" Весняні клопоти "
Інтегроване підсумкове заняття в молодшій групі
Мета : закріпити знання дітей про характерні ознаки весни , про життя птахів навесні ; розвивати вміння групувати предмети за кольором та величиною , порівнювати їх ; продовжувати вчити складати предмет з геометричних фігур , закріпити вміння рахувати в межах 5; розвивати логічне мислення , увагу , пам’ять ; вчити відповідати на запитання вихователя ; закріпити назви птахів та їх дитинчат ;виховувати чуйність , доброзичливість , бережливе ставлення до природи .
Обладнання : Д.г " Склади пташку з геометричних фігур " , "Птахи та їх дитинчата; ілюстрації із зображенням гнізда птахів , 5 великих і 5 малих обручів різного кольору , відповідно до обручів великі і малі квіти по одній на кожну дитину , пташине пір’я , велике яйце ,стебла та пелюстки для поробки.
Хід заняття
1.В-ль : Давайте привітаємось, станемо в коло , візьмемось за руки . Відчуйте тепло ваших рук .
Діти : Доброго дня вам !
Веселіше стало нам
Бо у групі всі ми друзі
Посмішки даруєм вам !
В-ль : Який у вас настрій ? А коли у вас буває гарний настрій ? ( Коли приходить весна , коли світить сонечко , коли дарують квіти ). Зараз у нас яка пора року ? А що відбувається навесні ?
Діти : Тануть сніги , біжать струмки , на деревах з’являються бруньки , зеленіє травичка , розквітають перші весняні квіти , пташки повертаються з теплих країн , роблять гнізда і відкладають в них яєчка .
2. В-ль : ( Чується плач ) Діти хто це плаче ? ( вкочується яйце ) . Так це ж Яйце ! Яке воно ? ( велике , овальне ) . А звідки ж воно взялося ? Мабудь з парку пташок ! З гнізда якої пташки воно ? Подивіться на гнізда в яких є яєчка пташок . ("багато" маленьких яєчок у гнізді ластівки , шпака , а у лелеки " одне " - велике ) .
3. Ми дізналися чиє це Яйце і зможемо повернути його до парку пташок .Та щоб воно не захолонуло вкриємо його пір’ячком . Хлопчики йдуть до зеленого столу і беруть кожен по 4 пір’ячка , а дівчатка йдуть до червого столу і беруть на одне пір’ячко більше ніж хлопчики . ( Діти накривають яйце )Тепер яєчку буде тепло .
4. Діти , якщо пташки сидять і вигрівають яєчка то з них вилупляються маленькі пташенята . М.г " Назви дитинчат птахів " ( У шпака - шпаченя , у лелеки - лелеченя , у сороки-сороченя, у качки - каченя , у гуски - гусеня і т.д. )
5. Ми з вами зараз зробимо пташенят з геометричних фігур .
Д.г " Склади пташку " ( Діти складають пташку і рахують скільки трикутників , квадратів та кругів має птах ) .
Зараз ми з вами перетворимось на пташок і полетимо на галявину :
Фізхвилинка :
В ранці пташки - пташечки
Прокидались залюбки
Крильцями махали
В небеса злітали
Птахи високо літали
На галявину сідали
Повернулись вправо - вліво
Як навколо тут красиво !
6.В-ль : Подивіться на галявині багато квітів . Візміть собі по одній квіточці . Нам потрібно їх висадити на клумби.Розсадіть квіточки за кольором та величиною . Подивіться уважно і скажіть скільки всього великих клумб ? 5 і скільки всього маленьких клумб? - 5 . Значить їх " порівну ". Скільки квіточок у великій червоній клумбі ? Скільки у малій ? У якій клумбі більше квіточок ? У червоній великій чи у червоній малій ? Що потрібно зробити щоб їх стало "порівну" ? ( Так само порівняти кількість квіточок в жовтих і зелених клумбах . )
7. В-ль : Діти , як багато квіточок на галявині ! Квіти завжди піднімають настрій .Але ж квіти рвати не можна ! Бо якщо кожен буде рвати квіти , їх не залишиться на Землі ! І щоб порадувати наших близьких , ми ім подаруємо також квіти які зробимо з паперу . ( Кожна дитина наклеює квіти на заготовлені стебла ).
8. В-ль : Молодці діти ! Ви старалися, добре працювали , висадили багато квіточок на клумби . Чим схожі клумби ? Чим вони відрізняються ? Із яких геометричних фігур ви робили пташок ? Що вам найбільше сподобалося на занятті ?