ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ. МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇВ ЄВРОПИ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: розвивати уміння виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; культуру спілкування з учителем та однолітками.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №4

 

Дата:

 

ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ. МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇВ ЄВРОПИ.

 

Очікувані результати НПД: учні називають міжнародні організації та їх основні функції в Європі, оцінюють роль ЄС та НATO в регіоні, прогнозують позитивні ознаки та ризики вступу України до ЄС.

Розвивальна та виховна мета: розвивати уміння виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; культуру спілкування з учителем та однолітками.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Європи.

Опорні та базовіпоняття: міжнародна організація, економічна інтеграція, Європейський Союз, НАТО, Шенгенська зона.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Картографічнарозминка

Учитель (абоучень) показуютьнакартікраїниЄвропи, учніназиваютьїх тастолиці.

Робота в парах. Обмінкросвордами, розв’язання, перевірка.

Запитання. Пригадайте, щотакеекономічнаінтеграція. Зякою метою створюютьміжнародніорганізації? Наведітьприкладивідомих вам міжнароднихоб’єднань. До складу якихвпливовихміжнароднихорганізацій входить Україна?

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ви вже знаєте, що участь країн світу у взаємовигідному міжнародному поділіпраці та обміні товарами і послугами приводить до розвитку та вдосконаленні різних форм міжнародної економічної інтеграції. Цедозволяєдержавам більшощадливовикористовуватиресурси та перевагитериторіальногорозподілупраці. Унаслідокрегіональноїекономічноїінтеграціїкраїнистворюютьміжнародніекономічніоб’єднання. Багато з них вам вжевідомі. Сьогодні на уроцівидізнаєтеся, якуроль відіграютьінтеграційніпроцеси та міжнародніорганізації в Європі.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Міжнароднаекономічнаінтеграція. Європейський Союз

Основніінтеграційніоб’єднанняЄвропи: Європейський Союз (ЄС), Європейськаасоціаціявільноїторгівлі (ЄАВТ), Європейськаекономічна зона, Центрально-Європейська угода вільноїторгівлі.

ЄС — найбільшпотужнеекономічне та політичнерегіональнеоб’єднанняв Європі та світі: ВВП (за ПКС) понад 20 трил. євро., найвищіпоказники у світі зарівнемякостіжиття та доходами населення; 28 європейських держав (включаючиВеликуБританію, яка розпочалапроцесвиходу з ЄС).

Виступиучнів, щоотрималивипереджальнезавдання про історіюрозвиткута функції ЄС

Етапирозвитку ЄС: перший етап (1951–1957 рр.) — Європейськеспівтовариствовугілля і сталі, другийетап (1957–1967 рр.) — Європейськеекономічнеспівтовариство (ЄЕС), третійетап (1967–1992 рр.) — Європейськіспівтовариства (включаючиЄвроатом), четвертийетап (із 1993 р) — ЄС.

Головнідосягнення ЄС: побудоваспільного ринку, створенняекономічного і валютного союзу на основієдиноїгрошовоїодиниці — євро, формуваннясамостійноїправовоїсистеми, перетворення на потужного учасникаміжнароднихвідносин.

Основніоргани ЄС: ЄвропейськаКомісія, Європейський Парламент, ЄвропейськаРада (голів держав і урядів), Рада ЄС (міністрипевноговідомства), Європейський Суд.

Критерії для вступу в ЄС: наявністьфункціональноїринковоїекономіки; дотриманняпринципівсвободи, демократії, поваги до прав людини і фундаментальних свобод, верховенства права; повага і захистменшин; здатністьприйнятизобов’язання, щовідповідаютьполітичним, економічним і грошово-кредитнимцілям ЄС; відображеннязаконодавстваЄвросоюзу в національномузаконодавстві.

Перш ніжкраїнаподасть заявку на вступ до ЄС, вона зазвичайпідписує угоду проасоційоване членство. Асоційовані члени ЄС: Туреччина, Туніс, Ізраїль, Марокко,Мексика, Південна Африка, Албанія, Чорногорія, Сербія, Грузія, Молдова, Україна (з 2017 р.)

 

2. Країни Шенгенської зони

Шенгенська зона — територія країн-учасниць Шенгенської угоди (була підписана в селище Шенген в Люксембурзі в 1985 р.). Діє подібно до єдиноїдержави з прикордонним контролем на зовнішньомукордоні — при в’їзді та виїздііззони, але безприкордонного контролю на внутрішніх кордонах держав, щовходять у цю зону.

Включає 26 європейських держав: Австрія, Бельгія, Данія, Фінляндія, Франція,Греція, Іспанія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Португалія, Швеція, Італія,Естонія, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Чехія, Словаччина, Словенія, Угорщина,а такожНорвегія, Ісландія, Ліхтенштейн та Швейцарія (останні 4 країниШенгенськоїзони не є членами ЄС), а такожфактичноще три європейські «карликові» держави: Монако, Сан-Марино, Ватикан.

 

3. Рада Європи

Рада Європи — найстаріша в Європіміжнародноюорганізація (1949 р.), доскладувходять 47 держав. Рада Європисприяєспівробітництвуміж членами організаціїв галузях:

1) стандарти права й законність;

2) права людини;

3) демократичнийрозвиток;

4) культурна взаємодія. Одним ізнайбільшзначнихдосягнень Ради Європивважаєтьсярозробка та прийняттяЄвропейськоїконвенції про захист прав людиний основних свобод. 1995 р. до Ради Європи вступила Україна.

 

4. Роль НATO у загальноєвропейській системі безпеки

Історія розвитку та функції НАТО.

Виступи учнів, що отримали випереджальне завдання

Організація Північно-Атлантичного договору НАТО (NordAtlanticTreatyOrganization)— військово-політичною організація, була створена 1949 р., налічує 28 держав. Основна мета діяльності — захистсвободи та безпекивсіхкраїн-учасниць якполітичними так і військовимизасобами. Нині НАТО є не просто оборонним союзом. Організаціяперетворилася на інструментзбереження та зміцнення мируі безпекизавдякиспівробітництву з іншимикраїнамиЄвроатлантичногорегіону.

З 1994 року НАТО започаткованопрограму «Партнерство заради миру», яка забезпечуєосновидвосторонньоїспівпраціорганізації з іншимикраїнами. Для держав щомаютьнамірвступити до НАТО, розробленийспеціальний «План дійщодочленства в НАТО« (ПДЧ НАТО). Вінпропонуєперелікзаходів, котрінеобхідноздійснитикраїнам-претендентам. З 1994 р. до ПДЧ приєдналасяУкраїна.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Дискусія

Наслідки (позитивні та негативні) вступуУкраїни до ЄС та НАТО.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 4.

2. Позначити на контурнійкарті:

а) країниЄвропи та їхстолиці;

б) виділітькраїни, щовходятьдо складу ЄС.

3. Об’єднатися в 6 груп для роботи на наступномууроці.

1

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку