Консультація для вихователів:
«Що повинен врахувати вихователь
під час організації роботи з використанням технологій дистанційного навчання»
Як організувати роботу на дому: 9 простих кроків
Можливість працювати вдома – в піжамі, за зручним розкладом, без необхідності два рази в день їхати в офіс в переповненому транспорті – здається багатьом межею мрій. На практиці все не так райдужно і робота на дивані, на жаль, підходить не всім: якщо в оточенні інших людей у вас більше мотивації і ви опиняєтеся продуктивніше, ніж на самоті, можливо, варто вибрати традиційний офіс. Але навіть якщо ви впевнені, що це ваш варіант, підводних каменів не уникнути – розповідаємо, як їх обійти.
Робота з дому далеко не завжди означає менший обсяг справ у порівнянні з офісом – навіть незважаючи на те, що ви не витрачаєте час на дорогу. Швидше за все, доведеться встановити власний розклад, щоб все встигати. Хороша новина в тому, що необов’язково дотримуватися стандартної схеми «з дев’яти до п’яти»: якщо ви продуктивніше ввечері, ніщо не заважає вам починати в два або, наприклад, розбивати день на кілька блоків, коли вам потрібно кудись з’їздити. Головне – дотримуватися наміченого плану, і тоді братися за справи буде легше.
Боротися з прокрастинацією вдома буває складніше, ніж в офісі: ніхто не побачить, що ви насправді дивитесь відео на YouTube замість того, щоб складати звіт. Проте і тут є ефективні прийоми: якщо відчуваєте, що якесь заняття заважає вам бути продуктивним (наприклад, ви поставили фоном фільм або серіал, але раз у раз відволікаєтеся на сюжет) – значить, пора від нього відмовитися. Спробуйте відключати повідомлення соцмереж хоча б на короткий проміжок часу – напевно так справа піде швидше. Для того щоб переконатися, що ви точно все встигаєте, спробуйте вести списки справ.
Якщо ви незалежний від інших фрілансер, то це не до вас, але якщо ви частина команди, вам потрібно бути в курсі справ компанії і розуміти, як йдуть справи з загальними проектами. Для тих, хто працює з дому, це може бути непросто: частину питань колегам швидше і звичніше обговорити вголос, а про якісь важливі оголошення вам просто можуть забувати розповісти. У такій ситуації обов’язок стежити за обстановкою частково лягає на вас: частіше говоріть з колегами і начальством і дізнавайтеся, як справи, щоб не випасти з процесу.
Ще один важливий момент, про який варто задуматися, якщо ви вирішили працювати з дому, – харчування. Всі, хто хоч раз залишався на цілий робочий день у власній квартирі, знають, як велика ймовірність провести його разом з чаєм і печивом, або постійно відриватися від справ, щоб ще раз зазирнути в холодильник. Пам’ятайте, що вдома ви самі вирішуєте, яка їжа виявиться у вас на тарілці, – це стосується і основних прийомів їжі, і перекусів.
Щоб обмежити кількість підходів до холодильника, можна спробувати заводити будильник або ставити в смартфоні нагадування про те, що пора зробити перерву (на обід або щоб перекусити). Це краще, ніж їсти прямо біля комп’ютера: за роботою можна непомітно з’їсти більше, ніж хотілося б, і так складніше звертати увагу на смак їжі.
Ще одна проблема – викроїти час на обід і приготування їжі (робити це прямо посеред робочого дня? А коли мити посуд?). Вихід є: можна, наприклад, у вихідні готувати ланчі на тиждень вперед, а можна виходити пообідати поруч з будинком – то, що ви не в офісі, не означає, що ви не можете дозволити собі перерву.
Багатьох від роботи вдома відваджує потенційна самотність: варіант, коли за цілий день у вас виходить поговорити тільки з власним котом, підходить не всім. Навіть якщо вам комфортно працювати одному, повної ізоляції все одно варто уникати – інакше є шанс непомітно для себе перестати виходити з квартири. Не забувайте спілкуватися з людьми поза месенджерами і періодично відправлятися на прогулянки, щоб розім’ятися і подихати свіжим повітрям. Для різноманітності можна спробувати коворкінг або роботу в кафе.
Для того щоб швидше налаштуватися на робочий лад, експерти радять виділити спеціальну зону. Просто сидіти на дивані з ноутбуком і собакою недостатньо, а от окремої поверхні цілком вистачить – головне, щоб ви відчували, що починається новий етап дня, коли ви піднімаєтеся з-за столу. «Виділяючи чіткий простір, я вибудовую кордон між роботою і будинком. Коли я в своєму кабінеті, я не думаю про будинок. Коли я в домашній зоні, я не думаю про справи», – каже Вірджинія Гінзбург, власниця компанії Swell Strategies, яка займається бізнес-консультаціями і коучингом.
З тієї ж причини тим, хто трудиться з дому, часто радять переодягатися з піжами в «робочий» одяг. Це, звичайно, не означає, що за комп’ютером обов’язково сидіти в піджаку – можна вибрати будь-який одяг, в якому вам буде комфортно.
Багато хто вважає, що робота на дому допоможе їм встигати в два рази більше – виконувати робочі завдання, а паралельно займатися господарськими справами. Але, швидше за все, все буде навпаки: якщо ви намагаєтеся вирішити серйозне питання, домашні обов’язки будуть тільки відволікати – як мінімум тому, що ви не зможете зосередитися на чомусь одному. Хоча, звичайно, можна спробувати знайти баланс – наприклад, обмірковувати проект, поки завантажуєте пральну машинку, або робити перерви на механічні завдання. Головне пам’ятати, що в робочий час саме робота повинна залишатися в пріоритеті – і що встигнути все і відразу неможливо.
Якщо ви вдома не одні, кількість відволікаючих чинників тільки підвищується – згадайте історію професора Роберта Келлі, який давав інтерв’ю BBC в прямому ефірі, коли в кабінет несподівано забігли його діти. Щоб не опинитися в такій же ситуації, спробуйте провести більш чіткі межі: так, фактично ви вдома, але це не означає, що рідні і сусіди можуть звертатися до вас з будь-якого нетермінового питання або що ви завжди можете перерватися на півгодинну розмову по телефону. Робочі години – це робочі години, не має значення, де ви знаходитесь.
Цей пункт особливо непросто дається тим, хто, навіть виходячи з офісу, не може перестати перевіряти робочу пошту. Деякі експерти вважають, що позбутися від трудоголізму тим, хто трудиться на дому, складніше, ніж перемогти брак мотивації. Якщо це ваш випадок, вишиковуйте чіткі межі – інакше ви можете самі не помітити, як сидите за таблицею з десятої ранку до пізньої ночі. Можна придумати спеціальний ритуал, який допоможе зрозуміти, що робота закінчилася, наприклад зробити коло по двору – вигуляти собаку або пройтися просто так.