|
|
|
|
Коливальний рух (коливання) |
|
|
|
|
|
|
|
"Квітуча весна "
Заняття з розвитку мовлення в старшій групі
Мета :
*зв’язне мовлення : розвивати уміння складати речення із словами - римами , збагачувати словник дієсловами , прикметниками ; відповідати на запитання повними реченнями;
*граматика : вчити утворювати складні прикметники , узгоджувати їх з іменниками ; закріплювати навички узгодження дієслів з іменниками ;
*звукова культура : закріпити вміння визначати останній звук у слові , добирати слова на заданий звук , виробляти навички римування слів . Викликати позитивний емоційний стан , виховувати любов до природи .
Матеріал : картки із зображенням предметів для слів - рим , картки із зображенням квітів і їх назвою для фонетичного аналізу , картки - квіти , "чарівна квітка" , мелодія для фізхвилинки .
Хід заняття
В-ль : Давайте привітаємось, станемо в коло , візьмемось за руки . Відчуйте тепло ваших рук .
Діти : Узялись ми всі за руки
Веселіше стало нам
Бо у групі всі ми друзі
Посмішки даруєм вам
В-ль : Який у вас настрій ? А коли у вас буває гарний настрій ? ( Коли приходить весна , коли світить сонечко , коли дарують квіти ). Зараз у нас яка пора року ? А що відбувається навесні ?
Діти : Тануть сніги , біжать струмки , пташки повертаються з теплих країн , на деревах з’являються бруньки , зеленіє травичка , розквітають перші весняні квіти .
В-ль : А який зараз місяць весни ? Як ви думаєте чому він так називається ? Ось у мене є гарна квітка чарівна і ми з нею пограємо !
М.г " Розкажи де живе квітка "
Кожен буде передавати квітку і говорити де ми можемо ще зустріти квіточки , або що ми можемо зробити з них .
Діти : Квіти ростуть на клумбі , квіти є у лісі , ростуть у полі і в саду , квіти є у лузі ; квітами прикрашають оселю , одяг , квіти малюють на картинах , с квітів роблять букети та віночки .
В-ль : Ми можемо зробити віночок не лише з квітів а й із слів .
М.г " Сплети віночок із слів "
В-ль : Діти , ви повинні називати слово на той звук , яким закінчується попереднє слово і ставати в коло беручи товариша під руку .
Фізхвилинка :
А ще можна зробити букет . Зараз ви отримуєте квіточки і по сигналу стаєте в коло по 2 , по 3 , по 4 , по 6 чоловік . Таким чином виходить букет , який ви називаєте утворюючи складні назви .
М.г " Назви букет "
В-ль : Діти , ви вмієте складати такі складні слова , і зможете стати поетами . Ми зараз з вами спробуємо скласти віршик . Для цього ви берете картки і кожен голосно називає що в нього зображено на карточці . А тепер кожен знаходить свою пару ( слова - рими ).
М.г " Знайди пару "
( Сонечко - віконечко , травичка - полуничка , річка - стрічка і т.д. )
В-ль : А тепер з цими словами кожній парі потрібно скласти речення .
М.г " Склади речення "
В- ль : Діти , з цих речень ми можемо скласти віршик :
" Весна - красна "
Заглядає ясне сонечко
До нас у віконечко
Біжить річка
Як блакитна стрічка
Зеленіє шовкова травичка
Розквітає полуничка
Заглянувши під пеньок
Ти побачиш там грибок
Розцвіла біла ромашка
А на ній сидить комашка
І радіють весні діти
Веселяться наче квіти .
В-ль : Молодці , гарний віршик склали але щоб наша чарівна квітка розцвіла їй потрібно сказати лагідні слова ( Ніжна , тендітна , яскрава , мила , запашна).
Ось бачите квіточка почула які ви розумні , тому вона розквітла і дарує кожному свою квіточку .