Інтегрована гра-подорож "Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна"

Про матеріал

Інтегрована гра-подорож "Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна" (Діти з особливими освітніми потребами)

Матеріал інтегрована гра-подорож "Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна" розрахований для дітей 2 класу.

Перегляд файлу

Тема. Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна

Форма роботи: гра-подорож.

Мета: сприяти формуванню національної свідомості школярів, прагнення бути свідомим громадянином України; розширити знання учнів про національні символи України – Прапор, Герб, Гімн; розвивати пізнавальний інтерес до історії свого народу, прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, зв’язне мовлення; виховувати ціннісне ставлення до суспільства і держави.

Обладнання: карта України, емблеми, маршрут подорожі, прислів’я, скоромовки, грамзаписи пісень про Україну.

 

Хід

І. Підготовчий етап

Ведуча 1.

Є багато країн на землі

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Що таке Батьківщина?

Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

Серед лугу лелека,

І діброва далека,

І веселка над лісом,

І стрімкий обелісок…

Ведуча 2.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і  взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї,

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов’ї.

 Ведуча 1.

Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.

Рідна земля – це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що все життя живить душу людини.

 Ведуча 2.

Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю, країна любові до народу.

Україна – це розкішний вінок із рути й барвінку,  над яким світять заплакані зорі…

Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки.

Ведуча 1.

Сьогодні ми поведемо розмову про землю, найдорожчу серцю кожної людини, про Батьківщину.          

Зараз, люба дітвора,

          В нас цікава буде гра.

          І дівчатка, і хлоп’ята

          Дуже люблять мандрувати.

          Вирушаємо ми нині

          В подорож по Україні.

 (Знайомство з планом-маршрутом)

 Ведуча 2.

      А у подорож зібралися дві групи: «Калина» і «Колосок». Сьогодні наші команди покажуть, як вони люблять Україну. (Організація груп – екіпажів, вибір назв екіпажу, розучування девізів)

  • Увага! Командам приготуватись до гри-подорожі по Україні.

I група –  «Колосок» до мандрівки готові? Повторіть дружно свій девіз.

І група «Колосок»

  • За синє небо, за жовте колосся

Боротися треба, щоб краще жилося!

II група «Калинка»

  • Без верби і калини немає України.

 

ІІ. Основний етап

Перша станція «Ми – маленькі українці»

(Відео презентація класу)

Ведуча 1.

Пропонуємо гостям ознайомитись із життям нашого класу, нашими інтересами та захопленнями.

 

          Друга станція  «Народна  скарбничка»
         Ведуча 2.

А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати               скоромовки.
        1.Бурі бобри брід  перебрели,
           Забули бобри забрати  торби.
        2.От Кіндрат, так  Кіндрат,
            Зуб зламав об мармелад.

        3. Зайчик Ой і зайчик Ай

  Гратися побігли в гай.

            - Ой,Ой, Ой!

            - Ай, Ай, Ай!

  Кличе мама на весь гай!.

        4. Жив жучок між бур’янами,

    Жив без тата і без мами.

    Жив і жив, і не тужив,

    Жовтим листям ворушив.

 

Третя станція «Народ  скаже, як зав’яже»

Ведуча 1.

Україна оспівується у віршах, піснях, легендах. А ще про Україну складено багато прислів’їв та приказок. Команда «Колосок»  шукає та читає прислів’я, які написані на жовтому кольорі, а «Калина» - на червоному (прислів’я розміщені по класі).

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні. 

Жити – Вітчизні служити.

Без верби і калини нема України.

Всюди на світі добре, а вдома найкраще.

Рідна земля – мов колиска золота.

Наша слава – українська держава.

 

Четверта станція «Поетична»

Ведуча 2.

На початку березня українці згадують великого генія українського народу Т.Г. Шевченка.  І ми є частинкою українського народу то ж полинемо у світ поезії Кобзаря. (Декламування дітьми віршів Т.Г.Шевченка).

  «Заповіт» -

 «Тополя» -

 «Зацвіла в долині…» -

 «Садок вишневий коло хати» -

 «Барвінок цвів і зеленів» -

 

П’ята станція «Спадщина народу»

Ведуча 1.

Зараз ми ознайомимось з оповіданням В.Сухомлинського «Деркач і Кріт».

  1. Читання оповідання вчителем.
  • Про кого це оповідання?
  1. Бесіда за змістом прочитаного.
  • Де зустрілися Деркач  і Кріт?
  • Звідки повертався Деркач?
  1. Словникова робота.

Щороку – кожного року

Мандруєш – подорожуєш

Поневірятися – бідувати

Лоза – кущ родини вербових

(Показ малюнка Деркача і Крота, прослуховування співу пташки)

  1. Читання тексту учнями ланцюжком. Гра «Квіточка». Читає той учень на парту якого впала квіточка.
  2. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
  • Куди повертався Деркач?
  • Що його запитав Кріт?
  • Якою була відповідь Деркача?
  1. Складання характеристики дійових осіб.

 

Музична пауза. Пісня «Сад молодий» (виконує учениця із класу)

 

  Шоста станція «Карта України»

Ведуча 2.

Знайти на карті України: Київ, Рівне, Дніпро, Карпати, Крим, Чорне море, Азовське море, президент, рідна школа, майдан, Устя. (Робота з ментальною картою України.)

 

 

Сьома станція  «Дешифрувальник»

Ведуча 1.

 На карточках записані зашифровані слова, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». Це завдання ви будете виконувати у групах. (Вітчизна, Батьківщина, Україна, Рівне)

 

Восьма станція  «Юні географи»

Ведуча 2.

Кожна команда повинна дати якомога більше відповідей на питання.

Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)

Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

Яка мова в Україні є державною? (Українська)

Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)

Назвіть моря України. (Чорне, Азовське)

Море, в яке впадає Дніпро. (Чорне)

Які кольори державного прапора України? (Жовтоблакитного)

Область, в якій ми проживаємо. (Рівненська)

Звір, який впадає в сплячку. (Борсук, ведмідь, їжак)

Зимові свята в Україні. (Різдво, Святого Василя, Водохреща)

Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Миколай)

Яка їжа є головною на Святий вечір? (Кутя)

         Як називаються пісні , які раніше і зараз співають діти перед Різдвом, ходячи попід хатами і віншуючи всім добра, достатку, здоров`я? (Колядки) 
         Які пісні діти виконували навесні? (Веснянка)

Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

 

Дев’ята станція   «Єдина  Україна»

          Індивідуальна творча робота (колективна аплікація)

 Ведуча 1.

         На парті у кожного лежать жовто-блакитні сердечка та кольорові олівці. Будь ласка, напишіть на сердечку свої побажання нашій любій країні. Із цих сердечок ми побудуємо великий дім – дім мрій, єдину країну. Хай мрії здійсняться!!! (Кожен учень підходить до карти України і приклеює сердечко з побажанням)

 Ведуча 2.

 

У карпатському  краї,
чи в луганських  степах,
де б ти не жив – ми  родина!
Горда, незламна і нездоланна  
єдина для всіх  Україна!
 

III. Заключний  етап
          Ведуча1.
           Підійшла до завершення наша мандрівка. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї та традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, нашім ріднім краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих               серцях.
         Ведуча 2.

Любіть Україну у сні й  наяву,
          Вишневу свою Україну,

 Красу її вічно живу і  нову,
          І мову її солов’їну.

Учень 1.

У всьому світі – кожен зна :

        Є Батьківщина лиш одна.

         І в нас вона єдина –

         Це наша славна Україна!

              Не забувай Шевченка слів

              Про горду славу козаків.

              Не забувай, що ти дитина

              Землі, що зветься Україна.

Учень 2.

Зацвітає калина , зацвітає ліщина,

Степом котиться диво-луна

Це – моя Україна, це – моя Батьківщина,

Що як тато і мама одна!

 

docx
Додано
6 травня 2018
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку