Інтегрована гра-подорож "Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна" (Діти з особливими освітніми потребами)
Матеріал інтегрована гра-подорож "Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна" розрахований для дітей 2 класу.
Тема. Цвітеш ти пишно, земле моя мила, ти – не окраїна, ти – Україна
Форма роботи: гра-подорож.
Мета: сприяти формуванню національної свідомості школярів, прагнення бути свідомим громадянином України; розширити знання учнів про національні символи України – Прапор, Герб, Гімн; розвивати пізнавальний інтерес до історії свого народу, прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, зв’язне мовлення; виховувати ціннісне ставлення до суспільства і держави.
Обладнання: карта України, емблеми, маршрут подорожі, прислів’я, скоромовки, грамзаписи пісень про Україну.
Хід
І. Підготовчий етап
Ведуча 1.
Є багато країн на землі
В них – озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою криниця,
Серед лугу лелека,
І діброва далека,
І веселка над лісом,
І стрімкий обелісок…
Ведуча 2.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша –
Наша отча сторона.
Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов’ї.
Ведуча 1.
Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.
Рідна земля – це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що все життя живить душу людини.
Ведуча 2.
Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю, країна любові до народу.
Україна – це розкішний вінок із рути й барвінку, над яким світять заплакані зорі…
Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки.
Ведуча 1.
Сьогодні ми поведемо розмову про землю, найдорожчу серцю кожної людини, про Батьківщину.
Зараз, люба дітвора,
В нас цікава буде гра.
І дівчатка, і хлоп’ята
Дуже люблять мандрувати.
Вирушаємо ми нині
В подорож по Україні.
(Знайомство з планом-маршрутом)
Ведуча 2.
А у подорож зібралися дві групи: «Калина» і «Колосок». Сьогодні наші команди покажуть, як вони люблять Україну. (Організація груп – екіпажів, вибір назв екіпажу, розучування девізів)
I група – «Колосок» до мандрівки готові? Повторіть дружно свій девіз.
І група «Колосок»
Боротися треба, щоб краще жилося!
II група «Калинка»
ІІ. Основний етап
Перша станція «Ми – маленькі українці»
(Відео презентація класу)
Ведуча 1.
Пропонуємо гостям ознайомитись із життям нашого класу, нашими інтересами та захопленнями.
Друга станція «Народна скарбничка»
Ведуча 2.
А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.
1.Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
2.От Кіндрат, так Кіндрат,
Зуб зламав об мармелад.
3. Зайчик Ой і зайчик Ай
Гратися побігли в гай.
- Ой,Ой, Ой!
- Ай, Ай, Ай!
Кличе мама на весь гай!.
4. Жив жучок між бур’янами,
Жив без тата і без мами.
Жив і жив, і не тужив,
Жовтим листям ворушив.
Третя станція «Народ скаже, як зав’яже»
Ведуча 1.
Україна оспівується у віршах, піснях, легендах. А ще про Україну складено багато прислів’їв та приказок. Команда «Колосок» шукає та читає прислів’я, які написані на жовтому кольорі, а «Калина» - на червоному (прислів’я розміщені по класі).
Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.
Жити – Вітчизні служити.
Без верби і калини нема України.
Всюди на світі добре, а вдома найкраще.
Рідна земля – мов колиска золота.
Наша слава – українська держава.
Четверта станція «Поетична»
Ведуча 2.
На початку березня українці згадують великого генія українського народу Т.Г. Шевченка. І ми є частинкою українського народу то ж полинемо у світ поезії Кобзаря. (Декламування дітьми віршів Т.Г.Шевченка).
«Заповіт» -
«Тополя» -
«Зацвіла в долині…» -
«Садок вишневий коло хати» -
«Барвінок цвів і зеленів» -
П’ята станція «Спадщина народу»
Ведуча 1.
Зараз ми ознайомимось з оповіданням В.Сухомлинського «Деркач і Кріт».
Щороку – кожного року
Мандруєш – подорожуєш
Поневірятися – бідувати
Лоза – кущ родини вербових
(Показ малюнка Деркача і Крота, прослуховування співу пташки)
Музична пауза. Пісня «Сад молодий» (виконує учениця із класу)
Шоста станція «Карта України»
Ведуча 2.
Знайти на карті України: Київ, Рівне, Дніпро, Карпати, Крим, Чорне море, Азовське море, президент, рідна школа, майдан, Устя. (Робота з ментальною картою України.)
Сьома станція «Дешифрувальник»
Ведуча 1.
На карточках записані зашифровані слова, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». Це завдання ви будете виконувати у групах. (Вітчизна, Батьківщина, Україна, Рівне)
Восьма станція «Юні географи»
Ведуча 2.
Кожна команда повинна дати якомога більше відповідей на питання.
Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
Яка мова в Україні є державною? (Українська)
Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
Назвіть моря України. (Чорне, Азовське)
Море, в яке впадає Дніпро. (Чорне)
Які кольори державного прапора України? (Жовтоблакитного)
Область, в якій ми проживаємо. (Рівненська)
Звір, який впадає в сплячку. (Борсук, ведмідь, їжак)
Зимові свята в Україні. (Різдво, Святого Василя, Водохреща)
Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам? (Миколай)
Яка їжа є головною на Святий вечір? (Кутя)
Як називаються пісні , які раніше і зараз співають діти перед Різдвом, ходячи попід хатами і віншуючи всім добра, достатку, здоров`я? (Колядки)
Які пісні діти виконували навесні? (Веснянка)
Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)
Дев’ята станція «Єдина Україна»
Індивідуальна творча робота (колективна аплікація)
Ведуча 1.
На парті у кожного лежать жовто-блакитні сердечка та кольорові олівці. Будь ласка, напишіть на сердечку свої побажання нашій любій країні. Із цих сердечок ми побудуємо великий дім – дім мрій, єдину країну. Хай мрії здійсняться!!! (Кожен учень підходить до карти України і приклеює сердечко з побажанням)
Ведуча 2.
У карпатському краї,
чи в луганських степах,
де б ти не жив – ми родина!
Горда, незламна і нездоланна –
єдина для всіх Україна!
III. Заключний етап
Ведуча1.
Підійшла до завершення наша мандрівка. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї та традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, нашім ріднім краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Ведуча 2.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Учень 1.
У всьому світі – кожен зна :
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона єдина –
Це наша славна Україна!
Не забувай Шевченка слів
Про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
Учень 2.
Зацвітає калина , зацвітає ліщина,
Степом котиться диво-луна
Це – моя Україна, це – моя Батьківщина,
Що як тато і мама одна!