Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку " Народна іграшка"

Про матеріал
Поглибити знання дітей про українські іграшкі, ; познайомити з новим видом народної іграшки - іграшками з тканини; виховувати інтерес до українських народних іграшок.
Перегляд файлу

 

                  Інтегроване  заняття для дітей  старшого дошкільного віку

                                           Тема  «Народна іграшка»

  Програмовий зміст: поглиблювати знання дітей про українську національну іграшку; познайомити дітей з новим видом народної іграшки — іграшками з тканини; виховувати інтерес до української народної іграшки, патріотичні почуття на основі знайомства з народною іграшкою; продовжувати вчити розрізняти види народної іграшки (дерев’яна, глиняна, з соломи та трави, з тканини); вправляти в розрізненні опішнянської й косівської іграшки за використанням характерних елементів, колоритом декоративного розпису; у розгадуванні загадок, складанні картинки з 5–6 частин; учити дітей робити іграшки з тканини; закріпити знання будови ляльки (голова, тулуб, руки, ноги); спонукати дітей до складання твору-роздуму; розвивати творче мислення, мовлення, увагу; художній смак; увести в активний словник узагальнювальне слово іграшки, активізувати назви народних іграшок.

   Матеріал: зразки народної іграшки (дерев’яна, глиняна (косівська, опішнянська), з соломи, з трави); бавовна, обрізки, клаптики різних видів тканини; стрічки, намистинки; картинка з зображенням свищика, розрізана на 5–6 частин.

 

 

                                                  Хід заняття

  Вихователь:

  • Діти,  мені сьогодні листоноша принесла конверт, давайте подивимось,  що  в ньому. Тут лист, а в ньому загадки, давайте відгадаємо -

Замість справжньої дитини

Є у кожної дівчини.

Її пестять, одягають,

Спати ввечері вкладають.

І годують її смачно-

Дуже мамі вона вдячна! (Лялька.)

Ще недавно бузиною

Я росла попід горою.

Відрізали гілочку,

зробили… (сопілочку).

Я копитом цокочу,

Наче вітер, вас помчу!

Тільки я маленький дуже…

Чи пізнав мене ти, друже? (Коник.)

  •  От ми й відгадали всі загадки. (Виставляє іграшки на стіл.)

   Скажіть, а як можна назвати ці предмети одним словом? (Іграшки.) Так, це іграшки. Та придивіться до них і скажіть: чи схожі вони на звичайні наші іграшки, якими ми граємось щодня? (Відповіді дітей.)

  Так, це іграшки незвичайні — народні. Цими іграшками ще дуже давно гралися бабусі наших бабусь. Проте вони лишаються цікавими й досі. Ми вже знаємо, що іграшки з глини роблять опішнянські та косівські майстри. Скажіть, якого кольору візерунки на іграшках? (Відповіді дітей.)

 Зараз ми трішки пограємось.

  Розвивальна гра «Упізнай іграшку»

  Перед дітьми ставлять по 5 народних іграшок із різними видами розпису, наприклад, чотири опішнянські і одну косівську.

 

 

 

Потім можна виставити навпаки. Завдання — визначити зайву іграшку, пояснити, чому вона зайва.

  Вихователь:

  • А ще народні іграшки виготовляють із дерева (виставляє дерев’яні іграшки )

 

 

 

  •  Назвіть іграшки, які ви знаєте. Подивіться, як гарно вони розмальовані. А чи подобається вам гратися такими іграшками? (Відповіді дітей.) А тепер перевірмо, які ви уважні. Сідайте на свої місця і складіть картинку із зображенням дерев’яної іграшки.

   Розвивальна гра «Склади іграшку»

  Діти складають зображення свищика з 5–6 частин.

  Вихователь:

  •  А ось наші знайомі іграшки з трави та соломи. Такі іграшки робили як дорослі, так і діти, зазвичай наприкінці весни та на початку літа. Саме в цей час виростала довга соковита трава, з якої й плели такі іграшки.
  • А це в нас нова іграшка — лялька з тканини. Подивіться, яка вона цікава (показує ляльку). Такі ляльки виготовляють не лише для малечі, а й для дорослих. Їх роблять із різних клаптиків тканини, обрізків стрічок, шворок. Їх вважають оберегами: вони мають захищати від зла, приносити щастя. Вам подобається така лялька? Тоді я зараз навчу вас її робити.
  • Спочатку ми беремо шматочок світлої тканини та зав’язуємо її у вузол — це основа для голови. Тепер одягаємо тканину на голову та залишаємо кінчики вільними. Далі в’яжемо вузли на коротших кінчиках — це ручки, потім на довших — ніжки. А тепер із яскравих клаптиків зав’язуємо хустинку, робимо сорочку, спідницю. А потім хто захоче, може намалювати обличчя ляльці.      

 (Самостійна  робота дітей. Вихователь проводить індивідуальну та диференційовану роботу за потребою.)

 

 

 

                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку