Інтегроване заняття для молодших дошкільників на тему "Зимова подорож"

Про матеріал
Вчити зацікавлено ставитися до об’єктів та явищ природи, продовжувати ознайомлювати дітей з тваринним світом. Вчити визначати колір, форму, кількість предметів, продовжувати розвивати дотикові аналізатори. Активізувати словник дітей іменниками - назвами тварин (зайчик, білочка, лисичка, ведмедик, вовк). Розвивати уявлення, мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику рук. Спонукати дітей до виконання робіт з образотворчого мистецтва нетрадиційним методом. Виховувати спостережливість, інтерес та турботливе ставлення до тварин,
Перегляд файлу

Інтегроване заняття на тему «Зимова подорож»

для молодшого дошкільного віку

 Програмовий зміст. Вчити зацікавлено ставитися до об’єктів та явищ природи, продовжувати ознайомлювати дітей з тваринним світом. Вчити визначати колір, форму, кількість предметів, продовжувати розвивати  дотикові аналізатори. Активізувати словник дітей  іменниками - назвами тварин (зайчик, білочка, лисичка,  ведмедик, вовк).  Розвивати уявлення, мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику рук. Спонукати дітей до виконання робіт з образотворчого мистецтва нетрадиційним методом. Виховувати спостережливість, інтерес та турботливе ставлення до тварин, Сприяти вияву позитивних емоцій, домагатися радісного піднесеного настрою у процесі виконання рухових дій, забезпечувати атмосферу доброзичливості та комфорту.

 Обладнання: зимові дерева, іграшка: білочка;, штучна сніжинка, сніжки, тонований папір, посудини з крупою та блискітками, годівничка, рукавички на кожну дитину, шишки, горішки, кошики, сенсорна  доріжка, мультимедійна дошка.                                         Хід заняття.

Вих-ль.  Малята, сьогодні

До нас гості завітали,

На яких ми всі чекали,

А тепер мої малята,

Любі хлопчики й дівчата,

Привітаємось гарненько,

Посміхнемось веселенько:

«Доброго ранку»

 

                                Психогімнастика «Дружнє коло»

    

Діти, подивіться, будь-ласка, одне одному в очі і подаруйте посмішку. А тепер візьміться за руки, заплющить оченята і відчуйте тепло один від одного, як від промінчиків сонечка.

Ми з вами вирушимо  у подорож.

Дітки, ви часу не гайте, всі за мною поспішайте.( під аудіозапис діти з вихователем починають подорожувати).

 Ми крокуєм по дорожці,
Не стомились наші ніжки,
Туп – туп – не барися,
Ми прийшли вже – зупинися.

Діти, подивіться куди ми з вами прийшли? (відповіді дітей) Ми з вами прийшли до лісу.

А яка зараз пора року? (зима).                                                                                       Взимку в лісі дуже красиво. Дерева і земля вкриті снігом. Якого кольору сніжок? (білий), а ще який він (холодний, красивий). А чи можна їсти сніжок? (ні, бо він холодний , і можна захворіти).                                             

Розгляд слайду «Зимовий ліс» (анімація).

-  Вихователь: - Діти, погляньте, будь-ласка на екран, що ви тут бачите? (зимовий ліс, дерева, летять сніжинки, навколо багато снігу).                        

- А хто живе в лісі? (звірята та птахи)                                                                         Зима вкрила землю сніжком. Тому пташки не можуть знайти собі корму і  прилітають взимку ближче до людей, просять їх про допомогу. Як нам погодувати пташок? Давайте змайструємо годівничку для птахів.

                  Пальчикова вправа «Ми ладнаємо годівничку»    

 

 Ми ладнаємо годівничку (діти постукують кулачком об долоню)                          Для горобчика й синички (вказівним і великим пальчиками обох рук зображають дзьобик пташки) ,                                       

 Для малого снігурця крихт насипали й пшонця (Вдають ніби сиплять крихти)     Прилітайте, друзі милі, не лякайтесь заметілі! (з’єднують кисті рук навхрест і рухають пальчиками, ніби пташині крила)                                                                 

 Вже годівничка готова. Насиплемо туди зерняток.                                                  

Летіть пташки до годівнички!                                                                                        Тут крихти, ягоди, пшеничка -                                                                                Гостинці є на всі смаки.                                                                                             Про це подбали малюки.                                                                                               

 

 Подивіться на екран – вже пташки прилетіли до годівнички.

Погляньте, діти, чий це пухнастий хвостик виглядає?                                                По гілках вона стрибає і пухнасту шубку має. (білочка)                                               Вихователь:
-Доброго дня, білочко. А ти чомусь дуже сумна? (бере білочку на руки) Давайте, доторкнемся до білочки, погладимо її. Яка шубка у білочки? (пухнаста, м’якенька)
Білочка каже, що стрибала с гілки на гілку, та й розсипала з кошиків  горішки та шишки.( (На килимі розсипані горішки та шишки).                                                     Діти, що це лежить на нашому килимку? (Шишки, горішки.)                                  А які горішки за величиною? (маленькі).  А шишки?  (великі) 

                    Дидактична вправа «Розклади по місцях»

Давайте допоможемо білочці позбирати шишки та горішки. Ось у мене два кошики – великий і маленький. Потрібно позбирати горішки та шишки у кошики. У великий кошик покладемо великі шишки, а в маленький – маленькі горішки.  В який кошик покладемо шишки? А горішки?                                           Діти збирають шишки, горішки і кладуть в кошики. Вихователь щоразу запитує, що принесла дитина.  Ну ж бо, перевіримо, чи всі шишки лежать у кошику? А горішки?  Скільки тут шишок? (Багато.)  А горішків? (Багато.)    Молодці, діти, швидко впоралися. Білочка  дуже вдячна за допомогу і дарує вам кошик з горішками.

Вихователь: А зараз ми пограємося з горішками.

 

     Гра-масаж з використанням нетрадиційної  техніки оздоровлення

                           

                   Діти під музичний супровід виконують рухи.        

«Приголубити» горішок, погладжуючи його долонями. Затискати-розтискати горішок в долонях.  Обертати горішок між долонями вперед-назад:                        

                     Горішки качаються, з пальчиками граються.                                                               Наші горішки маленькі та кругленькі,                                                                         Будуть ручки наші здоровенькі.(кладуть горішки в кошик)

Любі ви, мої малята! Чи не хочете пограти? (так)                                                      Ось сюрприз вам від зими! (кошик зі сніжками) .

                                        Рухлива гра «Сніжки»

Діти беруть сніжки в обидві руки і виконують рухи за текстом.

-Ми сніжки свої піднімемо і покажемо гостям.                                                             Ой, як весело сьогодні танцювати малюкам.

Покладемо сніжки холодні і поплескаємо мерщій.                                                       Плескай, ручок не жалій, якнайшвидше їх зігрій.

Нахиліться обережно і до рук візьміть сніжок,                                                           Порадіємо, покружляємо, затанцюємо танок.

Заховаємо за спинку, не покажемо, ні-ні.                                                                       Пострибаємо хвилинку – ось такі ми стрибуни! (покладемо сніжки в  корзину).                                                                                                      

Малята, ми гралися зі сніжками, і в нас замерзли ручки. А де ж ваші рукавички? (немає) .  Я кожному з вас принесла рукавички. (Дістає із сумки по рукавичці).

Тут тільки по одній рукавичці. А де ж решта?  Мабуть, я загубила. Давайте знайдемо пару до кожної рукавички.                                                                             Потрібно підібрати пару серед рукавичок, що лежать на килимку.( у мене є червона рукавичка, то ж потрібно знайти таку саму – червону)

Дітки, ви часу не гайте - Швидко пару відшукайте!  (діти шукають пару до своїх рукавичок). Молодці, малята.

В лісі живе багато  звірят.  Діти, яких лісових звірят ви знаєте? (зайчик, вовк, лисиця, білка ) А ще в лісі живе ведмідь, їжачок, але вони взимку сплять

А як ви вважаєте, в лісі взимку тепло чи холодно?                                                   

- Хоч у цих тварин і теплі, пухнасті шуби, але коли сильний мороз їм теж холодно і вони шукають де їм зігрітися.                                                            

 - Діти, а де ж звірята, куди ж вони побігли?  Давайте пошукаємо їх. (вихователь звертає  увагу на сліди).

Давайте разом з вами підемо по слідах і дізнаємось куди ж поділися звірята.

Вони сховалися у лісі. Щоб нам туди потрапити, треба пройти по чарівній стежинці. Станемо один за одним і по черзі пройдемо по стежинці.(під музичний супровід-сенсорна доріжка) .  

Ставайте діточки рядочком,                                                                                        Підемо зараз до лісочка.                                                                                                   Один, два, три – по стежині ми пішли.                                                                         Крокують впевнено малята,                                                                                             Щоб звіряток відшукати.

 

А де ж звірята? ( на екрані з`являються дикі тварини: зайчик, вовк, лисиця, білка) (звернути увагу на екран) Ось вони, на лісовій галявині. Яких лісових звірят ми тут бачимо?                                                                                                      Наша подорож закінчилася. Ми багато подорожували,  усім допомагали. А тепер час повертатися( під музичний супровід).  Ми знову у дитсадку. (діти стають півколом перед вихователем) . Вам сподобалась наша подорож до зимового лісу? До нас у дитсадок із лісу прилетіла сніжинка (вихователь тримає на долоні сніжинку).                              

Мені на долоньку сніжиночка сіла .                                                                             Мабуть відпочити вона захотіла.                                                                                   Та наша сніжинка, здається, сумна –                                                                               Подружок сніжинок із нею нема.

 

Зображувальна діяльність з використанням нетрадиційних методів малювання.                        

 Щоб сніжинка не сумувала, ми запросимо у дитсадок багато сніжинок.

Привернути увагу дітей до столу, де розміщений блакитний ватман, посудини з манною крупою та блискітками. Вихователь. Діти,  підходьте всі сюди, почаклуємо гарненько – створимо зимоньку.                                                                Спочатку підготуємо наші пальчики до роботи.

                                            Пальчикова гра                                                                     Наші пальчики чудові  (діти показують пальчики, ворушать ними)                         До роботи всі готові. (б’ють кулачками один в один)                                                  Раз, два, три, чотири, п’ять (по черзі розгинають)                                                      Починаєм працювать. (плескають в долоні)                                                                  Діти стають навколо столу, набирають у руку крупу, блискітки і сиплять на    блакитний ватман, на якому клеєм намальовано сніжинки.                                                                                                                                                                               Білий і пухнастий сиплемо сніжок.                                                                             Білесенькі сніжинки, летіть у дитсадок!                                                                   

 Подивіться на екран . Скільки сніжинок до нас летить! (На ватмані з’являються сніжинки.) Подивіться, які гарні сніжинки до нас прилетіли. Тепер наша сніжиночка не буде сумувати.

 А наше заняття закінчилося. Вам воно сподобалося? Нашим гостям теж сподобалося.  Подивіться, які вони усміхнені.Скажемо всім «До побачення».                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку