Інтегроване заняття «ДОПОМОЖЕМО СНІГОВИЧКУ» для другої молодшої групи з використанням технологій «Блоки Дьєнеша», мнемотаблиць та мнемосужок, нетрадиційної техніки малювання – штампування.
Програмовий зміст: формувати цілісне позитивне сприйняття природи, поглиблювати знання про доступні розумінню дітей явища природи, розширювати досвід дітей у сенсорно-пізнавальній діяльності, кількісних та просторових відношеннях навколишньої дійсності, розвивати зв’язне мовлення дітей з допомогою дорослого розказувати літературні твори за допомогою мнемотаблиць та розповідати про пору року за мнемосмужками, продовжувати формувати інтерес дітей до образотворчої діяльності за допомогою нетрадиційних методик малювання(штампування), виховувати у дітей інтерес до спільної діяльності
Матеріал: відео зі сніговиком, сніжинки з паперу, мнемосмужки «Зима», дидактична гра «Транспорт», «Домашні та дикі тварини», сніжинки із завданням, тканини: блакитна, жовта, зелена, рожева, дошка-мольберт, санчата з паперу, відеопісня «Санчата», три ялинки з ДВП різної величини та зірочки жовта, синя, червона, та прикріпленими квадратиками з двостороннього скотчу, блоки Дьєнеша, мнемотаблиці до віршів «Падав сніг», «Їжачок-хитрячок», листи А-4 з блакитним тлом, половинки картоплі різної величини в коробочці (по 3 шт на кожну дитину), ємність з білою, чорною та оранжевою фарбами для кожної дитини, ємність для використаної картоплі для кожної дитини, ємність з водою, пензлики, серветки.
Хід заняття:
1.Етап спілкування. Мотивація діяльності дітей.
- Добрий день, дітки! Хто ж це надіслав відеолиста для нас ? Хочете дізнатись?
Відеолист від сніговика: Добрий день, дітки! Я, Сніговик, поспішав до вас у гості зі своїми подружками сніжинками, але здійнялась хуртовина і всі сніжинки розлетілися. Допоможіть їх знайти будь ласка.
-
То що дітки допоможемо сніговику шукати його подружок сніжинок?
2.Етап пізнавальної діяльності. Виявлення та закріплення знань.
-
Подивіться навкруги, може десь сніжинка є. (на мольберті висить сніжинка на тканині блакитного кольору, під якою завдання – мнемосмужки про зиму).
І сніжинка : Добрий день, дітки! Куди це я прилетіла? Хто ви такі? Давайте познайомимось. (знайомство з дітьми).
-
Я, Сніжинка , з’являюсь лише взимку. А ви діти про зиму щось знаєте? (розповіді дітей про зиму по мнемосмужках).
-
І сніжинка : Молодці, дітки, багато знаєте про зиму. Вас вже виглядає моя наступна подружка.
-
Діти, щоб знайти наступну сніжинку потрібно подивитись вгору. (Сніжинка висить на ниточці під стелею, навпроти неї на столику накритому жовтою тканиною матеріал до дидактичної гри «Транспорт»).
-
ІІ сніжинка : Я подорожую з неба від хмаринки до землі, ось так лечу – згори і донизу(показую). А на чому подорожуєте ви?
-
Розкажіть сніжинці, який транспорт ви знаєте? (забираю жовту тканину, дістаю дидактичну гру «Транспорт». Роздаю дітям коробочки з маленькими картинками із зображенням транспорту, а на столі розкладаю великі картинки із зображенням річки, дороги і неба.)
-
Дітки, розкладіть свої картинки в ті місця, де пересувається транспорт.
-
ІІ сніжинка : Молодці, дітки! Я й не знала, що є так багато транспорту. Дякую вам.
-
Нам , щоб швидко знайти наступну сніжинку, можна поїхати на транспорті. На чому ви хочете подорожувати? (Відповіді дітей).
-
Я хочу вам розкрити один секрет: Святий Миколай вже всім діткам роздав подарунки і залишив у нас свої санчата, казав , що ми можемо на них покататись. Тож давайте поїдемо на цих санчатах. (Діти переходять в іншу кімнату і сідають на стільці із силуетом казкових санчат і подорожують під відеопісню «Санчата»).
-
Ось ми і приїхали. Сподобалось вам подорожувати на санчатах Святого Миколая?
-
Подивіться, куди це ми приїхали. (Стоять три ялинки на них висить сніжинка)
-
ІІІ сніжинка : Добрий день дітки! Я летіла з хмаринки і опинилась в лісі. Подивіться, які ялинки тут ростуть. Скажіть мені, якого кольору вони? Яка ялинка найбільша? Покажіть трохи меншу ялинку. А яка ялинка сама маленька? Як дізнатись скільки тут росте ялинок? Так, порахувати.
-
Одна, дві, три ялинки. Всього три ялинки. (Лічба в межах трьох).
-
ІІІ сніжинка : Давайте дітки прикрасимо ялинки фігурками. Подивіться, якого кольору зірочки на ялинці, такого кольору підберіть і фігури-іграшки. (Діти чіпляють геометричні фігури (блоки Дьєнеша) на двосторонній скотч на ялинку відповідно кольору зірочки вгорі).
-
Молодці, дітки, подивіться які гарні у нас ялинки. Вам подобаються?
(чути звуки різних свійських тварин (аудіозапис)
-
Дітки, чуєте якісь звуки? Ходімо на голоси тварин. Подивіться, там і ще одна сніжинка. (на столику під тканиною). До кого ж вона прилетіла ходімо поглянемо.
-
ІV сніжинка : Звуки яких тварин ви чули ? (домашніх).
-
Діти про яку домашню тваринку ми знаємо віршик? (Діти за мнемотаблицею розказують вірщ «Падав сніг на поріг»)
-
ІV сніжинка: Тут багато домашніх тварин і ще є тваринки, які не живуть у нас вдома. Як вони всі разом називаються? Де вони живуть?
-
Про яку дику тваринку ми знаємо віршик? (діти за мнемотаблицею розказують вірш «Їжачок-хитрячок»).
-
ІV сніжинка: Дітки допоможіть тваринкам потрапити до своїх домівок. (зображення двору і лісу лежать на столику, біля них діти розкладають домашніх і диких тварин).
ІІІ . Етап практичної діяльності.
-
Дітки, подивіться уважно, може ще десь є сніжинки? ( V сніжинка біля столу вихователя).
-
V сніжинка: Дітки , вітаю вас! Сніговичок дуже сумує без друзів. Ви зможете йому намалювати таких як він сніговичків?
-
Давайте незвичайно намалюємо сніговичку друзів! У вас на столиках є картопля розрізана навпіл. Візьміть її в руку і подивіться, якої форми та частина , де розрізана картопля? (відповіді дітей)
-
Так, кругла. А якої форми частини сніговика? Вони однакові? Де найбільший круг? Зверху на ньому трохи менший. І найменший круг де, вгорі чи внизу?
-
Ми з вами за допомогою картоплі можемо намалювати друзів сніговика.
-
Перед вами блюдечка з якою фарбою? Вона схожа на сніг? За допомогою картоплі ми з вами намалюємо сніговика.
(Показ вихователем прийомів малювання з поясненням і одночасним виконанням роботи дітьми).
-
Візьміть саму велику половину картоплі. Обережно опускаємо картоплю зрізаною частиною у фарбу легенько, потім прикладаємо внизу паперу. Цю картоплину, якою малювали, покладіть у пусту коробочку. Тепер візьміть трохи меншу половину картоплі, так само вмочіть у білу фарбу і прикладіть зверху на великий круг. Залишаємо цю картоплину в цій коробочці. Тепер візьміть саму маленьку картоплинку і опустіть її у фарбу, а потім прикладіть з самого верху сніговика.
-
Подивіться, які гарні у вас сніговики. Але їм чогось не вистачає. (Відповіді дітей). Якого кольору очі і руки у сніговика? А носик?
-
Візьміть пензлик, вмочіть його у чорну фарбу і намалюємо на самому маленькому кругові очі, як дві крапельки. Ось так як я , подивіться . Ще чорною фарбою намалюємо біля середнього круга в різні боки смужки. Це будуть руки сніговика.
-
Вимийте пензлика. Вмочіть його у оранжеву фарбу. Подивіться уважно, біля маленького круга, біля очей, малюємо довгенький носик, що схожий на морквинку.
-
V сніжинка: Які гарні друзі тепер будуть у нашого сніговика. Молодці дітки!!!
-
Всі сніжинки (разом на ниточках): Ну, що ж дітки, дуже дякуємо, що ви нас відшукали! Нам пора летіти до Сніговичка. Ваші малюнки, коли висохнуть, надішлете по пошті нашому Сніговичку. (сніжинки «вилітають» через вікно)
ІV. Етап оцінювальної діяльності. Підсумок.
-
Дітки , знову до нас Сніговичок по відео дзвонить.
-
Сніговик: Дітки, які ви молодці! Дякую , що знайшли моїх подружок-сніжинок! Ви дуже розумні! Я дуже радий, що ви мені намалювали таких гарних сніговичків! Чекаю ваші малюнки по пошті! До побачення!