Календарне планування з географії на 2018 - 2019 навчаоьний рік. 6 клас - 3 години на тиждень, 7 клас - 2 години на тиждень, 8 - клас - 2 години на тиждень, 9 клас - 1,5 години на тиждень, 10 клас - 1,5 години на тиждень.
Календарно-тематичне планування 6 клас
(3 години на тиждень)
ВСТУП
№ |
Дата |
Зміст уроку |
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення |
2 |
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. Дослідження. Спостереження за змінами у природі. |
РОЗДІЛ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину |
||
3 |
|
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
||
4 |
|
Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. |
5 |
|
Відкриття Америки Х.Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Ф.Магеллана. |
6 |
|
Відкриття Америки Х.Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Ф.Магеллана. |
7 |
|
Відкриття Австралії і Антарктиди. |
8 |
|
Відкриття Австралії і Антарктиди. |
Тема 4. Сучасні дослідження |
||
9 |
|
Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст. |
10 |
|
Підсумковий урок. |
РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ І КАРТІ
Тема 1. Орієнтування на місцевості |
||
11 |
|
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
12 |
|
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
13 |
|
Поняття про азимут. |
14 |
|
Поняття про азимут. |
Тема 2. Способи зображення Землі |
||
15 |
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
16 |
|
Масштаб та його види. |
17 |
|
Масштаб та його види. |
18 |
|
Практичні робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. |
19 |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. |
20 |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані |
21 |
|
Читання плану. |
22 |
|
Читання плану. |
23 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
24 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
Тема 3. Географічні координати |
||
25 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
26 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
27 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
28 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
29 |
|
Практичні робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою (контрольна практична робота) |
30 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання |
РОЗДІЛ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ
Тема 1. Літосфера
№ |
Дата |
Зміст уроку |
31 |
|
Внутрішня будова Землі. |
32 |
|
Внутрішня будова Землі. |
33 |
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення |
34 |
|
Літосферні плити, наслідки їх переміщення |
35 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
36 |
|
Рухи земної кори. Землетруси. |
37 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
38 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі |
39 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
40 |
|
Породи, що складають Земну кору. |
41 |
|
Мінерали, гірські породи та корисні копалини |
42 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості. |
43 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
44 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
45 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу. |
46
|
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу |
47 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
48 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
49 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану |
50
|
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
51 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання |
Тема 2. Атмосфера (12 год.)
52 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
53 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
54 |
|
Добовий хід температури повітря, причини їхнього коливання. |
55 |
|
Річний хід температури повітря, причини їхнього коливання |
56 |
|
Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
57 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
58 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
59 |
|
Практичні робота 4. Розв’язування задач на зміну темпера-тури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
60 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
61 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її, зміни. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар. Хмарність |
62 |
|
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
63 |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
64 |
|
Практичні робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз (контрольна). |
65 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
66 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
67 |
|
Вплив людини на атмосферу |
68 |
|
Вплив людини на атмосферу |
69 |
|
Карта кліматичних поясів. |
70 |
|
Карта кліматичних поясів. |
71 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання |
Тема 3: Гідросфера
№ |
Дата |
Зміст уроку |
72 |
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
73 |
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери |
74 |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
75 |
|
Властивості вод Світового океану. |
76 |
|
Рухи води в Світовому океані. Хвилі |
77 |
|
Рухи води в Світовому океані. Течії |
78 |
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану |
79 |
|
Океан та людина. |
80 |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. |
81 |
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
82 |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
83 |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
84 |
|
Практична робота 6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер(контрольна). |
85 |
|
Штучні водотоки і водойми |
86 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
87 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
88 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
89 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання. |
Тема 4. Біосфера та ґрунти
90 |
|
Складові біосфери. особливості їх поширення на земній кулі. |
91 |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини |
Тема 5. Природні комплекси
92 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
93 |
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості. |
94 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
95 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
96 |
|
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом, контрольна). |
РОЗДІЛ ІV. Планета людей
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі |
||
97 |
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі та його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
98 |
|
Людські раси. Дослідження Миколи Міклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
Тема 2. Держави світу |
||
99 |
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу |
100 |
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу |
101 |
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу. |
102 |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав з різних частин світу та їх столиць. |
Тема 3. Вплив людини на природу |
||
103 |
|
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності.. Дослідження. Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів |
104 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання. |
105 |
|
Узагальнююче повторення. |
КТП 7 клас
№ п/п уроку |
Тема уроку |
Дата проведення |
|
ВСТУП |
|
1 |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу.
|
|
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням |
|
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів |
|
|
Тема 1. Форма і рухи Землі.
|
|
3 |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки.
|
|
4 |
Рухи Землі, їх наслідки |
|
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки.
|
|
5 |
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит |
|
6 |
Геологічні ери та епохи горотворення. Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.
|
|
7 |
Практична робота 1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу(контрольна). |
|
8 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів.
|
|
9 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі |
|
10 |
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення. Океанічних течії. Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
|
11 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність.
|
|
12 |
Узагальнення вивченого. Контроль навчальних досягнень учнів. |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт |
|
|
Тема 1. Африка.
|
|
13 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід |
|
14 |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (контрольна). |
|
15 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
|
16 |
Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.
|
|
17 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів.
|
|
18 |
Природні зони, закономірності їх розміщення.
|
|
19 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
20 |
Населення.
|
|
21 |
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
|
22 |
Узагальнення вивченого |
|
|
Тема 2. Південна Америка.
|
|
23 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
|
24 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
|
25 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
26 |
Води суходолу.
|
|
27 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Дослідження Природні унікуми Південної Америки. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
28 |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
|
29
|
Узагальнення вивченого Контрольна робота |
|
|
|
|
30 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії
|
|
31 |
Клімат. Води суходолу. Практична робота 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами. |
|
32 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
33 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія.
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети
|
|
|
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду.
|
|
35 |
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка
|
|
|
Тема 2. Природа материка.
|
|
36 |
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка.
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі
|
|
|
Тема 1. Північна Америка |
|
37 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 9. Зазначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. (контрольна). |
|
38 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
39 |
Води суходолу.
|
|
40 |
Природні зони. Вертикальна поясність в горах. |
|
41 |
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО
|
|
42 |
Населення.. |
|
43 |
Держави |
|
44 |
Україна і держави Північної Америки.
|
|
45р |
Узагальнення вивченого |
|
|
Тема 2. Євразія.
|
|
46 |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу.
|
|
47 |
|
|
48 |
Дослідження та освоєння материка. |
|
49 |
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини.
|
|
50 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
|
51 |
Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. (контрольна). |
|
52 |
Води суходолу.
|
|
53 |
Природні зони. |
|
54 |
Вертикальна поясність. |
|
55 |
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
56 |
Населення. |
|
57 |
Найбільші держави Європи . |
|
58 |
Найбільші держави Азії. |
|
59 |
Зв’язки України з країнами Європи та Азії |
|
60 |
Урок-подорож «Уздовж 50-ї паралелі» Дослідження Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів.
|
|
61р |
Узагальнення вивченого |
|
|
РОЗДІЛ V. Океани
|
|
|
Тема 1. Тихий океан.
|
|
62 |
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану) |
|
63 |
Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків.
|
|
|
Тема 2. Атлантичний океан.
|
|
64 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
|
|
Тема 3. Індійський океан.
|
|
65
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
|
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан. |
|
66 |
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків
|
|
|
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів
|
|
|
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів |
|
67 |
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти |
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів. .
|
|
68 |
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження |
|
69 |
Урок -конференція. Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем |
|
70 |
Узагальнення вивченого Контрольна робота. |
|
8 клас
ВСТУП
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
1 |
|
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації. |
2 |
|
Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження Геродота, Г.Боплана, С.Рудницького. Сучасні географічні дослідження. |
РОЗДІЛ І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ.
Тема 1. Географічна карта.
3 |
|
Зображення України в картографічних творах. Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти. Картографічні інтернет-джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи. |
4 |
|
Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Класифікація карт. |
5 |
|
Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах. |
Тема 2. Топографічні карти.
6 |
|
Читання та практичне використання топографічних карт. |
7 |
|
Практична робота 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. |
РОЗДІЛ ІІ. ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
8 |
|
Політична карта світу, її елементи. |
9 |
|
Географічне положення (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне). Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи.
|
10 |
|
Практична робота 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах. (контрольна). Дослідження. Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір) |
Тема 2. Адміністратино-територвальний устрій України.
11 |
|
Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях. |
Тема 3. Україна на карті годинних поясів.
12 |
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу. Час в Україні. |
13 |
|
Практична робота 3. Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу. (контрольна). Дослідження. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським. |
14 |
|
Підсумковий урок до уроків розділів І та ІІ. Тематичне оцінювання 1. |
Розділ ІІІ. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ.
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси.
15 |
|
Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня». |
16 |
|
Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. |
17 |
|
Карта «Тектонічна будова». Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами. Геологічна будова. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини. |
18 |
|
Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічною, геологічною будовою, рельєфом, та корисними копалинами. |
19 |
|
Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини. |
20 |
|
Корисні копалини України, їх класифікація за використанням, закономірності поширення. Паливні корисні копалини. Діючі та перспективні басейни й райони видобутку вугілля, нафти, природного газу, торфу. |
21 |
|
Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі. Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї місцевості. |
22 |
|
Підсумковий урок до уроків теми 1. Тематичне оцінювання 2. |
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси.
23 |
|
Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні.
|
24 |
|
Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні. Практична робота 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками. |
25 |
|
Річний та сезонний хід кліматичних показників. Кліматична карта. Регіональні відмінності клімату. Кліматичні ресурси. Практична робота 6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом кліматичної карти та кліматичних діаграм. (контрольна). |
26 |
|
Сезонні погодні умови та явища. Несприятливі погодно-кліматичні явища. |
27 |
|
Метеорологічна служба. Прогноз погоди за даними синоптичної карти, народними прикметами. Вплив погодно-кліматичних умов на здоров’я і господарську діяльність людини. Охорона атмосферного повітря. Кліматичні особливості своєї місцевості. Дослідження. Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ. |
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси.
28 |
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини. Основні річкові басейни та системи. Практична робота 7. (початок) Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів України. |
29 |
|
Вплив рельєфу на річки. Характер течії. Падіння, похил річки. Вплив клімату на формування річкової системи. Живлення і режим річок, густота річкової мережі. Річковий стік, витрати води. |
30 |
|
Озера, їх типи. Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали. Практична робота 7. (продовження) |
31 |
|
Підземні води. Основні артезіанські басейни. Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості. |
32 |
|
Забезпеченість водними ресурсами різних територій України |
33 |
|
Підсумковий урок тем 2 – 3. Тематичне оцінювання 3. |
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси.
34 |
|
Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України. |
34 |
|
Карта ґрунтів. Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів у результаті господарської діяльності людини. Заходи з раціонального використання й охорони ґрунтових ресурсів. Дослідження. Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості. |
Тема 5. Рослинність.
35 |
|
Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості. |
Тема 6. Тваринний світ України.
36 |
|
Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з їх відтворення й охорони. Тваринний світ своєї місцевості. Дослідження. Рослини і тварини України, які походять з інших материків і частин Євразії |
Тема 7. Ландшафти України
37 |
|
Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти України». |
38 |
|
Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти. |
39 |
|
Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України: мішаних лісів. |
40 |
|
Природні зони України: широколистянихлісів і лісостепова. |
41 |
|
Природні зони України: степова. Використання та охорона рівнинних ландшафтів. |
42 |
|
Гірські ландшафти Українських Карпат. |
43 |
|
Висотна поясність Кримських гір |
44 |
|
Природні умови і ресурси Чорного та Азовського морів, проблеми їх раціонального використання. |
45 |
|
Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором). (контрольна). Дослідження. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість з ландшафтами України. |
Тема 8. Природокористування
46 |
|
Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення. |
|
47 |
|
Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. |
|
48 |
|
Практична робота 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. |
|
49 |
|
Моніторинг навколишнього середовища. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Природно-заповідні об’єкти своєї місцевості. Природокористування в умовах сталого розвитку. Дослідження. Вплив компонентів природи на здоров’я людини. Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. |
|
50 |
|
|
Підсумковий урок тем 4 – 8. Тематичне оцінювання 4. |
Розділ IV. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ.
Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України.
51 |
|
Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції. |
|
|
Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. |
52 |
|
Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення. Практична робота 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. |
53 |
|
Зміна кількості населення в світі та Україні. Регіональні відмінності демографічних процесів. Демографічна політика. |
54 |
|
Українська діаспора. Міграційна політика. |
Тема 2. Розселення.
55 |
|
Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні. |
56 |
|
Розселення населення у світі |
57 |
|
Міські і сільські населені пункти України. Урбанізація, причини, що її зумовлюють. |
58 |
|
Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. Субурбанізація. Хибна урбанізація. |
Тема 3. Етнічний склад населення.
59 |
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни. |
60 |
|
Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони їх розселення. |
Тема 4. Релігійний склад населення.
61 |
|
Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні. |
Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні.
62 |
|
Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення. |
63 |
|
Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення |
64 |
|
Підсумковий урок розділу. Тематичне оцінювання 5. |
Розділ IV. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ.
65 |
|
Тема 1. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку. |
66 |
|
Тема 2. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. |
67 |
|
Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості |
68 |
|
Тема 3. Населення регіону. Кількість та структура населення. |
69 |
|
Тематичне оцінювання |
70 |
|
Підсумковий урок розділу. Повторення |
Календарно- тематичне планування 9 клас
(1,5 годин на тиждень)
ВСТУП
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу уроку |
1 |
|
Об’єкт вивчення економічної географії. Взаємодія господарства і природи в географічному середовищі. Економічна географія в системі географічних наук. Значення знань з економічної географії |
Розділ I. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО
Тема 1. Національна економіка
2 |
|
Національна економіка.(Національне господарство) |
3 |
|
Поняття «економічний розвиток» та його показники: валовий внутрішній продукт (ВВП), структура ВВП, індекс людського розвитку (ІЛР). |
4 |
|
Секторальна модель економіки країни. Практична робота 1. Аналіз секторальної моделі економіки |
5 |
|
Форми суспільної організації виробництва. Форми просторової організації національної економіки. Чинники розміщення виробництва. |
Тема 2. Світове господарство
6 |
|
Світове господарство (світова економіка), світовий ринок. Поняття «спеціалізація території», «міжнародний поділ праці». Типи економічних систем. |
7 |
|
Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку, місце України в ній. |
8 |
|
Практична робота 2. Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (G-20) і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем економічного розвитку. (контрольна). |
9 |
|
Багаторівневість світового господарства, його просторова структура за концепцією «Центр – периферія». |
10 |
|
Сучасні тенденції розвитку світового господарства. Глобалізація та регіональна економічна інтеграція. Транснаціональні корпорації (ТНК) та їх вплив на функціонування міжнародної економіки. Міжнародні економічні організації. |
11 |
|
Підсумковий урок (Вступ. Розділ ІІ). Тематичне оцінювання 1. |
Розділ III. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (10+1 год.)
Тема 1. Сільське господарство
12 |
|
Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини. Складники сільського господарства. Роль природних чинників (земельних та агрокліматичних ресурсів) у розвитку й розміщенні аграрного виробництва. Землезабезпеченість. |
13 |
|
Сільське господарство України. Структура сільськогосподарських угідь в Україні. Розміщення в Україні виробництва зернових і технічних культур, картоплярства, овочівництва, баштанництва, виноградарства. |
14 |
|
Розвиток кормової бази тваринництва. Структура та розміщення тваринництва. Зональна спеціалізація сільського господарства України. Гірські та приміські сільськогосподар ські райони. Сільське господарство у своєму регіоні. |
15 |
|
Сільське господарство світу. Географія основних зернових і технічних культур та виробництва продукції тваринництва. Практична робота 3. Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному і тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей(контрольна). |
16 |
|
Зональність світового сільського господарства. Найбільші країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції. |
Тема 2. Лісове господарство
17 |
|
Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні. |
Тема 3. Добувна промисловість
18 |
|
Класифікація мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн мінеральними ресурсами. |
19 |
|
Видобування вугілля, нафти і природного газу. Основні закономірності розміщення родовищ вугілля, нафти, природного газу. Найбільші в світі басейни й країни за видобутком кам’яного вугілля, нафти й природного газу. Основні й перспективні райони видобування кам’яного вугілля, нафти, природного газу в Україні. Шляхи покриття дефіциту палива в Україні. |
20 |
|
Практична робота 4. Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку кам’яного вугілля, нафти і природного газу. (контрольна). |
21 |
|
Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобутку залізних, марганцевих руд, руд кольорових, рідкісноземельних і благородних металів. Розвиток і розміщення виробництв з видобутку залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні. Видобування інших видів природної сировини в Україні та країнах світу. Підприємства добувної промисловості свого регіону. |
22 |
|
Підсумковий урок (Розділ ІІ). Тематичне оцінювання 2. |
РОЗДІЛ ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (16 год.)
Тема 1. Виробництво та постачання електроенергії
23 |
|
Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс. Електроенергетика України. Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС, ЛЕП. Використання відновлюваних джерел енергії. Підприємства електроенергетики свого регіону. Практична робота (за вибором учителя) 5.1. Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. |
24 |
|
Електроенергетика світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. Відмінності в структурі виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в країнах світу. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу. |
Тема 2. Металургійне виробництво
25 |
|
Значення металургійного виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі. Комбінування в чорній металургії. Сучасні чинники розміщення підприємств чорної металургії. Кольорова металургія. Особливості технології виробництва та чинники розміщення підприємств з виплавки міді, алюмінію, титану. |
26 |
|
Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні: домінуючі технології, сукупність чинників розміщення підприємств, основні центри, місце України на світовому ринку чорних металів. Основні центри виробництва кольорових металів в Україні. Практична робота 6. Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні(контрольна). |
27 |
|
Металургійне виробництво світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі чорних металів. Сучасні тенденції розміщення виробництв чавуну, сталі, прокату. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі кольорових металів у світі. |
Тема 3. Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу. Виробництво будівельних матеріалів
28 |
|
Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів. |
29 |
|
Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. |
30 |
|
Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств. Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу. Виробництво будівельних матеріалів в Україні. |
31 |
|
Підсумковий урок (Теми 1–3). Тематичне оцінювання 3. |
Тема 4. Виробництво машин та устаткування
32 |
|
Роль машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники їхнього розміщення. Спеціалізація та кооперування у машинобудуванні. |
33 |
|
Машинобудування в Україні. Найбільші центри виробництва транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, побутової електротехнічної та електронної продукції. Підприємства машинобудування свого регіону. Практична робота 7. Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення. |
34 |
|
Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. Найбільші країни-виробники літаків, легкових автомобілів, морських суден, верстатів, комп’ютерів, робототехніки. |
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття
35 |
|
Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. Чинники та центри розміщення текстильного, швейного, шкіряного, взуттєвого виробництва в Україні. Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин, одягу та взуття. Дослідження Малі і середні міста України – центри швейного виробництва. |
36 |
|
Народні промисли в Україні. |
Тема 6. Виробництво харчових продуктів, напоїв
37 |
|
Чинники розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в Україні. Особливості технологій та чинники розміщення підприємств буряко-цукрового, олійного, маслосироробного, плодоовочеконсервного, рибного, хлібопекарного, макаронного, борошномельного, круп’яного, кондитерського, пивоварного, виноробного виробництв, розливу безалкогольних напоїв, мінеральних вод. Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Дослідження 1. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини. |
38 |
|
Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу. Дослідження 2. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах- сусідах |
39 |
|
Підсумковий урок (Теми 4 – 6). Тематичне оцінювання 4. |
РОЗДІЛ ІV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (10 год.)
Тема 1. Транспорт
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу уроку |
40 |
|
Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки. |
41 |
|
Транспорт України. Залізничний транспорт – основний вид транспорту України. Найважливіші автомагістралі України. Водні шляхи, найбільші морські та річкові порти України. Повітряний транспорт. Транспортні вузли. Міжнародні транспортні коридори на території України. |
42 |
|
Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні транспортні коридори. Дослідження: Міські види транспорту свого обласного центру. |
Тема 2. Торгівля
43 |
|
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах. |
44 |
|
Світовий ринок товарів і послуг. Основні напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі. Регіональні зони вільної торгівлі (NAFTA, ASEAN та інші). |
Тема 3. Туризм
45 |
|
Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природ-них рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні. |
46 |
|
Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. |
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я
47 |
|
Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності як видів економічної діяльності. Форми просторової організації наукових досліджень та освіти: технополіси, технопарки. Найвідоміші наукові центри у світі та Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі |
Тема 5. Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування
48 |
|
Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості розміщення фінансових установ в Україні. Аутсорсинг, його переваги і недоліки Аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг).Комп'ютерне програмування, консультування та пов'язана з ними діяльність. Країни-лідери на світовому ринку комп’ютерного програмування. |
РОЗДІЛ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (3 год.)
49 |
|
Поняття про глобальні проблеми людства, причини їх виникнення. Проблема війни і миру. Проблема тероризму. Екологічна проблема. Сировинна й енергетична проблеми. |
50 |
|
Демографічна та продовольча проблеми. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються. Взаємозв’язок глобальних проблем. Роль світової громадськості та міжнародних організацій у їх розв’язуванні. Дослідження Прояв глобальних проблем у своєму регіоні. |
51 |
|
Сталий розвиток – стратегія людства на ХХІ століття. |
52 |
|
Підсумковий урок (Розділи IV і V). Тематичне оцінювання 5. |
Календарно- тематичне планування 10 клас
(1,5 годин на тиждень)
ВСТУП
№ |
Дата |
Зміст уроку |
1 |
|
Предмет соціально-економічної географії світу. Джерела географічних знань. Методи економіко-географічних досліджень. |
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНА ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СВІТУ
Тема 1. Політична карта світу
2 |
|
Політична географія. Сучасна політична карта світу. Відмінність понять «країна», «держава», «залежна територія». |
3 |
|
Класифікація країн за формою правління. Форми адміністративно-територіального устрою. Відмінності федеративних держав. |
4 |
|
Політичні та економічні системи країн. Типологія держав. |
5 |
|
Етапи формування політичної карти світу. Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні та спеціальні організації. |
Тема 2. Населення світу
6 |
|
Кількість населення. Відтворення населення. Демографічні процеси і демографічна політика. |
7 |
|
Міграційні процеси і міграційна політика держав. |
8 |
|
Мовний і етнічний склад населення. Географія світових національних релігій. Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. |
9 |
|
Проблеми зайнятості і безробіття. Практична робота 1. Порівняльна оцінка трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн світу. |
10 |
|
Узагальнення знань тем «Вступ» та 1-2. |
Тема 3. Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси
11 |
|
Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і природи. Природокористування: раціональне і нераціональне. |
12 |
|
Світові природні ресурси. Географія світових природних ресурсів: мінеральних, земельних. |
13 |
|
Географія світових природних ресурсів: лісових, водних, Світового океану, рекреаційних. |
14 |
|
Ресурсозабезпеченість. Практична робота 2. Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн світу. |
Тема 4. Світове господарство
15 |
|
Сучасне світове господарство. Міжнародний географічний поділ праці. Етапи формування світового господарства. |
16 |
|
Галузева і територіальна структуру світового господарства. Географія основних галузей промисловості світу: енергетики. |
17 |
|
Географія основних галузей промисловості світу: металургії, машинобудування. |
18 |
|
Географія хімічної, лісової і деревообробної, легкої і харчової промисловості. |
19 |
|
Світове сільське господарство: значення, внутрішньогалузева структура. Найбільші сільськогосподарські райони світу. |
20 |
|
Географія світового транспорту. Міжнародний туризм. |
21 |
|
Всесвітні економічні відносини. Форми всесвітніх економічних відносин. |
22 |
|
Підсумкове заняття тем 3–4. |
Розділ II. РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ СВІТУ
Тема 1. Країни Європи
23 |
|
Загальна характеристика регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів. |
24 |
|
ФРН. Географічне положення. Населення і міста Особливості сучасного розвитку господарства. |
25 |
|
Велика Британія. Особливості ЕГП. Значення зовнішніх економічних зв'язків. |
26 |
|
Франція. Особливості ЕГП. Населення і міста. Провідні галузі господарства. |
27 |
|
Італія. Особливості ЕГП. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. |
28 |
|
Практична робота 3. Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції або Великої Британії та Італії. |
29 |
|
Держави-сусіди України. Особливості ЕГП країн. |
30 |
|
Держави – сусіди України. Населення . Господарство. |
31 |
|
Тематичне оцінювання. |
32 |
|
Тема 2. Країни Азії. Загальний огляд. Склад регіону. Різноманітність країн. Особливості господарства країн. |
33 |
|
Населення і господарство. Роль країн Азії в світі. Регіон як перехрестя важливих морських комунікацій. |
34 |
|
Японія. ЕГП, історико-культурні особливості. Особливості населення. |
35 |
|
Китай. Особливості розселення, демографічна політика і трудові ресурси. Економічна політика в країнії. Зовнішні економічні відносини. |
36 |
|
Індія. Культурно-історичні особливості країни. Розміщення населення і господарства. Роль країни в регіоні та в світі. |
37 |
|
Тематичне оцінювання |
Тема 3. Країни Північної Америки
38 |
|
Склад території. Особливості економіко – географічного положення. |
|
39 |
|
США. Найбільша за економічним потенціалом та політичним впливом країна сучасного світу. |
|
40 |
|
США. Населення і господарство |
|
41 |
|
Канада. ЕГП. Особливості розміщення населення. Господарство. Роль країни в міжнародному географічному поділі праці. |
|
42 |
|
Практична робота 4. Порівняльна характеристика господарства США та Канади. |
|
Тема 4. Країни Латинської Америки |
|||
44 |
|
Центральна та Південна Америка. ЕГП та склад території. Політична карта, різноманітність країн. Особливості населення. |
|
45 |
|
Основні риси географії сільського господарства, промисловості, транспорту. Екологічні проблеми. Участь регіону в міжнародному географічному поділі праці. |
|
Тема 5. Країни Африки. Австралія та країни Океанії |
|||
46 |
|
Загальний огляд країн Африки. Склад регіону. Історія формування політичної карти. Характерні риси населення, типи розселення та урбанізація. |
|
47 |
|
Природно-ресурсний потенціал та його використання. Особливості територіальної та галузевої структури господарства країн Африки. Найбільші країни. |
|
48 |
|
Австралія. Особливості розміщення населення, найбільші міські агломерації. Особливості економічного розвитку. Географія промисловості, сільського господарства, транспорту і ресурсів. |
|
49 |
|
Країни Океанії. Специфіка ЕГП. Нова Зеландія і острівні країни Тихоокеанського регіону. Політична карта. Етнічна карта регіону. Особливості розвитку малих острівних держав. |
|
50 |
|
Глобальні проблеми людства. |
|
51 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання |
|
52 |
|
Узагальнююче повторення |
|