий фокус: набирають повну жменю бджіл і відправляють їх собі до рота, а вражені глядачі слухають, як вони там дзижчать. Жодного укусу у пасічників при цьому не буває. У чому ж секрет?

а) це не справжні бджоли, а імітації з пластмаси.

б) "своїх" бджоли не кусають;

в) мова і вся порожнину рота змащені анестезуючу засобом;

г) ці бджоли спеціально відібрані - у них немає жала;

ВІДПОВІДЬ: Г – пасічники відправляють в рот жменю трутнів, у яких немає жала.

2. Усім відома приказка "Перший млинець комом". До якого тварині мала відношення ця приказка за часів, коли вона з'явилася?

а) до ведмедя;

б) до корови;

в) до кота;

г) до якові.

 

ВІДПОВІДЬ: А -  давньослов'янською мовою комою називали ведмедя. А оскільки слов'яни ведмедів шанували, то першому ведмедю, що прокидався несли перший млинець, тобто перший млинець не як? (Комом), а кому? (Комам). Звідси з'явилося і назва свята - комоєдиці, яке церква згодом перейменувала в Масляну.

3. Ця ягода - вічнозелена рослина, тому що її листя переносять морози:

а) брусниця;

б) ожина;

в) суниця;

г) малина.

 

ВІДПОВІДЬ: А

4. У геральдиці ця тварина символізує воїна, перед яким біжить ворог:

а) бик;

б) олень.

в) медвідь;

г) вовк;

 

ВІДПОВІДЬ: Б

V Раунд  «Пазли»

Наступним конкурсом я пропоную вам відволіктись від основних питань, та позбирати пазли.  Сам конкурс складається з двох частин. Перша це саме збирання пазлів, їх всього 6, по 3 на кожну команду. Ця частина буде орієнтована на швидкість та правильність. Найшвидша команда отримує 3 бала.  Ціллю цього змагання не є відгадування того, що на них зображено.  Про другу частину я розповім пізніше. А зараз я прошу капітанів команд підійти та вибрати мішечок з пазлами для команди. (вибрати)

Отже випробування почнеться через 3, 2, 1.

Друга частина  полягає у знаходженні відповідності. Перед вами 3 вже зібраних пазла. Рослинам та тваринам, які на них зображені відповідають загадки, які зазначені на картках, і яких 4 на кожну команду, тобто один зайвий. Швидкість не впливає на випробування. Вам потрібно відгадати загадку та знайти відповідний пазл. Кожна правильна відповідь оцінюється у 3 бали . (роздати ) Ви можете починати.

Швець – не швець,

Кравець – не кравець,

Тримає в роті щетину,

А в руках – ножиці.

(Рак)

Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має.

(Кабан)

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід.

(Лисиця)

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.

(Сова)

Панночка малесенька

Сховалась в холодок –

Сукенка червонесенька,

Білесенький пеньок

(Малина)

Поле вбралося в обнову:

Сукню одягло бузкову.

І над нею залюбки

Цілий день гудуть бджілки.

Пречудово в літню днину

Зацвітає ... (конюшина)

Не оса, а жало має,

Не вогонь, а обпікає,

Коли йдете в ліс гуляти,

Обминіть її, малята.

(Кропива)

Із перлин разочок,

Зелений листочок.

Аромат духмяний

Тішить ліс весняний.

(Конвалія)

Раунд  «Орлиний зір»

Кожній команді буде наданий бланк з розташованими у квадраті літерами. Ваша задача за 1 хвилину знайти якомога більше природничих термінів та обвести їх. Терміни розташовані як горизонтально – можуть починатися справа чи зліва, так і вертикально – можуть починатися зверху або знизу. Слова можуть пересікатись. Кожен термін – 1 бал.

д

а

я

п

о

с

т

с

в

о

д

о

р

о

с

т

ь

и

р

з

е

щ

м

і

о

а

л

к

ь

л

е

в

а

щ

н

а

и

р

у

р

р

к

к

б

и

к

у

с

т

р

я

я

б

к

о

р

і

г

о

л

о

в

а

к

е

п

о

р

к

і

а

к

і

с

т

к

а

л

ь

м

а

р

а

м

х

о

п

в

с

с

л

е

о

і

с

к

у

ж

ц

в

о

т

л

а

а

ю

т

а

а

м

ф

і

б

і

ї

е

у

к

и

і

к

о

л

ю

д

и

н

а

н

а

н

а

с

к

у

ч

б

д

ж

о

л

а

к

о

л

е

н

ь

ь

с

о

л

и

р

а

и

м

а

в

е

д

г

в

а

р

а

н

у

б

н

і

г

н

м

н

ь

н

у

к

о

н

в

а

л

і

я

к

з

о

а

а

ь

н

о

д

о

л

о

а

н

і

с

д

а

г

н

и

р

а

м

з

о

р

о

з

а

и

к

н

о

в

у

и

ч

а

ь

т

с

р

е

ш

о

н

н

і

г

т

і

с

ч

ц

а

г

у

п

а

п

к

г

с

а

л

р

і

р

к

о

м

а

р

ш

е

р

а

а

о

о

к

ь

и

к

у

а

т

а

м

о

т

с

з

у

б

р

с

т

т

б

у

с

 

Ведучий 1: А зараз, поки журі підраховує проміжні бали, пропонуємо розважитися не лише командам, але і уболівальникам.

