Світ «інформаційного вибуху» формує нові взаємовідносини між учнями і знаннями, тому молодь потребує розвитку певних якостей майбутньої успішної особистості: уміти адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях; самостійно здобувати необхідні знання та застосовувати їх на практиці; критично і творчо мислити; бути здатним генерувати нові ідеї; грамотно працювати з інформацією; встановлювати закономірності, формулювати гіпотези й аргументовано обґрунтовувати їх, працювати над розвитком власної особистості.
Інтеграція на уроках географії як один із засобів розвитку пізнавальної компетентності учнів та формування успішної особистості
Державні стандарти базової і повної загальної середньої освіти вимагають від педагога підготовки молодого покоління, здатного самостійно розв’язувати численні життєво важливі питання, бути соціально активним, осмислювати події, вміти критично мислити, використовувати шкільні знання, для розв’язання реальних проблем.
У Державній національній програмі «Освіта» «Україна ХХІ століття» наголошується: «Загальна середня освіта має забезпечувати продовження всебічного розвитку дитини як цілісної успішної особистості». Світ «інформаційного вибуху» формує нові взаємовідносини між учнями і знаннями, тому молодь потребує розвитку певних якостей майбутньої успішної особистості: уміти адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях; самостійно здобувати необхідні знання та застосовувати їх на практиці; критично і творчо мислити; бути здатним генерувати нові ідеї; грамотно працювати з інформацією; встановлювати закономірності, формулювати гіпотези й аргументовано обґрунтовувати їх, працювати над розвитком власної особистості.
Переконана, що здобути сучасну освіту на засадах якоїсь окремої науки незалежно від інших наук, що інтеграція, тобто органічне поєднання відомостей інших навчальних дисциплін навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій. Інтегроване навчання закладає нові умови діяльності учителів та учнів, активізує інтелектуальну діяльність, зобов’язує до використання різноманітних форм викладання, вона стає для всіх її учасників – викладачів, учнів, адміністрації, батьків – школою взаємодії і співпраці, дає можливість разом рухатися до спільної мети. Слід пам’ятати, що інтеграція – це не поєднання, а взаємопроникнення декількох навчальних дисциплін. Інтегрований урок географії покликаний органічно об’єднувати відомості інших навчальних дисциплін навколо однієї теми, що сприяє інформаційному збагаченню сприйняття, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу з різних боків пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань. Модель інтегрованого навчання може мати такий вигляд.
Інтегроване навчання