Ведучий 2: Зараз вам зачитають задачі, на які правильно давши відповідь, ви принесете бали своїй команді.

Ведучий 1: Тож, будьте уважні! Кожна правильна  відповідь – 1 бал.

  1.               У Стародавньому Єгипті цю тварину вважали божеством, що символізує, з одного боку, повне розорення, а з іншого, - мудрість. В Європі цю тварину вважали створенням диявола, а для японців це тварина - посланець бога благополуччя. Що ж це за тварина?

 (Ця тварина – пацюк)

  1.               Є така фраза: «Найбільшу загрозу для мережі представляють явища, звані ...». Як ви думаєте, хто ж це? (віруси)
  2.               Скільки тварин взяв Мойсей у свій ковчег?

 (Аніскільки. Ковчег був у Ноя, а не у Мойсея).

  1.               Що знаходиться в середині капусти? (Буква «У».)

VІІ Раунд «Таємний горщик».

Шановні учасники, у нас залишився останній та найбільш таємничий конкурс «Таємний горщик». У вас на столах лежать бланки, на яких вам необхідно написати відповідь, тобто назву об’єкта, який лежить у таємному горщику. На виконання завдання дається 1 хвилина. Всі зрозуміли? Тоді починаємо!

 

Запитання 1:

У «таємному горщику» лежить талісман, який носили на грудях середньовічні лицарі. Йому приписували чудову властивість: нібито він здатний оберігати воїна від стріл і ударів мечів. Філософи старовини, розрізаючи цей загадковий об'єкт упоперек, пояснювали своїм учням будову всесвіту, тобто він був наочним посібником при вивченні астрономії. У всі часи і у всіх народів

йому приписували лікувальні властивості, а в середні віки стверджували, що навіть його запах оберігає від хвороб. Що лежить у «таємному горщику»?

Відповідь: Цибулина

 

 

Запитання 2:

У «таємному горщику» лежить плід, що вживається у свіжому, сушеному і моченому вигляді. Цей плід належить рослині з класу дводольних. Дикі предки її ростуть на Кавказі та в Середній Азії. Рослина ця запилюється комахами. Вона досить морозостійка, витримує морози до — 30 °С! ЇЇ плоди корисні, містять речовини, що виводять з організму отруйні важкі метали. Про які плоди йдеться?

Відповідь: Це яблука.

 

Ведучий 1: Біологія є дуже багатогранною наукою….

Ведучий 2: Так, ти права. Тож, поки журі визначає переможців,  про різні біологічні науки нам зараз розкажуть учениці 7 класу.

 

Учениця 1

Де Ботаніка цвітуть луки, сади -

Примафлора радо квітами стрічає.

Зоологія підкорить назавжди, 

Жвава фауна любові світ вінчає.

 

Учениця 2

Анатомія - цариця всіх наук, 

Найскладнішу має термінів скарбницю, 

З нею вивчемо всі м`язи ніг і рук, 

Збережемо тіла нашого фортецю.

 

Учениця 3

Є сестра, молодша за усіх, прудка, 

В медицині її добре норов знають, 

То Генетика, вивчає ДНКа, 

Про здорове немовля її благають.

 

Учениця 4

Цитологія вивчає мікросвіт, 

Він тонкий, складний і дуже таємничий.

Екологія - дорога в дивосвіт, 

Край безмежний, світанково-мальовничий.

Ще багато різних є складних наук, 

Біологія народжує їх плавно, 

Що важливі, розуміє і малюк, 

Ми на  уроці вивчемо всі вправно!

ІІІ. Підсумок заходу.

 

Ведучий 1:Дякуємо вам дівчата!

                    За хвилиною — хвилина.

                    Ось і грі прийшов кінець.

                    Оголошуйте рахунок:

                    Хто сьогодні молодець.

 

Ведучий 2: Для оголошення результатів та нагородження дипломами і подарунками запрошуємо до слова на журі.

 

Ведучий1: Оплесками переможців,

Дружно всіх вітаєм,

Творчих успіхів, наснаги

Вам усім бажаєм.

 

Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайлова Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Віксіч Валентина Миколаївна
    Дякую, що поділились такою розробкою. Діти були в захваті
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Сценарії
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
4230
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку